Over T.Martin. 1,5 miljoen lijkt me in ieder geval wat veel voor iemand die buiten de tijdrit niet makkelijk punten zal halen. Het geel zie ik hem als hij de proloog wint ook niet langer dan 2-3 dagen vasthouden. Daarnaast kan hij uiteraard ontsnappingen tot een goed einde brengen maar de vraag is of je hem dan die dag wel hebt ingezet. Aangezien je waarschijnlijk betere klimmers in je team hebt om in te zetten in heuvelritten.
Ik zoek nog een sprinter voor 1 miljoen, en wil ook teampunten/ploegentijdrit in het achterhoofd houden. Welke is de beste van deze opties?
Bennati (veel teampunten+goede ploegentijdrit, verder punten sprokkelen)
Oss (ploegentijdrit, kasseien)
Trentin (teampunten cav, verder sprokkelen)
Navardauskas (vorig jaar goed, maar minder goed voor teampunten?)
Demare (lijkt me de beste sprinter van het stel maar doet het minder mbt team)
Bennati moet waarschijnlijk in dienst van Sagan rijden, zou een paar keer top 10-20 kunnen eindigen, maar niet heel veel. Oss kan ook goed individueel tijdrijden (vorig jaar 10e in tweede tijdrit Tour) en zal ook de moeilijke sprints meedoen. Kan een paar keer top 10 eindigen en idd ploegentijdrit. Trentin heeft veel concurrentie binnen zijn ploeg met Cavendish en Kwiatkowski, maar won de afgelopen twee jaar een Touretappe. Is handig voor moeilijke sprints, TTT, en kasseien en teampunten voor Cav natuurlijk. Navardauskas moet wel meekunnen in de sprints, maar winnen wordt lastig, hoewel het hem vorig jaar lukte. Demare viel vorig jaar tegen en zal denk ik dat jaar max een keer podium rijden in een sprint. Komt overigens de kasseien ook goed over.
Qua 'zekere' punten (TTT, ITT, teampunten) zou ik gaan voor Oss of Trentin, waarbij Oss waarschijnlijk zelf meer punten haalt door dat hij in massasprints meedoet.
'@spherepeer
Let er wel op dat teampunten alleen worden vergeven als je de renner daadwerkelijk hebt opgesteld.
Dus als je teampunten wil van Contador moet je Bennati in een bergetappe opstellen, dit heeft alleen maar nut als je minder dan 9 klimmers hebt.
Ik zelf heb als eerste 1 miljoen sprinter Demare gekozen, en daarnaast ook zelf Navardauskas meegenomen.
'@ CFC, maar ik vraag me af hoe goed Hagen op dit moment is en of hij zich ook gaat mengen in de vlakke sprints.
Voor de heuvelritten en kasseienrit schat ik hem inderdaad wel redelijk hoog in. Coquard zou ik zeker wel nemen, maar Matthews is een sterk twijfelgeval.
Vinden jullie van Garderen 3,5 miljoen waard?
Vind het erg veel geld, als je bijvoorbeeld ziet dat J Rodriques maar 3 miljoen waard is.
Tja, Oss kan dan misschien wel een allrounder zijn, kijk voor je hem opstelt wel even naar zijn uitslagen. Dauphine niks op team trial na, tour of california 2x top 10 (plek 8 en 10), tirreno 1x top 10.
Met andere woorden: tour is nog weer een niveau hoger. Ik verwacht zelf helemaal niks van hem, met uitzondering van de team trial.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.