Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 50 ... 94 95
rodierodie

Wie zouden jullie kiezen? Tony Martin of Tom Dumoulin?

Of wellicht allebei? Ik heb Van Garderen in mn team maar twijfel om hem te verwijderen zodat ik beiden kan kiezen.

Laatst gewijzigd
back2bike

Ik ben zelf voor Tony Martin gegaan. Verwacht dat hij de proloog wint (Dumoulin heeft ook al een verkoudheid), verder wat teampunten met Cav en punten in de team time trial. Dumoulin zou je eventueel kunnen gokken op langere gele trui (mocht hij winnen).

ivo001

'@gids

http://www.procyclingstats.com/rider.php?id=140752&c=5&season=all&edition_id=0&st3=1&st2=1&ex_ttt=1&sort_by=date&ApplyFilter=Filter

CFC

Waarom is iedereen er zo van overtuigd dat Tony Martin de proloog wint?
Hij heeft pas 1 keer in zijn leven een proloog gewonnen (Ster Elektrotour) in 2008.

Twijfel om Martin en Gallopin te vervangen door Fuglsang... lastige keuze

Laatst gewijzigd
mcnuggets

Tony Martin of Demare + 500K knecht?

sprintgeit

'@CFC
Proloog is nu wel 14 km, dat kan in zijn voordeel zijn. Maar blijft natuurlijk lastig, ook op tijdritgebied is zo'n beetje iedereen wel aanwezig!

denise

Wat zal Geraint Thomas doen. Zal die punten scoren of moet hij alleen werken voor Froome. Misschien kan hij soms top10 rijden. Verder veel twijfels over Mollema, Matthews, Gerrans, Wellens, T. Dumoulin, Ten Dam, Rolland, Bouhanni en Gesink.

JimKro

Over T.Martin. 1,5 miljoen lijkt me in ieder geval wat veel voor iemand die buiten de tijdrit niet makkelijk punten zal halen. Het geel zie ik hem als hij de proloog wint ook niet langer dan 2-3 dagen vasthouden. Daarnaast kan hij uiteraard ontsnappingen tot een goed einde brengen maar de vraag is of je hem dan die dag wel hebt ingezet. Aangezien je waarschijnlijk betere klimmers in je team hebt om in te zetten in heuvelritten.

Laatst gewijzigd
David B

'@Jimkro
Als T.Martin de proloog wint en het geel een aantal dagen houdt, en ook nog wat punten scoort ivm overwinningen van Cavendish dan is hij zijn geld wel waard hoor...

Leanus

Quintana plus meintjes/wellens/vuillermoz
Of
Van garderen en bardet

Verwacht dat quintana veel tijd gaat verliezen op de kasseien

Roel92

Zou Navardauskas net zo goed zijn als vorig jaar? En sprint EBH elke etappe mee of kiezen ze bij die ploeg voor de vlakkere aankomsten voor Farrar? Kan Coquard de moeilijkere aankomsten aan? Lastige keuzes!

Niballie

Farrar gaat de sprint aantrekken voor Boasson Hagen, dat heeft hij zelf aangegeven.

spherepeer

Ik zoek nog een sprinter voor 1 miljoen, en wil ook teampunten/ploegentijdrit in het achterhoofd houden. Welke is de beste van deze opties?

Bennati (veel teampunten+goede ploegentijdrit, verder punten sprokkelen)
Oss (ploegentijdrit, kasseien)
Trentin (teampunten cav, verder sprokkelen)
Navardauskas (vorig jaar goed, maar minder goed voor teampunten?)
Demare (lijkt me de beste sprinter van het stel maar doet het minder mbt team)

Niballie

Bennati moet waarschijnlijk in dienst van Sagan rijden, zou een paar keer top 10-20 kunnen eindigen, maar niet heel veel. Oss kan ook goed individueel tijdrijden (vorig jaar 10e in tweede tijdrit Tour) en zal ook de moeilijke sprints meedoen. Kan een paar keer top 10 eindigen en idd ploegentijdrit. Trentin heeft veel concurrentie binnen zijn ploeg met Cavendish en Kwiatkowski, maar won de afgelopen twee jaar een Touretappe. Is handig voor moeilijke sprints, TTT, en kasseien en teampunten voor Cav natuurlijk. Navardauskas moet wel meekunnen in de sprints, maar winnen wordt lastig, hoewel het hem vorig jaar lukte. Demare viel vorig jaar tegen en zal denk ik dat jaar max een keer podium rijden in een sprint. Komt overigens de kasseien ook goed over.

Qua 'zekere' punten (TTT, ITT, teampunten) zou ik gaan voor Oss of Trentin, waarbij Oss waarschijnlijk zelf meer punten haalt door dat hij in massasprints meedoet.

ivo001

'@spherepeer

Let er wel op dat teampunten alleen worden vergeven als je de renner daadwerkelijk hebt opgesteld.
Dus als je teampunten wil van Contador moet je Bennati in een bergetappe opstellen, dit heeft alleen maar nut als je minder dan 9 klimmers hebt.

Ik zelf heb als eerste 1 miljoen sprinter Demare gekozen, en daarnaast ook zelf Navardauskas meegenomen.

daannnnn

Zouden jullie voor A of B gaan?

A Matthews & Cimolai
B Hagen & Coquard

En van Démare, navardauskas, oss en vanmarcke wil ik er 3 kiezen, wie zouden jullie eruit laten?

CFC

Zowel Matthews als Coquard zou ik niet nemen, maar als je dan toch moet kiezen Hagen en Coquard. Die mogen iig beiden hoe dan ook voor Eigen success gaan. Van Matthews is dat nog maar de vraag.

Angst is geen factor

'@ CFC, maar ik vraag me af hoe goed Hagen op dit moment is en of hij zich ook gaat mengen in de vlakke sprints.
Voor de heuvelritten en kasseienrit schat ik hem inderdaad wel redelijk hoog in. Coquard zou ik zeker wel nemen, maar Matthews is een sterk twijfelgeval.

Vinden jullie van Garderen 3,5 miljoen waard?
Vind het erg veel geld, als je bijvoorbeeld ziet dat J Rodriques maar 3 miljoen waard is.

back2bike

Wel een erg goede voorbereiding gereden. Maar van Garderen is geen echte aanvaller, in tegenstelling tot rodriquez. Denk daarom ook dat rodriquez (bij goed opstellen) meer punten voor je kan pakken.

daannnnn

'@CFC @Angst is geen factor

Bedankt. Ik vind van Garderen ook te duur, ook als je kijkt dat Pinot, Rodriguez, Bardet etc. allemaal goedkoper zijn.

Maar wie denken jullie dat van Démare, navardauskas, oss en vanmarcke het minste zal presteren?

Niballie

Qua punten:

Demare: massasprints, misschien kasseien
Navardauskas: massasprints, moeilijke sprints
Oss: ITT, massasprints, TTT, moeilijke sprints
Vanmarcke: kasseien, moeilijke sprints

Oordeel zelf.

ivo001

Hmm, ik denk dat ik misschien dan toch maar Demare ga vervangen voor Oss

Bowlink

Team is compleet, 1 laatste twijfel:

Albasini of Gerrans?

Niballie

Gerrans en Matthews zijn aangewezen als kopmannen van Orica. Kans dus dat Albasini in hun dienst moet rijden.

back2bike

Tja, Oss kan dan misschien wel een allrounder zijn, kijk voor je hem opstelt wel even naar zijn uitslagen. Dauphine niks op team trial na, tour of california 2x top 10 (plek 8 en 10), tirreno 1x top 10.

Met andere woorden: tour is nog weer een niveau hoger. Ik verwacht zelf helemaal niks van hem, met uitzondering van de team trial.

1 2 ... 50 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.