Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 168 169 170 171 »
S. Morgenstern

Of omdat ze er niet uitkomen met het verlengen van Kooij en daardoor een driejarig contract aanbieden aan Teunissen niet meer de beste optie was.

Raul Alcala

Kan ook nog eens. Kooij wil gewoon de Tour rijden

Laatst gewijzigd
AWestie

Het lijkt mij te simpel als Mike als een soort package deal met Kooij wordt gezien (en dat Olav dus zijn laatste jaar tegemoet gaat).

Ten eerste omdat Mike nog veel meer andere snelle jongens kan helpen en ten tweede omdat Mike ook de door het team zo geliefde cultuurdrager kan zijn.

Of Astana moet nu al aan Olav trekken. Maar dat zou dan ook al links- of rechtsom bekend moeten zijn, toch?

S. Morgenstern

Teunissen zou met een half miljoen een tamelijk dure laatste man zijn voor Brennan. Dat is een investering die je voor een kopman als Kooij gerust kunt doen, maar dan moet die wel blijven.

Daarnaast hebben ze volgens mij voor dat 'cultuurdragerschap' al veel betere persoonlijkheden (Van Aert en Affini in de sprint/klassiekerkern als ik het zo van buiten in moet schatten). Zou het zelf wat merkwaardig vinden om daarvoor een renner te halen die ook al twee keer andere oorden heeft opgezocht.

Laatst gewijzigd
AWestie

Klopt ook. Ik heb geen zicht op hoe dik het contract van Mike zou zijn tov anderen. Ik sluit het ook niet uit he, dat de packagedeal onderdeel van het scheiden der wegen is, maar ik zou het nog wat simpel vinden op dit moment.

Rawolf

die link met het contract van Kooij snijd geen hout gezien Jumbo het hebben van een sprinter niet uit haar strategie zet. Als Kooij weg is kan Teunissen Brennan, van Aert of een dan nieuw aangetrokken sprinter ondersteunen. 

Echter vind ik Mclay zeker zo'n goede leadout. Teunissen misschien wat meer inhoud maar een exceptionele leadout is het zeker niet. 

Vauquelin naar Jumbo vind ik nog niet gek gedacht

 

 

WoutvoorGoud

Het blijft speculeren, waarom het contracteren van Mike Teunissen toch niet door is gegaan. Er zijn al een aantal situaties geschetst door Wielerflits als mogelijke oorzaak waar TVL het contract met Mike Teunissen niet liet doorgaan:

1 Olaf Kooij dient zijn contract niet uit en vertrekt eerder bij TVL. 

2 Olaf Kooij vetrekt na uitdienen van zijn contract bij TVL. 

3 Olaf Kooij ziet de komst van Mike Teunissen niet meer zitten.

Bij 1 zou Mike Teunissen gewoon kunnen komen en zou TVL een andere topsprinter kunnen aantrekken. Bovendien zijn er geen signalen dat Olaf Kooij niet zijn contract zou uitdienen. Ook bij 2 is het niet te verklaren waarom Mike Teunissen niet zou kunnen komen. Mike is een nuttige ervaren kracht, die ook Wout of Christophe zou kunnen ondersteunen.

Bij 3 zou er iets voorgevallen kunnen zijn waardoor Olaf, de komst van Mike niet meer ziet zitten. Waardoor de leiding van TVL voor een probleem kwam te staan. Je zou kunnen denken aan een vertrouwensbreuk bij Olaf. Ook dit is speculeren, maar toch. Op het EK wielrennen had Olaf een uitstekende kans om Europees Kampioen te worden. 2 sprintaantrekkers van wereldformaat, Mike Teunissen en Danny van Poppel. Mike is bovendien super getalenteerd in het positioneren. En dan nog van de Poel, die voor Jasper Phillipsen klasse lead outs heeft gedaan. 

Ik weet niet wat de afspraken waren, maar vd Poel in de aanval. Dat kon je verwachten. Maar dat Mike Teunissen ter ondersteuning mee was, was erg opmerkelijk. Mike verzette veel werk. De aanval werd teniet gedaan en in de sprint verloor Olaf maar net van klassesprinter Tim Merlier. Olaf zat niet goed gepositioneerd. Mike Teunissen en Danny van Poppel waren niet aanwezig om voor Olaf de sprint aan te trekken. Ik kan me voorstellen dat Olaf hier alles behalve over te spreken was. En er een vertrouwensbreuk is ontstaan, waardoor Olaf niet langer bij TVL met Mike wil samenwerken.

 

WoutvoorGoud

Nummer 3 is niet door Wielerflits geschetst, maar is mijn speculatie.

S. Morgenstern

Het hebben van een sprinter als Kooij in je selectie, is niet hetzelfde als het hebben van een sprinter als Van Aert of Brennan. Die vergelijking snijdt geen hout.

Kooij is een sprinter van het niveau dat een speerpunt in de Tour de France is bij nagenoeg iedere ploeg. Visma is één van de weinige ploegen waarbij dat niet het geval is. Dat is namelijk geen onderdeel van hun strategie. Wanneer Kooij om die reden zou vertrekken na volgend seizoen, dan is de kans nagenoeg nul dat er een vergelijkbare sprinter voor gehaald zal worden.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Bij scenario 3 kan er ook op persoonlijk vlak iets gebeurd zijn. Voor de race, waardoor Teunissen bewust niet voor Kooij werkte, of erna, bij het bespreken van het wedstrijdverloop.

xistnc

De komst van Teunissen zoals door WF geschetst is vanaf het begin al twijfelachtig. Kijk maar eens naar hoe het oorspronkelijke artikel in eerste instantie was getiteld (dat zie je in de url) en wat er in de openingszin staat. De gecorrigeerde titel dekt vermoedelijk meer de lading van hoe zeker het toen al was: niet. En dat is het sindsdien dus ook niet geworden. Zou er dan een getekende overeenkomst zijn geweest? Vast niet. Dan kan er misschien iets verscheurd worden, maar dat iets bevat in geen geval beide handtekeningen.

Raul Alcala

Als je nou je telefoon had opgenomen, had je Maxim kunnen vragen hoe of wat.

xistnc

Dat moet Goofy maar doen.

Raul Alcala

'Goofy is erg onhandig en vergeetachtig. Zijn huis is vaak een puinhoop. Zelfs een kast met 50 laden helpt niet tegen de rommel in zijn huis. Ook zijn keuken is onoverzichtelijk: zijn geld zit in de suikerpot en de suiker in zijn spaarpot.'

Ben bang dat wanneer Goofy z'n telefoon eindelijk heeft gevonden, hij al lang en breed beschimpt zou zijn op een wielerforum als, 'te laf om op te nemen'

Gelukkig hebben we de foto's nog.

goldone123

Of ze hebben het geld nodig voor een andere renner, die Kelderfan zei of een evenepoel bevoorbeels

Fanny

Koen Bouwman verklaart vertrek: “Keerpunt was geen grote ronde mogen rijden” | WielerFlits

Prachtig en eerlijk interview van deze zeer gewaardeerde en mooie aanvallende renner met tijdrit-en klimmerskwaliteiten.

Dat liet hij deze week in de koniginnenrit in Guangxi, ondanks zijn zware val eerder in Hamburg en daarna opgelopen trainingsachterstand, nog eens zien.

Het is jammer dat Bouwman na 10 jaar bij VLab vertrekt. Hij was dus als vaste kracht denk ik graag gebleven als hij een grote ronde had mogen rijden. Hoorde onderhand bij de inboedel van VLab en zijn voorgangangers sind 2015.

Had dus meerdere aanbiedingen maar kon ook bij VLab blijven tot zijn einde carrierre.

Het niet mogen rijden van een grote ronde in 2024 heeft hem dus met moeite doen besluiten om andere oorden op te zoeken.

Ik zie hem nog wel een keer terugkeren bij VLab om zijn carriere af te sluiten.

 

Poeksel

Overigens was hij (weliswaar als invaller) dit jaar wel opgeroepen voor de Giro. Het was jammer dat hij ziek werd, want er was gelegenheid genoeg om voor eigen kans te rijden.

Yeez

@xistnc maassen gaf in canada aan cyclingnews aan dat Teunissen inderdaad kwam, dus daar is wel degelijk iets gebeurd

AWestie

In eerdere jaren waren de seizoensrecensies allang begonnen. Waar blijven de cijfers jongens? ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan
Fanny
Koen Bouwman verklaart vertrek: “Keerpunt was geen grote ronde mogen rijden” | WielerFli...

Ik hoop ook op een terugkeer van Koen, want hij is net als Robert een cultuurdrager van deze ploeg.

kelderfan
AWestie
In eerdere jaren waren de seizoensrecensies allang begonnen. Waar blijven de cijfers jongens? ;)

Het is een mager seizoen geworden door meerdere factoren.  Valpartijen en bijbehorende blessures hebben de ploeg geen goed gedaan. Dan kun je ook niet je beste ploeg opstellen in de afgelopen wedstrijden. Wat dat betreft is een 6+ mijn insteek. 

Fuubs
Yeez
@xistnc maassen gaf in canada aan cyclingnews aan dat Teunissen inderdaad kwam, dus daar is wel dege...

Ik poste het hier eerder, met ook de vraag of Cyclingnews een betrouwbare bron is. Ik ga er vanuit dat dat dus ook zo is.

WoutvoorGoud

2023 was een superseizoen voor TVL, met unieke prestaties als team. Dat het team in 2024 wat minder zou presteren was te verwachten. Tijdens de eerste maanden, werd amper minder gepresteerd dan in 2023. Maar na het wegvallen van diverse renners en vooral kopmannen, bleven goede resultaten uit.

Toch werd een unicum gehaald door TVL, die zelfs in het superseizoen van 2023 niet werd gerealiseerd. Het gelijktijdig winnen van Tireno-Adriatico en Parijs-Nice.

Een aantal jaren geleden zouden ze bij het toenmalige Jumbo-Visma tevreden zijn met 31 overwinningen. Ook menig wielerteam zou, daar zeer tevreden mij zijn.

Het was een pechseizoen. Daarom konden veel kopmannen, niet zoals in de andere seizoenen presteren. Van de nieuwkomers was Matteo Jorgenson die echt boven verwachting heeft gepresteerd en in veel werdstrijden topniveau bereikte. Per Strand Hagenes behaalde ook een goed niveau, maar behaalde geen overwinningen. De andere nieuwkomers vielen tegen, door diverse oorzaken. 

Wout van Aert haalde een ongekend hoog niveau in de Vuelta. Zonder pech, had hij zowel het sprintklassement en hoogstwaarschijnlijk ook het bergklassement gewonnen. Naast de 3 etappe overwinningen.

Olaf Kooij haalde ook weer een erg hoog niveau en toonde zich als wereldklasse sprinter. 

Zonder pech en ziekte, beloofd 2025 weer een goed jaar voor TVL, met jonge aanwas als Jorgen Nordhagen, Tijmen Graat en Matthew Brennan. Ik verwacht veel van Niklas Behrens. Ook het aantrekken van Victor Campenaerts, Axel Zingle en Simon Yates (mits weer op oude niveau of hoger), lijkt met een goede zaak voor TVL. Maar het zal lastig zijn om op te boksen tegen UAE.

kelderfan

Interview | Tijmen Graat: 'Het is mijn droom om ooit een bergetappe te winnen in de Tour de France' | Wieler Revue;

Tijmen Graat is zeker een groeibriljantje en hopelijk kan hij met Nordhagen een bijdrage leveren om de killerbees weer op de kaart te zetten. Go, go Tijmen Graat.

xistnc

@Kelderfan

Dank voor de link!

1 2 ... 168 169 170 171 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.