Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 171 172 173 174
Poff3000
Rawolf
Daar zie ik weinig van terug, zn nederlandse talentvolle trein hebben ze laten gaan naar redbull. Ee...

Ik denk dat Zingle minder focus heeft op de kasseienklassiekers, waar het team toch echt te vol voor de Van Dijke's. Die krijgen bij Bora gewoon zo goed als garantie om twee monumenten te rijden, plus waarschijnlijk een leuke loonsverhoging op de koop toe. 

kelderfan
Rawolf
Daar zie ik weinig van terug, zn nederlandse talentvolle trein hebben ze laten gaan naar redbull. Ee...

Uitgerangeerd lijkt mij te dik aangestreept. Zingle erbij is echt niet verkeerd.

kelderfan

quote:IDL; "Grischa Niermann vertelde na de presentatie over zijn gedachten omtrent het parcours. 'Het is een hele mooie Tour, een start met een hoop lastige ritjes in het noorden van Frankrijk, een aantal hele zware bergritten en een mooie klimtijdrit: ik denk dat wij wel blij worden van dit parcours', aldus de ploegleider tegenover VTM Nieuws. Het parcours is op het lijf geschreven van kopman Jonas Vingegaard, en dus is het verlangen voor revanche groot. En bovendien is ook Wout in de picture om Jonas bij te staan.

kelderfan

Ik denk, dat de TdF met Vingegaard, Benoot/Campenaerts, Jorgenson, Kelderman, Kuss, Yates, Van Aert en Van Baarle? een goeie bezetting is om 't UAE-bastion te slechten.

S. Morgenstern

"Dat zij Graat en Huising hebben toegevoegd is nog mooi te noemen, maar zij gaven zelf aan, dat er geen talent voorhanden was."

Dat gaat over de beloften selectie toch? Waarbij ze aangaven dat er geen junioren rond reden waarvan de eigen wensen aansloten bij die van de ploeg, of die het niveau hadden om naar mening van de ploeg ooit de WT-selectie te halen. Dat spreekt niet tegen dat ze op zoek zijn naar Nederlandse renners die dat niveau wel aan kunnen. Ze zoeken ze daarnaast niet alleen bij de junioren om via hun eigen belofte ploeg door te stromen (zie Vader, Lemmen en Krijnsen oa).

"Toch zijn er meerdere Nederlandse talenten naar andere ploegen overgestapt."

Dat gegeven spreekt niet tegen dat ze bij Visma development voor zichzelf geen geschikte Nederlandse renners konden vinden. Die talenten kunnen toch ergens anders wel een ploeg hebben gevonden die aansluit bij hun wensen (zoals Del Grosso bijvoorbeeld) of een ploeg hebben gevonden waarbij de overstap naar de de WT-selectie een haalbaarder kaart is?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Wellicht interessant om terug te kijken naar het begin van de beloften ploeg om de verandering in hun selectiebeleid wat meer te duiden. Ik denk dat ze bij de start meer geneigd waren om Nederlandse junioren een kans te geven. Zoals dat nu door velen nog steeds wordt gewenst.

Axel van der Tuuk (oa winst van E3 Prijs, NK en NK TT - totaal 7 overwinningen bij de junioren) en Hidde van Veenendaal (oa winst in Roubaix - totaal 4 overwinningen bij de junioren) zijn uit die selectie volgens mij bij uitstek jongens die nu op basis van hun resultaten ook waren genoemd als renners die ze echt hadden moeten halen. Onderdeel van dat rijtje namen dat tegen zou spreken dat ze echt hun best hebben gedaan om Nederlandse talenten te vinden.

Van der Tuuk is daarbij een uitstekend voorbeeld van de voorwaarde dat er een match moet zijn tussen de renner zelf en de werkwijze van de ploeg. Hij vertrok uiteindelijk zelf na anderhalf jaar omdat hij zijn plezier in wielrennen verloor bij deze ploeg. Wellicht zijn ze er ondertussen mede door die ervaring beter in geworden om dit soort mismatchen te voorkomen.

Van Veenendaal is denk een aardig voorbeeld van het gegeven dat resultaten bij de junioren niet direct aantonen dat je het niveau hebt voor de WT (hoewel hij meen ik ook wat pech heeft gekend in die jaren). Wellicht is ook hierin een stap gezet, door nog beter te testen op potentie. Waarbij ook belastbaarheid in het opschroeven van de trainingsarbeid en de groeimarge die renners daardoor nog hebben, steeds beter wordt meegenomen.

Deze voorbeelden tonen uiteraard niet aan dat ze het nu bij iedereen goed hebben gezien. Ik denk echter dat ze wel enig licht kunnen werpen op de selectie van het beloften team van volgend jaar.

AWestie

Betekent trouwens nog steeds niet dat ze het gouden ei hebben als het gaat om talenten vinden, verre van zelfs, maar ze hebben in ieder geval een idee en opleiding. Kan zelfs nu nog bij weinig clubs gezegd worden.

kelderfan

Fijn dat de killerbees weer vooruit kunnen kijken met Jonas Vingegaard. Voor mij alle ballen gericht op de TdF, want daar moet hij echt top zijn. Er wordt nu geschermd met de Giro, maar dan moet echt top uit de winter komen en is dat realistisch. Zie interview bij WF met Frans Maassen.

Raul Alcala

Van Aert wil naar Giro betekent laatste seizoen Kooij?

tdola

Die link snap ik niet? Afgelopen seizoen was de planning ook beiden naar giro immers.

Raul Alcala

Dat is waar.

Maar Wout dan wel als ultieme leadout in de sprintetappes, voor eigen kans mogen gaan in andere? Olav heeft niets aan een halfbakken grote ronde in z'n laatste contractsjaar.

Laatst gewijzigd
kelderfan
Raul Alcala
Dat is waar. Maar Wout dan wel als ultieme leadout in de sprintetappes, voor eigen kans mogen gaan...

Je hebt een punt, maar ik denk, dat Wout toch eerst zijn lijstje wil afwerken. Ik bedoel de RVV en Parijs-Roubaix. Of hij de Giro gaat doen is nog de vraag. Wat Olav Kooij betreft. Die zou zich meer op 't klassieke werk moeten richten, want Milaan-San Remo is toch een goede graatmeter gebleken.

S. Morgenstern

Welke klassiekers zou je hem willen zien rijden? En moet hij zich dan minder op sprinten gaan richten of moet het ernaast passen?

Van Aert met Kooij naar de Giro zegt verder inderdaad niets over een eventueel vertrek van Kooij. Het feit dat hij naar een grote ronde zo'n leadout mee krijgt (en Laporte als vervanger afgelopen seizoen) spreekt alleen maar voor zijn mogelijkheden bij Visma. Ik denk dat vooral uitzicht op Tour de France deelname doorslaggevend gaat zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan
S. Morgenstern
Welke klassiekers zou je hem willen zien rijden? En moet hij zich dan minder op sprinten gaan richte...

Ik denk, dat Wout met doelen, wat minder voorjaarsklassiekers gaat rijden. Dan past onze Kooij prima in 't plaatje met natuurlijk ook Zingle en die Behrens.

Dus Wout Van Aert met bijv. Benoot, Jorgenson, Laporte, Strand Hagenes, Van Baarle en Vermote de E3 en RVV. Olav Kooij met Zingle, Affini, Behrens, McLay, Van Belle en Van Der Sande derhalve De Panne en G-W.

Bij Parijs - Roubaix ipv Benoot komt Affini in beeld. De DDV wordt dan bemand met Kooij, Zingle, 

Wout wordt een dagje ouder en zal top willen zijn in de RVV en P-R. 

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat de TdF betreft is Kooij geen optie, want Vingegaard heeft de sterkst mogelijke bezetting nodig om 't Pogacar en UAE lastig te maken. Poga heeft een stap gezet en Vingegaard zal alle zeilen moeten bijzetten omdat niveau te bereiken.

Rahim Vlasblom
admin

Jij denkt dat Kooij geen optie is... de ploeg zal daar toch nog eens goed over moeten nadenken ga ik vanuit. 

S. Morgenstern

Kooij zal voor volgend jaar inderdaad geen optie zijn, maar om te blijven zal hij wel uitzicht moeten hebben op deelname de komende jaren.

kelderfan
S. Morgenstern
Kooij zal voor volgend jaar inderdaad geen optie zijn, maar om te blijven zal hij wel uitzicht moete...

Precies. Ik denk dat Kooij voldoende mogelijkheden krijgt om te groeien. De Giro lijkt mij voor Kooij de enige GT om deel te nemen. De TdF en Vuelta zijn in principe te zwaar.

kelderfan
Rahim Vlasblom
Jij denkt dat Kooij geen optie is... de ploeg zal daar toch nog eens goed over moeten nadenken ga ik...

Ja, dat denk ik. Maar de ploeg zal zeker nadenken om de sterkste ploeg op te stellen in de komende TdF. 

S. Morgenstern

Kooij naast Sanremo en Wevelgem ook in De Panne en DdV zou inderdaad moeten kunnen. Waarbij ik dan verwacht dat dat vooral naast een belangrijkere focus op de sprints in WT rondjes en grote rondes zal zijn, dus dat ze zijn trainingen niet aan gaan passen op een klassiek voorjaar.

Ik denk niet dat het programma van Van Aert invloed op die keuze heeft. Ze hebben voor het klassieke voorjaar meer dan genoeg goede opties wanneer Van Aert niet start, daar hoeft Kooij geen alternatief voor te zijn. Kooij zal die koersen dan gewoon met bijvoorbeeld Laporte, Benoot en Hagenes starten.

S. Morgenstern

Waarom zouden de Tour en de Vuelta te zwaar zijn voor Kooij? Volgens mij worden er ieder jaar massasprints gewonnen in de Tour door renners die mindere klimmers zijn dan Kooij. Ik zou niet kunnen bedenken waarom Kooij dat niet zou kunnen. De Vuelta biedt meestal de minste kansen aan sprinters (alsnog zijn daar altijd sprinters succesvol), dat zou een overweging kunnen zijn, maar qua zwaarte is dat meestal de minste van de grote rondes.

Robert

Als kooij in de niet sprint etappes wil knechten voor Vingegaard, kan hij zeker de Tour rijden rijden. #beyondvicotory

Poeksel

Het lijkt me best samen te gaan met gele ambities van Vingegaard. Ik vraag me wel af hoe goed het samen gaat met eventuele groene ambities van Van Aert.

AWestie

Er zijn nog maar zeer weinig mogelijkheden om Pogacar in het defensief te drukken en een daar van is met gekke tactieken te komen waardoor hij gevaarlijke keuzes moet maken. Vraag is dan of Kooij in zulke plannen past. Ik zie dat niet zo snel gebeuren, maar waarom ook niet?

kelderfan
AWestie
Er zijn nog maar zeer weinig mogelijkheden om Pogacar in het defensief te drukken en een daar van is...

Dat zie je goed. Derhalve moet Jonas de beste ondersteuning hebben om Pogiboy in 't defensief te drukken en dan heb je toch niks aan Kooij. Die heeft minimaal 1 mannetje nodig om tot resultaat te komen. En daar komt nog bij dat Merlier en Philipsen nu duidelijk beter zijn.

1 2 ... 171 172 173 174

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.