'@embargo Omdat Dan Martin zich heeft ontwikkeld en dit parcours op zijn lijf is geschreven. Bij de aankomsten van de punchers gaat hij gegarandeerd hoog eindigen en kan hij zelfs een rit meepakken. Als hij daarnaast zijn klimmersbenen uit de Vuelta tevoorschijn haalt, kan hij ook nog in de bergetappes punten pakken. Hij zal geen top 5 in het klassement gaan rijden, maar top 10 zit er misschien dan wel in.
'@Daan Ik mis vooral klimmers die kort kunnen eindigen in behoorlijk wat etappes, zoals een Rodriguez, Valverde, D.Martin. Cancellara, T.Martin en Dumoulin zullen de eerste etappe veel punten pakken, maar of ze verder veel pakken is maar de vraag. Sprinters die een bergje kunnen overleven (een Degenkolb, Matthews, Hagen, van Avermaet, Rojas) kan je denk ik ook nog wel gebruiken
Huidig team:
Berg: Froome (Geel), Quintana (geel), Contador , Dan Martin, Rui Costa, S Yates, Meintjes, Bardet, Pinot, Purito, Sepulveda
Sprint: Bouhanni, Kristoff (Geel), Sagan, Rojas, Degenkolb, Demare, v Avermaet (heuvel), Bennett, Boasson Hagen
Met pijn in het hart thuisgelaten: Cav, Majka, TJ, Nibali, Matthews, Valverde, Coquard
Eigenlijk allemaal omdat ze te duur zijn. Twijfel nog over Nibali/Contador en de gele truien. Als Kittel gaat rijden knal ik Degenkolb eruit voor Matthews. Als Pozzovivo of Lopez van Astana erbij komen knal ik m'n ploeg denk ik helemaal weer overhoop.
Op die eerste vraag zou ik geen antwoord weten.
Bij die 2e zou ik voor Kelderman gaan.
Martin pakt ongetwijfeld punten in de proloog, maar Kelderman kan 2 weken lang goed bergop rijden.
Martin kan best eens ontsnappen, maar als er 6 ontsnappingsdagen zouden zijn zou hij er maximaal 1 in de punten rijden
Het ging inderdaad om Daniel Martin en niet om der Pfanzerwagen ;-)
rationeel denk ik inderdaad aan Martin, maar vind persoonlijk, Kelderman echt een leuke renner (met durf) en een beetje chauvinisme is mij ook niet vreemd.
Misschien gooi ik bij mijn team Gesink (soort van jokertje voor 1,5) en Bennet er wel uit, om Kelderman er wel bij te hebben. Maar dan neig ik er ook weer tot de wissel van sagan voor 2 sprinters.
Mijn team tot nu:
V. Nibali
C. Froome
N. Quintana Rojas
A. Contador
A. Valverde
J. Rodriguez
R. Bardet
T. Pinot
D. Martin
R. Gesink
T. Dumoulin
P. Sagan
A. Kristoff
E. Boasson Hagen
D. Oss
A. Demare
J. Rojas
S. Bennett
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.