Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 39 ... 94 95
Gids05

Ik zit nu aleen nog met

A. Van avermaet

B demare cimolai

C. Oss. Cimolai

Wat kan die Oss nou eigenlijk kan die tijdrit of een heuvel berg over en kasseien ? En demare kan die een heuvel over of is tie puur voor het vlakke ja en de vraag zal cimolai de voorkeur hebben boven pozzato?

Dus aleen deze nog en dan stop ik met invullen heb het nu al 40 keer veranderd

Poeksel

TJ van Garderen denkt daar anders over, embargo ;)

Daan°

Kan Barta een beetje tijdrijden? Hij is de kopman van Bora voor het klassement toch?

Quintana10

'@Daan

Barta kan goed tijdrijden maar is geen kopman, dat is Nerz

Laatst gewijzigd
yoeri

Even een vraagje hoor want twijfel heel erg. Chauvinistisch heb ik toch dumoulin kelderman en gesink erin, maar gesink doe ik weg. Verder wat outsiders en toppers. Heb cav niet geselecteerd omdat er maar 4-5 massasprints gaan komen. Heb kristoff sagan en matthews. Wat verwachten jullie van hagen, matthews, kristoff en degenkolb? Denk persoonlijk dat degenkolb in vlak en heuvel beide net onderdoet voor top. Iemand tips over hen? Ik hou er wel van beetje voor outsiders te gaan, anders heb je allen dezelfde renners, maar wat is slimheid in deze? Verder heb ik van avermaet, bob jungels, meintjes en simon yates die ik evt kan wisselen voor een coquard of iets dergelijks.

BergjeopBergjeaf

'@Embargo

Kijk eens op youtube de filmpjes van afgelopen Dauphine. Daar zie je mooi een beetje hoe de verhoudingen liggen. Ik weet natuurlijk niet of Nibali voluit ging, maar het ziet er naar uit dat hij flink werd weggereden en dat Froome pratend in zijn radio demarreert van alle anderen.

BergjeopBergjeaf

Ik twijfel nog steeds over Rui Costa.. er zitten echt een paar mooie etappes voor hem bij, reed een sterke dauphine en reed vorig jaar na een sterke ronde van Zwitserland ook een goede tour, waarbij hij uitviel door een longontsteking. Hij lijkt me ook de absolute kopman bij Lampre.

Maar als ik hem houd heb ik maar 18 renners, dus ik zou hem kunnen inwisselen voor 3 goedkopere klimmers waarvan ik niet zeker weet of ze ook echt in de punten gaan rijden (Nerz, Frank, Teklehaymanot)

rubenvvs1999

in welke etappes is Simon Yates nou echt bruikbaar, omdat ik al veel klimmers en klassementsrenners heb vraag ik me af of ik niet beter een andere renner van 750k kan halen.

embargo

'@poeksel, haha, true, maar dat is enkel TJ ;)
@BergjeopBergjeaf, dat klopt, maar dat is een Nibali die in principe alleen traint.
Hoe is Froome ten opzichte van Valverde, Contador, Quintana?
& gaat Froome niet belachelijk veel tijd verliezen bij die kasseienrit?
Ik bedoelde dus dat als Froome tijd kwijt gaat raken op de rest, dat ik twijfel of hij goed genoeg is om dan bergop die tijd weer goed te maken op die andere 3.
Heeft hij de klimmersbenen om Contador, Quintana en Nibali eraf te rijden?

BergjeopBergjeaf

'@Embargo

Tja, als we dat al allemaal van tevoren wisten ;)
Ik denk dat hij het sterkste team om zich heen heeft, dat volledig om hem draait. Een Majka en Valverde zie ik toch wat minder in dienst van hun kopmannen rijden en ook het bergklassement in hun achterhoofd houden. Ik denk dat Quintana en Contador minstens net zoveel tijd kunnen verliezen op die kasseien, alleen Nibali heeft vorig jaar laten zien dat hij daar prima overheen komt.

Ook zie ik Froome wel als de beste klassementsrenner in de tijdrit en kan misschien zelfs vanaf dag 1 al een flinke voorsprong opbouwen, de Team Tijdrit niet te vergeten trouwens.

Maarja, nogmaals, als we alles vtv al wisten, was er geen bal meer aan.

yoeri

Is er iemand die een goede tip heeft aangaande mijn vraag hierboven met betrekking tot de sprinters / sprinters + lichte stijging? Ben heel benieuwd maar dat is voor mij vooral het lastige, klassement en bergop is het redelijk duidelijk denk ik.

BergjeopBergjeaf

Matthews, Kristoff, Boasson-Hagen en Degenkolb kunnen net als Sagan allemaal een sprint bergop maken. Denk dat dit ook de kanshebbers zullen zijn in deze etappes en heel goed de top-5 kunnen vormen.

yoeri

'@Bergje, Hagen heeft natuurlijk de laatste twee jaar niet veel gepresteerd, echter heb ik het laatste jaar wielrennen helaas minder op de voet kunnen volgen dus ik vraag me af waar dit aan lag en of hij ook wel weer tekenen van herstel vertoont? Hij leek in zijn eerste profjaren natuurlijk hét talent, maar dat is de laatste twee jaar toch ver te zoeken.. Ps. Zou jij eerder voor een Cavendish of een type Kristoff, Matthews, Degenkolb gaan? En welke van hen is het best in vorm? Degenkolb en Kristoff beide een erg goed voorseizoen gehad maar hoe het er nu voorstaat is me niet helemaal duidelijk.

Bedankt!

snellerfietsen

Kristoff niet nemen. Hopeloos uit vorm

yoeri

'@ snellerfietsen; Bedankt! Maar wie raad je dan aan? Kittel doet niet mee, Cavendish is ook niet super in vorm volgens mij.. Misschien een outsider die het ver kan schoppen of gaat dit dan toch de tour van Greipel worden? Die ik nog nooit heb geselecteerd omdat ik het hem op de een of andere manier niet gun, wint meestal als de rest het laat afweten, man van de armoe in mijn optiek.

snellerfietsen

Ik was enigszins sarcastisch. Die man wint overal waar hij verschijnt.

BergjeopBergjeaf

'@ Youri

Ik zou eerder voor de sprinters gaan die ook een beetje heuveltop kunnen.. Echt vlakke sprints zullen er niet veel zijn en Cavendish kon zichzelf deze maand absoluut niet laten zien.
Boasson Hagen sprintte elke keer wel mee in de Dauphine (http://www.touretappe.nl/criterium-du-dauphine-2015/)
En over Kristoff; hij sprintte in de ronde van Zwitserland fanatiek mee en pakte zelfs een etappe (http://www.touretappe.nl/ronde-van-zwitserland-2015/)

Ik zou dus voor types als Metthews, Hagen en Kristoff gaan, allemaal lekker in vorm en kunnen bergop een goede sprint trekken.

KcirAmsnir

Pinot en Bardet/TvG/Majka of
Froome/Quintana en Rui Costa/Kelderman/Uran/Rolland?
Welke combinatie uit deze twee rijtjes lijkt jullie het beste.Is niet voor Scorito overigens.

yoeri

Haha, gelukkig maar, hoef ik Kristoff niet te verwijderen. Dan denk ik dat ik mijn team toch niet echt aan hoef te passen, al denk ik erover na om van Avermaet en Hagen te wisselen voor Degenkolb. Maar dan heb ik wel nog een man minder voor de sprint/heuvel etappes. Of wellicht kan ik Meintjes en Simon Yates wisselen voor Degenkolb aangezien er toch al een hoop klim/klassementrenners in mijn team zitten. Helaas durf ik niet van mijn chauvinisme af te stappen.

Hieronder mijn ploeg, misschien dat iemand een goede suggestie heeft.

Ps. Had eerst Bob Jungels in plaats van Louis Meintjes, maar aangezien er geen echte tijdrit is en Jungels moet knechten toch omgedraaid.

V. Nibali
C. Froome
A. Contador
N. Quintana Rojas
T. Van Garderen
M. Kwiatkowski
T. Pinot
R. Bardet
W. Kelderman
S. Yates
L. Meintjes
T. Dumoulin
P. Sagan
A. Kristoff
M. Matthews
E. Boasson Hagen
G. Van Avermaet

yoeri

Ik zou zeggen Pinot en Tejay - Quintana en Costa. Maar met een beetje chauvinisme misschien toch Kelderman, hahaha. Quintana schat ik bergop het sterkst in, maar wie weet wat er na de eerste week gebeurd is (waaiers, valpartijen, kasseien)?

snellerfietsen

17 renners is niet echt veel. De ervaring leert dat er altijd veel renners uitvallen. Wellicht kun je een gok nemen en één van de grote 4 eruit laten, en daarvoor 3 of 4 renners terugkopen.

snellerfietsen

Zelf twijfel ik het meest over Kwiatkowski. Was niet best in Zwitserland, maar in goede doen een enorme klasbak die in bijna elke etappe mee kan doen

back2bike

Ik twijfel ook om twee te kiezen van:
pinot, bardet en kwiatkowski

Rest v/d klassementsmannen:
Contador
Froome
Quintana
Rodriquez
van garderen
Valverde

Voordeel van kwiatkowski lijkt me ook het verkrijgen van punten bij winst Cavendish, verder winst ploegentijdrit (gaat tussen BMC en Quick step?).

Welke twee zouden jullie kiezen?

Jelle van der Linden

Van wie verwachten jullie meer punten Costa of Kwiatkowski?

pirazzi

Katusha, Astana en Orica kunnen ook hoge ogen gooien in de ploegentijdrit. Pinot en Bardet hebben het voordeel dat ze geen sprinter hoeven helpen.

1 2 ... 39 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.