Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 51 ... 94 95
JimKro

Je hoeft nou niet echt op het top van je kunnen te zijn om een paar top15 plaatsen te halen in sprints. En dat is waar je hem voor haalt

ivo001

Oss vs Demare

http://www.procyclingstats.com/rider.php?c=6&id=140621&id2=140818

Harry De Bakker

'@ivo001: Met andere woorden: jij zou, ondanks de ITT & TTT punten die je eventueel met Oss kan behalen, toch voor Demare gaan?

ivo001

'@Harry

Ja ik denk het wel.

Voor de ITT heb ik denk ik al wat aardige renners, en voor de TTT heb ik ook al 2x Movistar, 1 Astana, Sky, Tinkoff, Orica, BMC, Etix

The King

Wat zal ik doen:

1. Gokken op Uran Uran als dark horse

2. D. Martin + T. Dumoulin

Beide 3 miljoen.
Zelf denk ik niet dat Dumoulin in die hitte de tijdrit gaat winnen .. Uran Uran blijft een dure gok als het mis loopt

JimKro

Volledig afgaan op die head to head scores is natuurlijk niet bijster nuttig voor scorito

Tommytom

Bovendien.... Oss lijkt dit seizoen nog niet helemaal in vorm te zijn... Dan is het maar de vraag hoevaak hij daadwerkelijk top 10-15 sprint. Demare misschien niet meer over op de lastigere sprints, maar die geeft je wel gegarandeerd punten in de etappes met een vlakke sprint.

Zou dus ook voor Demare of Nevadauskas gaan.

Wat ik lastig vind: degene die het geel heeft na de kasseienrit gaat die in principe tot etappe 7 vast kunnen houden. Dat betekent aardig wat punten. Die renner moet dan wel top rijden in de tijdrit, een steile aankomst kunnen overleven, en over kasseien kunnen rijden. Denk ik toch aan v. Avermaet, Thomas of misschien wel Van Marcke voor die gele trui. Of wellicht Degenkolb als die Huy goed aankomt en wat bonificatie seconden pakt.

Zit er dus sterk aan te denken om van Marcke, Thomas of v. Avermaet mee te nemen. Iemand goede ideideeën over deze theorie!?

ivo001

'@TommyTom

Ik zit daar ook een beetje mee, punten voor de gele trui in de eerste week.
Vind het moeilijk om dan te kiezen tussen T Martin en T Dumoulin, dus heb beide maar opgesteld.

Ik denk dat Sagan ook nog wel kans maakt. Kan prima tijdrijden, misschien bonificaties in (tussen)sprintjes (zijn er wel bonificaties bij de tussensprints? Of alleen bij de finish?) Daarnaast moet Sagan niet al te veel kunnen verliezen in Huy, en vorig jaar 4e in de kasseienrit.

Laatst gewijzigd
basvg

Momenteel de volgende ploeg: Nibali, Froome (c), Contador, Quintana (c), Van Garderen, Pinot, Bardet, Dan Martin, Kelderman, Cancellara, Malori, Dumoulin, Kristoff (c), Degenkolb, Boasson Hagen, Matthews, Démare, Boom en Brandle. Daarmee heb ik precies het budget opgemaakt. Zit alleen nog over de hoeveelheid tijdrijders te twijfelen, over mijn kopmannen voor het klassement en over wie ik ga opstellen voor etappe 1... Keuzes, keuzes.

Patriickjoo

Ik zie Kwiatkowski als grootste kanshebber voor het geel. Zal kort eindigen in de proloog/tijdrit, kan over kasseien rijden en de muur van Huy gaat hij ook kort eindigen verwacht ik.

dennishoutenbos

.

Laatst gewijzigd
basvg

Vind Purito persoonlijk te duur, Valverde heb ik uiteindelijk niet gepakt en Sagan ingewisseld voor Nibali. Vooral de laatste twee waren harde keuzes waar ik goed over een uur weer anders over kan denken. Grove schatting is dat ik inmiddels al zeker 35 verschillende renners gekozen heb.

Laatst gewijzigd
drugsduif

.

Laatst gewijzigd
dennishoutenbos

.

Laatst gewijzigd
basvg

Ik zeg Talansky wisselen. Ik verwacht bij Garmin veel meer van Dan Martin

gavirialaphilippe

Ik heb alleen maar klassmentsmannen en sprinters meegenomen en 0 tijdrijders. Die zijn naar mijn mening niet nodig voor maar één tijdrit

Goozbabs

'@ shankie

Om eerlijk te zijn zou ik geen andere mannen van sky kiezen. Zelfde geldt voor Saxo (Sagan uitzondering), Movistar (valverde zal wsl niet veel knechten voor Quintana) en Astana. Zij hebben allemaal als doel gesteld om te rijden voor hun kopman. Pas als ze geen hoop meer hebben op het klassement, zal iedereen een vrije rol hebben. Ik zou sowieso op kopmannen gaan richten. Die geven meeste zekerheid.

Hier kan je denken aan:
Rodriquez, neem aan dat je hem al hebt? Anders zeker doen. Echt een TdF voor hem.
D Martin, dit is iemand die voor heuveletappes veel punten kan scoren door in de to 10 te komen.
Barguil, Is ook een risicootje. Lijkt me nog te jong en onervaren om een goede klassering te rijden. Anderzijds kan hij denk ik een geweldige meevaller zijn.
Rolland, Heel goed in de bergen, zal me niets verbazen als hij een etappe pakt. Maar zal onderdoen aan de meeste mannen.
Kelderman, constante renner. Sterke renner in hooggebergte. Geen idee of hij veel punten gaat pakken heb hem zelf daarom ook niet in mijn selectie.

Als je echt een knecht van de grote 4 wil. Na valverde, zou ik een Fuglsang kiezen. Kan muurtjes ook goed verteren. Zie bijv. Waalse pijl. Kwiatkowski kies ik trouwens boven Uran, maar beide wisselvallige prestaties dit seizoen.

Laatst gewijzigd
bart1e

Gallopin + Van Avermaet
Costa
T.Martin + Gallopin of Avermaet?

Wat lijkt jullie de beste optie?

Goozbabs

'@ gavirialaphilippe
Als je Dumoulin kiest kan je de eerste rit zo 66 punten krijgen. 50 etappewinst, 10 gele trui, 6 witte trui. Daarnaast zal hij de trui behouden de 2e etappe. Weer 16 punten erbij. Voor kans op 82 punten in de eerste dagen, wil ik hem wel in de selectie!

shankie

'@ Goozbabs,

Wederom bedankt voor je reactie. In onze poule moet je 16 renners selecteren, maar mag je renners als Froome, Valverde etc. niet kiezen, omdat anders iedereen deze zou hebben. Het gaat dus echt om de grote outsiders voor een top20 notering en dagrit winnaars. Vandaar dat ik een Barguil en König in mijn ploeg heb.

Wie zou jij zelf kiezen dan? Denk aan een Gallopin, Trentin, Barguil, Kelderman, König, Rui Costa, D. Martin, Meintjes, Wellens, Arredondo en ga zo maar door.

TourNoob

wat vinden jullie van mijn selectie:

Klassement:
Quintana -Nibali - Contador - Froome
Majka - Bardet - W. Kelderman - L. Basso

Aanval/klimmers
W. Poels - S. Morabito - Voeckler -

Tijd
Cancellara - T. Dumolin - L. Westra

Sprinters
P. Sagan - Kristoff - Coquard - Demare - Benatti

M. Kudus

Nog tips of renners die ik zeker mis of weg moet laten?

ivo001

'@Shankie, waarom post je dan in het Scorito topic? Lijkt me dan je dan beter zelf een topic aan kan maken in het subforum "Overige wielerspellen"?

Goozbabs

'@shankie

Bij 2 renners: D Martin, Kelderman. Bij meer ook nog (in volgorde): Warguil, Costa, Wellens, Gallopin. Maarja ik kan ook fout zitten.

Laatst gewijzigd
drugsduif

.

Laatst gewijzigd
WoutervitesseNL

'@basvg, om welke reden heb je valverde erbuiten gelaten? ik zit zelf ook te twijfelen aan hem. 4 mil kan misschien wel beter besteedt worden namelijk...

1 2 ... 51 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.