Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 27 ... 94 95
sprintgeit

'@ zomaareens: Degenkolb. Kwiat aardig uit vorm de laatste tijd

Ik heb zelf 10 klimmers, v Avermaet en 9 sprinters. Vind de verhouding ietwat scheef naar sprinters. Is het in jullie ogen verstandig om de volgende wissel te doen:

Frank/Sepulveda ipv Cimolai/Demare/Rojas? Zo ja welke ruil zouden jullie adviseren?

sprintgeit

In hoeverre zal van Avermaet trouwens voor eigen kans mogen gaan in die kasseienrit?

zomaareens

Sprintgeit, kwiat uit vorm..??
Ik had toch gewoon het idee dat ie aan het sparen was en training deed in zwitserland, gezien zijn ontsnappingspogingen in de laatste week?

sjappie

Meintjes of Boom??

JimKro

Dan zou ik meintjes doen. Gaat wel een aantal keer in ontsnappingen zitten. Boom krijgt niet veel eigen kans denk ik

Laatst gewijzigd
juliandavid

Ik twijfel een beetje over het volgende: Arredondo/Henao/Ventoso of Rolland/Cimolai.

Arredondo gaat waarschijnlijk geen goed klassement rijden en mag misschien 1 of 2 keer voor eigen kans gaan. De kans dat dat net die dag lukt is relatief klein natuurlijk. Henao is voor mij een erg goedkope optie, maar als hij bij Froome moet blijven is het de vraag wat dat gaat opleveren. Heb Froome overigens zelf niet in de pool, maar zou via Henao dus wel teampunten kunnen pakken als Froome wint. Ventoso was altijd een aardige renner, maar ben er niet van overtuigd dat hij echt zijn best gaat doen.. Maar pakt wel teampunten voor Quintana.

Rolland is al jaren een puntenpakker voor mijn gevoel, maar is wel wat aan de dure kant. Cimolai is het goedkoopste alternatief dat ik op dit moment zie. Al met al weet ik het gewoon niet. Wat denken jullie?

Overigens heb ik ook nog deze optie: T. Martin/Arredondo voor Rolland en Ventoso voor S. Yates. Houd ik wel 250.000 over en geen plek meer in mijn team..

Laatst gewijzigd
The King

Nog 8 miljoen te besteden ..

Optie 1: D. Martin + Kelderman + Uran Uran + Henao = 8 miljoen
Optie 2: Valverde + D. Martin en Kelderman of Uran Uran en Henao = 8 miljoen
Optie 3: Nibali + D. Martin/ Kelderman of Uran Uran + Henao = 8 miljoen

Waar zouden jullie voor gaan ... Kunt veel puzzelen met deze renners nog

juliandavid

'@The King: Ik zou optie twee kiezen, met Uran en Henao denk ik

juliandavid

'@Sjappie @JimKro Meintjes zal zeker een paar keer meezitten, maar maakt hij het ook af? Boom kan best wel eens top 20 rijden in de proloog en de kasseien lijkt me ook een goede kans voor hem. Denk dat hij het eerder gaat afmaken.

JimKro

Je hoeft natuurlijk niet te winnen om punten op te leveren met een ontsnapping. Daarnaast is Boom duurder

juliandavid

'@JimKro, nee je hoeft niet te winnen, maar je moet wel voor het peloton blijven en dat zie ik niet zo snel gebeuren. Lijkt me in het meest positieve geval een beetje zoals Zakarin in de Giro

IL DON

Nog 3 miljoen te besteden:

Optie 1: Thomas en Van Avermaet
Optie 2: Porte en Boom

Hierbij moet gezegd worden dat ik al 9 klassementsrenners heb en dat ik dus Porte/Thomas als reserve wil hebben. Ze kunnen beide eventueel teampunten pakken. Thomas kan ik de proloog/kassei-etappe inzetten. Maar Porte heb ik weer meer kansen om in de bergen punten te pakken.

De eerste optie lijkt mij Porte de betere keuze. Maar de tweede optie lijkt mij van Avermaet beter. Maar ik kan ze helaas niet beide kiezen, want dan kom ik op 3,5 miljoen uit en ik zie zo gauw niet om 500.000 ergens te bezuinigen. Kortom: voor welk combinatie zouden jullie gaan?

sprintgeit

Meintjes is gewoon een gokje voor 750k die veel op kan leveren. Zou in het meest positieve geval een aantal keer top 10 rijden in een heuvel/bergetappe en is wat mij betreft als het erg meezit kanshebber voor de bollen. Zit al met al veel potentie in.

Boom neem je voor top 10 proloog en misschien een resultaat op de kasseien. Hij zal op de kasseien naar mijn verwachting als eerste opdracht hebben om Nibali in goede positie te brengen, die gaat daar Froome en consorten onder druk willen zetten.

Sebaz

Kwiatkowski of Barguil? Meintjes of Sepulveda?

dennishoutenbos

.

Laatst gewijzigd
juliandavid

'@dennisbos beide, maar als er gekozen moet worden Bardet. Witte trui, top 10 Ak etc.

@sebaz Kwiatkowski en Meintjes zou ik kiezen

juliandavid

'@ il don Ik denk Thomas en Van Avermaet. Waarschijnlijk gaat Porte niet veel meer dan teampunten opleveren. Zal vooral knechten en mag blij zijn als hij eraan blijft hangen tot het einde..

Pingdo

A. Contador
V. Nibali
C. Froome
N. Quintana Rojas
A. Valverde
J. Rodriguez
T. Pinot
D. Martin
L. Meintjes
S. Yates
T. Dumoulin
P. Sagan
N. Bouhanni
A. Kristoff
J. Rojas
G. Van Avermaet
P. Martens
S. Bennett
E. Sepulveda

Lekker wat risico's nemen.

Schafdamen

ik twijfel om toch 1 van de top 4 thuis te laten. Welke renner zouden jullie thuis laten. En waarom? Ik wil quintana niet weg doen, omdat hij waarschijnlijk jongerenklassement gaat winnen.

mcnuggets

'@Kareloog Als je iemand thuis moet laten, zou ik Chris Froome kiezen. Quintana: eens. Nibali heeft een monster van een team bij zich staan en kan in de eerste week prima mee. Contador wint over het algemeen als hij mee doet en heeft in 2014 ook de Vuelta gewonnen van Froome. Froome rijdt wel een goede proloog, dan heb je iig punten, maar ik vind hem te makkelijk vallen. Overigens neem ik ze wel alle 4, ze pakken toch stuk voor stuk 80 punten per miljoen investering.

Ab Normaal

Ik zou Contador thuis laten.
Puur omdat hij de Giro in de benen heeft.

JimKro

Froom zou ik niet thuislaten in ieder geval. Als hij niet valt is hij wat mij betreft de grootste favoriet om te winnen

Sonnycolbrelli

Wat denken we van Degenkolb? Er van uitgaande dat Kittel niet meegaat, zijn geld waard?

denise

Een paar renners waarover ik twijfel : Talansky, Rolland, De Gendt, Arredondo en Wellens. Voeckler lijkt mij uit vorm. Wie zouden jullie nemen ?
Debusschere zal volgens mij niet sprinten met Greipel en is ook geen optie als sprinter of zie ik dit verkeerd?

Sonnycolbrelli

En inderdaad Contador thuis laten, dubbel Giro - Tour winnen lijkt me niet meer mogelijk in deze tijd.

1 2 ... 27 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.