"Visma's plan B voor de Giro ziet er zo uit: Olav Kooij is de kopman in de sprint. Jongens als Robert Gesink, Tim van Dijke (die debuteert als vervanger van Bouwman) en Christophe Laporte mogen op avontuur in de ontsnapping." uit: Visma niet voor het roze naar de Giro: 'We willen ritten winnen' (nos.nl)
Soms moet ik toch even aan mijn kin krabben bij de NOS-sportredactie. Om heel eerlijk te zijn schrijven zij denk ik zo ongeveer de renners op die het minst in de ontsnapping gaan.
Ik vindt 't juist een redelijk realistisch verhaal uit de mond van ploegleider Marc Reef opgetekend..
Tratnik zal bij Uijdebroeks en Valter blijven voor 't klassement. Kooij krijgt Affini mee om hem te helpen en voor de sprint met Tim van Dijke. en Laporte. In de niet sprintetappes krijgen zij dus een vrije rol om mee te gaan in de aanval. En ja Robert is op afscheidstournee en mag ervoor gaan. Een beetje op de manier van DSM...
Snelheidsduivels Fabio Jakobsen en Olav Kooij over hun vak: ‘Niet iedereen kan een sprinter worden’
https://www.ad.nl/giro/snelheidsduivels-fabio-jakobsen-en-olav-kooij-over-hun-vak-niet-iedereen-kan-een-sprinter-worden~a8be56cb/
Visma-Lease a Bike heeft planning uitgetekend: Van Aert met bijna zekerheid naar de Tour de France | Het Nieuwsblad. Als dat maar goed gaat. Go, go Wout Van Aert.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.