Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 22 ... 94 95
Ab Normaal

En ik denk dat Boom in eerste instantie Nibali moet helpen om tijd te pakken op de andere favorieten.

Stanro

Heb nu wel een aardig ploegje denk ik. Goede mix tussen klimmers, heuvelrenners, sprinters en tijdrijders

Contador laat ik thuis, van de grote 4 denk ik dat hij het meeste afwacht. Hij zal wel met de top meekunnen maar niet voor de etappewinst.

Van de sprinters laat ik Cavendish, Kittel, Greipel en Sagan thuis. Is wel een risico, maar er zijn niet echt veel kansen op een massasprint. Cav en Sagan vind ik sowieso te duur.

Verder een paar halve sprinters (die wel een heuveltje over kunnen komen) die ik meeneem: Matthews, Boasson Hagen, Trentin,
Van Avermaet

dnizzz

Welke keuze zou je maken, Sagan of Degenkolb + Coquard ?

embargo

Welke klassementsmannen maken kans in de aankomsten op muurtjes, waarbij Rodriguez zo goed is?
En heeft het zin om Rodriguez en Sagan/Kristoff captain te maken, terwijl ze beide veel kans maken met sprints heuvelop?

pirazzi

Oh ja, Valverde kost 4 miljoen. Dan zou ik ipv Valverde van Garderen nemen, daar heb je ook nog wat aan in de eerste etappe, is wel alleen kopman van zijn ploeg BMC en kost 3,5 miljoen!

JimKro

Er zit wel een vrij groot verschil tussen 'sagan aankomsten' en 'rodriguez aankomsten'.

RubenVB

'@Uwi Als ik de verkeerde keuze maak in de Big 4 ben ik inderdaad direct kansloos. Kies ik de beste 2 ben ik spekkoper + de subtoppers die daar vlak achter zitten.

WoutervitesseNL

'@pirazzi Maar voor van Garderen kan je ook Majka halen. ik vraag me alleen af wie de betere keuze is, aangezien ze met verschillende tactische overwegingen rijden. heeft iemand daar een goede kijk op?

EPOmeister

Rojas of Demare??

JimKro

Rojas

Niballie

Waarom Rojas?

JimKro

Rijdt constanter, kan heuvels over en heeft meer kans op teampunten plus ploegentijdrit

Uwi

'@WoutervitesseNL Dan zou ik voor van Garderen gaan. Reed overtuigend in de Dauphine. En als Contador niks overkomt, zal Majka waarschijnlijk niet veel voor eigen kansen mogen gaan.

Daan°

Kristoff of Sagan?

rubenvvs1999

'@epomeister sowieso Rojas die kan meesprinten en is goed in heuveletappes :)

pirazzi

Kristoff en Sagan zou ik allebei nemen want dat zijn de twee topfavorieten voor het groen.

nasibal

Je hoeft helemaal niet voor v. Garderen of Majka te gaan. Door T Martin en Boom uit het team te laten, tezamen met de 1,5 miljoen die nog over is, heb je ook 4 miljoen bij elkaar.

zomaareens

Wie gaat voor groen? iemand feitelijke info? Mattews of Degenkolb?

Lance Beenstrong

Wat betreft Oss en kasseien... niet heel indrukwekkend hoor

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140621&c=5&season=all&edition_id=1036&sort_by=date&ApplyFilter=Filter

LdR

Leuk om te lezen hoe het iedereen al bezig houdt en hoe dat anderen weer aan het denken zet. Ik heb mijn team redelijk op papier, maar twijfel nog wat over mijn (heuvel-)sprinters. Heb nu staan:
Sagan (€ 5.000.000)
Kristoff (€ 3.500.000)
Bouhanni (€ 3.500.000)
Degenkolb (€ 3.000.000)
Matthews (€ 3.000.000)
Coquard ( (€ 2.000.000)
Demare (€ 1.000.000)
(Alaphilippe) (€750.000) -> Geen rassprinter en vermoed dat hij niet naar de Tour gaat

Het is geen lastige keuze om Kittel thuis te laten. Wel twijfel ik over de volgende renners:
Cavendish (€ 5.000.000)
Greipel (€ 4.000.000)
Rojas (€ 1.000.000)

Sagan en Kristoff zijn absolute zekerheidjes; die gaan mee. Verder loont het deze tour om sprinters mee te nemen die een heuvel over komen, hoewel dat soort etappes ook degene zullen zien die aanvallers (en in sommige gevallen zelfs 'klassement'renners) rood in hun agenda hebben staan. De écht vlakke sprints, waarin Cav en Greipel zeer goed zullen eindigen, worden vrijwel zeker sprints.

Lastige keuze's, wie helpt me aan inzichten?!

Roberto1

Ja je kan niet iedereen meenemen, maar als kittel toch mee gaat wat ik trouwens niet verwacht, kan je degenkolb afschrijven, die krijgt enkel kans in de 2/3 heuvel etappes en de kasseien rit. verder vind ik je lijst wel goed !

Niballie

'@Lance maar hij kan wel tijdrijden en ploegentijdrit. Demare is overigens twee jaar terug nog 12e geworden in Parijs-Roubaix

sprintgeit

'@LDR: Prachtig lijstje, maar hou je op deze manier nog wel wat over voor klassementsmannen?

JamesEvans2014

'@Lance Oss kan wel behoorlijk over de kasseien heen hoor, alleen doet hij dat vaak in dienst van anderen of breekt hij de finale te vroeg open voor een resultaat. Ik denk dat hij wel de capaciteiten heeft om bij de besten in de kasseienrit te behoren, maar ik ben bang dat hij zich moet opofferen voor Van Garderen/ van Avermaet.

DeRookmagier

een spel waar Sam Bennett als helper wordt opgevoerd, dan haak ik al af.

1 2 ... 22 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.