Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 6 ... 85 86
AWestie
Limal
#125
Geen idee of dit al algemeen bekend was, maar Kooij start in de Giro volgens PCS. Van Aert kan dus k...

Dan is vooral de vraag waar PCS die informatie vandaan heeft 

Dr.Watt

@Awestie

Zou het niet gebaseerd zijn op het interview dat Kooij gaf waarin hij zei dat de Giro 'normaal gezien' zou rijden?
Bij PCS proberen ze de puzzel te leggen op basis van alle informatie die ze kunnen vinden.

Yeez

Jep. Pcs baseert op info en geruchten. Het klopt dus vaak ook niet

AWestie

Kooij is er al weer vanaf, bleek gebaseerd op een misverstand bij het PCS team. 

Dr.Watt

Ook al is hij er vanaf, we kunnen er toch vanuit gaan dat hij de Giro gaat betwisten?

AWestie

Er zijn aanknopingspunten ja, maar ik durf er nog niet op te wedden.

Dr.Watt

Giro lijkt me wel zijn enige kans om een GT te rijden. Ook een ideaal parcours voor hem.
Nu lijkt het mij niet per sé noodzakelijk voor hem om reeds volgende jaar die ervaring op te doen. Wel heb ik het gevoel dat dit vooraf besproken is tijdens de contractbesprekingen.

Zelf zou ik hem er graag zien rijden. Zonder druk met Affini als lead-out.

Laatst gewijzigd
AWestie

Nog niet zo lang geleden werd de Vuelta ook gewoon gebruikt voor sprinters die net kwamen kijken (en dat parcours is nog niet bekend). Enige kans, nee, de beste kans, ja.

Dr.Watt

Je hebt wel gelijk over de Vuelta.
Nu is er wel al redelijk veel bekend over het parcours. De helft van ritten zouden een aankomst bergop hebben aangevuld met de gewoonlijke hoop rampas inhumanas.
Geruchten spreken over de zwaarste Vuelta ooit en die van dit jaar was al ziek.
Edit: Guillen heeft zelf ook al gesproken over een aantal verrassingen. Hou je hart al maar vast.

Wat ik bedoel met 'enige kans' is dat ik verwacht dat VLAB ( gaan we deze afkorting gebruiken?) in de Vuelta voor GC gaat. Met Vingegaard, Kuss of eventueel een verrassing. Verder heeft Wout ook al aangegeven dat hij een Vuelta deelname overweegt.
Daar lijkt dan toch geen plaats voor Kooij en al zeker niet met lead-out? Tenzij VA weer voor de kar wordt gespannen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Eens @Dr,Watt

Als Kooij een GT gaat rijden, dan komt alleen de Giro in aanmerking, want de Vuelta is veel te zwaar en volgens Bartje (PCS) gaat Wout ook voor de sprintzeges in de Vuelta.

Kooij heeft nog veel te leren en in de Giro kan hij er echt voor gaan en ik denk, dat Wout ook voor de rit-zeges gaat. Want zijn doelen zijn de RVV en P-R. Later nog de O.S. natuurlijk.

AWestie

De UCI gebruikt TVL, scheelt toch een lettertje. Wat dat betreft bijna jammer dat er naast Visma niet een sponsor is binnengekomen die begint met de letter M. In de Rode Lantaarn worden ze al liefkozend vlappies genoemd, kan ik ook heel goed mee leven.

Dr.Watt

kelderfan

Dat is een mooie verpakking. Dan heeft de Wolfpack toch nog iets goed gedaan. 

 

 

AWestie
kelderfan
#138
Dat is een mooie verpakking. Dan heeft de Wolfpack toch nog iets goed gedaan.     

Ik snap het grapje niet eens meer, of is het geen grapje?

kelderfan

Roglic met Wolfpack-helm. Gaat er een belletje rinkelen? @AWestie

AWestie

Ik wil niet heel erg in details treden, maar het is een helm van Bora-Hansgrohe. Die club die hun bijnaam heeft gestolen van een epische serie.

Thurau
AWestie
#141
Ik wil niet heel erg in details treden, maar het is een helm van Bora-Hansgrohe. Die club die hun bi...

Kelderfan lijkt te denken dat de afdankertjes van SQS bij Bora terecht komen. #bandofsecondgradebrothers

Dr.Watt

Over de Vuelta gesproken, blijkbaar was de presentatie vandaag.

Ik tel maximum 5 sprintkansen en daar kunnen er makkellijk 2 van wegvallen.
3 à 5 massasprints in een GT. Ongezien.

Hou Kooij daar maar weg.

ghostwriter

Het parcours van de Vuelta lijkt op het lijf van Kuss te zijn geschreven. Ik hoop dat hij de combinatie Giro en Vuelta doet komend jaar. In de Giro zal hij geen top klassement rijden doordat er teveel tijdritkilometers in zitten maar die kan hij gebruiken om zijn tijdrit voor de Vuelta aan te scherpen en de Giro kan hij verder als rittenkaper rijden.

Visma | Lease a Bike kan Gesink, Kruijswijk en Kelderman naar de Tour sturen zodat Vingegaard ook zonder Kuss een hele sterke klimploeg om zich heen heeft. Al is het de vraag hoeveel ondersteuning hij nodig heeft tegen een Pogacar die dan waarschijnlijk al de Giro heeft gereden en de rest van de klassementsrenners die (tot nu toe) alleen van een lager kaliber dan hem zijn. 

Dr.Watt

Dat zie ik toch helemaal anders.

Kuss is onmisbaar in de Tourploeg volgens mij.
Gesink, Kruijswijk en Kelderman vs Yates, Ayuso, Almeida, Sivakov en Soler? Die gaan met huid en haar opgevreten worden. En als Jonas geisoleerd wordt tegen al die UAE's, Roglic, Evenepoel en Hart 

Sepp is ontzettend belangrijk geweest in alle GT-successen van TVL. Zonder zijn hulp verliest Roglic minstens 20 seconden extra op Monte Bodone en wint G de Giro.
Verder heeft Jonas in beide Tours ongelooflijk veel aan zijn team te danken. Zet Pogacar bij TVL en Jonas bij UAE en ik betwijfel ten zeerste dat de uitslag dezelfde zou zijn. Dat is echter een hypothese en dus niet van belang.
De onoverwinnellijke status van TVL is aan de kracht van het team te danken, van dat recept kan je beter afblijven.

Voor deze Vuelta heeft Kuss mij nooit tekenen gegeven van een GT-winnaar te zijn wel dat hij een van de beste pure klimmers is, zoniet de beste.
De Vuelta won hij echter dankzij de voorgift vanuit de vlucht in combinatie met de aanwezigheid van Roglic en Jonas die alles blokkeerden. Kuss kon namelijk niet aangevallen worden.
Het zou kunnen hoor dat het er in zit en voordien heeft hij ook nooit de kans gekregen om het te laten zien. 

Over de voorbereiding en planning van Pogacar onder leiding van Inigo San Millan heb ik al een stuk geschreven in de commentsectie.
Opletten dat die geniale dokter geen masterplan voor Pogacar heeft berekend dat via de Giro naar een piekvorm in de tour leidt.

ghostwriter

"Gesink, Kruijswijk en Kelderman vs Yates, Ayuso, Almeida, Sivakov en Soler? Die gaan met huid en haar opgevreten worden. En als Jonas geisoleerd wordt tegen al die UAE's, Roglic, Evenepoel en Hart"

Op het moment dat Kruijswijk en Kelderman er af worden gereden zullen meestal alleen de kopmannen over zijn gebleven. Wanneer het een gevecht wordt tussen de kopmannen zal een fitte Vingegaard winnen. Zeker wanneer Pogacar eerst de Giro rijdt. Roglic, Almeida, Evenepoel en Ayuso zijn nog niet of niet meer van het kaliber van Vingegaard en Pogacar. 

"Voor deze Vuelta heeft Kuss mij nooit tekenen gegeven van een GT-winnaar te zijn wel dat hij een van de beste pure klimmers is, zoniet de beste."

Kuss heeft afgelopen Vuelta bewezen (met name aan zichzelf) dat hij de volledige drie weken goed kan zijn en in de komende Vuelta zitten weer maar 40 tijdritkilometers. Het zou zonde zijn om zijn ontwikkeling nu niet te prikkelen door hem zich als kopman op de Vuelta voor te bereiden. Zeker nu het een Vuelta is die op zijn lijf geschreven lijkt te zijn. 

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Denk je dat Yates, Hindley, Ayuso, Almeida, Sivakov en Landa er op hetzelfde moment afgereden worden als een 37-jarige Kruijswijk??
Ieder mag zijn mening hebben natuurlijk maar ik volg je niet.

Thurau

Kuss gaat de Tour doen, daarover bestaat bij mij geen twijfel. Met hem, Kelderman, van Baarle en een Benoot + Jorgenson kun je bergop prima de strijd aan. Zeker omdat UAE te veel chef koks in de keuken heeft naar mijn mening. Een goede klimmer is niet per se een goede knecht. Ze lijken daar teveel een eventueel kwetsbare Pogacar door 2 grote rondes te willen compenseren met een gooi alle toppers maar in de strijd strategie. Blijkt Pogi sterk is dat geen issue, maar is die iets minder gaan de ego's in de slag met elkaar. De afgelopen Vuelta bleek weer dat Soler geen teamplayer is en Almeida wekte ook nooit de indruk voor Ayuso iets te willen doen.

Voor TVL is de strategie helder, hou Jonas van voren in de hectiek van week 1 en laat de Deen zelf zijn slag slaan in de bergen. Dit jaar bleek weer hoeveel progressie hij maakte in de drie jaar Tour tot nu toe. Hij hoeft Yates, Ayuso en Almeida niet te vrezen wanneer zijn vormpeil dat van dit jaar aantikt en het zou zelfs in zijn voordeel kunnen zijn om ook eens lekker te gaan plaatsnemen in de 1e klas van de UAE trein.

Over San Millan: Een vakman maar dit seizoen bleek maar weer eens dat niet alles is te plannen en juist door Pogi's megatalent zijn ze vaak lui bij UAE. Voorbeeldje was de tijdrit in de Tour, dat was matig voorbereid, goed genoeg t.o.v. de hele rest behalve 1 Deen en juist daarom moest dat 1000% zijn en waren dingetjes als een overbodige fietswissel en het missen van een auto met fietsen op het dak als windscherm achter je te dure fouten. In 2021 vond ik al dat Jonas datgene heeft waar Pogi maar geen vat op lijkt te krijgen in juist de Tour, een onverstoorbaarheid en een hang naar perfectionisme die het übertalent juist niet nodig leek te hebben. Kijk maar eens naar het dalen in de afgelopen Tour en die van een jaar terug. Er is keihard aan gewerkt, waarom? In de Tour van 21 viel op dat hij wegreed op de Ventoux maar in de afdaling klungelig was. Dat moest en zou beter worden. En ziedaar. Op de punch gaat hij nooit winnen van Pogacar maar dat kun je compenseren met het vermogen om aan te vallen van ver zoals hij liet zien in de eerste bergetappe dit jaar op de Marie Blanque.

T80JZ

Bij Kuss is er ook geen twijfel over zijn deelname aan de Tour. Sepp Kuss weet al welke grote ronde hij overslaat in 2024: "Te veel tijdritkilometers" | WielerFlits

Gesink wordt door de ploeg al enige tijd niet meer als een klimmer gezien en of Kruijswijk in aanmerking komt voor de Tourploeg zal afhangen wat hij in het voorjaar gaat laten zien; de tactiek van de ploeg (drie of vier klimmers), wanneer Uijtdebroeks voor de ploeg mag gaan rijden en wat ze met Jorgenson en Valter gaan doen. Heel kort geleden heeft Zeeman gezegd dat ze wat betreft Jorgenson nog geen keuze hebben gemaakt of ze hem willen ontwikkelen als ronderenner of als klassiekerrenner. En over Valter werd een jaar geleden gezegd dat ze hem niet in een ploeg voor een grote ronde hadden ingedeeld omdat ze hem niet te veel wilde laten knechten. Omdat het nodig was heeft hij de Vuelta toch gereden. Misschien mag hij dit jaar naar de giro om voor eigen kansen te gaan. Dat kan met of zonder Gian. 

Een hoop speculaties hier op het forum terwijl we morgen veel meer zullen weten. 

Het parcours van de Vuelta is ook op maat gesneden voor Vingegaard. Die was de afgelopen Vuelta eigenlijk al de beste en zal die ronde graag op zijn erelijst bijschrijven. Of Kuss ook voor eigen kansen mag rijden zal ondermeer afhangen of hij tegen die tijd al heeft bijgetekend. 

Yeez

Misschien een leuk idee als iedereen die de komende dagen iets tegenkomt (artikelen) over de programma's van 2024 dat hier delen?

1 2 ... 6 ... 85 86

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.