Ik was hier destijds niet en ik deel die mening ook niet.
Kijk, en hier komen we tot de kern. Het is heel begrijpelijk dat Wout én de ploeg RVV en/of PR op hun naam willen schrijven. Ik snap ook dat als dat de vorige jaren niet is gelukt je een andere aanpak probeert. Die lijkt nu echter in te houden dat je niet alleen een andere aanpak voor Wout hanteert, maar ook voor de knechten van Wout. Is dát wel zo logisch, denken we dat dáár de sleutel ligt? En is het dan wel zo 'begrijpelijk' dat een hele grote wedstrijd zoals MSR niet alleen voor Wout, maar ook voor anderen aan het kortste eind trekt? Is dat allemaal wel zo logisch, op welke andere manieren had dat misschien gekund? etc.
Als je besluit liever in je broek te schijten dan midden op de conferentie-tafel is dat absoluut verklaarbaar, maar dat wil niet zeggen dat er écht geen andere mogelijkheden waren. Het legt ook niet uit waarom je uiteindelijke keuze volgens jou beter was dan die eventuele andere mogelijkheden.
Met deze andere insteek qua hoogtestage en programma steken ze hun nek uit en worden ze ook door mij afgerekend op het resultaat in die koersen
Ik ben niet zoveel in dit topic aanwezig en met een reden. Uitzonderingen daargelaten staan in mijn opinie enkele repeterende critici hier rechttegenover enkele poortwachtende kringrukkers in VLaB-pyjama's. Choose your side, allemaal prima. Maar het zou zoveel leuker en doelgerichter zijn als je je af en toe eens in de pyjama van de ander probeert te hijsen en daadwerkelijk tot een gesprek probeert te komen. Elkaar afkatten is anoniem zo gemakkelijk. Té gemakkelijk, en daarom zal ik het hier ook bij laten :)
"Uitzonderingen daargelaten staan in mijn opinie enkele repeterende critici hier rechttegenover enkele poortwachtende kringrukkers in VLaB-pyjama's."
Weet ik en de rest ook weer waar je staat in deze discussie. Het miskende objectieve genie vs de rest van ons slaafse volgers van Zeeman en co. Veel succes met die blik op de wereld.
Raul, kleine correctie. Ze zijn nog wel sponsor strikt genomen ook al staan ze niet meer op het tenue. Ton van Veen heeft het bedrag voor nog 1 seizoen sponsoring uitgesmeerd over 3 jaar. Over kiloknallers eens, dat is meer symboolpolitiek. Maar goed, dit is een wielerforum dus daar ga ik niet over uitwijden.
Leuke heuvelachtige koers en korte steile klimmetjes met een leuke gemixte ploeg Visma Lab.
Benieuwd wie de kopman(nen) zijn. Maar misschien wordt er door iedereen van de ploeg lekker aanvallend gekoerst voor een etappeoverwinning.
Weet iemand wie hiervan een livestream op internet heeft want niet live op eurosport.
Daar wordt WT koers Ronde van Catalonië live uitgezonden
Heerlijk hoe na een grote klassieker zonder top-10 de pagina's hier meteen vol worden geschreven. De ploeg had denk ik best scherpere keuzes kunnen maken voor de selectie met een paar jongens van de tweede lijn die kunnen wringen en klimmen. De aanwas is daar alleen ook dun doordat de meeste van die jongens al andere doelen hebben of hadden. Zeg een Jan, Tiesj, Matteo...
Onder de streep is het vooral scenario's schrijven, zeker bij MSR. Als Laporte niet ziek was geworden waren de winstkansen voor TVL meteen verdubbeld omdat Laporte sowieso vooraan rijdt en Laporte ook een soortgelijke rol als Mathieu kan vervullen voor Kooij.
Had ik persoonlijk de selectie nog wat kwalitatiever aangedikt? Ik neig naar nee, want het was eigenlijk al straf en het verschil dat gemaakt had kunnen worden was ook maar beperkt. Het is alleen wel weer een gemiste kans voor een van de grootste eendagskoersen van het jaar, en die heb je wel nodig als een legacy wil bouwen nietwaar?
@ Nasibal
Natuurlijk had het mogelijk geweest met een sterkere ploeg te starten, als men de keuze had gemaakt om Milaan-Sanremo als topprioriteit te bestempelen.
De vraag lijkt nu: mag een ploeg de afweging maken om dit niet te doen? een aantal (o.a. Rawolf) vindt dat dit sowieso niet kan. Overigens komen er weinig namen van renners die deze ploeg dan zoveel sterker hadden gemaakt, tot nu toe alleen Tratnik. Wel, dan zal ik zelf Jorgenson nog aanvullen.
Vislab heeft nu blijkbaar besloten dat Vlaanderen en Roubaix de topprio zijn. Dus daar gaat sowieso de beste ploeg heen. Verder lijkt het dat de kern van die ploeg daarvoor allemaal kans krijgen om voor zichzelf te rijden. Tratnik heeft al een vrij zwaar programma, en mocht in Algarve en een paar spaanse eendagskoersen voor zichzelf rijden. Jorgenson mocht in Parijs-Nice voor eigen kans, en Laporte dus in Milaan-Sanremo. Natuurlijk hadden deze renners hier kunnen knechten voor Laporte, maar dat had ten koste gegaan van hun eigen kansen dit voorjaar.
Ik vind het te verdedigen dat als je start met een kanshebber van de tweede lijn, en een jong talent dat het eens mag proberen, dat je dan niet een Jorgenson opstelt (die ook nog een lang voorjaar heeft, tot minimaal AGR en wellicht zelfs tot LBL). Zeker omdat de kans op winst niet significant groter was geworden.
Verder is er geen enkele ploeg afgelopen jaren die elk monument en elke grote ronde met een selectie start die meedoet om de winst, of zelfs maar het podium.
Breukje in de sleutelbeen
Heel leuk om Nathan van Hooydonck trouwens te horen op Eurosport, maar ook verschillende podcasts. In de Rode Lantaarn blij om te horen dat ik een medestander heb in hem als het gaat om het ontelbare omkijken van Vingegaard. En hij is ook te horen in Wuyts and Vlaeminck | Podcast | Podcast Luisteren
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.