Heb nu wel een aardig ploegje denk ik. Goede mix tussen klimmers, heuvelrenners, sprinters en tijdrijders
Contador laat ik thuis, van de grote 4 denk ik dat hij het meeste afwacht. Hij zal wel met de top meekunnen maar niet voor de etappewinst.
Van de sprinters laat ik Cavendish, Kittel, Greipel en Sagan thuis. Is wel een risico, maar er zijn niet echt veel kansen op een massasprint. Cav en Sagan vind ik sowieso te duur.
Verder een paar halve sprinters (die wel een heuveltje over kunnen komen) die ik meeneem: Matthews, Boasson Hagen, Trentin,
Van Avermaet
Leuk om te lezen hoe het iedereen al bezig houdt en hoe dat anderen weer aan het denken zet. Ik heb mijn team redelijk op papier, maar twijfel nog wat over mijn (heuvel-)sprinters. Heb nu staan:
Sagan (€ 5.000.000)
Kristoff (€ 3.500.000)
Bouhanni (€ 3.500.000)
Degenkolb (€ 3.000.000)
Matthews (€ 3.000.000)
Coquard ( (€ 2.000.000)
Demare (€ 1.000.000)
(Alaphilippe) (€750.000) -> Geen rassprinter en vermoed dat hij niet naar de Tour gaat
Het is geen lastige keuze om Kittel thuis te laten. Wel twijfel ik over de volgende renners:
Cavendish (€ 5.000.000)
Greipel (€ 4.000.000)
Rojas (€ 1.000.000)
Sagan en Kristoff zijn absolute zekerheidjes; die gaan mee. Verder loont het deze tour om sprinters mee te nemen die een heuvel over komen, hoewel dat soort etappes ook degene zullen zien die aanvallers (en in sommige gevallen zelfs 'klassement'renners) rood in hun agenda hebben staan. De écht vlakke sprints, waarin Cav en Greipel zeer goed zullen eindigen, worden vrijwel zeker sprints.
Lastige keuze's, wie helpt me aan inzichten?!
'@Lance Oss kan wel behoorlijk over de kasseien heen hoor, alleen doet hij dat vaak in dienst van anderen of breekt hij de finale te vroeg open voor een resultaat. Ik denk dat hij wel de capaciteiten heeft om bij de besten in de kasseienrit te behoren, maar ik ben bang dat hij zich moet opofferen voor Van Garderen/ van Avermaet.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.