Ik kijk uit naar het nieuwe wielerseizoen. Frisse start na een seizoen met zeker hoogtepunten, maar ook veel dieptepunten. Door uitvallen van diverse renners, maar vooral kopmannen. Ben benieuwd hoe nieuwe wielrenners zullen presteren voor Visma/Lease a Bike. Maar ook hoe de jonkies zich zullen ontwikkelen in het Team.
Ja een leuk interview met Matteo bij Geraint Thomas Cycling Club.
Hij heeft een goed punt, dat hij beter met Jonas kan optrekken om de volgende stap te zetten. Met de jonkies gaat 't goed komen. Jorgen Nordhagen zie ik wel zitten als een groot talent. Die Brennan gaat een mooie toekomst tegemoet. Ik hoop dat Tijmen Graat en Menno Huising de volgende stap gaan zetten. Want er is wel behoefte aan Nederlands talent, die mee kan strijden om de knikkers.
Het scouten van grote talenten en potentiele toppers, dat kun je wel aan Visma/Lease a Bike overlaten. Primoz Roglic die uit de wereld van het schansspringen kwam. Verbazingwekkend was dat Primoz tijdens debuut in Giro, in de proloog maar nipt door Tom Dumoulin werd geklopt. De ontwikkeling tot top ronde renner volgde snel. Van goede tijdrijder naar goede klimmer, met verschroeiende punch. Later tot een rondewinnaar.
Van Jonas Vingegaard had ik nog niet veel gehoord. Zijn potentie zag ik pas in de Ronde van Polen, toen hij nog vrij anoniem was. Hij won door een splijtende demarrage een bergetappe. Jammergenoeg kwam hij toen nog tekort voor de eindoverwinning. Daarna volgde een vrij anoniem jaar. Maar in de Ronde van Frankrijk het jaar daarna kon je zijn grote potentie zien.
In Anthon Charmig zag ik ook zo een Deense klimmer, met mogelijke potentie als ronderenner. De verwoestende demarage in een bergettappe in de Ronde van Turkije was erg indrukwekkend. Net voor de de finish werd Charmig ingehaald voor oa. Jay Vine. Daarna is de ontwikkeling bij Charmig tot nu toe uitgebleven, door allerlei oorzaken.
Wout van Aert vond ik al erg opvallend rijden voordat hij de transfer maakte. Wout zat bijna altijd in de juiste ontsnapping. Was een kei in positioneren. Ontpopte zich snel als klassieker topper. Verbaasde later in massasprints en nog later in tijdritten. Maar ontpopte zich ook als rittenkaper in grote rondes. Zorgde voor stunts in bergetappes.
Sepp Kuss zag ik vaak excelleren in wedstrijden in het Amerikaanse circuit. Later ontwikkelde Sepp zich bij VLaB tot een super knecht en zelfs rondewinnaar.
De potentie van top ronderenner hebben ook Jorgen Nordhagen en Tijmen Graat. Natuurlijk kan Cian Uijtdebroeks uitgroeien tot een topper. Maar het debuutjaar bij VLaB was erg telleurstellend.
Per Strand Hagenes werd wereldkampioen bij de junioren. Ook bij hem zie je enorme potentie, om klassiekers te winnen. En dat kan je ook verwachten van Niklas Behrens.
Dan hebben we nog prachtige parels als Matthew Brennan, Thomas Gloag en Bart Lemmen. Gekoppeld aan ervaren renners als Steven Kruiswijk, Wilco Kelderman, Simon Yates, Ben Tulett, Dylan van Baarle, Ties Benoot, Christophe Laporte, Eduardo Affini, Victor Campenaerts, etc.
Grote verassing kan wel eens Axel Zingle gaan worden bij Visma Lease a Bike.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.