Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 12 ... 94 95
Niballie

Is Bardet of Pinot beter voor de tijdrit? Bardet werd dit jaar bijvoorbeeld 6e in de tijdrit in Romandië, maar vorig jaar 26e in de Tour. Pinot werd dit jaar in Romandie 20e en vorig jaar in de Tour 12e. Wie zouden jullie prefereren?

Purito

Pinot is contstanter. En zeker aan het einde van een ronde is hij sowieso beter in een tijdrit dan Bardet (herstelt beter). Maar voor zo'n openingstijdrit zou ik ook Pinot boven Bardet plaatsen, al verschilt het niet veel.

Arme Strong

Wat vinden jullie van Majka en Fuglsang? Ik vind het geweldige renners (Vooral Majka) maar ik ben bang dat ze niet voor eigen kansen mogen gaan. Vinden jullie ze de moeite waard ook mbt eventuele teampunten voor Nibali/Contador?

Niballie

Alaphilippe zit er nu ook in, voor 750.000. Wat denken jullie? Zal hij voor Kwiatkowski moeten rijden? Lijkt een gevalletje Rodriguez/Moreno.

Harry De Bakker

'@allieballie: Alaphilippe heeft echt goede resultaten neergezet in het recente verleden. Vooral in de Ronde van Romandie waarin hij in een paar (heuvel)etappes tussen de toppers (Albasini, Rui Costa, ect.) rijdt. Daarnaast goede resultaten in Luik - Bastenaken - Luik en de Amstel Gold Race. En natuurlijk 2e in het AK van de Tour of Calefornia. Ben erg benieuwd wat anderen van hem vinden, en of hij inderdaad moet knechten voor Kwiatkowski. Zelf verwacht ik dat hij misschien wel tot zijn recht komt in de etappes die eindigen met een zogenaamd 'muurtje'. Klopt dat beeld?

Edit: Ik vergat nog te vermelden dat hij een 2e plaats heeft behaald in de Waalse Pijl.

Laatst gewijzigd
JimKro

Voor mij een zekerheidje dan!

Laatst gewijzigd
Niballie

Jaja Harry, juist omdat hij dit jaar zo goed reed. In de Ardenennenklassiekers moest hij aanvankelijk ook knechten voor Kwiatkowski, maar bleek hij op sommige momenten beter dan zijn kopman, behalve in de Gold Race geloof ik, in LBL en de Waalse Pijl werd hij tweede achter Valverde. Ik had hem van tevoren eigenlijk wel op mijn shortlist staan in ieder geval.

JimKro

Ook een goedkope manier om teampunten te halen van Cavendish. Aangezien ik bijna geen vlakke topsprinters in m'n team heb komt dat wel goed uit

Laatst gewijzigd
Niballie

Hopen dat hij in de definitieve tourselectie zit dan maar.

IL DON

Ik heb een artikel gelezen dat Alaphilippe zelf zegt dat hij dit jaar geen Tour de France zal rijden, omdat hij daar nog te jong voor is en het ook een te druk programma voor hem wordt. Dus ondanks de voorselectie is de kans groot dat hij niet de Tour de France gaat rijden. Dat zou wel jammer zijn, want qua kosten zou het zeker een optie zijn..

pdebogni

Mijn ploeg is zo goed als gemaakt. Juist nog twijfels rond Van Garderen. Vond hem echt goed in Dauphiné, maar misschien is hij net te vroeg in vorm. Wat denken jullie van zijn prijskaartje (3,5)?

Matti

Te vroeg in vorm, maar wel top 10 als hij op de fiets blijft.

mcnuggets

Peraud of van Garderen.. Niemand heeft het over Peraud

Ab Normaal

Nee, ik geloof dat Peraud, wat zeker geen slechte renner is, vorig jaar boven zijn kunnen heeft gepresteerd en in dit deelnemersveld met het creme de la creme, gewoon niet goed genoeg is.

Van Garderen heeft denk ik, maar daar zou ik best naast kunnen zitten, te vroeg gepiekt. Bovendien is de druk van BMC op hem moordend.
Er MOET gepresteerd worden in het AK van de sponsor. Daar is alles op gezet en nodig voor het verkopen van meer producten in de VS.
Denk dat er nog meer druk op zit daar dan bij Sky, Movistar en Tinkoff.

ivo001

Jeuj, Alaphilippe is er nu.

Moet wel kijken wie ik er dan uit gooi.
Kan niet zo goed kiezen tussen S. Yates en L. Meintjes.
Ik wil Meintjes als dark horse hebben eigenlijk, met S. Yates is er misschien een kans dan ze sommige etappes op A. Yates inzetten?

Vind het moeilijk om er 1 van te vervangen. Zou natuurlijk ook 1.5m vrij kunnen maken en Alaphilippe en Caruso toevoegen, maar dan moet ik Boasson Hagen ofzo eruit zetten.

Laatst gewijzigd
Arme Strong

Wat vinden jullie van Majka en Fuglsang?!

ivo001

Top renners, maar beide te duur voor de punten die ze gaan halen (denk ik)
Bovendien vond ik ze gisteren wat tegenvallen in de Tour de Suisse.
Contador wil heel graag de Giro en Tour winnen, dus denk dat Majka weinig eigen kansen gaat krijgen, maar vooral Contador moet helpen. Hij kan dan natuurlijk nog steeds wel in de bergetappes samen met de favorieten finishen, maar ik vind hem eigenlijk net 1 miljoen te duur.

#disclaimer Dit is mijn persoonlijke mening en ik heb er geen verstand van ;)

Niballie

Majka was natuurlijk vorig jaar zo goed omdat Contador uitviel. Toen kon hij voor eugen kans rijden. Dit jaar zal denk in dienst van z'n kopman moeten rijden. Kans dat hij wel kort finisht in de bergen, maar voor 3,5 vind ik m wat duur eigenlijk.

Arme Strong

Oke, bedankt!

droomteam

Het groen gaat waarschijnlijk na de gene wie de meeste sprint etappes wint . Ze hebben dit jaar een groot verschil gemaakt tussen 1 en 2 1 50 punten 2 30 punten om de echte sprinter in het groen te krijgen Kittel als die goed is dan zeker . Als 2e Cavendish - Sagan - Matthews ondanks dat Kristoff vaak word genoemd zie ik hem geen etappe winnen Oja voor de tussensprints zou de punten telling minder zijn . de focus ligt echt op de winnaars van een Etappe net als bij de Bergen op de Top.

Arme Strong

Ik las in een interview dat Cavendish voor de groene trui gaat! Stel hij wint 3 van de 4 vlakke etappes, en wordt 1 keer 2e. Sagan eindigt op de vlakke etappes telkens rond plek 5 denk ik. Dan heeft Cavendish volgens mij al een gigantische voorsprong die Sagan moeilijk goed kan maken in de heuveletappes. Dat denk ik met name omdat Sagan best veel concurrentie heeft in deze heuveletappes (Matthews en Degenkolb, maar ook renners zoals van gallopin en van Avermaet?). Al met al moet Cav toch een keer groen kunnen winnen niet?

JimKro

Maar zelfs als Cavendish elke dag in het groen rijdt en alle vier de sprintetappes wint haalt hij in totaal zo'n 360 punten, wat in principe te weinig is voor een prijs van 5 miljoen. 80 punten per miljoen (exclusief kopmanpunten of punten aan het eind) hou ik aan.

ivo001

Wel jammer dat tussensprints niet zo belangrijk zijn, leverde afgelopen Giro hele mooie strijd op. Geeft tenminste nog een beetje spanning aan veelal saaie vlakke etappes. Zeker bij de TDF weet je dat er 150km lang een groepje vooruit rijd, die 5km voor de streep wordt gepakt.

Arme Strong

'@JimKro, en je verwacht wel dat Quintana, Froome, Nibali en Contador allemaal 360 punten of meer gaan opleveren?! Dat lijkt me ook sterk hoor...

lucas14

wat vinden jullie van Gerrans voor maar 1.5 M. Kan ook wel voor een ritje gaan lijkt me.

1 2 ... 12 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.