Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 5 ... 85 86
Dr.Watt

Haha. Ik was ook onmiddellijk hierheen gesprint om je te vragen hoeveel er in die enveloppe zou zitten.

OT.

Vind het doodjammer. Geen strijd.

Edit: @Awestie

Toch opmerkelijk dat onmiddellijk na de bevesting van Pogacar de afzegging van Cavendish wordt gecommuniceerd.
Is de kluis leeg? :)

Laatst gewijzigd
Thurau

Opvallend die move van Pogi, hij lijkt nu eerder bezig om alle drie de grote rondes op zijn palmares bij te schrijven dan echt de Tourstrijd met Vingegaard aan te gaan. Maakt enorm veel uit omdat die 2 zo ver boven de rest uitsteken, jongens als Yates, Ayuso en Almeida zijn (nog) niet van dat kaliber. Verwacht dat nu Almeida en Ayuso de Tour gaan doen. Adam zal als meesterknecht zijn baas volgen. 

Maakt de Tour eigenlijk veel geslotener dan verwacht als Jonas het gebruikelijke juli vormpeil heeft. Die zal denk ik niet veel aan zijn programma sleutelen, Gran Camino, P-N, Baskenland en Dauphiné is de ideale voorbereiding. Qua ploeg om hem heen krijg je dan de kern van dit jaar aangevuld met Jorgenson en Tratnik. Als je het nodig acht misschien nog een klimmer als Steven ipv Tratnik.

Raul Alcala

Ja, de TDU relateren aan een goede manier van voorbereiding op de Giro is voor mij ook een lastige. Voorheen was het bij onze ploeg zo dat wanneer je de TDU reed je wel het eerste lange trainingskamp met de rest van de ploeg miste. Dat is nu toch anders, of niet? Nou ja, zal wel iets met rust vs trainings verhoudingen te maken hebben. Wat gecompenseerd door koershardheid vroeg in het seizoen. Lekkere temperatuur ook normaalgesproken in Australië. 

Pogi in de Giro is wel gaaf. De Giro wordt zo elke dag spektakel.

Dr.Watt

Volgens La Gazetta staat de combi Giro/Tour op de planning voor Pogi.
https://www.gazzetta.it/Giroditalia/17-12-2023/ciclis-tadej-pogacar-al-via-del-giro-2024.shtml

Laatst gewijzigd
tdola

Pogi in giro maakt wedstrijd juist voorspelbaarder,  want zonder pech/ziekte wint pogi giro nu.

Raul Alcala

Ok, daar zit wat in. Maar dat is puur het eindklassement. Hij is wel een spectaculaire renner, aanvallend. Van Aert idem dito. 

tdola

Ben benieuwd naar teamdag visma lab, daar vaak meer bekend over programma's. Wie gaat naar giro (kooij, van aert, uijtdebroeks en Knechten?) En wie naar de tour (vingegaard,  kuss en ondersteuning). Maar ook wie Parijs nice en wie tirreno. Waar focust jorgensen zich op?

 Vuelta is vaak op die dag nog niet bekend. 20 dec teamdag?

T80JZ

Giro - Tour vreemde combinatie voor Pogacar. Giro voor OS en Vuelta voor wereldkampioenschap zou logischer zijn geweest. Het WK is gezien het parcours in 2024 een belangrijke prioriteit voor hem. 

Cavendish niet naar de Giro om zich via hoogtestages optimaal voor te bereiden op de Tour op jacht naar zijn 35ste etappe overwinning. De enige reden waarom hij nog een jaar is door gegaan. 

In het voorjaar hadden we hier iemand die ervan overtuigd was dat Van Aert het geheime wapen in de Tour zou worden en zich zou gaan richten op het algemeen klassement om Pogacar in verwarring te brengen. Voor Van Aert zijn Vlaanderen en Roubaix zijn absolute hoofddoelen. Daarvoor gaat hij zijn gewicht, juist nodig in de klassiekers, niet aanpassen voor een grote ronde die hij toch niet kan winnen.  

Aanpassing programma is natuurlijk ook om uitgeruster aan de start van de giro te komen dan Van der Poel een paar jaar geleden, maar vooral met het oog op de monumenten. Ik ben ervan overtuigd dat het verstandige aanpak is. Wout is vaak in de eerste klassiekers van het jaar absolute top, maar in Vlaanderen en Roubaix wat minder. 

Tratnik lijkt me de meest logische vervanger van Van Hooydonck.  

Dr.Watt

Dat was ik over dat geheime wapen. En zoals je in mijn Giro-gebazel kan lezen, heb ik mijn lesje nog steeds niet geleerd.
Dat idee kwam vorig jaar door de uitspraak van Zeeman over een verrassing voor de tour in combinatie met het niet-rijden van Rogla.

Tratnik of Jorgenson lijken me ideale vervangers. Lijkt me dat er ook geschoven kan worden met rolverdelingen, zelfs afhankelijk van dag tot dag.
Eventueel tussen Laporte, Van Baarle, Benoot en dan Tratnik/Jorgenson dus niet noodzakelijk een vervanging 1 op 1.



ghostwriter

De rode loper richting de derde Tour overwinning van Vingegaard wordt door Pogacar uitgerold. Natuurlijk moet Vingegaar wel topfit de Tour rijden en op zijn fiets blijven zitten maar mits dat het geval is zal niemand in de Tour aan zijn niveau kunnen tippen (ook Pogacar niet na een Giro te hebben gereden). Ik vind het jammer voor de spanning in zowel de Tour als de Giro. 

Thurau
ghostwriter
#110
De rode loper richting de derde Tour overwinning van Vingegaard wordt door Pogacar uitgerold. Natuur...

Pogacar is bepaald niet minder geworden, maar het is de opmars van Jonas die opvalt. Hij ging als ronderenner van 4 zeges in 2021 naar 7 in 2022 en 15 in 2023. Geeft precies aan waar zijn kracht zit, en ook waardoor Pogi voelt dat hij elke kans op grote rondewinst moet aangrijpen. Het is geen zekerheid meer dat hij een drieweekse wint aangezien de Deen ook bereid is om er 2 per jaar te rijden.

Poeksel

Het zou mooi zijn als Vingegaard nou gewoon ook de Giro gaat rijden :)

AWestie
Poeksel
#112
Het zou mooi zijn als Vingegaard nou gewoon ook de Giro gaat rijden :)

Vrouw Vingegaard: ’Mijn droom is dat Jonas drie grote rondes in één jaar wint’ | Wielrennen | Telegraaf.nl

Hij zou al een start kunnen maken dit jaar ;)

Dr.Watt

Arme Wout... Wordt weer werkendag zoals ze in Vlaanderen zeggen.

kelderfan

@Poeksel

Volgens mij zijn dat toekomstdromen. Als 't Vingegaard lukt om voor de 3e. keer de TdF binnen te halen, dan zie ik hem zijn droom vervullen. 

Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe de TdF-ploeg eruit gaat zien met oog op de O.S. en de Vuelta, want Kuss wil 't nog eens proberen.

Raul Alcala

Wij hebben killer bees toch bedacht hiero? Komaan Zeeman, beetje credits voor ins graag. Anders schakelen we je broer in.

Thurau
Raul Alcala
#116
Wij hebben killer bees toch bedacht hiero? Komaan Zeeman, beetje credits voor ins graag. Anders scha...

Eerste credits moeten naar Porte, al noemde die ze nog killer wasps dus Richie kan naar de royalties fluiten. En killer bees gaan ze niet doen omdat ze waarschijnlijk en dat vind ik echt komisch, te horen hebben gekregen dat dit iets te gewelddadig was. Yellow B. vind ik persoonlijk te zwak en klinken als een Chinese rapper.

NCK17

Het lijkt me dat met het team dat Uae naar de tour stuurt in combinatie met het feit dat WvA de giro gaat rijden nodig dat Kuss en Uijtdebroeks ook de tour rijden. Zonder die twee heb je de kans dat Vingegaard geisoleerd komt te zitten, daarnaast ligt het tourparcours hun alledrie ook veel beter dan het giroparcours. Veel lange beklimmingen en regelmatig ook op grote hoogte.

Laatst gewijzigd
kraamvisite
NCK17
#118
Het lijkt me dat met het team dat Uae naar de tour stuurt in combinatie met het feit dat WvA de giro...

Ui in de tour? Moet niet veel gekker worden natuurlijk. Sowieso een groot risico om een dergelijke niet-teamplayer binnen te halen, hoe getalenteerd ook. Misschien in het treintje voor Kuss en Vin in de Vuelta volgend jaar, dat zie ik nog wel. En verder gewoon leren leren leren.

goldone123

of in de giro zelf, ik denk eerst dat je die jongen mentale rust moet geven want dit is ook niet goed voor zn ontwikkelen of veel vertrouwen geven.

Thurau
kraamvisite
#119
Ui in de tour? Moet niet veel gekker worden natuurlijk. Sowieso een groot risico om een dergelijke n...

Jij bent echt bang dat hij een uitstekende aanwinst blijkt te zijn he? Dat voortdurende denigrerende toontje over Uijtdebroeks (je moeite met de spelling van zijn naam is je vergeven.) is dus omdat je diep van binnen weet dat hij iets kan toevoegen aan de ploeg. Lijkt mij lachen als ze hem inderdaad in de Tourploeg zetten maar ik denk dat ze hem een vrije rol in de Giro gunnen. Komt goed met deze vent want ambitie, goed stel hersens en talent. Precies wat de ploeg nodig had.

Raul Alcala

Wat een gezeik 

tdola

Geen rvv voor pogacar is wel gunstig voor van aert trouwens. 

De tourploeg van uae op papier wel gruwelijk sterk, vooral als t bergop gaat...benieuwd wat visma lab er donderdag op papier tegenover gaat zetten.

kraamvisite
Thurau
#121
Jij bent echt bang dat hij een uitstekende aanwinst blijkt te zijn he? Dat voortdurende denigrerende...

Ambitie en talent, volstrekt mee eens Thurau. Over goed stel hersenen: ik weet alleen dat, wat ik uit de pers haal (en ja, die pers is vaak een bak onzin), op basis van de gebeurtenissen zeg ik dat zo iemand binnenhalen niet goed voor de sfeer is. Ik denk wel dat Jumbo hem aardig kan kneden, en wie weet wat er dan mogelijk is. Maar vergeef me, als Ui (gewoon eerste twee letters uit het alfabet) niet my cup of tea is, ik hou van andere type renners, van andere type mensen. Ieder zijn ding toch?

Edit: wat mij betreft mag ie een prima aanwinst worden hoor, één vd killerbietjes, waarom niet. 

Laatst gewijzigd
Limal

Geen idee of dit al algemeen bekend was, maar Kooij start in de Giro volgens PCS. Van Aert kan dus knechten voor Olav en Cian...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.