Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 10 ... 94 95
pirazzi

Durasek is al 27 en die heeft kopman Costa, Sepulveda heeft niet echt een kopman of het zou P. Fedrigo moeten zijn.

Pinot Grigio

Wie wilt mij helpen met een aantal vragen?
- Costa is toch eigenlijk geen top 10 klassement rijder ondanks dat hij wel goed heeft gepresteerd in de Dauphine?
- Wie pakt de meeste punten als je etappes en eindklassement bij elkaar optelt? Pinot, Van Garderen of Bardet. Graag nummeren van 1, 2 en 3.
- Schelen Matthews en Kristoff heel veel? Kristoff is een stuk duurder dus door hem moet ik dan bezuinigen op andere...

Alvast bedankt!!

Harry De Bakker

'@Pirazzi: Maar Quintana, Pinot, Bardet, Kwiatkowski, Meintjes, T. Dumoulin en de broertjes Yates komen ook allen in aanmerking voor het jongerenklassement. De kans dat je 'jongerentrui-punten' met Sepulveda gaat scoren is dus relatief klein.

Komen alle genoemde renners nog in aanmerking voor het jongerenklassement? Of is bijv. een Kwiatkowski inmiddels te oud? En zie ik wellicht nog renners over het hoofd?

Laatst gewijzigd
pirazzi

Voor Scorito zou ik Sepulveda ook niet nemen omdat alleen de top 5 van het jongerenklassement punten oplevert. Geboren op of na 1 januari 1990 is nog jong.

Harry De Bakker

'@Gilaso:

Rui Costa zakt er in een drieweekse koers vaak doorheen. Hij is beter in de kortere koersen (Ronde van Zwitserland, Dauphine etc.). Top 10 in de Tour is mogelijk, maar denk ik niet heel reëel. Maar als hij zijn klassementsambities eenmaal opgegeven heeft, kiest hij altijd wel twee ritten uit, die hij vervolgens ook weet te winnen. Rui Costa is in mijn ogen de ultieme rittenkaper. Daardoor kun je alsnog heel wat punten met hem halen.

1). Van Garderen (op basis van wat hij heeft laten zien in de Dauphine)
2). Pinot
3). Bardet

Alle drie ontlopen ze elkaar niet veel. Pinot weet inmiddels hoe om te gaan met tegenslagen en beschikt over net wat meer ervaring dan Bardet in grote rondes.

Ab Normaal

'@Harry
Barguil en Kelderman ook nog.

Harry De Bakker

'@Ab Normaal: Die had ik inderdaad over het hoofd gezien. Dat soort renners zijn, mede door de 'jongerentrui-punten', toch wel het overwegen waard.

Laatst gewijzigd
Bonkie

Ik vraag me af waarom er zo weinig vertrouwen in Kittel is op dit forum. Oké, hij heeft dan wel het een en ander voor zijn kiezen gehad afgelopen jaar, maar in de vlakke sprints lijkt hij mij alsnog een garantie voor top 3. Scheelt 1,5M met onze Britse vriend wat dan evt. aan een extra puncheur of sprinter kan worden uitgegeven die de hobbels wat beter verteren.

Harry De Bakker

'@Bonkie: Volgens mij is het nog lang niet zeker of Kittel de Tour gaat rijden dit jaar. Veel zal afhangen van de Ster ZLM Toer. En anders heeft de ploeg met J. Degenkolb een prima back-up voor een aantal podiumplaatsen.

Bonkie

'@Harry.

Ja klopt, ik ging er alleen even gemakshalve vanuit dat ie 'm wel gaat rijden. Indien hij niet gaat is Degenkolb voor mij een zekerheidje in de selectie.

Niballie

C. Froome
N. Quintana
A. Valverde
J. Rodriguez
M. Kwiatkowski
R. Bardet
T. Pinot
T. Wellens
M. Frank
T. Dumoulin
P. Sagan
N. Bouhanni
A. Kristoff
M. Kittel / J. Degenkolb (afhankelijk van of Kittel daadwerkelijk gaat)
M. Matthews
E. Boasson Hagen
A. Demare
L. Boom
J. Keukeleire
S. Bennett

Laatst gewijzigd
RubenVB

Zijn er al lucratieve subpoules bekend?

ivo001

Ik zit nu met dit team:

http://imgur.com/vxPjUEN

Ik wil wel heel graag Sagan er nog bij hebben eigenlijk, die heeft bewezen goed in vorm te zijn.
Degenkolb is goed zolang Kittel niet mee doet.

Zouden Cancellara en Martin meedoen op die 3 muurtjes?

@Nasibal Waarom is Bardet een koopje?

Ik twijfel een beetje om 1 van de grote 4 thuis te laten. Contador wil ik wel houden, want ik vind die man gewoon heel goed koersinzicht hebben. Froome lijkt me ook sterk. Nibali en Quintana heb ik eigenlijk niet zo’n goed beeld bij wat ik er van kan verwachten. Quintana heb ik eigenlijk puur omdat die bij de bookmakers op 1 staat.

Van Garderen leek goed in de Dauphiné, maar de laatste rit was toch wel duidelijk dat hij bergop te kort komt t.o.v. Froome.

Verder weet ik eigenlijk niet wie ik als kopman op de muurtjes moet opstellen. Heb Rodriguez en Kristoff als kopman.

Majka maakte vorig jaar echt veel indruk op me, maar vanwege Contador zijn ambities voor de dubbelslag zal hij niet Contador voorbij mogen in het AK.

Overwegingen:
Martin + Garderen eruit voor Sagan, Sagan dan kopman ipv Kristoff?
Nibali of Quintana eruit voor Sagan. Sagan dan kopman ipv Kristoff?
Quintana + Martin eruit voor Valverde en Bardet
Martin + Demare eruit voor Bardet
Of Kruijswijk eruit? Is de vraag hoeveel vrijheid hij krijgt met Kelderman, Mollema en Ten Dam erbij.
Garderen + Kruijswijk voor Sagan
Demare eruit voor Malori? Malori voor proloog, TTT en teampunten Quintana/Valverde
Als Kittel meegaat, Degenkolb eruit voor Boasson Hagen, Rojas en Benett?

Ik heb nu 9 klassementsrenners en 3 klimmers, terwijl ik er elke bergetappe maar 9 kan opstellen, en je eventueel 8 + groene trui kan opstellen.

Degene die de proloog wint kan de eerste week flink wat punten pakken met de gele trui.

droomteam

Nu voor mij isSagan zeker niet te duur ik zie hem in het groen enige Etappes En wanneer Contador het geel heeft ook bonuspunten nee die blijft er in

Jopie

Ik zit met 1 grote vraag in vrijwel al m'n tourpoules. Wat te doen met Dani Moreno, als ie echt voor eigen kans mag rijden gaat ie in zeker 4 of 5 etappes top 5 rijden denk ik en ook in de echte bergetappes kan ie redelijk goed mee dan. Maar mag ie voor eigen kans rijden of offert hij z'n kansen op voor Purito

Niballie

'@jopie

Dat met Moreno heb ik ook ja...

spherepeer

Mijn huidige team:

V. Nibali
C. Froome
N. Quintana Rojas
A. Contador
A. Valverde
J. Rodriguez
T. Pinot
R. Bardet
T. Wellens
S. Yates
T. Dumoulin
P. Sagan
J. Degenkolb
E. Boasson Hagen
J. Rojas
S. Dumoulin
A. Demare
T. Gallopin
L. Boom
S. Bennett

Ik vraag me vooral af of ik niet wat te weinig sprintkracht heb, met name op de vlakke sprints. Op die etappes mis ik nu ook vooral een potentiele kopman. Ik zit erover te denken om degenkolb te wisselen voor kristoff, maar dan moet ik nog ergens 500,000 vandaan halen. Wellicht door yates er ook uit te halen, die ga ik tenzij er uitvallers zijn waarschijnlijk niet vaak opstellen.

Met dit team zou ik waarschijnlijk quintana, froome en sagan kopman maken. Froome is dan een beetje backup-kopman. Het probleem is dan dus alleen dat ik geen echt goede opties heb voor de vlakke etappes, maar dubbele optie voor de bergetappes.

Iemand een suggestie voor de vlakke etappes/kopman?

Bonkie

'@spherepeer. Ik zou voor je vlakke etappes dan ook gewoon Sagan als kopman opstellen. Als je een kopman voor je vlakke etappes neemt, neem dan ook echt een topper a la Cavendish. Degenkolb zou ik alleen wisselen als Kittel niet naar de tour gaat.

JimKro

'@Bonkie

Andersom bedoel je denk ik? Degenkolb wel nemen als Kittel niet gaat en niet nemen als Kittel wel naar de tour gaat.

Kristoffan

Ik durf nou al te wedden dat Bardet in de aanval gaat op dezelfde plek als in de Dauphine, de etappe naar Pra-Loup. Schrijf die daar maar op, heb je al 50 punten.

Patriickjoo

Wat verwachten we van Dan Martin? Zou die alleen op de muurtjes en heuvels wat kunnen of ook in het hooggebergte? Voor alleen de muurtjes is 2 miljoen redelijk veel.

Jopie

Martin vorig jaar 7e in de Vuelta, dus hooggebergte kan ie ook wel aan. En heeft een aardige sprint en durft aan te vallen. Zekerheidje voor mij.

Bonkie

'@ Jimkro

Ja klopt, hij wilde degenkolb evt. wisselen voor Kristoff, maar dat zou ik inderdaad alleen doen als Kittel niet naar de tour gaat.

The King

Graag jullie mening:

Fuglsang en Majka .. of .. Valverde en Kwiatkowski

ivo001

Damn ik vind het echt heel moeilijk om te kiezen welke klassementsmannen ik eruit laat voor wat extra (heuvel)sprinters

Overwegingen:
Martin + Garderen eruit voor Sagan, Sagan dan kopman ipv Kristoff?
Nibali of Quintana eruit voor Sagan. Sagan dan kopman ipv Kristoff?
Quintana + Martin eruit voor Valverde en Bardet
Martin + Demare eruit voor Bardet
Of Kruijswijk eruit? Is de vraag hoeveel vrijheid hij krijgt met Kelderman, Mollema en Ten Dam erbij.
Garderen + Kruijswijk voor Sagan
Demare eruit voor Malori? Malori voor proloog, TTT en teampunten Quintana/Valverde
Als Kittel meegaat, Degenkolb eruit voor Boasson Hagen, Rojas en Benett?

Of een flinke aanpassing:
Van garderen, Cancellara, en Kruijswijk eruit, Valverde en Matthews erin.
Ipv kopmannen Froome, Rodriguez, Kristoff zou ik dan Valverde, Quintana, Kristoff als kopman kunnen pakken.
Valverde voor de muren, quintana voor de bergetappes + witte trui punten, en Kristoff voor de heuveletappes en vlakke sprints.
Denk eigenlijk niet dat Froome in een etappe veel meer punten kan halen dan Quintana, omdat 1 of 2 plekken verschil al snel gecompenseerd worden door de witte trui.

Weet iemand hoe goed Cancellara, T Martin, Sagan, D Martin en Rui Costa presteren op zo'n muur?
Kan Costa denk ik beter vervangen door Bardet?

@ The King
Ik denk dat Valverde het wel waard is. Kwiatkovski heb ik niet echt vertrouwen in. Zou dan Valverde + Pinot/Moreno doen of als je weinig sprinters hebt Valverde+Boasson+Rojas

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.