Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 43 ... 84 85
Thurau
Raaaaaadt
#1048
Het gaat mij ook niet per se om Tratnik, dat gebruikte ik ook als voorbeeld. Maar kom eens met namen...

Kun je lang wachten helaas.

Thurau
kelderfan
#1046
Waarom @Thurau, Catalunya is goed gestoffeerd met Kuss, Uijdebroeks en Valter. En dan zijn Lemmen en...

Jouw boodschap is echt geen hogere wiskunde hoor. Ik vind je standpunten alleen ridicuul. Dat en je onvermogen om te reageren op vragen en opmerkingen om dan maar weer de doelpalen te verzetten is nogal vermoeiend. Voorbeeldje, jij noemt Tratnik als een renner die gemist werd in MSR. Dan krijg je weerwoord over waarom die hier niet rijdt en plotseling doe je net of je andere renners bedoelde.

kelderfan
Thurau
#1052
Jouw boodschap is echt geen hogere wiskunde hoor. Ik vind je standpunten alleen ridicuul. Dat en je...

Ja jouw boodschap wel dan. Ik heb zeker Tratnik als voorbeeld genoemd, die erbij had gemoeten. Maar die is op hoogte. En zijn nu alle renners op hoogte?

Daar komen nu de dames bij, want die zijn klaar met Normadie. Met een 5e. stek moet 't team het doen. Hoera.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is zo makkelijk om nu opeens de selectie van MSR neer te sabelen. Als Laporte gewoon fit was geweest en top 10 had gereden was deze discussie waarschijnlijk nooit ontstaan, dan waren we alleen maar lyrisch geweest dat Kooij het zo goed gedaan had achter Christophe en dat die jonge ploeg in vergelijking met de concurrentie het er helemaal niet slecht vanaf had gebracht. Nu alleen omdat Laporte wegvalt hoor ik hier weer de kritieken van weleer toen bv van Aert het moest doen oa Roosen, Wynants en Wagner... wat verder gewoon prima renners waren. TVL heeft ervoor dit jaar bewust gekozen voor deze weg en er bewust voor gekozen om MSR op te offeren en zonder topfavoriet daar te starten, wat we waarschijnlijk ook gaan zien in de Waalse Pijl en LBL. Het zijn de keuzes die zelfs een topploeg als TVL moet maken.

Raul Alcala

🍿🍿

 

Borsje

Geen idee waarom hier telkens weer serieus wordt ingegaan op statements van kelderfan. Is onnavolgbaar. Laat hem toch.

Thurau
kelderfan
#1053
Ja jouw boodschap wel dan. Ik heb zeker Tratnik als voorbeeld genoemd, die erbij had gemoeten. Maar...

Je bewijst weer mijn stelling. Zelf de simpelste vraag beantwoord je niet. Dus volgens jouw zijn Waalse Pijl etcetera Monumenten. Weten we dat ook weer. Dat minachtende ook over de damesploeg. Typisch! En hier laat ik het bij voordat Raul een 2e bak popcorn laat aanslepen.LOL

Raul Alcala

Inmiddels heb ik al een zak cashewnoten opengetrokken. Voor straks nog kaasblokjes en fuet worst met truffel. Zoals je ziet, iedere gek heeft z'n gebrek. Ik zelfs meerdere.

✌️

nasibal

Kelderfan wordt hier wel makkelijk neergesabeld hoor.

VLaB maakt een keuze, met als consequentie dat 'renners als Tratnik' niet in MSR opgesteld kunnen worden. Kelderfan plaatst daar z'n eigen vraagtekens bij (daar lijkt me dit forum toch voor?) en krijgt dan repliek met 'Dat is de keuze die VLaB gemaakt heeft'. 

Hoe is dát precies een inhoudelijk antwoord? Hoe kan je met die repliek iemand anders betichten van niet op vragen ingaan? Sterker nog, hoe kan je vanuit dat standpunt vervolgens iemand aanvallen op basis van het meest irrelevante detail in z'n post (Het gebruik van het woord monument, terwijl je dondersgoed weet wat hij bedoelt)

Mij boeit het eigenlijk te weinig, maar volgens mij kunnen we het best hebben over die specifieke keuze. Gaat de 'nieuwe' aanpak Wout opeens wél helpen om RVV/PR te winnen en zou alles wat ze daar nu voor doen het waard zijn?  Persoonlijk denk ik namelijk dat sterkere knechten méér invloed hadden kunnen uitoefenen op koersen als Strade (ok, vooruit, miss was aan Pogi niets te doen) en MSR, dan straks in RVV en PR. Vlab hééft daar al veruit de sterkste ploeg en de vraag is welk verschil dat ene procentje van z'n knechten daar gaat maken. Volgens mij moet vooral Wout zélf daar straks dat ene procentje extra hebben.

Onder aan de streep is het uiteraard volledig aan de professionals van VLaB om te bepalen welke richting ze in willen, maar als we ons daar achter gaan verschuilen kunnen we dit forum ook wel opdoeken natuurlijk ;)

Raul Alcala

Jullie kennen m'n mening over sommige van Kelderfan z'n bijdrages. Opportunistisch, net als ik. En soms onnavolgbaar. Ik heb er geen moeite mee. Hij is geen grijze muis en onder de streep is hij wel een ware fan. Al die verschillende meningen maakt een forum juist leuk.

Erg benieuwd naar die jongen van Lemmen in Catalonië.

Thurau
nasibal
#1059
Kelderfan wordt hier wel makkelijk neergesabeld hoor. VLaB maakt een keuze, met als consequentie da...

Toch even terug van popcorn pensioen. De ploeg maakt een keuze om zonder Wout maar wel met de Europees kampioen en haar topsprinter naar MSR te gaan. Dat is geen slechte ploeg zoals kelderfan beweert. Bij die koers wordt de waarde van knechten gigantisch overdreven. De toppers doen het eigenlijk zelf op de Cipressa en Poggio. Vervolgens wordt dat vermeende gemis van renners gekoppeld aan de hoogtestages, een favoriet stokpaardje van kelderfan. Kun je vervelend vinden maar die aanpak heeft de ploeg geen windeieren gelegd. Mijn argument was dat Tratnik niet alle koersen in het jaar kan rijden, waarom is dat niet ingaan op de vraag? Als je doelstelling duidelijk is om te pieken in RVV en Roubaix valt de afrekening ook daarna en bij mij niet ervoor.

 

Sorry hoor, maar als je elke keer als een repeterende plaat hetzelfde roeptoetert als de ploeg niet wint mag je daar ook wat tegengas op verwachten. En de wat snerende houding naar bv Rahim trek ik slecht. Naar mij toe kan het mij niks schelen. Ik ben wel wat gewend.

Yeez

Rustig mensen rustig.... je kopman was ziek, anders sprint die om de winst mee. Elke ploeg kent weleens tegenslag. Ook deze ploeg. Hoeven we niet dood te analyseren

nasibal

De ploeg maakt een keuze om zonder Wout maar wel met de Europees kampioen en haar topsprinter naar MSR te gaan
Dat is de helft van de keuze. De andere helft is dat de ploeg de keuze maakt om de volledige(!) ondersteuning van beiden uit, met alle respect, de B-ploeg te laten bestaan. Terwijl ze ook kiezen om het openingsweekend met de volledige basis 11 van Manchester City af te draaien. Dat is iets waar je het inhoudelijk over kan hebben met elkaar hier. Mooi dat Kelderfan die discussie start

Dat is geen slechte ploeg zoals kelderfan beweert
In mijn ogen zijn het geen slechte kópmannen, wel (voor VLabs doen) een 'slechte' plóeg. Ook dit is iets waar je prima inhoudelijk met elkaar over kan discussieren. Mooi dat Kelderfan dat balletje op wil gooien en een gesprek wil starten.

Bij die koers wordt de waarde van knechten gigantisch overdreven. De toppers doen het eigenlijk zelf op de Cipressa en Poggio.
Misschien moeten we hier niet naar de verdeling knecht en kopman kijken, maar de invloed van het team op de prestatie. JP wint dit weekend door de hulp van ploegmaat Matthieu. Pogacar kreeg vorig jaar de kans doordat z'n team de koers hard genoeg kon maken, itt tot dit jaar (en er dus nog sprinters aanhangen). Cav won hier ooit doordat z'n ploeg kon controleren en Demare won hier ooit door perfecte tactiek vanuit de ploegleiderswagen. Wie weet had Kooij hier wel een betere kans gehad als hij in z'n groepje nog 1 of 2 mensen had om op kop te sleuren. Met de nadruk op 'wie weet' en 'als' uiteraard. Ik snap dus wel dat Kelderfan hier iets over kwijt wil vanuit zijn eigen perspectief. 

Overigens had ik hier ook op kunnen reageren met: "Haha Cipressa??? Weet je wel waar je over praat, ze gaan pas op de poggio!". Zie je het verschil?

Mijn argument was dat Tratnik niet alle koersen in het jaar kan rijden, waarom is dat niet ingaan op de vraag?
Dat is geen antwoord op de vraag, de vraag is namelijk niet: Waarom rijdt Tratnik niet álle koersen? De vraag was: Waarom rijdt Tratnik déze koers niet? Tratnik was ook nog eens een voorbeeld. Dat maakt het dus vooral een dooddoener.

Als je doelstelling duidelijk is om te pieken in RVV en Roubaix valt de afrekening ook daarna en bij mij niet ervoor.
En als dat je doelstelling is dan mag je als supporter toch vragen stellen betreffende:
- Wat vinden we van deze doelstelling
- Wat vinden we van de manier waarop het team naar deze doelstelling toe werkt?

Het kan prima zijn dat je daar verschillende meningen over hebt. Dat is juist leuk, dan kan je er over in gesprek. Opmerkingen als 'dit is nou eenmaal de keuze' en 'je kan nou eenmaal niet alles' maken dat gesprek heel snel weer dood. 

Sorry hoor, maar als je elke keer als een repeterende plaat hetzelfde roeptoetert als de ploeg niet wint mag je daar ook wat tegengas op verwachte
Jij vind het een repeterende plaat, Kelderfan vind het misschien wel interessant genoege onderwerpen om het over te hebben. Helaas wordt de deur vervolgens in het slot gegooid door de pot die de ketel verwijt. 

Naar mij toe kan het mij niks schelen. Ik ben wel wat gewend.
Dat laat je dan tussen de regels niet echt merken :)

Laatst gewijzigd
Yeez

Goede reactie!

S. Morgenstern

Zo'n inhoudelijke discussie kan vooraf mega interessant zijn. Wanneer de doelstellingen en de invulling daarvan bekend wordt.

Achteraf bij zo'n koers is hem aanzwengelen vooral gevoed door het resultaat, wat met een zieke kopman nogal een wankel uitgangspunt is van een inhoudelijke discussie.

Daarnaast mag hij eerst eens inhoudelijker aangezwengeld worden, voor de 'poortbewakers' die wakker schieten bij opmerkingen over prutkoersen, degene zijn die verweten worden dat zij de discussie dood slaan.

Hoe aardig jou poging ook is hoor, om hier een inhoudelijke discussie over de seizoens planning te voeren, daar was hier niemand die zijn onvrede over de uitslag van na Sanremo uitte werkelijk op uit.

Thurau

"Daarnaast mag hij eerst eens inhoudelijker aangezwengeld worden, voor de 'poortbewakers' die wakker schieten bij opmerkingen over prutkoersen, degene zijn die verweten worden dat zij de discussie dood slaan."

Inderdaad, een correcte omschrijving van de situatie. Maar goed, deze chain of events heb je om de haverklap. Doel van sommigen weer bereikt en zoals gezegd, om een werkelijke inhoudelijke discussie gaat het ze dan niet.

Thurau
nasibal
#1063
[quote] De ploeg maakt een keuze om zonder Wout maar wel met de Europees kampioen en haar topsprinte...

"Dat is de helft van de keuze. De andere helft is dat de ploeg de keuze maakt om de volledige(!) ondersteuning van beiden uit, met alle respect, de B-ploeg te laten bestaan. Terwijl ze ook kiezen om het openingsweekend met de volledige basis 11 van Manchester City af te draaien. Dat is iets waar je het inhoudelijk over kan hebben met elkaar hier. Mooi dat Kelderfan die discussie start"

Dat is niet de helft van de keuze maar de hele keuze, de ploeg kiest voor 2 kopmannen met de ondersteuning van knechten die goed genoeg zijn voor de WT en die in UAE en P-N al keurige prestaties leverden in de ondersteuning (gebroeders van Dijke) geen A team maar ook niet een stelletje prutsers. En overigens startte dit hele gedoe met de opmerking dat de koersen hiervoor prutswerk waren. Ik miste toen je inhoudelijke repliek en ook die van kelderfan overigens. Dat ze gingen starten met het A team in het openingsweekeinde en waarom ze dit deden zorgt er al voor dat je best een discussie daarover kan voeren maar gezien de resultaten daar en de keuze van Wout moet je als ploeg ook bepaalde koersen met een andere insteek aanvliegen. MSR trok om die begrijpelijke reden aan het kortste eind qua bezetting.

"In mijn ogen zijn het geen slechte kópmannen, wel (voor VLabs doen) een 'slechte' plóeg. Ook dit is iets waar je prima inhoudelijk met elkaar over kan discussieren. Mooi dat Kelderfan dat balletje op wil gooien en een gesprek wil starten."

Dat is jouw en kelderfan's interpretatie en niet de mijne. En we zitten hier op een forum en geen verjaardag. Hier geeft men meningen en niet gesprekken. Een balletje opgooien heeft alleen zin als je ook oprecht interesse hebt in de antwoorden.

"Overigens had ik hier ook op kunnen reageren met: "Haha Cipressa??? Weet je wel waar je over praat, ze gaan pas op de poggio!". Zie je het verschil?"

Dat verschil zie ik wel degelijk, maar de nogal denigrerende manier waarop je dat neerpent alsof ik een domme oliebol ben en jij de grote kenner doet me vrezen voor die inhoudelijke discussie die je wil hebben.

"Dat is geen antwoord op de vraag, de vraag is namelijk niet: Waarom rijdt Tratnik niet álle koersen? De vraag was: Waarom rijdt Tratnik déze koers niet? Tratnik was ook nog eens een voorbeeld. Dat maakt het dus vooral een dooddoener."

Jouw antwoord hier is de dooddoener, want zowel jij als kelderfan weten het feitelijke antwoord al. Naast de deelname aan 2 grote rondes moet hij er staan in het Vlaamse werk en niet in MSR. Die keuze is gemaakt door de leiding en tot nu toe met resultaat. Waarom dan vragen hoe het komt dat hij hier niet start? Kennelijk zint je die keuze niet maar ga dan niet gemaakt dit koppelen aan de hoogtestages met als opmerking, ze zitten toch niet allemaal op hoogte. Erg inhoudelijk is die argumentatie van kelderfan en jij als zijn ghostwriter niet.

"En als dat je doelstelling is dan mag je als supporter toch vragen stellen betreffende:"
- Wat vinden we van deze doelstelling
- Wat vinden we van de manier waarop het team naar deze doelstelling toe werkt?

Het antwoord op de eerste vraag heeft de meerderheid hier al gegeven en ik ook, namelijk dat deze lacune in de erekast van ploeg en Wout moet worden opgelost. Met deze andere insteek qua hoogtestage en programma steken ze hun nek uit en worden ze ook door mij afgerekend op het resultaat in die koersen. Maar ook hier heeft kelderfan zelf nooit zijn antwoord op die vraag gegeven en kun je dat beter dus vragen aan diegene die het antwoord niet geeft ipv aan mij.

De tweede vraag: Tot nu toe prima is mijn antwoord. Het zijn natuurlijk maar prutskoersen, toch win je liever P-N, KBK, Omloop en Tirreno dan dat je ze verliest. En over doodslaan gesproken dat is het ultieme voorbeeld, na een MSR zonder resultaat opeens de voorgaande wedstrijden en de voorbereiding op de rest ridiculiseren.

"Jij vind het een repeterende plaat, Kelderfan vind het misschien wel interessant genoege onderwerpen om het over te hebben. Helaas wordt de deur vervolgens in het slot gegooid door de pot die de ketel verwijt." 

Ook hier weer een interpretatie die jij namens kelderfan schijnt te doen. Nergens gooi ik de deur in het slot.

"Dat laat je dan tussen de regels niet echt merken :)"

Omgekeerd geldt dit misschien ook wel aangezien je zoveel tijd besteed hebt aan een repliek op wat meningen van dit forum.

 

Laatst gewijzigd
De Zeboe van de Zoncolan

Inderdaad, bij het bekend worden van de programma's heeft geen van de Captain Hindsights gevraagd waarom Tratnik (of een andere renner, maar daar kunnen blijkbaar geen namen voor bedacht worden) niet op het rooster staat. 

En als Laporte hier 5e was geworden was die vraag achteraf ook niet geste5.

hetismewat

Hilarische discussie en zo voorspelbaar. De Rawolfs van deze wereld doen dit al jaren. Elke koers waar Visma ee beetje tegenvalt wordt uitgebreid onder de loep genomen, maar als ze in het voorjaar de rest zo'n beetje allemaal winnen, zie je ze niet. 

Dat Nasibal voor dat soort opportunisme in de bres springt, is vermakelijk voor de discussie, maar zo op het gezicht toch ook vooral een equivalent van dat opportunisme en niet zo zeer een nuancering.

Thurau
De Zeboe van de Zoncolan
#1068
Inderdaad, bij het bekend worden van de programma's heeft geen van de Captain Hindsights gevraagd wa...

Ruimte voor kritiek en een inhoudelijke analyse van zaken kan ook op dit forum prima. Maar dat wachten op een mindere uitslag om dan opportunistisch met bepaalde dingen te strooien is niet zo sterk. De enige reden dat Tratnik genoemd werd is overigens omdat hij de Omloop won, was dat Dylan geweest kun je blind invullen dat juist hij de missing link was.

Rawolf

Dit soort discussies zijn toch gewoon waar het forum voor bedoelt is. Als we allemaal hosanna jumbo zeggen krijg je die 100 paginas nooit vol hoor. 

 

Over vantevoren gesproken... jammer dat Vingegaard Luik-Bastenaken-Luik niet rijd. Dat word weer een kansloos monument voor de bijen. 

Yeez

Punt is dat je alleen te zien bent bij een mindere uitslag. Dat maakt het een beetje belachelijk en daardoor lijkt het allemaal een beetje vooringenomen 

Laatst gewijzigd
Rawolf

Bij de volgende winst zal ik even meejuichen. Goede selectie trouwens voor de Ronde.

Thurau
Rawolf
#1073
Bij de volgende winst zal ik even meejuichen. Goede selectie trouwens voor de Ronde.

Bij de volgende winst zal ik even meejuichen. 

Dat wordt op op prijs gesteld. De ronde is het betere prutswerk, daarom ook deze selectie.

kelderfan
Thurau
#1074
Bij de volgende winst zal ik even meejuichen.  Dat wordt op op prijs gesteld. De ronde is het...

Je blijft maar in herhaling vallen met je prutswerk. In mijn ogen heeft 't team buiten verwachting geacteerd in P-N. en volgens verwachting gescoord in de T/A. De MSR is als monument niet goed uit gepakt. Dat is jammer. Catalunya is door 't team in 2023 gewonnen. Wauw.

Het team voor dit jaar is misschien wat minder sterk, maar anderzijds goed bezet met Uijdebroeks, Valter en natuurlijk Sepp Kuss.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 43 ... 84 85

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.