Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 6 ... 94 95
Jelle van der Linden

'@nasibal,

ik had net Bouhanni, Gallopin en Hagen.
En als ik Sagan wou hebben moest ik of bouhanni en gallopin weg doen of bouhanni en hagen.
En nu heb ik bouhanni en gallopin weggedaan en omgeruild tegen Sagan.
En zo heb ik nu Sagan en Hagen in mijn team.

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

Bouhanni is volgens mij helemaal niet zo'n slechte keuze. Hij kan in tegenstelling tot een Cavendish of een Kittel, wel degelijk een paar heuveltjes verteren. Hij kan zomaar 5x top 3 eindigen, en dan is hij in mijn ogen zijn geld wel waard.

Rojas vs S. Dumoulin ?

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

'@Harry De Bakker,

Ik vind Rojas en Dumoulin ong. gelijk aan elkaar.
Maar Rojas kan denk ik iets beter een heuvel over als Dumoulin.
En Rojas kan misschien op het einde van de tour nog teampunten krijgen.

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

Ik begrijp eigenlijk niet waarom een heleboel forumleden A. Vuillermoz als interessant beschouwen. Behalve een 11e plaats in het AK van de Giro heeft hij nog maar bijzonder weinig gepresteerd. Daarnaast moet hij zeer waarschijnlijk knechten voor Bardet en/of Peraud. Oke, 750.000 is niet veel, maar dan nog ...

snellerfietsen

Ik denk dat ik deze tour gok op veel man van moviestar. Ze moeten toch wel top3, en misschien zelfs winnen in de ttt? Daarnaast malori in de proloog, quintana voor het ak en valverde op de heuvels

Patriickjoo

Vuillermoz kan op de muren wel top-10 rijden, maar er zijn inderdaad betere opties voor die prijs. Dat Bouhanni 5x top 3 gaat rijden denk ik niet, hij is bergop niet veel beter dan Cavendish en in een vlakke sprint legt hij het zeker af tegen Cavendish/Greipel/Kittel en mogelijk ook Kristoff. Vind 3,5 echt te duur voor hem maar dat is persoonlijk

snellerfietsen

'@nasibal

Erg interessante uitleg! Met een aantal dingen ben ik het niet eens maar je hebt er een leuke kijk op en je voelt je niet te beroerd om anderen te helpen.

Afgezien van een te kort aan sprintetappes, ga je wel veel punten mislopen als je geen A-sprinters neemt.

Ik meen mij een etappe in de vuelta te herinneren waar bouhanni een col van categorie2 overleefde en vervolgens de etappe won. Daarnaast is hij frans, en knokt zich wel naar voren tijdens de sprint;) voor mij een zekerheidje in mn team.

Ben trouwens benieuwd of allaphillipe meegaat. Die zal waarschijnlijk voor onder de miljoen erop komen

snellerfietsen

Die rit waar ik t over heb won hij toch niet. Maar zat er nog wel bij. Rit 14

Matthews degencolb etc waren al gelost

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Harry

Ik kan nog 5 renners opnoemen die in de sprint zomaar eens 5 keer top 3 kunnen rijden. Toch zijn er maar 3 plekken in de top 3. Drie en half miljoen vind ik dan aan de prijzige kant als je óók Kristoff, Sagan + eventueel degenkolb/matthews zou meenemen. Naast individuele bedragen kijk ik ook naar het totaalbedrag wat ik aan sprinters wil uitgeven.

Wat Rojas vs Dumoulin betreft, ik zou ze allebei kiezen. Als je toch tussen 1 van de 2 moet kiezen: Ik verwacht meer etappepunten van Dumoulin. Echter, rojas kan teampunten halen zowel tijdens als na de tour, plus dat hij eventueel in de TTT kan scoren

@Snellerfietsen:

Natuurlijk mis ik in 4 etappes punten door geen topsprinters voor het vlakke mee te nemen. Dit kan ik echter in minimaal 4 andere etappes ruimschoots compenseren door dat budget in toppers (Ik kan bijvoorbeeld de grote 4 + Valverde allemaal meenemen) en een extra puncheur/heuvelsprinter te stoppen.

Banaantje

Stelling: Majka rijdt top 5!

hiddeboi23

Wat denken we van Louis Meintjes?

Harry De Bakker

'@nasibal: schaar jij Coquard ook onder A-categorie vlakke sprinters? In dat geval blijft er weinig over aan sprintgeweld in jouw team en zul je het alleen moeten doen met Rojas en Dumoulin (als ik niemand over het hoofd zie). Dat vind ik toch wat matigjes. Ik heb zelf als doelstelling om elke dag minimaal 150 punten te behalen. Dat wordt wel erg lastig als je alle topsprinters negeert.

Edit: en Kristoff natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Harry De Bakker

'@hiddeboi23: Ben ik ook erg benieuwd naar. Laat momenteel leuke dingen zien, maar ik verwacht dat hij in de Tour - als alle grote mannen erbij zijn - tekort komt.

Ab Normaal

1 ding is me nog niet helemaal duidelijk.
Hoe zit het nu precies met die punten van de teamgenoten?
Krijgt Sagan, als ik die in mijn team heb, extra punten als Contador in het geel rondrijd? Moet ik Sagan daarvoor dan wel in de etappe hebben opgesteld? En krijgt ie die ook als ik Contador niet heb?

En is dat aantal punten zo groot dat het een significant verschil maakt?

Patriickjoo

Ik heb nu zelf voor de sprints : Sagan, Kristoff, Degenkolb, Coquard, Demare, Rojas en Dumoulin lijkt me een redelijk lijstje toch? Niet de absolute toppers in de compleet vlakke ritten maar toch goed voor voldoende top-10 uitslagen en waarschijnlijk gaat het groen ook naar Sagan of Kristoff dus die zullen altijd meesprinten denk ik..

Purito

Er zijn weinig renners goed en tegelijkertijd goedkoop.

Demare, Bennett en Simon Yates zijn koopjes. Maar voor de rest zie ik geen 'cadeautjes'.

vito020

Wat denken jullie van Daniel Oss ten opzichten van Demare, S Dumoulin en Rojas 4 sprinters van een miljoen?

Poeksel

'@Ab normaal: respectievelijk: hangt er vanaf, hangt inderdaad daar vanaf, ja, dan ook.

Heb je de puntentelling bekeken? Het zijn niet heel veel punten, maar alle punten helpen he.

@Purito: die drie ja (maar Simon Yates is geen zekerheidje natuurlijk, wanneer stel je 'm op?)

@iedereen: niemand die anticipeert op dat Astana weer verdacht goed is in de breedte?

Laatst gewijzigd
rubenvvs1999

'@poeksel ik zit ook heel erg in m'n maag met die 750k renners... Ik weet niet of Simon Yates en Tim Wellens punten voor me gaan pakken en wanneer ik ze moet opstellen.. Ik zou ipv die 2 ook een 1,5m renner kunnen doen, maar hou liever wat meer renners over...

nasibal

'@Harry

Daar maak je, mijns inziens(!), je denkfout. Het is niet belangrijk hoeveel punten je per etappe haalt, maar hoeveel je er over een hele tour haalt.

Stel ik neem mee de volgende sprinters:
Sagan
Kristoff
Rojas
Hagen
Dumoulin
Bennet

Dan mis ik 3 plekken. Meest goedkope manier om dat op te vullen met sprinters van naam lijkt me degenkolb (of matthews) + coquard + Demare. Samen 6 miljoen. Voor dat geld kan je ook kiezen om fuglesang en rodriquez, of de broertjes yates + pinot + cancellara , of Henao, T dumoulin en Valverde, of een topper plus T Dumoulin. Of Gerrans, Gallopin, Costa en Durasek mee te nemen. Etc, etc. Geen van deze combinaties gaat per defenitie meer of minder punten halen over de gehele tour dan een andere combo uit het rijtje. Het is keuze.

Denk hierbij ook na over het feit dat de gele trui na etappes en de hele tour veel meer punten oplevert dan de groene trui, en dat ik de groene trui met Sagan en Kristoff al redelijk gecovered zou hebben.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Poeksel
ja, ik heb de puntentelling gelezen, maar het is me niet helemaal duidelijk of ik, in het voorbeeld Sagan - Contador, ook Contador moet hebben om teampunten te scoren met Sagan.
En er zijn zoveel punten te verdienen met allerlei truien en klassementen dat het me ook niet duidelijk is of die teampunten een significante rol van importantie speelt.
Zo kost Henao slechts 1M. Ik verwacht niet zo veel van 'm, maar als teampunten echt flink kan doorwerken dan is het misschien interessant om hem toch te nemen.
Ik zie dus wel hoeveel punten het zijn, maar kan nog niet inschatten, omdat ik nog nooit meegedaan heb, of het een groot percentage is van je eindtotaal.

JimKro

Je hoeft in dat voorbeeld Contador niet zelf te hebben om wel de teampunten met sagan te krijgen. Meestal zijn de teampunten een redelijke hoeveelheid potentiële punten maar niet doorslaggevend. Je kan er wel rekening mee houden als je moet kiezen tussen twee renners met de zelfde prijs. In de laatste giro was Astana echter zo dominant dat de winnaar heeft gewonnen met het volledige Astana team plus nog wat andere klassementsrenners en sprinters. Dit komt alleen vrij zelden voor.

nasibal

'@ab

Blangrijk voordeel van teampunten door truien is dat het zekere punten zijn. Stel je hebt een overgangsetappe na een rustdag, goede kans dat er 20 man voorop blijven waar je er misschien slechts 2 van in je team hebt. Doormiddel van teampunten kan je op zon dag dan toch relatief veel punten bij elkaar harken.

Teampunten zijn ook een fijne extra bonus. Froome gaat 0,0 teampunten halen, terwijl Quintana daar wel kans op heeft met Valverde in het team. Beide zijn 5 miljoen.

Ab Normaal

'@ nasibal
ja, andersom heb ik er helemaal nog niet over nagedacht. En Contador gaat ook veel teampunten halen met Sagan.

Fondista

'@nasibal:

Semi-offtopic, maar doe jij toevallig ook mee aan de wijnreder tourpoule?
Ik vind de keuzes die je moet maken in vergelijking tot de Scorito poule nog vele malen moeilijker met het sterren-systeem.
Van Scorito vind ik altijd dat je nauwelijks echt pijnlijke/moeilijke keuzes moet maken, omdat je 20 renners kunt kiezen ipv 15 bij wijnreder en doordat een groot deel van de renners bij scorito goedkoper te krijgne is dan bij wijnreder.
Wanneer je dus ook bij wijnreder meedoet, ben ik heel benieuwd naar je bespiegelingen voor de wijnreder tourpoule.

1 2 ... 6 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.