Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 25 ... 94 95
zomaareens

wie gaat meer punten opleveren in deze tour: Kwiatkowsky of Mattews?

JimKro

Nog maar een keer aan alle mensen die overwegen om 4-5 tijdrijders te nemen: doe het niet :p

Max 1 tijdrijder met alleen een proloog

Patriickjoo

Ik heb nog 500k over, heb tot nu 10 man voor het klassement, 8 voor sprint(zowel vlak als lastigere), en T.Dumoulin voor de proloog.
Wat zouden jullie doen met die laatste 500k? Ik twijfel zelf tussen extra klimmer(Sepulveda), proloog(Brandle), of sprint(Martens)

Daan°

Iedereen die loopt te zeuren over teveel tijdrijders:
Cancellara is niet alleen een goede tijdrijder, hij kan nogal goed over wat ze noemen kasseien rijden..
Tony Martin is niet alleen een goede tijdrijder, kan ook nogal goed hardrijden of een solo van 70 km maken en dan een etappe winnen.
Tom Dumoulin, idemdito.

Daan°

'@Patriickjoo, ik zou Bennett halen of Martens.

Martens sprint altijd wel mee in een klein pelotonnetje, Bennett goede sprinter voor zo weinig geld!

Luc__16

Ik denk dat je met Matthews meer kans op punten heb ik verwacht niet al te veel van Kwiatkowsky.

Daan°

Dan ga ik Valverde er maar bij halen, met pijn in het hart haal ik Cancellara aan de kant.

WIDMollema?

Gesink, Kruijswijk of Arredondo?

Niballie

Ik zie T. Martin en Dumoulin zeker ook nog wel wat flikken later in de Tour. Normaal gesproken rijdt Martin vrij rustig om ook de tweede tijdrit nog te kunnen winnen, maar die is er nu niet. Mijn theorie is dat je dank gokken op een aanvaller of op Martin en/of Dumoulin die sowieso al punten pakken in de tijdrit en in Martins geval de ploegentijdrit.

@WIDMollema: ik zou voor Gesink gaan.

Laatst gewijzigd
vito020

Denken jullie dat er meer punten te halen valt met gallopin+demare+bennet of alleen Degenkolb zolang kittel niet meegaat?

mcnuggets

Ik ben er voorlopig wel uit:
klassement
Contador, Froome, Quintana, Pinot, Rodrigues, Fuglsang, Bardet, Navarro
muurtjes en kasseien
Valverde, D Martin, van Avermaet, Kwiatkowski, Degenkolb, Boom
tijdrijden:
Dumoulin
Sprint/heuvels:
Kristoff, Boasson Hagen, Demare, Rojas, Bennett

Met 4 sprint aankomsten, waarbij er 1 aan het eind zit als de kanonnen thuis zijn, en bij 1 het peloton verrast wordt, heb ik ervoor
gekozen eigenlijk maar 2 vlaksprinters te pakken Demare en Benett.

EPOmeister

'@Rovers, Jimkro, Beenstrong: ik begrijp de overweging natuurlijk en beweer ook zeker niet dat je 20 miljoen aan sprinters moet uitgeven. Maar als je 18+ renners hebt moet het lukken om een gebalanceerde ploeg te bouwen waardoor je in elke etappe 9 man kunt opstellen die punten voor je gaan pakken (mits geen uitvallers). Des te meer omdat in mijn optiek de top20 in de sprint etappes een stuk makkelijk te voorspellen is dan in de heuvel etappes.. Ik heb zelf ook echt moeite met selecteren van gasten als van avermaet en gerrans. Gaan ze echt in 4 van die heuveletappes kort eindigen?

Daan°

Ik ben er nu redelijk uit :)

El Campeon

C. Froome
V. Nibali
N. Quintana Rojas (C)
T. Van Garderen (evt. Valverde)
J. Rodriguez (C)
M. Kwiatkowski
T. Pinot
R. Bardet
D. Martin
S. Yates
G. Thomas
T. Dumoulin
P. Sagan
A. Kristoff (C)
J. Degenkolb
E. Boasson Hagen
A. Demare
J. Rojas
S. Bennett

De twijfel zit bij Van Garderen. Als ik ipv hem Valverde (+500k) pak, wordt Rojas vervangen door een renner van 750k (heb nog 250k over).

Wie heeft het ultieme argument?

Fondista

Valverde is veelzijdiger dan Van Garderen. Van Garderen hangt aan de kopgroep en lost uiteindelijk, daar zijn betere renners voor te vinden...

Valverde is goed voor de kasseien, muurtjes, punches en eindigt altijd kort na de sprinters in aankomsten met uitgedund peloton o.i.d.

Laatst gewijzigd
Rovers

'@ EPOmeister, het is de eerste keer dat ik zo'n poule invul en gezien het geringe aantal sprintetappes heb ik gekozen voor deze tactiek. Ben ook nog steeds wel aan het kijken hoe ik mijn verdeling ga doen, maar op dit moment lijkt mij dit wel oke ! :-) Heb het idee dat als ik alleen maar goedkope sprinters meeneem dat me minder gaat opleveren dan de punten van alle klassementsmannen.

JimKro

'@El Champeon
Als Stuyven meegaat kan je hem nemen ipv demare. En dan Valverde nemen

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

Ik zie dat heel veel van jullie Kristoff boven Sagan verkiezen als sprintkopman. Is daar een specifieke reden voor?

Ondanks een tot nu toe uitstekend verlopen seizoen van Kristoff, zegt mijn gevoel dat Sagan in de iets lastigere ritten (heuveletappes/muurtjes) korter gaat eindigen. Kristoff daarentegen is misschien weer net iets beter op het vlakke?

Ik hoor graag jullie overwegen wat betreft deze kwestie. Ook hoor ik graag wat jullie van D. Cimolai vinden.

JimKro

Cimolai heeft in Paris-Nice nog matthews, Coquard, Kristoff en Bouhanni geklopt. Verder nog een paar top 10 noteringen in oa. RvZ en Milaan San-Remo. Dus leuke sprinter voor 500k. Vooral voor iets moeilijkere etappes. Wel nog even afwachten wat de plannen zijn van Lampre. Of hij alle massasprints gaat meedoen of niet.

Luc__16

'@Harry de Bakker

Ik kies voor ze allebei om precies de reden die jij zegt. Maar zoals ik Sagan bezig zag in Zwitserland leek het alsof zijn oude topvorm van 2012 weer langzaam terugkomt. Ik zou zeggen als je mogelijkheid ziet voor ze beide in je team te krijgen zou ik dit altijd doen.

ConINGtador

'@Harry

Ik moet het nog zien of Cimolai zich kan mengen in de sprints. Een Demare die niet veel duurder is, heeft al veel meer bewezen. Of zie ik dit fout en kan Cimolai tegen mijn verwachting in toch van zich laten horen?

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

'@Luc__16:

Als ik budget weet vrij te maken, overweeg ik inderdaad om ze beide op te nemen in mijn team. Maar wie moet ik dan kopman maken: Sagan of Kristoff ?

Daan°

Nibali
Froome (C)
Quintana (C)
Contador
Valverde
Rodriquez
Pinot
Kelderman

Martin
Brandle

Sagan (C)
Kristoff
Cavendish
Bennett

Vanmarcke
Boom
Martens

Nog tips?

Laatst gewijzigd
Luc__16

'@Harry dat is een moeilijke keuze ik heb er zelf voor gekozen Sagan kopman te maken ik verwacht hem in iets meer etappes voorin. Ook omdat Sagan nogal eens mee gaat in een vlucht. Maar deze keuze moet je natuurlijk zelf bepalen.

Poeksel

In Parijs-Nice deed Cimolai het erg goed, maar vorig jaar in de tour was hij vrij anoniem. Maar even afwachten wat de plannen van Lambre zijn.

1 2 ... 25 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.