Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 42 ... 84 85
Cycling

@Rawolf UAE bewijst dat bij veel wedstrijden rijden de ploeg in de WT te kort komt. Muv Pogacar die weinig  wedstrijden rijdt dit jaar. Je kunt alles altijd 2 kanten op redeneren 

Laatst gewijzigd
samuello

Hij zegt het overduidelijk om te stoken, maar Rawolf heeft gewoon gelijk. Een 14e plek in een monument is enorm teleurstellend voor een ploeg van het kaliber van Visma - LAB. Helemaal aangezien er slechts 1 renner de Cipressa had overleefd. En het starten van een slechte ploeg is geen excuus.

Dat van Aert niet start ok, maar dat Laporte en Kooij het zelf maar moeten uitzoeken is bijzonder. Een Tratnik, Benoot of zelfs Valter of van Baarle hadden hier niet misstaan. Kooij moest nu volledig zelf positioneren. Niet dat hij anders bij die 12 had gezeten, maar je geeft je kopmannen met deze ploeg geen kans. Je weet namelijk op voorhand al dat Tim van Dijke, Vermote en Van der Sande er op de Cipressa niet meer bij zitten. Mick van Dijke viel me tegen, Staune Mittet viel me dan weer mee. Ik ben benieuwd wat die kan doen in Coppi e Bartali.

Thurau

Ik vind niet dat Rawolf gelijk heeft, van de ploeg die hier start had je alleen Laporte als de man die bij de eerste groep had moeten zitten. Kennelijk niet fit vandaag, daar doe je niks aan. Olav moet dit soort wedstrijden leren rijden, nu al toppers voor hem in dienst hier is overtrokken. Kijk naar Jasper en je weet dat ervaring loont. Positioneren kan hij overigens zelf prima, ploegmaats lijken soms wel overbodig bij Kooij. Bovendien wordt vaak geklaagd hier over het gebrek aan de absolute topkoersen voor talenten. Nu rijden Staune-Mittet, en de broers van Dijke hier en worden ze prompt afgebrand. Vind ik tekenend.

Bottom line, de ploeg maakt keuzes en ik vind het te billijken dat ze MSR niet als topprioriteit hebben dit jaar en bovendien dat ze gericht aan de slag gaan voor RVV en Roubaix. De hoogtestage is de nieuwe aanpak en dat maakt slachtoffers onder de wedstrijden. Het is niet anders, MSR is een Monument maar tegelijkertijd ook de minst memorabele van de 5. De prijs om die te missen vind ik niet te hoog.

Yeez

Kooij laat zien hier in de toekomst te kunnen winnen (misschien zelfs dit jaar al met de juiste plaatsing). Laporte had een zeldzame kans om te winnen. Heel erg jammer dat hij ziek was

Laatst gewijzigd
T80JZ

Nu bekijk je het teveel door een zwart-gele bril Yeez. Kooij zelf over gisteren:“Zoals verwacht lag het tempo erg hoog op de Cipressa. Ik zat echt op de limiet, maar wist nog wel te overleven. Ook de Poggio draaide ik goed op. Maar op het moment van de versnelling van de sterkste renners had ik de benen niet meer.” Dus zijn afhaken had weinig tot niets met zijn plaatsing te maken. In de toekomst heeft hij een grote kans om MSR te winnen, maar gisteren toch echt niet. 

En Laporte had ook in goede doen nooit van al de topsprinters gisteren kunnen winnen. Misschien van een paar, maar er zou er altijd wel een of meer sneller zijn geweest. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Maar hij had wel een kàns gehad om te winnen

 

kelderfan

Volgens mij krijgt hij nog wel eens de kans om mee te doen om de knikkers in de MSR.

kelderfan
Thurau
#1028
Ik vind niet dat Rawolf gelijk heeft, van de ploeg die hier start had je alleen Laporte als de man d...

VLaB heeft er zelf voor gekozen om wat minder wedstrijden te rijden vanwege de hoogtestages en dat is te begrijpen. Dat Wout er niet bij is om zijn grote doelen na te streven is een feit en duidelijk. Maar om dan een monument met zo'n mager team te bestrijden is zoals gezegd te mager en niet goed te praten. Dus @Rawolf heeft zeker een punt.

Cycling

@Kelderfan VLaB moet elk jaar keuzes maken. Ze hebben niet de mogelijkheid om overal een sterrenensemble heen te sturen. Als VLaB straks de Ronde wint hebben ze de juiste keuze gemaakt. 

Laatst gewijzigd
Yeez

Van Dongen over Laporte... zonde. Hopelijk zet het niet door

Raaaaaadt

En als ze de Ronde niet winnen, hebben ze waarschijnlijk ook de juiste keuze gemaakt. 

MSR is duidelijk geen hoofddoel van VLaB. Dat blijkt ook uit alle communicatie. RVV, PR en de Tour zijn dat duidelijk wel. Koersen als PN en TA staan daar dan weer wat achter. 

Het idee achter de seizoensopbouw (zowel training als wedstrijden) is er alles aan doen om daar te pieken. Als team. Niet enkel als Wout of Jonas. 

En vanuit die insteek worden er duidelijke keuzes gemaakt. Ik ben wel benieuwd Kelderfan en Rawolf, wie hadden hier dan zeker moeten starten? En waarom? En had dit het resultaat hier positief beïnvloed? 

Yeez

Als Laporte fit is rijdt je ook om de winst

kelderfan
Cycling
#1034
@Kelderfan VLaB moet elk jaar keuzes maken. Ze hebben niet de mogelijkheid om overal een sterrenense...

Ja, natuurlijk moet VLaB keuzes maken. De keuzes die zij maken zijn duidelijk op de monumenten gericht met RVV/P-R/TdF.

Maar de MSR/AGR/WP/LBL/Giro/Vuelta zijn ook monumenten en dan vergeet ik nog de Strade. Je hebt 't sterkste team! Dan kun je zo'n monument als de MSR toch wel goed bemannen. Er is hier duidelijk gekozen voor de sprinttrein rond Kooij. Dat Lapoorte wat ziekjes is, is dan ook jammer, wat van Dongen ook aangeeft. Staune-Mittet mocht kijken hoever hij zou komen als 1e. jaars onder de mannen.

Maar waarom geen mannen als Tratnik zijn meegenomen is toch wel apart te noemen.

Raaaaaadt

De winst weet ik niet, zeker wel voor een goede ereplaats inderdaad. 

Maar die stond hier dan ook gewoon aan de start natuurlijk. 😉

Zo slecht was dit team helemaal niet. Zeker niet voor een team wat niet de topfavoriet aan de start heeft staan. 

kelderfan

Voorbeschouwing Ronde van Catalonië 2024 | Pogacar trekt na Sanremo direct door, Kuss wil partij bieden | Indeleiderstrui.nl.

Kijken wat Sepp Kuss met Cian Uijtdebroeks kunnen in het geweld van Pogacar en Vlasov.

Thurau
Raaaaaadt
#1039
De winst weet ik niet, zeker wel voor een goede ereplaats inderdaad.  Maar die stond hier dan...

Daarom! Menig ploeg zou een moord doen voor een kopman als Laporte hier, maar volgens kelderfan is dit dus een slechte ploeg. Wat een onzin! Is hij niet ziek doet hij hier mee om de ereplaatsen. Voor wat betreft Tratnik, die rijdt dit jaar al genoeg wedstrijden maar omdat hij de Omloop gewonnen heeft moet hij kennelijk in elke koers worden opgesteld. Helaas dat kan niet. Een stukje realiteitszin zou soms fijn zijn. Daarnaast heb ik nog steeds niet van Rawolf gehoord waarom de eerdere zeges van de ploeg prutsoverwinningen zijn. Ik wacht dat antwoord wel af.

Cycling

@Kelderfan Tratnik bereidt zich voor op de Vlaamse klassiekers en vervolgens de Giro. Net als Van Aert. Het is onmogelijk om tussendoor ook maar even San Remo te rijden. Tenzij je van mening bent dat alleen toppers trainingskampen nodig hebben. VLab kiest hier duidelijk niet voor. Tevens begrijp ik niet waarom jij Giro en Vuelta noemt in je lijstje. Ik heb namelijk het idee dat VLaB voor de grote rondes in de sterkst mogelijke opstelling start. Dit geldt zo te lezen nu ook voor AG2R 

Raaaaaadt
kelderfan
#1038
Ja, natuurlijk moet VLaB keuzes maken. De keuzes die zij maken zijn duidelijk op de monumenten geric...

Pak het programma van Tratnik er eens bij. 

Die rijdt straks de E3, Dwars door Vlaanderen en probeert te pieken naar de RVV. 

Om daar te kunnen pieken is hij nu op hoogte. 

Hoe past deelnemen aan MSR in dit plaatje? 

Thurau

@kelderfan

Overigens, sinds wanneer zijn Strade, AGR en Waalse Pijl monumenten? Nog even en Nokere Koerse is ook van die categorie in jouw wereld.

Thurau
Raaaaaadt
#1043
Pak het programma van Tratnik er eens bij.  Die rijdt straks de E3, Dwars door Vlaanderen en p...

Past ook niet. Maar ik denk dat kelderfan dit ook wel weet. Hij neigt een beetje naar succes supporteren. Wint de ploeg niet, zoals hoogstwaarschijnlijk in Catalonie krijgen we ook te horen dat dit slecht is.

kelderfan
Thurau
#1045
Past ook niet. Maar ik denk dat kelderfan dit ook wel weet. Hij neigt een beetje naar succes support...

Waarom @Thurau, Catalunya is goed gestoffeerd met Kuss, Uijdebroeks en Valter. En dan zijn Lemmen en Kruijswijk ook van de partij. In die koers is o.a. Kuss een van de kanshebbers. De boodschap heb je nog steeds niet begrepen, want met Wout erbij had de ploeg er duidelijk  beter uit gezien. 

Ja succes is gekomen na het fantatische seizoen 2023 met de klimploeg. Dat smaakt naar meer. 

Het is zeker moeilijk te verteren als er kritiek komt op een magere uitkomst in een monument.

kelderfan
Raaaaaadt
#1043
Pak het programma van Tratnik er eens bij.  Die rijdt straks de E3, Dwars door Vlaanderen en p...

Het gaat niet specifiek om Tratnik, dat was meer als voorbeeld genoemd. Of zit de hele ploeg nu op hoogte?

Raaaaaadt

Het gaat mij ook niet per se om Tratnik, dat gebruikte ik ook als voorbeeld. Maar kom eens met namen, wie een verbetering voor het team zou zijn. En stel je dan eens dezelfde vragen.

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Ah, daar is dramaqueen Rawolf weer... misschien even de recente uitslagen van UAE in Roubaix opzoeken? En dat was nog zonder zieke kopman. 

 

Thurau
kelderfan
#1047
Het gaat niet specifiek om Tratnik, dat was meer als voorbeeld genoemd. Of zit de hele ploeg nu op h...

Als het niet specifiek om Tratnik gaat moet je ook Tratnik niet noemen. Dat is het nare van een naam noemen, dan reageert de rest op die naam en is het een beetje zwak als je tegengas krijgt om opeens te doen alsof het een van Baarle ook kan zijn. Maar goed, kun je mij uitleggen waarom de Waalse Pijl, AGR en Strade opeens Monumenten zijn? Daar heb je nog steeds geen argumenten voor gegeven.

1 2 ... 42 ... 84 85

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.