'@Sprintgeit: jawel, al wordt aan de krappe kant met 8 klassement / berg mannen. Heb er ook nog 2 TT bij, dus wellicht dat ik die ga laten vallen om wat ruimte voor een extra berg man te creëren.
@pirazzi: fijn, dat maakt mij nog meer aan het twijfelen. Bennett hoort voor dat bedrag dan gewoon in je selectie te zitten
Wat te denken van Matthews vs Degenkolb (als Kittel niet meegaat). Ik vrees dat ze allebei niet voor de groene trui gaan, en dus niet altijd mee sprinten. Van Degenkolb las ik dat hij voor 1 etappe zege gaat... Ik vind dat een beetje bescheiden voor een man van zijn kaliber. Je gaat niet echt veel punten pakken als hij maar 1 etappe wint. Ik denk dat Degenkolb in sprints en in de kasseienrit een goede kans maakt, maar Matthews lijkt me weer beter in de heuvelsprints. Bij Matthews heb ik een beetje het gevoel dat hij 1 etappe wint, en vervolgens afstapt om zich te richten op de vuelta... Misschien moet ik geen van beide nemen?
Ik heb 8 klimmers/klassementsmannen, 8 sprinters(die een heuvel kunnen verteren) nu nog 5 miljoen over voor 4 plekken. Heb daarvoor nu Tom Dumoulin(€1.000.000), Scarponi(€1.500.000, omdat ik van de grote 4 Nibali niet heb), Van Avermaet(€1.500.000, punch/sprint/kassei/tijdrit) en Vanmarcke(€1.000.000 punch/sprint/kassei).
Ik heb geen cav, greipel, matthews, kittel, bouhanni, coquard.
Ik twijfel voor die 5 miljoen tussen de nu geselecteerde mannen en bijv. Gerrans, Gallopin, Thomas.
Nog tips/aanvullingen?
Er zijn ook eigenlijk maar iets van 2-3 'heuvelsprints' voor iemand als Matthews. Op de muurtjes legt hij het waarschijnlijk af tegen betere klimmers. Ik zie Matthews in de vlakke sprints normaal gesproken niet zomaar even top 10 rijden (als hij überhaupt al mee sprint). Voor de groene trui zijn ook betere kandidaten. Dus wat mij betreft is hij weggegooid geld.
Ik ga ook maar eens een poging wagen in een tourspelletje. Dit zijn mijn mensen :
Froome (c) - Rodriquez (c) - Contador - Nibali - N. Quintana Rojas - A. Valverde - T. Pinot - D Martin
S Yates - F. Cancellara - T. Dumoulin - P Sagan - A. Kristoff (c) - E. Boasson Hagen
Rojas - Demare - Oss - Alaphilippe - Sepulveda en Bennet.
Ik vind 9 plaatsen een beetje zonde voor maar vier etappes. Je kan 1 of 2 plekken opvullen met een renner die sowieso punten scoort door klassementen (bv. Dumoulin in de tweede etappe met mogelijk punten voor het geel en wit). Als je op safe wilt spelen kan je best nog een extra sprinter meenemen, maar zelf hoef ik er in ieder geval geen 9 te hebben.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.