Team Visma | Lease a bike 2024

1 2 ... 82 ... 87 88
kelderfan

Trouwens Staune-Mittet nog maar een keer brengt 't team thuis met een 20e. plek in 't AK. Vermote heeft zich in de laatste rit getoond.

Laatst gewijzigd
Fanny

@Kelderfan

Quote: Bij DSM ging  't om ziekte volgens Breukink dan.  Maar weet jij hoe 't zit met Koen wat betreft blijven of verkassen.

Ik heb geen enkel idee als fan van o.a. Bouwman, Good old Gesink en topper Roglic.

Net zoals jij van Kelderman. Hoe is het daarmee, want ook niets gehoord waarom hij toch niet in de Giro kon starten na toch voldoende tijd te hebben gehad voor de breuk.

BraboCycling
kelderfan
#2026
Trouwens Staune-Mittet nog maar een keer brengt 't team thuis met een 20e. plek in 't AK. Vermote he...

Je vergeet Tim 

kelderfan
BraboCycling
#2028
Je vergeet Tim 

Nee hoor, want hij baalt als een stekker.

kelderfan
Fanny
#2027
@Kelderfan Quote: Bij DSM ging  't om ziekte volgens Breukink dan.  Maar weet jij hoe 't...

Ik vroeg 't omdat jij als 1e. weet, hoe 't met Koen gaat. Wat betreft Roglic ja die mis ik ook.

Wat betreft Kelderman ben ik min of meer fan, omdat ik 't wielrennen ben gaan volgen na de ToC met Gesink als kopman en Kelderman als "broekie" met o.a. Sanchez. Nu maar dat weet je wel zijn Wout Van Aert en Jonas Vingegaard erbij gekomen. 

Fanny

@Kelderfan

Quote: Ik vroeg 't omdat jij als 1e. weet, hoe 't met Koen gaat. 

Nee, dat weet ik niet als 1e.

Ik moet het als fan ook uit de diverse media vernemen.

Ik kijk wel regelmatig op zijn Strava, Visma Lab en diverse andere wielersites met daarbij wat krantenartikelen over wielrennen.

Daarbij weten anderen hier dat ook wel uit de diverse media (Kranten, Wielersites, Twitter (x), Facebook, Instagram, Strava enz te vinden.

Poeksel

Beschouwing (vertaald uit het Deens) van de kansen van Uijtdebroeks door Emil Axelgaard. Hij geeft hem goede kansen op het podium. Ik negeer even copyright, de redactie leest toch niet mee :P

 

Cian Uijtdebroeks (****)

Het is te hopen dat Cian Uijtdebroeks onder druk gedijt. Hij heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat er extra ogen op hem gericht zullen zijn als hij zaterdag aan zijn tweede grote ronde begint.

 

De druk is er eigenlijk al heel lang. Zoals je weet besteden de Belgische media massaal aandacht aan wielrennen dan de media in enig ander land, en als je als junior al wordt uitgeroepen tot "een verbeterde versie van Remco Evenepoel" als junior vanwege een paar gekke prestaties op een trainingskamp, ​​gaat het zonder zeggend dat de pers in het fietsgekke land in zelfzwaai gaat. Gelukkig heeft de echte Evenepoel de druk wat kunnen wegnemen, en het helpt ook dat al snel duidelijk werd dat hij dat predikaat waarschijnlijk niet helemaal waarmaakte, maar al vanaf zeer jonge leeftijd moest hij wennen. aan het feit dat er extra goed op hem gelet wordt.

 

Afgelopen winter werd die druk echter vermenigvuldigd. Hier was hij verantwoordelijk voor een van de meest controversiële ploegwisselingen in de recente wielergeschiedenis, toen hij zijn contract met Bora verbrak om in plaats daarvan over te stappen naar Visma, dat extra geld had verdiend na het plotselinge vertrek van Primoz Roglic. Het maakte zijn werkgever zo woedend dat er een langdurig juridisch getouwtrek gepland stond, totdat Bora-manager Ralph Denk ervoor koos de strijdbijl toch te begraven, toen hij en Visma-manager Richard Plugge tot een soort van overeenstemming kwamen.

 

 

Wanneer je jezelf zoveel verwarring kunt permitteren, en wanneer je tegelijkertijd je nieuwe werkgever ‘dwingt’ om jezelf zo impopulair te maken onder collega’s, mag je ook verwachten dat er resultaten zullen worden geboekt. Uijtdebroeks weet dit waarschijnlijk goed en daarom moet hij kunnen voelen dat zijn schouders iets meer gewicht dragen dan toen hij zichzelf nog Bora-renner noemde.

 

Het is ook niet vreemd dat Visma zoveel problemen zou veroorzaken om de Belgische gouden vogel in handen te krijgen. Nee, hij is geen Evenepoel - tenminste niet buiten de grote rondes - maar weinigen hebben een zo veelbelovende carrièrestart gehad als die van Uijtdebroek, vooral als we bedenken dat al zijn resultaten tot nu toe zijn behaald op de leeftijd van 19 of 20 jaar oud. wat zelfs in het moderne wielrennen toch een jonge leeftijd is.

 

Zoals je weet is de Tour de l'Avenir de eerste maatstaf voor etappekoerstalent, en die won hij in 2022, zelfs als 19-jarige in een gevecht met veel oudere renners. Na een eervol, maar misschien wat ingetogen seizoen 2022 liet hij in 2023 zien dat hij inmiddels ook op WorldTour-niveau volledig competitief is geworden. Hoe dan ook, hij reed drie weken durende WorldTour-etappekoersen en eindigde in alle gevallen in de top 10.

 

Dit soort dingen zijn nu eenmaal niet altijd te vertalen naar grote rondes, waar duurzaamheid en stabiliteit op een heel andere en continue manier op de proef worden gesteld. Maar al in het eerste deel van 2023 voelde men dat het veelbelovend was. Aan de ene kant hebben ze dieseleigenschappen, wat niet altijd, maar vaak, een teken van duurzaamheid kan zijn, en aan de andere kant was hij behoorlijk stabiel in de rittenkoersen die hij reed, of we het nu hadden over de drie WorldTour-etapperitten races of de Tour de l'Avenir. Bovendien kon je elke keer op hem rekenen. Toen hij deelnam aan een wedstrijd die een doel was, leverde hij resultaten, en daarom was er alle reden om aan te nemen dat hij het goed zou doen als hij zich vorig jaar op zijn eerste grote ronde in de Vuelta stortte.

 

In zoverre deed hij dat ook. Toen de race na drie weken voorbij was, stond zijn naam naast nummer 8 op de uitslaglijst. Het is uiteraard geen debuut in de stijl van het debuut dat we van Tadej Pogacar in de Vuelta van 2019 zagen, maar slechts weinigen kunnen bogen op een vergelijkbare start – vooral als het om twintigjarigen gaat. Nog veelbelovender was dat hij op zijn best was op de twee duidelijk zwaarste etappes van de koers, namelijk de Tourmalet- en Angliru-etappes, waar hij eenvoudigweg bevestigde dat hij op de echt grote bergdagen op zijn best is. Lastig was het daarentegen wel met de explosieve etappes, die we onder meer zagen toen hij op de Ardennenachtige 20e etappe zijn 7e plaats gooide, maar het zijn immers de grote bergetappes die grote rondes beslissen - zelden Ardennenetappes.

 

Nee, Uijtdebroeks lijkt echt de ideale grote ronderenner. Hij heeft al een behoorlijk hoog niveau in de bergen, hij is stabiel en betrouwbaar en hij heeft bewezen dat hij over de duurzaamheid beschikt. Hij heeft precies de juiste dieselkwaliteiten die een goede grote ronderijder maken, en daarom is het geen wonder dat Visma hun liefde op hem uitstortte. Ja, in feite is dit misschien wel het grootste kwaliteitsstempel van allemaal, omdat het vrij zelden voorkomt dat Plugge grote verkeerde investeringen doet.

 

Natuurlijk lijkt het misschien extreem om hem te rangschikken als de op een na grootste favoriet voor een grote ronde die pas zijn tweede is, en terwijl hij "slechts" op nummer 8 eindigde in de eerste. Dat had ik ook nooit durven dromen als het deelnemersveld sterker was geweest, maar in deze Giro, die maar één echte ster telt, waar geen twijfel over bestaat, is het Uijtdebroeks die het grootste potentieel laat zien. Hij zit in ieder geval al op een hoog niveau, zijn leeftijd doet vermoeden dat hij zich snel blijft ontwikkelen en hij mag waarschijnlijk ook uitkijken naar de boost die een overstap naar Visma doorgaans geeft.

 

Toch aarzel ik meer om Uijdtebroeks deze hoge ranking te geven dan ik eigenlijk zou willen. Er zijn twee belangrijke uitdagingen. De eerste is zijn seizoensopener. Nu heb ik hem zojuist geprezen omdat hij stabiel en betrouwbaar is, maar dat is hij dit jaar zeker niet geweest. Integendeel, zijn optreden in Catalonië was een regelrechte ramp, wat best lastig te verklaren is, maar misschien kan het toch wel. Hij zegt in ieder geval dat hij nog nooit zoveel heeft bevroren als op de ijskoude eerste bergetappe, en het is niet uitgesloten dat hij daar de komende dagen ook last van heeft.

 

Het is echter verre van een ijzersterke verklaring, en zijn optredens baren dan ook zorgen. Hij stelde mij ook teleur in het zwakke veld in Galicië, waar hij pas nummer 5 was, maar ook hier kan hij de kou als excuus hebben. Het probleem is dat het een beetje een uitdaging kan zijn als hij deelneemt aan de grote ronde, die bekend staat als de koudste en waar er geen ruimte is voor problemen met koud en nat weer.

 

 

Gelukkig is er ook geen reden om de grootste alarmbellen te laten rinkelen. Nee, ook in Tirreno voldeed hij niet aan mijn verwachtingen, maar dat komt ook omdat die behoorlijk hoog waren. Hij reed in ieder geval recht omhoog de bergen in met Ben O'Connor en Thymen Arensman, die tot de grotere concurrenten in deze race behoren, en hij reed behoorlijk solide van bijvoorbeeld Antonio Tiberi. Hoewel het duidelijk is dat hij dit voorjaar niet zijn beste niveau heeft gevonden, valt het eigenlijk helemaal mee.

 

Er is één vrij waarschijnlijke verklaring voor zijn gebrek aan resultaten, namelijk dat hij, in tegenstelling tot vorig jaar, alleen de Giro in gedachten had. Als dat waar is, is zijn bouw behoorlijk adequaat geweest als hij de afgelopen maand heeft geprobeerd de percentages te vinden die hij heeft gemist. Het had uiteraard leuk geweest om hem in een opwarmrace te zien, maar vorig jaar leerden we dat we op Uijtdebroeks kunnen rekenen als hij zich heeft voorbereid op een doelpunt. Dat zouden we bijvoorbeeld kunnen doen in de Vuelta, waar hij startte zonder sinds de Ronde van Zwitserland ook maar één wedstrijd te hebben gereden.

 

Nee, het zijn niet zozeer zijn prestaties dit voorjaar die mijn grootste zorg zijn. Integendeel, het is de route. Je had nauwelijks een route kunnen bedenken die slechter bij hem paste. De bergtoppen zijn veel te gemakkelijk, veel van de laatste bergen zijn te explosief, de derde week is te gemakkelijk, als ik gelijk heb is zijn duurzaamheid zijn grootste stuk, en niet in de laatste plaats zijn de enkele starts veel te lang en over het algemeen ook te vlak. De Vuelta liet zien dat hij in de 7e en 14e etappe voor de meesten uitzicht heeft op een stevige rekening, ook al helpt de klim in de 7e etappe hem behoorlijk.

 

Er kan echter hoop zijn dat de overstap naar Visma heeft geholpen. Daar is misschien niet zo goed empirisch bewijs meer voor, nu het team over het algemeen teleurgesteld is in enkele starts, maar je moet op zijn minst verwachten dat een hardnekkige focus op verbetering enig resultaat zal opleveren. De vraag is dan of het voor hem voldoende is om goed te maken wat hij verloor op bergetappes, die over het algemeen vrij eenvoudig zijn.

 

Ik geloof het. Nee, niet bij Pogacar, maar de overwinning komt ook pas in beeld als de Sloveen per ongeluk wordt uitgeschakeld. In plaats daarvan moet Visma simpelweg de aanwezigheid van de Sloveen negeren en naar de tweede plaats streven, wat het hoogst haalbare lijkt. Het vereist van hen dat ze de bergetappes bloedstollend maken, en daarvoor hebben ze een prima team. Ook de doorgaans gemakkelijke etappes hebben een zeker potentieel. De gigantische 15e etappe is gemaakt voor de motor van Uijtdebroeks als deze zwaar wordt belast, en we weten hoeveel schade Monte Grappa kan aanrichten, vooral in etappe 20, waar je kunt hopen dat diezelfde motor op zijn heetst is.

 

Toch ontkomen we er niet aan dat de route hem behoorlijk slecht ligt, en het allerbeste argument om hem hier te plaatsen is ook nog eens dat het veld zo zwak bezet is. Als ik met mijn hand langs de lijst loop, is er niemand die ik echt geloof. Bij allemaal zijn er vraagtekens, maar als je Pogacar uit de vergelijking haalt, zijn ze in mijn ogen de minste van Uijtdebroek. Hij heeft zichzelf al bewezen in een grote ronde, er zijn relatief plausibele verklaringen voor zijn zwakke start, hij heeft zich aangesloten bij een team dat de neiging heeft om de ontwikkeling enorm te stimuleren, en hij heeft een leeftijd die doet vermoeden dat we nog niet eens in de buurt zijn gekomen van het zien van zijn volledig potentieel.

 

Het is natuurlijk niet zeker dat we nu al veel dichterbij komen. Bovendien is zijn aanloop te slecht geweest en ligt de route hem ook te slecht - zeker als hij ook nog eens problemen blijkt te hebben met het weer. Aan de andere kant lijkt zelfs hetzelfde potentieel zo groot te zijn dat hij niet veel verder in zijn ontwikkeling moet zijn gevorderd voordat hij naar voren zal komen als Pogacar's eerste uitdager op dit gebied.

 

Er is tenslotte een reden waarom Plugge's zelden falende oog zijn naam met zo'n belangstelling ving dat hij bereid was zijn goede naam en reputatie op het spel te zetten en zowel palaus als problemen te creëren. Nu maar hopen dat de smalle schouders van Uijtdebroeks de druk aankunnen die de Nederlandse manager daarmee ook op zijn schouders legde.

 

Laatst gewijzigd
kelderfan
Poeksel
#2032
Beschouwing (vertaald uit het Deens) van de kansen van Uijtdebroeks door Emil Axelgaard. Hij geeft h...

Ja het is nog niet het jaar van Cian Uytdebroeks, maar ik denk, dat hij gaat verrassen in de komende Giro. Aan 't weer zal 't niet liggen, want de temperaturen stijgen. Maar je bijdrage over Anna Henderson vond ik echt hilarisch. Hoe moet de ploeg gaan heten is mijn vraag dan. Misschien zijn er wel ziekenhuizen/ klinieken .die willen aansluiten bij Plugge & Co..

AWestie

Het stukje doet me ergens denken aan wat ik enige tijd terug graag las: Send Riders To The Right Races. Volgens mij publiceert hij al even niet meer, maar dat maakt niet uit. Het is in het wielrennen nog geregeld het geval dat er kopmannen in koersen opstappen die totaal niet bij hun kwaliteiten liggen. Bij TVL zie ik dat al minder, maar toch lijkt me dit een uitstekend geval van verkeerde jongen op de verkeerde plek. Cian mag me met alle liefde verrassen, maar ik zie het niet zo snel gebeuren.

AWestie
kelderfan
#2033
Ja het is nog niet het jaar van Cian Uytdebroeks, maar ik denk, dat hij gaat verrassen in de komende...

Je haalt Poeksel en Polleke door elkaar, Kelderfan...

Glorious

Ik gok trouwens dat Pogacar 10 ritten gaat winnen in de Giro.. Wie meer? Tegenstand is weinig maar het blijft een grote lange zware ronde zeggen we dan.

Zoals Wuyts al eerder zei, er zit weinig marge op Uijtenbroeks volgens Bora, maar we laten ons verassen. 

Laatst gewijzigd
Poeksel

Overwinning nummer 252! Goed gereden door de dames.

Laatst gewijzigd
kelderfan
Poeksel
#2037
Overwinning nummer 252! Goed gereden door de dames.

Ja dat  zag er perfect uit met de voorbereiding en de mooie zege van Marianne Vos.😂 En sorry hoor maar het was een inkopper.

Laatst gewijzigd
kelderfan

De damesploeg  Vosma - LaB heeft zich goed laten zien met dan vooral Oudeman.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En Vos lijkt me 😅

Fanny

Prachtige overwinning van good old Vos.

Wel vreemd dat Vos niet mee heeft gesprint bij de tussensprint want dan had ze waarschijnlijk de rode leiderstrui gehad. Vas deed dit wel (2 bonusseconden) en daardoor behield zij de rode trui met 1 seconde.

Een gemiste kans en dus ook geld en exposure wat mij betreft.

Yeez

https://jan-tratnik.com/spring-update/?fbclid=PAZXh0bgNhZW0CMTEAAaaolRJa78rv5IQPRxFd57K0Pfb4geQJGjfYq1Kl6rrsVMy0BbX3vPDTZ68_aem_AZzFewbykRr5QSQIAsoXbr4-pzPfO52c-ti2GoDTNuHE6PAaG2x2yp8SQWeHLab94K78WIfvNLpdGVM69XKS7EjA

jantje over zijn voorjaar, val en de vorm van nu. Wilde ritme opdoen in romandie en reed op eigen initiatief, had er meer van verwacht, maar is wel blij met de extra km's

Laatst gewijzigd
Balkie87

Bouwman niet fit genoeg voor de giro na zijn ziekte in Romandie. Tim van Dijke neemt zijn plek in

mitchel_91

Geen Bouwman in de giro, Tim van Dijke vervangt hem. 

Yeez

Dan zal tratnik denk ik meer richting bergop verschuiven en van dijke in de trein kooij - laporte - van dijke - affini plaatsnemen.

wat ik mij wel afvraag: tim is geweldig in vorm, maar ging na de vlaamse klassiekers door naar de waalse pijl en naar romandie (beiden in boutweer). Hij gaf aan na romandie rust te willen. Brand je die jongen niet volledig op (ondanks dat die in vorm is). Ik hoop dat ze hem rustig aan laten doen en alleen in de sprints op hem rekenen

Fanny

@Yeez

Quote: Ik hoop dat ze hem rustig aan laten doen en alleen in de sprints op hem rekenen.

Dat staat niet in het verslag van Visma Lab namens ploegleider Reef.

"Koen Bouwman zou Wilco vervangen, maar hij werd ziek tijdens de Ronde van Romandie. Koen zal op zijn beurt vervangen worden door Tim van Dijke. Hij, Edoardo Affini en Christophe Laporte zullen de sprinttrein van Olav zeker versterken. Hij zal daarnaast in bepaalde ritten de kans krijgen om zelf een resultaat te behalen.”

Ontzettend jammer dat Bouwman als aanvallende en klimmende renner nu niet start in zijn Giro mede doordat ze dit jaar voor ritoverwinningen gaan.

BraboCycling

Tim van Dijke krijgt en passant toch wel echt een deftig jaar qua koersen. Hopelijk volgend jaar vast onderdeel van de kern als hij bijgetekend heeft. Zit veel rek op deze jongen 

tdola

Balen dat na van aert nu ook bouwman afhaakt, leken me de renners buiten de sprintritten met de meeste kans op etappe zeges vanuit vlucht...

Tim van dijke flink programma zo, hopelijk pakt ie daar weer ervaring uit en maakt ie weer een stapje omhoog.  Sprinttrein van kooij wel versterkt op deze manier, maar in de bergen wrs wat minder kans op renners mee.

AWestie

Er waren ook niet zo veel smaakjes meer over als je niet aan de Tourploeg wil zitten. Ik had Staune-Mittet nog wel vet gevonden.

goldone123

@AWestie kan het me ook wel verstolen dat ze voorzichtig doen met dat soort renner, gewoon rustig laten komen

1 2 ... 82 ... 87 88

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.