Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 3 4 ... 88 89
kelderfan

Het gaat waarschijnlijk dan alleen maar om die miljoen als afkoop. De twee andere gegadigden zijn wel bereid om dat geld neer te tellen en TVL wil kennelijk niet zover gaan.

Oh, ja @Raul Alcala

Cian Uijdebroeks heeft zich aangesloten bij 't team in Denia.

 

Laatst gewijzigd
kelderfan

Parijs-Nice wordt weer een leuke class met A-typische tijdrit erin.

Gaat Vingegaard op herhaling en wie krijgt hij mee. Oh, ja de 17e. komt eraan,

Dr.Watt

Visma-voorspelling 2024

Hagenes wordt de ster van het klassieke voorjaar. Laporte consolideert zijn status. WVA deemstert verder weg.
PSH wordt 17e in Omloop na een indrukwekkende solo van 9km tot op 2km vd streep. (hier wordt weken over gepraat) Hij wint Dwars, wordt 4e in GW en 3e in RVV. Wout wordt 4e in Roubaix.

WVA staat op podium Giro. 2e na Almeida. Winst zat er in maar het geloof was niet groot genoeg. Hij wint 3 ritten. Bouwman wint er 1 en rijdt de koers van zijn leven.
Na een teleurstellende 8e plaats in de wegrit op de OS en een 5e plek in de TT rijdt een vermoeide Wout op karakter nog naar een 6e stek in de Vuelta. Geen ritoverwinning wel 3 x tweede en 2 x 3e.

Visma wint helaas de tour niet. Vingegaard wordt niet op zijn waarde geklopt, hij gooit echter de handdoek in de ring na een verlies van 7(!)minuten in de gravel rit. 3 lekke banden en 2 valpartijen maar geen breuken. Hij wint wel de twee Pyreneeen ritten maar besluit zich op de Vuelta te richten. 
Jonas wint de Vuelta met 6 minuten en 43 seconden voorsprong.

Cian rijdt een anoniem seizoen. De Dauphiné wordt van zijn programma geschrapt en er wordt voor rust gekozen.

Kooij. Het wonderkind Kooij. Die laat zien dat hij niet de nieuwe Blijlevens is maar wel de nieuwe Boonen.

Door omstandigheden haalt Bart Lemmen de tourploeg. Rob Hatch noemt hem 'the general' naar de militaire wijze waarop hij het peloton kilometers in het gareel laat marcheren. Zijn verhaal gaat de wereld rond.



Raul Alcala

Heerlijk dokter. Jij bent een blijvertje wmb hier. Meer Dr Watt

AWestie

Dr. Watt? Eerder Nostradamus haha! Je kan het op de profielfoto niet zien, maar die renner draagt een strakke groene broek

Raul Alcala

Staat hem goed!

kelderfan

Kuss beschrijft spanningen met Roglic en Vingegaard binnen Jumbo-Visma: 'Toen was iedereen er universeel oké mee' | Indeleiderstrui.nl

Bedankt Dr.Watt voor de leuke bijdrage in komkommertijd.

Ik hoop alleen dat de omstandigheden niet opgaan, want dan begrijp 't wel, dat Jonas afhaakt in de TdF.

Laatst gewijzigd
Thurau

Voor AWestie en andere belangstellenden, Stijn Joris van het Nieuwsblad over Cian en Bora

De etterbuil stond zes maanden geleden al op barsten: hoe Cian Uijtdebroeks het helemaal had gehad bij BORA-hansgrohe

Het mag duidelijk zijn, een afscheidsfeestje gaat Cian Uijtdebroeks (20) niet organiseren voor zijn ploegmaats en de staf van BORA-hansgrohe. Zijn contract is intussen verbroken en ook de barsten in de verstandhouding tussen beide partijen zijn niet meer te lijmen. Terwijl hij al een eerste keer met Jumbo-Visma trainde, sijpelt met mondjesmaat door wat er allemaal aan de basis ligt van het abrupte vertrek van het rondetalent.

De contractbreuk van Cian Uijtdebroeks houdt in deze koersluwe periode het hele peloton in zijn greep. In die mate dat ook internationale media op zoek zijn naar de redenen van de vechtscheiding die zich sinds zaterdag afspeelt. Steeds meer details worden de wereld in gestuurd. De conclusie: Uijtdebroeks ging niet over één nacht ijs.

Zijn frustraties stapelden zich bij BORA-hansgrohe al langer op dan de intussen gekende incidenten tijdens de Vuelta en Chrono des Nations. Uijtdebroeks wist ze lange tijd voor zichzelf te houden. De georchestreerde aanval van ploegmaat Vlasov die hem in de Vuelta zijn zevende plek kostte en het gebrekkige materiaal in de Chrono des Nations, waren veeleer de druppels die de emmer deden overlopen. De onvrede over die tijdritfiets is geen losse flodder. BORA-hansgrohe had voor de Chrono des Nations niet zijn aangepaste tijdritfiets uit de Vuelta laten overbrengen, maar een ander model. Toen Uijtdebroeks op zijn reservefiets moest overstappen, merkte hij op de koop toe dat die niet over het gevraagde verzet beschikte. Als voorblad had hij een 56 gevraagd en op zijn reservefiets stond nog een 54, wat in een tijdrit een flinke aderlating kan betekenen. Een gebrek aan professionalisme bij de ploeg dat bij Uijtdebroeks tot woede leidt omdat hij die tijdrit als een belangrijke test zag met het oog op 2024.

Dat zijn de laatste feiten, maar zeker niet de enige. Minstens zo’n zes maanden geleden al had Uijtdebroeks er zijn buik van vol. Tijdens de Ronde van Zwitserland – waar hij knap zevende eindigt – staat zijn hoofd al niet langer op een vierde seizoen bij BORA. Meer dan een maand geleden stond zijn besluit helemaal vast dat hij niet met het team verder wou.

Vermeend whatsappgroepje
Wat er allemaal aan de basis ligt, komt nu beetje bij beetje aan het licht. Uijtdebroeks valt bij het Duitse team uit de boot. Ploegmaats kijken op hem neer. Zijn gedrevenheid en fanatisme vallen niet in goede aarde bij een aantal ploegmaats en die laten dat ook blijken. Volgens columnist Thijs Zonneveld van Algemeen Dagblad in Nederland, leidde dat zelfs tot een whatsapp-groepje waarin zijn ploegmaats hem te kakken zetten. Bevestiging hebben we daar niet van en ploegleider Bernhard Eisel ontkende dit intussen in buitenlandse media. Jean-Pierre Heynderickx was de andere ploegleider voor BORA-hansgrohe in de Vuelta. “Ik heb er in elk geval niets gemerkt”, zegt Heynderickx die vandaag niet langer voor het team werkt. “Ik hoop dat er niets van aan is want dat zou ik heel erg ongepast vinden.”

Over de aanval die Vlasov in de slotfase van de Vuelta nog plaatste om de zevende plek van ploegmaat Uijtdebroeks nog af te snoepen, zegt Heynderickx het volgende. “Ik weet niet of daarover in de ploegleiderswagen is beslist. Ik zat zelf achter de vlucht en kreeg dat dus niet mee. In de voorbereiding op die rit is het alleszins niet besproken. Achteraf is er wel nog een gesprek over geweest, maar wat daar precies gezegd is, weet ik niet.” Uijtdebroeks kan tijdens de Vuelta rekenen op de steun van zijn Duitse ploegmaats Buchmann en Koch, met wie hij ook geregeld de kamer deelt, maar alle andere renners lijken in het kamp Vlasov te zitten. Nico Denz gangmaakt Vlasov zelfs als hij zijn aanval plaatst. Dat benadrukt dat de Rus geen impulsieve aanval plaatst, maar vooraf met Denz had besproken wat ze zouden doen.

Volgens onze informatie zou er wel degelijk sprake geweest zijn van ‘intimidatie’ bij BORA met Uijtdebroeks als mikpunt. Ondanks zijn sterke prestaties weigerde BORA-hansgrohe ook systematisch alle interviewaanvragen voor Uijtdebroeks. Vreesden ze bij het team dat hij zijn ongenoegen in de media zou uiten? Feit is dat Uijtdebroeks nagenoeg een jaar lang enkel kort voor de camera de media te woord staat.

1 miljoen euro
Als we de uitspraken van ploegbaas Ralph Denk van zo’n maand geleden in het kader van de huidige ontwikkelingen plaatsen, krijgen die een andere bijklank. De general manager van BORA-hansgrohe liet toen het volgende optekenen: “We zouden Cian graag houden, maar onze zakken zijn niet zo diep als die van sommige andere ploegen.” Of nog: “Ik respecteer contracten en officieel kregen we nog geen aanbieding voor hem.” Zette hij toen Uijtdebroeks niet net nog eens in de markt? De zakken van BORA-hansgrohe mogen dan niet zo diep zijn, maar om dat te verklaren op een moment dat ze net een miljoenendeal afsloten met de 34-jarige Primoz Roglic, is op zijn minst hol. Bij BORA-hansgrohe beseffen ze op dat moment al dat de houdbaarheidsdatum van Uijtdebroeks bij het team voorbij is. Manager Denk wil geld voor hem vangen. Het team rekende op een afkoopsom van 1 miljoen euro, een bedrag dat hoegenaamd niet overeenkomt met het resterende jaarsalaris van Uijtdebroeks.

Als ploegleider zegt Heynderickx dat hij zelf nooit echt getuige was van ongepaste situaties tegenover Uijtdebroeks of niet te tolereren gedrag van de renner zelf. Hij neemt het op voor het jonge rondetalent. “Je hebt in een team altijd wel renners met uiteenlopende karakters”, zegt hij. “Cian gedroeg zich altijd correct. Hij is erg gedreven en doet alles om zijn doelen te bereiken. Of dat bij andere renners niet zo goed viel, weet ik niet, ik heb het in elk geval niet gemerkt. Cian ging de conflictsituaties niet uit de weg, maar dat hoort ook zo voor leiders binnen een ploeg. Hij wist wel altijd zijn koel te bewaren. Ik lees ook dingen als zou hij zijn eten hebben afgewogen en andere renners niet en dat dat voor wrevel zorgde, maar ik kan je verzekeren dat in een grote ronde alle renners tegenwoordig hun eten afwegen. Wat nu naar buiten komt is jammerlijk en ik kan alleen maar hopen dat het niet klopt. En vooral dat dit geen gevolgen heeft voor de carrière van Cian want ik ben er rotsvast van overtuigd dat hij nog heel wat gaat laten zien”, besluit Heynderickx.

Uijtdebroeks zelf lijkt de hele affaire intussen achter zich gelaten te hebben. Dinsdag sloot hij al aan bij zijn nieuwe team Visma-Lease a Bike op trainingskamp in het Spaanse Dénia. Aangezien zijn contract pas ingaat vanaf 1 januari trainde hij nog in een neutrale, zwarte outfit, maar hij mocht wel al proefdraaien op zijn nieuwe fiets van Cérvelo, sponsor van Visma-Lease a Bike.

Markjow

https://x.com/lucasaganronald/status/1734970505122152870?s=20httpEens://x.com/lucasaganronald/status/1734970505122152870?shttps://x.com/lucasaganronald/status/173497050512215 Een tijdelijke print op de Cervelo's?

Heel vreemd, ik probeer een twitter link te posten van de Cervelo's,
Maar de link verdwijnd, link toevoegen werkt ook niet.

schijnbaar werkt het wel als je op de tekst drukt? 

https://x.com/lucasaganronald/status/173497Ik pro505122152870?s=20

Laatst gewijzigd
kraamvisite
Raul Alcala
#54
Heerlijk dokter. Jij bent een blijvertje wmb hier. Meer Dr Watt

Mwoah, we vergeten blijkbaar snel. 

Raul Alcala

Jouw geschil is niet de mijne, Kraam.

kraamvisite
Raul Alcala
#61
Jouw geschil is niet de mijne, Kraam.

Was het maar een geschil, Raul. Daarbij moet ik toegeven, als jood ligt dat hele bruinhemdengedoe vrij gevoelig bij me.

Raul Alcala

Ik snap je, bovenbeste Kraam

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

@Markjow ik weet niet welke link je wil plaatsen maar je bedoeld waarschijnlijk dit. Ik heb ook geen idee of dit tijdelijk is of al de nieuwe fiets.

AWestie

Ik zou het in ieder geval toejuichen. De huidige print is aan de saaie kant.

Markjow

@Rahim, een andere foto waar meerdere fietsen bij elkaar, met inderdaad diezelfde print.

https://twitter.com/lucasaganronald/status/1734970505122152870/photo/1

volgens mij is nu het nu wel gelukt met de link.

vind het er zelf wel leuk uit zien, maar ben vooral ook benieuwd of ze de kleur geel volgend jaar toch blijven aanhouden.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Kunnen die nazi-vergelijkingen verwijderd worden uit dit topic aub?


Thurau
Dr.Watt
#67
Kunnen die nazi-vergelijkingen verwijderd worden uit dit topic aub?

Eens, overal waar kraamvisite komt gaat het van kwaad tot erger. Weg met dit soort opmerkingen.

kelderfan

Timo Roosen, die op een ludeke wijze binnenkwam en nu na al die trouwe jaren afscheid gaat nemen.

Je zal worden gemist en dan niet alleen als sprintvoorbereider.

 

Raul Alcala

Goeie gozer die leek door te breken na ereplaatsen in Canada. Had hem liever behouden dan die kleurloze Hofstede.

Yeez

Elk team heeft een hofstede nodig als invaller. Uae heeft vink. Ineos wurf. Roosen is te goed voor die rol. Gun hem een mooie plek in de sprinttrein van dsm met een mooi wt programma 

kelderfan

@Raul Alcala

Lennard Hofstede is helaas niet meegegroeid, want in 2016 won hij nog de Rhône-Alpes Isère Tour.

Hoe dat komt, weet ik ook niet. Maar ik zie hem nog goed werk leveren in de Vuelta met die regenjasjes en de gele mannen vol in de achtervolging om hun fout recht te zetten voor Primoz Roglic.

 

 

Robertje

Is nog ver weg, maar ik ben benieuwd naar de opstelling van JV bij het eerste monument van het jaar; MSR. Het lijkt er op dat Wout niet gaat, maar wat gaat dan de opstelling zijn? Zouden ze voor een Kooij / Laporte gaan? Zie niet echt een andere renner die mee kan doen voor winst.

Dr.Watt

Laporte, Kooij, Van Dijke, Hagenes, Benoot, Van Baarle, Tratnik zou het meest logische zijn volgens mij. Laporte als kopman, Kooij en eventueel Hagenes als jokers.

Kan me wel geen scenario voorstellen waarin Visma echt meedoet voor de winst.

(Hopelijk alles kits met jou trouwens!)

Dr.Watt

@kelderfan

Bij de naam Hofstede moet ik ook steeds aan Lagos de Covadonga en de regenjasjes (Formigal?)denken. Soms denk ik zelfs dat hij daar zijn huidige contract nog aan te danken heeft.

Maar heeft die geen gezondheidsproblemen, fysiek of mentaal? Waardoor hij niet 100% als wielrenner kan leven maar wel net de 50% die ze bij Visma verwachten?

1 2 3 4 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.