'@Fondista,
Mooi verwoord, ik ben het er helemaal mee eens! Ik wil er alleen even bijzeggen dat het meer de manier is waarop @HansFuentes zichzelf verwoord niet helemaal lekker overkomt. Daardoor lokt dit negatieve reacties uit.
Ik denk trouwens dat niemand op dit forum überhaupt een scorito op de 'luie manier' zal gaan invullen. Daar zal ook nog nooit iemand mee gewonnen hebben, daar mogen we vanuit gaan. maar genoeg hierover :p
Ik denk dat ik mijn team al rond heb. Helaas heb ik wel concessies moeten doen. Ik hoef nog maar 2 beslissingen te maken:
3.000.000 => J. Degenkolb of M. Matthews
2.500.000 => M. Kwiatkowski of R. Costa of D. Moreno
Wat zouden jullie doen?
Bij de laatste keuze weegt ook zwaar mee wie van de drie heren het beste klassement zal rijden, en wie daarnaast punten kan scoren in de 'muurtjes-etappes'. En komt M. Kwiatkowski wellicht nog in aanmerking voor het jongerenklassement?
Edit: Eventueel zou ik T. Dumoulin en S. Dumoulin/J. Rojas nog kunnen inruilen voor B. Coquard. Dan heb ik wel een renner minder.
Het is beslist niet mijn bedoeling negatieve reacties uit te lokken, mocht dit voor sommige forumgangers wel zo overkomen dan hierbij daarvoor mijn excuses!
Nasibal komt in mijn ogen ook niet met een mening in zijn uitgebreide post enkele pagina's terug maar meer met feiten, hij speelt het spel bijna op dezelfde succesvolle manier zoals ik er ook tegenaankijk/speel. Deze manier van spelen ontwikkel je na vele malen met scorito mee te hebben gespeeld. Het jammere daarvan vindt ik dat hij dit alles aan de grote klok hangt hier op het forum, daar heb ik mijn mening over gegeven.. Zonder negatieve discussies te willen ontlokken! 😃
Ik hoop op nog veel leuke bruikbare input in dit topic, net zoals alle andere onderdelen op dit forum!
Op zn blatters dan maar: lets go scorito lets go scorito! 💪🏻💪🏻
'@Hans
Ik snap je zienswijze. Ik moet eerlijk zeggen dat wanneer ik zelf iets heel slims bedacht te hebben na veel puzzelen, bij welk spel dan ook, ik kan balen als iemand anders het aan de grote klok hangt. "Kak, daar gaat mijn voordeel" denk ik dan. De realiteit is echter dat jij en ik niet de enige zijn die door de tijd heen een succesvolle tactiek hebben ontwikkeld. Met ons nog vele anderen. Het is allemaal niet zo "geheim" of "moeilijk" zoals het lijkt.
Daarnaast denk ik dat je niet alleen leert door veel te doen, maar ook door er over te praten. Dat is dan ook primair mijn insteek. Ik tracht een denkwijze te ventileren, waar anderen dan weer feedback op kunnen geven, waar ik vervolgens zelf ook weer van kan leren. Hierbij probeer ik zoveel mogelijk renners als voorbeeld te gebruiken ipv een team voor te kouwen. Ik geef een paar paginas terug ook specifiek aan mijn team niet openbaar te maken voor de tourstart.
Zelf ben ik ook geen fan van mensen die hun pouletje door anderen laten invullen en probeer dus ook zo min mogelijk specifiek op dergelijke vragen in te gaan. Ik deel hooguit mijn overwegingen en probeer de vraagsteller zelf tot een conclusie te laten komen.
Kortom: Ik begrijp je kritiek en ben blij dat je het op een opbouwende vriendelijke manier brengt. Ik zie het dan ook absoluut niet als aanval of als voer voor negatieve reacties. Wel denk ik dat je een beetje overdrijft in hoeveel ik daadwerkelijk "verklap". Alles wat ik vertel is publiek geheim voor de serieuzere spelers, als een nieuwe speler wat van mijn overpeinzingen kan leren vind ik dat mooi en als een luie speler het lukt om op basis van slechts mijn voorbeelden en denkwijze een succesvol team samen te stellen dan kan ik dat slechts als een bevestiging zien en heb ik zelf dus ook wat "geleerd".
Ik heb daar ook een poul aangemaakt naam dreamteam bij minimaal 10 eerste aan meldingen vergeef ik een wielershirt Discovery of Rabobank
Maar iedereen is welkom inmijn poul ik klik vaak ook een aantal andere poul.s aan .
Bij de Giro halen mensen veel punten door de gehele Orica greenerts ploeg te nemen met aangevuld een groot deel Contador en Fabio Aru maar dat zie ik deze Tour niet zo werken er is een gewone tijdrit en geen ploegen tijdrit . En dan de muur van hoei gooit het klassement ook weer overeen . Lastig weer .werk zat Succes en een mooie TOUR
V. Nibali
Klassementsrenner
€ 5.000.000
C. Froome
Klassementsrenner
€ 5.000.000
N. Quintana Rojas
Klassementsrenner
€ 5.000.000
A. Valverde
Klassementsrenner
€ 4.000.000
J. Rodriguez
Klassementsrenner
€ 3.000.000
T. Pinot
Klassementsrenner
€ 2.500.000
R. Bardet
Klassementsrenner
€ 2.500.000
D. Martin
Klassementsrenner
€ 2.000.000
S. Henao Montoya
Klimmer
€ 1.000.000
S. Yates
Klimmer
€ 750.000
L. Meintjes
Klimmer
€ 750.000
T. Dumoulin
Tijdrijder
€ 1.000.000
P. Sagan
Sprinter
€ 5.000.000
A. Kristoff
Sprinter
€ 3.500.000
M. Matthews
Sprinter
€ 3.000.000
E. Boasson Hagen
Sprinter
€ 1.500.000
A. Demare
Sprinter
€ 1.000.000
R. Costa
Aanvaller
€ 2.500.000
S. Bennett
Knecht
€ 500.000
E. Sepulveda
Knecht
€ 500.000
----------
Dit is mijn voorlopige team. Laat 1 van de grote 4 er sowieso uit, ben er alleen nog niet uit welke.. rest ben ik redelijk over uit
Hier nog een gedachtenspinsel; ieder jaar valt de helft van mn ploeg uit door valpartijen enz. Ik denk dat iedereen daar last van heeft. Houden jullie daar ook rekening mee in de zin van dat je in de eerste etappes zoveel mogelijk punten haalt? 1 Ding is namelijk zeker, in de eerste etappe doet iedereen nog mee :-)
De helft is wel veel, dat zijn 8 uitvallers bij een team van 16 en 10 bij een team van 20.
Als het nu al zeker is dat Tom Dumoulin de eerste etappe wint zou ik het complete Giant - Alpacin team selecteren want de kans is groot dat Tom ook de tweede
etappe nog het geel heeft dus krijg je daar teampunten voor.
Vorig jaar had ik ook 10 of 11 uitvallers van de 20 op het eind. Nog alles zo goed bestudeerd, en dan renners die al veelste snel uitvallen of niks meer presteren door een valpartij(froome, contador, talansky, cavendish, frank, gerrans etc). Daar gaat je goeie klassement dan
Het is dus inderdaad helemaal geen verkeerd idee om in de 1e week zoveel mogelijk punten te halen;)
'@droomteam: In dat geval vraag ik me af of Sagan dit jaar wel voor de groene trui gaat. Daarnaast krijgt hij weinig ondersteuning van zijn ploeg, omdat vrijwel de gehele ploeg rijdt voor Contador. Misschien is het dan toch beter om wat meer 'vlakke sprinters' te overwegen. Die maken door de vernieuwde puntenverdeling, zoals jij die schetst, meer kans op de groene trui t.o.v. voorgaande jaren. De nieuwe puntenverdeling kan nadelig uitpakken voor mannen als Sagan, Kristoff en Matthews (die op het vlakke vaak een paar plekken achter jongens als Kittel en Cavendish eindigen).
'@Harry
Hou je er wel rekening mee dat dat in de eerste sprint er een reële kans is op waaiers/valpartijen en de 4e sprint pas in Parijs is en je niet weet wie er dan nog mee doet? Voeg daar aan toe dat ook in de 2e en 3e vlakke sprint er zo maar valpartijen kunnen ontstaan en ik moet nog maar zien of het uberhaupt 4 volwaardige massasprints worden met 1 vlakke sprinter die in alle 4 de sprints top 3 rijdt, zonder daarbij minstens 1 keer geklopt te worden door Sagan of Kristoff. De enige die ik dat zie doen is Cavendish, en die is goed duur.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.