Campenaerts hoopt met Visma | Lease a Bike Tour de France te winnen: 'Hopelijk dat Vingegaard klaar is om hem ervan langs te geven, haha' | Wieler Revue; met Campenaerts erbij kunnen wij nog eens lachen. Ook Campenaerts heeft een goede band met Heijboer.
Quote: "De verpersoonlijking van wat Team Visma | Lease a Bike wil zijn. Daarom tekende de Belg onlangs een contract voor het leven bij de ploeg. "Richard (Plugge, red.) en Robert van der Wallen kwamen er mee aan en ik vond zo’n contract echt het best mogelijke idee. Wout is de natuurlijke leider van Visma-Lease a Bike, de belichaming van hoe wij naar sport kijken." Ik kan 't niet beter verwoorden. Die Wout is echt een topper en leider. Bron: Wielerrevue en het Nieuwsblad.
Bij de ontwikkeling van het Team na Rabobank tijdperk, zijn zeker 2 toprenners erg belangrijk geweest. Ze realiseerde unieke prestaties en waren belangrijk in het realiseren van topsport klimaat. Primoz Roglic en Wout van Aert. Merijn Zeeman is erg lovend over Wout, zie ook afscheidsintervieuw.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat Primoz weg is gegaan. Ik denk zelfs dat hij nog betere resultaten had kunnen behalen als hij bij TVL had gebleven. Dat zelfs de kans op een Tour de France overwinning groter zou zijn geweest. Ik denk dat je alleen Tadej Pogacar kan verslaan als je 2 of meer kopmannen in je Tourploeg hebt, die het niveau van Pogacar benaderen. Waarbij je de tactiek van om de beurt demarreren kunt toepassen. Primoz zou kunnen profiteren van de strijd tussen Pogacar en Vingegaard. Maar ik kan me goed voorstellen dat Primoz voor een ander Team heeft gekozen.
Jonas Vingegaard vind ik ook een echte topper. Matteo Jorgenson heeft zich het eerste jaar ook bewezen. Maar mijn favoriet is Wout van Aert. Zo allround en Wout weet je menigeen te verbazen met zijn prestaties. Zie ook afgelopen Vuelta. Wout heeft tijdritten gewonnen, massasprints, klassiekers, bergetappes, etc. De Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix heeft Wout jammergenoeg nog niet gewonnen. Maar met een generatie wielrenners met Pogacar, vd. Poel, Evenepoel en in mindere mate Mads Pedersen, is dat ook geen wonder. Daarnaast speelde blessures en pech ook nog een rol.
Wat kan Wout eigenlijk niet als allrounder? Goede hardloper en sinds kort ook nog als zanger.
quote: "In de editie van 2018 finishten de renners ook in Sappada, na een zware bergrit over Passo del Mauria, Passo Tre Croci, Passo Di Sant’Antonio en de klim naar Costalissoio richting de tien kilometer lange slotklim naar Sappada. Er bleek die dag geen kruid gewassen tegen Simon Yates, die in de roze trui naar de zege wist te soleren." Oh, daarom is Simon gehaald. Dat wordt nog leuk om een goede ploeg op te stellen, die Poga kunnen bijbenen.
Wat mij betreft, lijkt mij de weg van Pogacar de opmaat. Die heeft ook plannen met RVV.
Ik lees dat de Ventoux weer op 't programma komt te staan de komende TdF wel te verstaan. Dus Wout kunnen wij weer bewonderen op deze iconische klim. Go, go Wout Van Aert.
Dat zij Graat en Huising hebben toegevoegd is nog mooi te noemen, maar zij gaven zelf aan, dat er geen talent voorhanden was. Toch zijn er meerdere Nederlandse talenten naar andere ploegen overgestapt. Wat ik wel apart vind is dat de dames volgens cyclingflash en pcs compleet zijn of bijna compleet met 18 dames. Daar zou theoretisch nog 1 dame bij kunnen komen, maar de club is stil wat dat betreft.
Visma kan zulke gasten geen vrijheid bieden, of ze moeten hun volledige aanpak aanpassen. Stellen dat ze dat zouden moeten doen, omdat ze dan meer Nederlanders kunnen behouden, is van mening zijn dat ze een andere ploeg moeten zijn. Het feit is gewoon dat ze voor de tweede helft van de selectie overduidelijk vaak kijken naar Nederlanderse renners (Vader, Van Belle en Lemmen zijn andere recente voorbeelden).
Dat ze in Krijnsen wilden investeren met een meerjarig neoprofcontract (dat is hij toch?) haalt ook een beetje het vermoeden onderuit dat Kooij naar de uitgang gaat.
Het kan mij aan mijn reet roesten bij welke ploeg er Nederlanders zitten, als ze er maar veel zijn en resultaat behalen of ondersteunen. De huidige piramide met TVL (topclub met dalend aantal NL), DSM (opvangclub met soms wat leuke uitschieters) en daaronder en omheen vanalles reflecteert heel goed de stand van het Nederlandse wielrennen. Alleen Tietema doet niet wat de helft van de WF-leden wil.
Daar zie ik weinig van terug, zn nederlandse talentvolle trein hebben ze laten gaan naar redbull. Een uitgerangeerde fransman moet de meubelen redden voor Kooij met kleedkamersfeermaker Tosh.
Je gaat mij niet vertellen dat je niet de van Dijkes had kunnrn houden als je bv Zingle niet aantrekt.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.