Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 44 ... 81 82
kelderfan

De E3 komt er weer aan met Wout en Matteo.

Laatst gewijzigd
nasibal

Dat is niet de helft van de keuze maar de hele keuze, de ploeg kiest voor 2 kopmannen met de ondersteuning van knechten die goed genoeg zijn voor de WT en die in UAE en P-N al keurige prestaties leverden in de ondersteuning (gebroeders van Dijke) geen A team maar ook niet een stelletje prutsers
Te makkelijk. De hele VLaB ploeg is WT waardig en hebben in hun wedstrijden al laten zien keurige prestaties te laten leveren. Dat wil nog niet zeggen dat de ondersteuning die hier meegegeven werd aan de kopmannen ook MSR-waardig was. Keuze van de ploeg, yes, maar geen keuze die met een dobbelsteen en een glas whiskey is genomen. Daar zit een idee achter. Voer voor discussie. Als je dat interessant vind tenminste. Wie hadden hier misschien kunnen starten, anders dan de huidige namen, zonder dat het van grote invloed was geweest op andere grote doelen? Wie hadden er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat Kooij (en Laporte) niet zichzelf hadden hoeven positioneren in de sprint naar de Cipressa?

En overigens startte dit hele gedoe met de opmerking dat de koersen hiervoor prutswerk waren. Ik miste toen je inhoudelijke repliek en ook die van kelderfan

Ik was hier destijds niet en ik deel die mening ook niet. 

en de keuze van Wout moet je als ploeg ook bepaalde koersen met een andere insteek aanvliegen. MSR trok om die begrijpelijke reden aan het kortste eind qua bezetting.

Kijk, en hier komen we tot de kern. Het is heel begrijpelijk dat Wout én de ploeg RVV en/of PR op hun naam willen schrijven. Ik snap ook dat als dat de vorige jaren niet is gelukt je een andere aanpak probeert. Die lijkt nu echter in te houden dat je niet alleen een andere aanpak voor Wout hanteert, maar ook voor de knechten van Wout. Is dát wel zo logisch, denken we dat dáár de sleutel ligt? En is het dan wel zo 'begrijpelijk' dat een hele grote wedstrijd zoals MSR niet alleen voor Wout, maar ook voor anderen aan het kortste eind trekt? Is dat allemaal wel zo logisch, op welke andere manieren had dat misschien gekund? etc. 

Als je besluit liever in je broek te schijten dan midden op de conferentie-tafel is dat absoluut verklaarbaar, maar dat wil niet zeggen dat er écht geen andere mogelijkheden waren. Het legt ook niet uit waarom je uiteindelijke keuze volgens jou beter was dan die eventuele andere mogelijkheden. 

En we zitten hier op een forum en geen verjaardag. Hier geeft men meningen en niet gesprekken.
Maar ik begrijp ook van je dat mensen als RaWolf en Kelderfan hun mening niet mogen geven? Hoe zit dat dan? Omdat ze vaak dezelfde mening hebben? Ik vind Jessica Alba een lekker wijf en zal dat elke keer vinden als ik haar zie, mag ik dat maar één keer verkondigen?

Dat verschil zie ik wel degelijk, maar de nogal denigrerende manier waarop je dat neerpent alsof ik een domme oliebol ben en jij de grote kenner doet me vrezen voor die inhoudelijke discussie die je wil hebben.
Goed dat je dit aanhaalt. Ik refereerde namelijk naar het feit dat je exact deze stunt een paar pagina's terug zelf uithaalde in de richting van Kelderfan, door over zijn gebruik van het woord 'monumenten' te beginnen. Ik neem voor het gemak even aan dat je dat dus ook denigrerend en onnodig van jezelf vind?

Die keuze is gemaakt door de leiding en tot nu toe met resultaat.

Met deze andere insteek qua hoogtestage en programma steken ze hun nek uit en worden ze ook door mij afgerekend op het resultaat in die koersen

Je komt in je posts steeds terug op resultaat. Ik snap dat, ik volg je denkwijze en ben het met je eens. Maar resultaat is achteraf. Toch vind je dat bij negatief resultaat er vóóraf gepraat moet worden? Dat is dan weer een tegenstrijdigheid waar ik mijn hoofd niet omheen kan vouwen. 

Ik ben niet zoveel in dit topic aanwezig en met een reden. Uitzonderingen daargelaten staan in mijn opinie enkele repeterende critici hier rechttegenover enkele poortwachtende kringrukkers in VLaB-pyjama's. Choose your side, allemaal prima. Maar het zou zoveel leuker en doelgerichter zijn als je je af en toe eens in de pyjama van de ander probeert te hijsen en daadwerkelijk tot een gesprek probeert te komen. Elkaar afkatten is anoniem zo gemakkelijk. Té gemakkelijk, en daarom zal ik het hier ook bij laten :)

 

 

Thurau
kelderfan
#1075
Je blijft maar in herhaling vallen met je prutswerk. In mijn ogen heeft 't team buiten verwachting g...

Ik reageerde op Rawolf zijn uitspraak en dus niet op jou. Waarom je dat nu op jezelf gaat betrekken is mij een raadsel. Voor de rest eens met je reactie.

Thurau
nasibal
#1077
[quote]Dat is niet de helft van de keuze maar de hele keuze, de ploeg kiest voor 2 kopmannen met de...

"Uitzonderingen daargelaten staan in mijn opinie enkele repeterende critici hier rechttegenover enkele poortwachtende kringrukkers in VLaB-pyjama's." 

Weet ik en de rest ook weer waar je staat in deze discussie. Het miskende objectieve genie vs de rest van ons slaafse volgers van Zeeman en co. Veel succes met die blik op de wereld.

Raul Alcala
Rawolf
#1071
Dit soort discussies zijn toch gewoon waar het forum voor bedoelt is. Als we allemaal hosanna jumbo...

Please geen Jumbo meer zeggen om twee redenen. Ze zijn geen sponsor meer en ze stoppen met de verkoop van de kiloknallers.

🍖🥩

Thurau
Raul Alcala
#1080
Please geen Jumbo meer zeggen om twee redenen. Ze zijn geen sponsor meer en ze stoppen met de verkoo...

Raul, kleine correctie. Ze zijn nog wel sponsor strikt genomen ook al staan ze niet meer op het tenue. Ton van Veen heeft het bedrag voor nog 1 seizoen sponsoring uitgesmeerd over 3 jaar. Over kiloknallers eens, dat is meer symboolpolitiek. Maar goed, dit is een wielerforum dus daar ga ik niet over uitwijden.

Fanny

 

Leuke heuvelachtige koers en korte steile klimmetjes met een  leuke gemixte ploeg Visma Lab.

Benieuwd wie de kopman(nen) zijn. Maar misschien wordt er door iedereen van de ploeg lekker aanvallend gekoerst voor een etappeoverwinning.

Weet iemand wie hiervan een livestream op internet heeft want niet live op eurosport.

Daar wordt WT koers Ronde van Catalonië live uitgezonden

Laatst gewijzigd
AWestie

Heerlijk hoe na een grote klassieker zonder top-10 de pagina's hier meteen vol worden geschreven. De ploeg had denk ik best scherpere keuzes kunnen maken voor de selectie met een paar jongens van de tweede lijn die kunnen wringen en klimmen. De aanwas is daar alleen ook dun doordat de meeste van die jongens al andere doelen hebben of hadden. Zeg een Jan, Tiesj, Matteo...

Onder de streep is het vooral scenario's schrijven, zeker bij MSR. Als Laporte niet ziek was geworden waren de winstkansen voor TVL meteen verdubbeld omdat Laporte sowieso vooraan rijdt en Laporte ook een soortgelijke rol als Mathieu kan vervullen voor Kooij.

Had ik persoonlijk de selectie nog wat kwalitatiever aangedikt? Ik neig naar nee, want het was eigenlijk al straf en het verschil dat gemaakt had kunnen worden was ook maar beperkt. Het is alleen wel weer een gemiste kans voor een van de grootste eendagskoersen van het jaar, en die heb je wel nodig als een legacy wil bouwen nietwaar?

AWestie
Fanny
#1082
  Leuke heuvelachtige koers en korte steile klimmetjes met een  leuke gemixte ploeg Visma...

Coppi Bartali is volgens mij nooit live te kijken

Raul Alcala
Thurau
#1081
Raul, kleine correctie. Ze zijn nog wel sponsor strikt genomen ook al staan ze niet meer op het tenu...

Just kidding Thurau. Daar mag je idd gehakt van maken.

De Zeboe van de Zoncolan

@ Nasibal

 

Natuurlijk had het mogelijk geweest met een sterkere ploeg te starten, als men de keuze had gemaakt om Milaan-Sanremo als topprioriteit te bestempelen.

De vraag lijkt nu: mag een ploeg de afweging maken om dit niet te doen? een aantal (o.a. Rawolf) vindt dat dit sowieso niet kan. Overigens komen er weinig namen van renners die deze ploeg dan zoveel sterker hadden gemaakt, tot nu toe alleen Tratnik. Wel, dan zal ik zelf Jorgenson nog aanvullen.

Vislab heeft nu blijkbaar besloten dat Vlaanderen en Roubaix de topprio zijn. Dus daar gaat sowieso de beste ploeg heen. Verder lijkt het dat de kern van die ploeg daarvoor allemaal kans krijgen om voor zichzelf te rijden. Tratnik heeft al een vrij zwaar programma, en mocht in Algarve en een paar spaanse eendagskoersen voor zichzelf rijden. Jorgenson mocht in Parijs-Nice voor eigen kans, en Laporte dus in Milaan-Sanremo. Natuurlijk hadden deze renners hier kunnen knechten voor Laporte, maar dat had ten koste gegaan van hun eigen kansen dit voorjaar.  

Ik vind het te verdedigen dat als je start met een kanshebber van de tweede lijn, en een jong talent dat het eens mag proberen, dat je dan niet een Jorgenson opstelt (die ook nog een lang voorjaar heeft, tot minimaal AGR en wellicht zelfs tot LBL). Zeker omdat de kans op winst niet significant groter was geworden. 

Verder is er geen enkele ploeg afgelopen jaren die elk monument en elke grote ronde met een selectie start die meedoet om de winst, of zelfs maar het podium.

AWestie
AWestie
#1084
Coppi Bartali is volgens mij nooit live te kijken

Rectificatie: CiclismoLive - YouTube zendt een stream uit

Fanny

@Westie Dank voor bericht omtrent Coppi e Bartali 2024

Ik had al z'n vermoeden dat het op You Tube zou kunnen zijn.

Misschien dat TIZ cycling ook nog wat highlights laat zien zoals voorgaande jaren.

Yeez

Kuss en uijtdebroeks oogde gretig en attent vandaag. Benieuwd naar de komende 2 dagen

kelderfan

Kuss, Uijtdebroeks en Valter waren attent mee met vandaag een hoofdrol voor Steven Kruijswijk, die zich echt liet zien bergop.

AWestie

Bacardi Lemmen kwam jammer genoeg op 2 minuten binnen, dus die gaat niet meer stiekem hoog in het AK sluipen denk ik ;)

Thurau
AWestie
#1091
Bacardi Lemmen kwam jammer genoeg op 2 minuten binnen, dus die gaat niet meer stiekem hoog in het AK...

Bacardi mag na een drukke start van het seizoen deze koers gewoon knechten en leren.

Yeez

Lemmen hoeft inderdaad niet. Lekker knechten en sparen waar kan

AWestie

Ik verwarde hem dus blijkbaar met Steven, Lemmen heeft de race alweer verlaten na een val.

Landeirovic

Lemmen DNF

kelderfan
Yeez
#1093
Lemmen hoeft inderdaad niet. Lekker knechten en sparen waar kan

Die is er niet meer bij. Hij probeerde mee te doen met duimpje drukken op laatste beklimming, maar hij kwam zichzelf tegen en moest toen lossen.

Daarna nog de val kennelijk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Van Belle komt samen met Gesink over de lijn. Die mag echt leren van de meester.

tdola

Hopelijk vallen verwondingen lemmen mee, klonk niet erg positief t bericht van visma lab zelf....

AWestie
tdola
#1098
Hopelijk vallen verwondingen lemmen mee, klonk niet erg positief t bericht van visma lab zelf....

Breukje in de sleutelbeen

Heel leuk om Nathan van Hooydonck trouwens te horen op Eurosport, maar ook verschillende podcasts. In de Rode Lantaarn blij om te horen dat ik een medestander heb in hem als het gaat om het ontelbare omkijken van Vingegaard. En hij is ook te horen in Wuyts and Vlaeminck | Podcast | Podcast Luisteren

Laatst gewijzigd
Yeez

Breukje of gebroken? Ik maak het niet op uit het bericht. Of je concludeert omdat er staat dat er geen operatie is uitgevoerd 

1 2 ... 44 ... 81 82

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.