Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 3 4 ... 88 89
Raul Alcala

Hij was anti vaccin en is een tijdje met de nek aangekeken en weinig wedstrijden gereden Doc Verder toch wel met Yeez eens. Tis nait aans

Hofman
Adrianus en Patrick
#36
Zijn Plugge en Zeeman zo inzichzelf gaan geloven dat ze denken met elke streek wel weg te komen?Of w...

Denk je er nu nog zo over na het nieuws over de sfeer bij Bora en dat Cian zelf zijn contract heeft ingeleverd? We oordelen te snel, zonder alle feiten te kennen.

AWestie

Na iedere dag weer nieuwe berichtgeving vind ik het vooral minder duidelijk worden allemaal. Het enige wat ik nergens heb zien staan is dat TJV vóór 1 december ook maar een vinger lijkt te hebben uitgestoken naar Cian, wat Plugge cs wel steeds meer vrijpleit. Of heb ik dat ergens gemist?

Laatst gewijzigd
Thurau
AWestie
#78
Na iedere dag weer nieuwe berichtgeving vind ik het vooral minder duidelijk worden allemaal. Het eni...

Is ook alleen maar logisch, Plugge en Co. waren bezig met de fusie en het binnenhalen van Evenepoel. Cian was niet in beeld, wat verklaard waarom er destijds met Roglic geen package deal is afgesproken. Dat Cian weg wilde bij Bora en naar TVL kon alleen maar met deze manier van handelen aangezien Plugge niet de huidige praktijk bij overstappen wil opblazen en je geen miljoen gaat betalen als het goedkoper kan want zo slim is hij wel. Is er contact geweest met Cian voor 1 december? Vast wel maar dan via een tussenpersoon (lees zaakwaarnemer) en dat is veilig genoeg om juridisch sterk te staan. Cian heeft de procedure nu in gang gezet en Plugge zit in de wachtkamer maar het meedoen van Uijtdebroeks deze week op het trainingskamp geeft aan dat ze vertrouwen hebben in de uitkomst.

Dr.Watt

Beide ouders van Cian zijn advocaten. Wees maar zeker dat hun dossier goed zal kloppen en dat ze al maanden bewijsstukken verzamelen.

AWestie

Juist in hoe zijn vertegenwoordiging te werk gaat zitten veel gaten: is Carrera nu zijn enige zaakwaarnemer? Sinds wanneer? Heeft Carrera alleen gehandeld bij het aanbieden bij teams? Ik kan nog wel even doorgaan zo. Geen idee wat zijn ouders nu voor rol spelen en welke rol ze hierin eerder hebben gespeeld.

Rawolf

Plugge heeft maanden geleden in interviews al eens aangegeven bezig te zijn meteen potentiele GT winnaar. Wat achteraf op Cian lijkt te duiden.

A&J All sports is Cian's management. De gebroeders Carera hebben dat bureau geloof ik opgericht. Cian's ouders hebben er toch niks mee te maken. Die zijn toevallig advocaat? 

 

 

 

Raul Alcala

Ja, of bewust. Maar in beide gevallen komt het wel goed van pas.

Dr.Watt

Haha. Volgens mijn bronnen zijn ze wel bewust advocaat geworden.

Eigenlijk verwijs ik vooral naar de opmerkingen over het gepest.
Er werd gezegd dat er veel bewijsstukken verzameld zijn en dat het dossier juridisch sterk zou zijn. Dat lijkt me wel vanuit de ouders te komen.

Het pestgedrag in combinatie met de hyperambitieuze zoon. Ik krijg wel het gevoel dat er via zijn ouders reeds voorgesorteerd is op een contractbreuk. Of toch de juridische kant van een eventuele rechtszaak.

Dit is geen kritiek op zijn ouders of hemzelf. 

Thurau
Rawolf
#82
Plugge heeft maanden geleden in interviews al eens aangegeven bezig te zijn meteen potentiele GT win...

Gezien wat we nu weten was het eerder Evenepoel op wie Plugge doelde. Immers die onderhandelingen over de fusie waren voor een groot gedeelte ook omdat ze op die manier een jonge wereldtopper kregen ipv Roglic waarvan ze wisten dat een vertrek onvermijdelijk was. De Vuelta had hier niks mee te maken volgens mij. 

Cian zijn zaken werden tot begin dit jaar gemanaged door zijn vader dacht ik, pas na de Ronde van Zwitserland kwam Carrera. Volgens de Belgische media was die ronde het moment waarop Cian al wist dat hij in elk geval niet zou verlengen. Dan zorg je voor een topmanager, want als ouder heb je de juridische kennis of de mensen die je daarbij kunnen helpen maar het netwerk voor een transfer moet je door een zaakwaarnemer laten doen. Tenminste, als je carriere op streek komt.

AWestie

Jurgen Zomermaand, wat een prachtige naam, al in beeld bij het Devo Team na een goeie beklimming waar Jonas ooit zijn carrière begon? bron:Twitter Velofacts

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Het team voor de Tour Down Under zou er als volgt uit zien: 
Milan Vader (GC), Mick van Dijke, Lennard Hofstede, Johannes Staune-Mitter, Robert Gesink, Loe van Belle.

Bron: Team Lucas podcast

Dat zou een mooie kans zijn voor Vader om opnieuw voor een mooi klassement te gaan.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Leuk team. Hopelijk ontwikkelt Vader zich verder door. Al is dat ook de wens van de gedachte. Dan zou een grote ronde wel een terechte beloning worden.

Voorheen was de TDU soms ook een logische koers in de voorbereiding op de Giro. Zou Gesink de wegkapitein worden? Kan het alvast niet laten.

Van Aert, Kooij, Uijtdebroeks, Gesink, Affini, Staune Mittet, Bouwman en .... teveel keus Vader, Tulet, Gloag Vd Sande, Van Dijkes, Hagenees 

Thurau
Raul Alcala
#88
Leuk team. Hopelijk ontwikkelt Vader zich verder door. Al is dat ook de wens van de gedachte. Dan zo...

@Raul Alcala

Veel keus maar de Hagenees wil ik zien debuteren in de Vuelta als grote ronde, verder mag hij mij dit jaar verrassen in koersen als Kuurne, E3, G-W en hopelijk mag hij in Roubaix rijden. Het grootste talent in 1 dagswedstrijden wat ze hebben bij de ploeg. Sterk maar ook slim, als zijn ontwikkeling doorgaat hebben ze de opvolging van Wout al intern ingevuld. Grote woorden, maar deze vent kan wat.

Giroploeg van mij: Wout, Olav, Cian, Eduardo, Tim, Tosh, Robert en Ben. Deftig treintje voor Olav met Tim, Tosh, Eduardo en misschien een keer Wout + ruimte voor Cian om zichzelf te ontdekken zonder de druk van een ploeg om hem heen te hebben. Tulett moet naast de koersen van een week nu een keer drie weken in zijn poten krijgen. Gesink gaat de Tourploeg niet halen maar de Giro staat open, dit jaar miste hij hem lullig en de veteraan is de man die allround inzetbaar is.

Dr.Watt

@maillot

Heel leuk team. Jonkies met kopman Vader, wegkapitein Gees en Hofstede die de kans krijgt om zich al heel vroeg in het seizoen te laten zien. Wordt uitkijken naar Vader in de toch altijd vermakelijke TDU.
Voorspelling: ergens tussen plek 4-8. Allez kom, 4e wordt hij.

@Alcala

Liggen de TDU en Giro niet te ver uit elkaar om echt van een link in de voorbereiding te kunnen spreken? 
De selecties bestaan toch meestal uit Australiërs, Nieuw-Zeelanders en andere Angelsaksen aangevuld met jongeren en renners die er specifiek naar vragen. Zowel voor de ervaring als het oppikken van WT-punten.
Wel kijk ik er minstens even hard naar uit als jou.

WVA, Kooij, Gesink, Affini, Bouwman, Valter/Tratnik (1 naar Giro, 1 naar Tour),Tulett.
Als 'zekerheden' aangevuld met nog 1 allrounder-lead out zoals Van der Sande/ Van Dijke. 
Behalve als Kooij voldoende kan met Affini, dan zou ik voor Gloag gaan.

Cian naar de Vuelta ook al gaat zijn voorkeur naar de Giro.
Wout, Kooij en Cian is 1 kopman teveel. 
Ploeg lijkt me te veel uit balans anders.
Te veel TT km's om op podium te kunnen hopen en ook niet heel veel zware bergritten. Vuelta wordt een zeer zwaar parcours met ondermeer Cuitu Negra en andere rampas inhumanas. 
Cian krijgt wat tijd om zicht te settelen en zicht te richten op koersen zoals Romandie.
Vader ook Vuelta om dezelfde redenen min of meer. Kan daar mss wel een rit winnen op een murito.

Nu ik hier over zit na te denken valt me nogmaals op hoe sterk de ploeg is. Met deze jongens kunnen ze eigenlijk wel 4 GT's aan. Er gaan veel teleurgestelden zijn.
Cian en Vader inpassen zonder pure knechtenrol wordt al een hele opgave.

@Thurau

Die Hagenes gaat de wereld op zijn kop zetten in de klassiekers. Ik zie in hem de absolute revelatie van het voorjaar die overal over de tongen zal gaan.
En dan mss nadenken over de Vuelta al is dat niet absoluut noodzakelijk. Waarom dat debuut niet uitstellen tot 2025?

Als ik je Giro-selectie bekijk, heb ik de indruk dat je niet gelooft in een klassement van WVA. Daar verschillen we dan enorm in. Ik verwacht een topklassering en topprestatie. Graag zou ik een heel team in steun willen zien met ruimte voor Kooij in de sprints.

Laatst gewijzigd
T80JZ
Dr.Watt

Hier wil ik toch graag een nuance in brengen.
Dit is wat VA communiceert, niet noodzakelijk het echte plan. Hij kan ook niet anders. De media gaat er te veel opspringen anders, zeker in Vlaanderen.
Van roze kranten tot polls, wekelijke analyses door De Vlaeminck en Museeuw en ga zo maar door... Alles wordt zo opgeklopt dat een 4e plaats uiteindelijk als falen zal worden gezien.

Eind 2020 hebben de ploeg en Wout zelf gecommuniceerd dat er werd nagedacht over GC-Wout. Ze wilden dit testen in Tirreno 2021 met een ploeg volledig in zijn dienst. In die Tirreno wordt een magistrale VA 2e na een ongenaakbare Pogacar. Op Prato di Tivo (akkoord niet de zwaarste klim) wordt hij 9e tussen alle GC mannen en verliest enkel echt tijd op Pog en S.Yates.
Deze test is dan toch een succes gebleken?
Hebben ze dit plan opgeborgen? Kan zeker.
Zijn ze aan een lange termijn master plan aan het werken? Zou ook kunnen.
De aanpassingen in zijn voorbereiding zijn volgens mij ook niet als betere voorbereiding op de klassiekers.

Belangrijk is ook dat Wout 2.5-3m krijgt van RCS. Dit wordt zelden aan niet GC-renners betaald, VDP en Sagan zijn wel uitzonderingen. Er is dit jaar ook geen GC topper dat betaald wordt voor een acte de présence. Lijkt me sterk dat er een akkoord is gevonden waarbij hij ook lead outs gaat doen enzo. kan wel natuurlijk.

Mijn excuses voor de grote lappen tekst en dank aan degenen die de energie vonden om ze te lezen.
Verder geef ik ook mijn bias toe. Ik roep al jaren dat VA een GC renner is die noodgedwongen in een klassiek keurslijf is beland. Ik geloof ook niet dat hij RVV of OS tegen het huidige peloton kan winnen. PR en WK dit jaar mss wel dus hoop ik dat zijn uitzonderlijke talent ergens anders tot uiting komt.

kelderfan

@Maillot a Pois

Lees ik dat goed. Begint 't team nu al met 6 renners,

@Thurau

Als Cian bij de ploeg komt, dat wordt de invulling van de Giro-ploeg toch een tikkie anders. Dan komt er meer nadruk op klimmers. Want je kan 't niet maken om na al 't gedoe die jonge gast met een sprinttrein op te zadelen.

 

Maillot à Pois

@kelderfan

Het is geen officieel bekendgemaakte selectie hé, maar de namen die Loe Van Belle zelf noemt in die podcast.

Misschien moet de 7de nog beslist worden. Of is Loe er gewoon eentje vergeten op te noemen 😉

Dr.Watt

In TDU starten ploegen vaak met minder renners. Om kosten te drukken en het blijft toch een serieuze verplaatsing inclusief jetlag.

AWestie

Een geslaagde test maakt nog niet dat hij dan maar een grote ronde mee kan doen met zijn huidige gestel. En een dunner gestel is dan ook geen formule voor succes. Het onderzoeken hoeveel algemeen klassement Wout kan dragen is balanceren op een uiterst dunne lijn, ook omdat hij bij de besten hoort in het voorjaar. Ook als je het nuanceert in je eigen woorden klinkt het nog heel overtuigd. Volgens mij is de omkadering van Wout juist zeer verdeeld, al is de grootste neezegger nu naar Bora.

Waar haal je trouwens vandaan dat hij/het team dat bedrag van RCS bij elkaar geschraapt krijgt? @dr.Watt

@kelderfan Het lijkt mij überhaupt na zo'n getroubleerde winter geen gekke optie als Cian toch de pijp maar aan Maarten geeft wat betreft Giro ambities. Die jongen gaat waarschijnlijk eerst lekker in de luwte kleinere wedstrijden rijden, als hij al mag rijden. De Giro selectie gaat qua profiel echt niet veel veranderen met of zonder Cian, geloof ik niks van. Het enige aanknopingspunt dat we hebben is dat jonkies een kans krijgen en dat Wout bijna officieel meedoet.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

@Awestie

Volledig mee akkoord. Het risico is zo groot dat er amper renners zijn die de omschakeling hebben aangedurfd. Buiten Thomas en Dumoulin ken ik er eigenlijk geen.
Stel dat het plan helemaal in het honderd loopt, dan is de ravage enorm.

Over RCS.

10-15j geleden heeft RCS, toen nog onder Zomegnan, besloten om de concurrentie met de Tour wat aan te scherpen. De Giro werd elk jaar minder populair, de aandacht en kwaliteit van het deelnemersveld bleef achteruitgaan.
Toen is er besloten geweest om budget vrij te maken om Tour-toppers te lokken. Standaard was dat 2 a 2.5m afhankelijk van de populariteit en kwaliteiten van de renner in kwestie.
Nibali, Quintana, Froome, Wiggins, Armstrong, Dumoulin, Sagan, VDP,.. zijn allemaal ooit lans d ekassa gepasseerd.
Als je de deelnemerslijst jaar na jaar bekijkt, zie je zo wie de 'marquee riders' van dat jaar waren.
Dit jaar is dat duidelijk Wout.
De jaarlijks terugkerende geruchten tijdens de winter over renners die mogelijk naar de Giro gaan, zijn gelinkt aan die onderhandelingen.

AWestie

Ik ken de verhalen, maar of dat echt zo stevig wordt verhandeld vraag ik mij af. Ik ben aan het zoeken naar de bron, maar een paar jaar terug las ik ook nog een repo waar die bedragen werden genuanceerd.

ik geloof dat het @kelderfan was die Skjelmose al bij het team voorzag voor 2025. Ik rekende dat idee al enigszins naar het rijk der fabelen, maar Mattias helpt mee met kelderfans hoop te laten verdwijnen via dit interview : GCN

kelderfan

Bedankt voor de link @AWestie.

Het was Skjelmose zelf die 't balletje aan het rollen bracht. Hij stelde, dat de ondersteuning en dan vooral de voeding bij TVL goed verzorgd was. Dat zeg je niet voor niks. Ook zijn contractverlenging is nog niet bezegeld.

AWestie

De Giro miljoenen gaan dus eerde naar Tadej. Zo wordt het wel makkelijk gemaakt voor Jonas.

1 2 3 4 ... 88 89

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.