'@Ab
Tot een jaar of 2 geleden keek ik eigenlijk aleen de TDF.
Vorig jaar de Vuelta gevolgd, en dit jaar de Giro. De Dauphiné heb ik ook geprobeerd te volgen.
Maar de klassiekers mis ik vaak, dus weet niet zo goed wat daar in voorkomt. Weet alleen dat Waalse Pijl eindigd op de muur van hoey, en dat Valverde daar de laatste 2 keer won, en dat rodriguez op meters achterstand 4e werd.
Ik weet dat cancellara hard kan trappen, maar vraag me of hij naast de proloog nog veel kansen heeft voor top 10 noteringen. Van T Martin weet ik dat hij ook mooie ontsnappingen in het middengebergte en heuveletappes op touw kan zetten, maar ik weet niet hoe goed hij bergop sprint.
Ik denk nu dat ik met Kristoff, Degenkolb, Valverde en Van Avermaet eigenlijk wel zonder Sagan kan. Alleen moet ik dan 3 miljoen stoppen in Matthews, of kan ik beter Boasson Hage + Rojas/Dumoulin + Benett nemen?
En Rui Costa of Bardet is ook een lastig keuze voor me.
'@ Ab normaal
Nou, nou. Je doet je naam wel eer aan zeg. Antwoord gewoon normaal of reageer gewoon niet. Ivo mag dit gerust vragen als hij daar behoefte aan heeft..
@ Ivo
Het ligt eraan welk muurtje je voor ogen hebt; is dat de muur van Huy/Bretagne of die korte muurtjes in etappe 6 en 13.
Van goed naar slecht/minder Mur van Huy/Bretagne:
D. Martin, Rui Costa, Sagan, Cancellara en T. Martin
Van goed naar slecht/minder etappe 6 en 13:
Sagan, Cancellara, D. Martin, Rui Costa en T. Martin
T. Martin is niet goed op muurtjes, maar hij kan soms wel aardig klimmen. Als hij het geel heeft (wat kan na de proloog), dan kan hij misschien de tijdsschade beperkt houden (wat hij dan ook zal doen om het geel te behouden). Maar hij zal waarschijnlijk nog steeds geen top 20 rijden.
Bedankt Il Don!
Dan is met misschien toch beter voor me om Rui Costa aan te houden ipv Bardet.
Als ik zo jouw lijstjes bekijk is het misschien slimmer om T. Martin en Benett te ruilen voor Cancellara.
Dan is dit mijn team:
http://imgur.com/In2keWR
Voor de proloog:
Valverde (C), Nibali, Froome, Contador, Cancellara, T. Dumoulin, Degenkolb, Boasson-Hage, Van Avermaet (1tje vervangen voor Costa?)
Voor de sprints:
Kristoff (C), Boasson-hage, Degenkolb, Rojas, Demare, Van Avermaet + 3 plekken nog.
Voor de muur etappes:
Valverde (C), Kristoff, Rodriguez, D. Martin, Cancellara, Rui Costa, Van Avermaet + 2 plekken
Voor de bergetappes:
Quintana(C), Valverde, Contador, Froome, Nibali, Rodriguez, Dan Martin, Pinot, Rui Costa. Als een van deze renners uit valt heb ik nog Meintjes en S. yates.
Ik las zojuist in een Engelse krant een interessant interview van Cavendish vandaag waarin die nogal uithaalt naar Sagan: "Hij wint nooit een massasprint"; "Hij is geen sprinter"; "Hij wint alleen omdat hij zich druk maakt om punten bij tussensprints en heuvels overkomen".
Hij zegt ook dat als hij 2 jaar terug geen virus had gehad, en vorig jaar de valpartij het anders was gelopen.
Klinkt allemaal niet erg collegiaal.
In dat zelfde stuk geeft Cavendish aan dat hij verwacht dit jaar meerdere etappes te winnen en om de groene trui te strijden met Kristoff doordat de regels voor het groen veranderd zijn in het voordeel van etappewinnaars..
Typische Cavendish-bluf? Of gelooft iemand dat hij daadwerkelijk voor groen kan gaan?
'@Ivo
Het is ook weer niet de bedoeling dat je je hele team hier post, haha. Dat gaat weer wat ver, want dan kunnen mensen inderdaad teveel "afkijken". Vragen mag gerust en ik ben wel bereidt (en sommige andere forumleden ook) om je te helpen met je vragen.
Wat betreft je team:
Ik vind dat je een zeer goed team hebt. Alleen vind ik wel dat je te weinig (top)sprinters hebt. Daarnaast zou ik alleen Degenkolb nemen als blijkt dat Kittel niet meegaat.
Maar je zult erachter komen dat het moeilijk een balans vinden is tussen sprinters/AK-renners/tijdrijders/heuvelsprinters etc. Dus als je straks toch besluit om een sprinter erbij te nemen (of 2), dan moet je weer flink puzzelen om toch nog de balans te houden. Maar het is sowieso nu nog lastig om een (definitief) team samen te stellen, omdat de selecties nog niet compleet zijn..
'@Harry De Bakker Het blijft altijd een gok. Op papier is Kwiatkowski de beste, maar hij is ook zeer grillig. Als hij in topvorm start, kan hij in de eerste week echter wel een paar podiumplekken meepakken. Daniel Moreno gaat bijna gegarandeerd top 10 rijden op de Muur van Huy, maar zal in de bergen niet van grote waarde zijn. Rui Costa is van de drie niet de beste op een muur, maar kan wel een klassement rijden. Bij Costa heb je in ieder geval de garantie, dat hij de absolute kopman van zijn ploeg gaat zijn. Als ik jou was zou ik puur voor de muurtjes Kwiatkowski pakken. In topvorm is hij hierin beter dan Moreno en Costa. Daarnaast kan hij een sterke proloog rijden en daardoor misschien wel het geel in Huy grijpen.
'@JamesEvans2014,
Rui Costa kan de muurtjes toch ook goed(top 10 klasseringen)?
Want hij heeft dit seizoen daarin al goede klasseringen gehaald.
4 Amstel Gold Race en 4 Liège - Bastogne - Liège
en in twee etappes in de Ronde van Romandie kort geindigd (4 en 5) in een sprint na een heuveletappe.
Beste wielren kenners, ik vind het een top forum! Leuke discussies en veel te leren. Ik vind het alleen jammer dat er geen discussie over ploegleider van DVHN is gestart. Ik zal toch niet de enige zijn die deelneemt? :) Of heb ik niet goed gekeken. Kan ik ergens een nieuw discussiepunt starten? Deze berichten zijn leerzaam maar slaan vooral op Scorito en dat verschilt nogal met ploegleider. Ik hoor het graag! Gr. Niels
'@Jelle van der Linden Hij kan zeker in de top 10 eindigen op de muurtjes, maar ik verwacht hem niet voorin de top 10. Zijn goede prestaties in de heuvelklassiekers kwamen niet voort uit zijn kracht op de klimmetjes. Daar was hij nooit de sterkste. Hij overleefde door te volgen, of na de klim weer aan te sluiten en vervolgens op het vlakke kort te eindigen. (Amstel, LBL) In de Waalse Pijl kwam hij als 28ste boven, maar als er drie kilometer daarna de finish was gelegd had hij wel kort geëindigd. Het is voor Costa dus doorgaans de kwestie om dee schade beperken op de klimmetjes. De Muur van Huy lijkt me wat te steil voor hem, om mee te doen voor een top 10. Op onder andere de Muur van Bretagne, zie ik hem dan wel weer kort eindigen. Dat is een klim die hem meer moet liggen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.