Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 7 ... 94 95
quincyh

'@nasibal
Fijn dat je het meldt, want ik was in de veronderstelling dat Froome met Sky veel teampunten zou halen door hun dominante koersgedrag, maar na gekeken te hebben naar bijv. het ploegenklassement van 2013 klopt het wel wat je zegt.

Patriickjoo

Iemand nog een gouden tip voor een renner van 1 miljoen? Heb nog een miljoen over en 19 renners nu.. Ik kan ook Yates + Wellens(beide 750k) eruit halen en Rui Costa nemen dan heb ik 18 renners..Of is het beter of bv. Dumoulin,Boom of Taaramae te kiezen en met 20 renners te spelen? Wat is jullie idee hier over?

snellerfietsen

Met froome geen teampunten? Ik verwacht eigenlijk wel wat van henao. Mag vast voor eigen kans gaan in heuveletappes.

Trainee

'@Patriickjoo Frank? Is wel 750k maar die 250k moet je dan maar laten (of stoppen in een andere renner)

Patriickjoo

Jij verwacht wel punten van Frank? Vorig jaar had ik hem wel en stelde die nogal teleur..En vooralsnog is die dit seizoen ook niet echt in vorm toch

Jelle van der Linden

'@Patriickjoo,

Maar vorig jaar was hij uit de tour gegaan door een harde valpartij, dus daar kon je dus toen niks aan doen.

Hij heeft dit jaar nog niet veel laten zien, maar hij was in Romandie wel knap 12de geworden.(achter veel grote namen)
En hij wordt voor deze tour waarschijnlijk de kopman van IAM.

Laatst gewijzigd
Patriickjoo

Daar heb je gelijk in , bedankt!
Ik hoop eigenlijk nog dat Alaphilippe er goedkoop opkomt. En ben zeer benieuwd naar Valverde, dat gaat echt alles of niets worden denk ik..Wat denken jullie?

Jelle van der Linden

Ik weet niet wat ik van Valverde moet verwachten voor het klimwerk, maar ik denk wel dat hij een grote kans maakt om de etappe met de mur van huy en de mur van Bretagne te winnen (etappe 3 en 8). en omdat Quintana de kopman is dat hij in de aanval mag gaan in de klimetappes en zo in die etappes ook soms kort kan eindigen, zo kan hij toch veel punten gaan scoren deze tour.
En misschien ook soms teampunten door Quintana of de ploegentijdrit.

Laatst gewijzigd
Tok

Wat denken jullie van de bonificatie seconden die te behalen zijn? in de eerste week zijn er zeker renners die na een goede tijdrit gaan voor de gele trui.

Poeksel

'@Fondista: Ik heb het wijnrederdraadje even voor je omhoog gehaald :)

@Tok: Zoals Sagan?

Tok

'@poeksel inderdaad bijvoorbeeld Sagan, maar ik zit bijvoorbeeld ook aan Valverde te denken. Weet alleen niet of zijn TT sterk genoeg is. Verder denk ik dat we door de bonificatie seconden een hele andere Tour krijgen. Wat dus ook invloed gaat hebben op scorito

Laatst gewijzigd
RubenVB

Meintjes houdt het denk ik niet heel de tour vol.

@Nasibal inderdaad. Je moet niet alles verklappen :-p

Laatst gewijzigd
Arme Strong

Stel je wilt 20 renners, dan mag je gemiddelde renner 2,5m kosten. Normaal houdt ik een verhouding van 3/2 aan wat betreft de verdeling tussen klassement/klimmers vs sprinters/punchers. Dat zou betekenen dat ik ong. 20m aan sprinters heb. Ik denk dat ik daar best 9 leuke sprinters en punchers mee kan halen (vb: sagan, kristoff, bouhanni, degenkolb, hagen, dumoulin, rojas, demare en benett = 20m).
Het punt is dat ik dan heftig moet gaan schrappen in mn klassment/klimmers, 30m is dit jaar erg weinig voor de namen die meedoen. Van de grote 4 kan ik dan sowiezo 1 iemand niet meenemen, en valverde en van garderen ook niet. Dus stel ik besteed 15m aan 3 van de grote 4 (bv. contador, nibali en quintana), dan heb ik nog 15m over voor 8 renners. Dat betekent een gemiddelde van iets minder dan 2m per renner. Renners als bardet, pinot en purito wil ik eigenlijk sws mee, dus dan houdt je nog 15-8 = 7m over voor 5 plekken. Je zou dan bijvoorbeeld wat tijdrijders kunnen nemen die mogelijk de eerste week geel gaan dragen en die in mijn ogen best goedkoop zijn (malori, t. martin en t. dumoulin), dan houdt je nog 3,5m over voor 2 plekken, kruiswijk en daniel martin lijkt me dan goede klassementmannen/klimmers.
Ik heb dan uiteindelijk;
- 3 van de grote 4
- 3 subtobbers
- 2 iets mindere subtobbers (d. martin en kruiswijk, maar d. martin kan wel veel punten pakken in de muur etc.)
- 3 tijdrijders (waaronder een malori die hopelijk veel teampunten gaat pakken)
- 3 heuvelsprinters/groene trui sprinters
- 2 subtop heuvelsprinters
- 4 vlakke sprinters
Wat vinden jullie ervan? Is 8 man te weinig voor de echte bergetappes? Normaal gesproken zou ik zeggen van niet, aangezien je ook degene die de groene trui draagt wilt opstellen, als er nog 1 of 2 uitvallers komen zou ik dat kunnen opvullen met mannen als malori en rojas die hopelijk voor teampunten gaan zorgen. In de sprint etappes lijkt mijn team me heel goed en in de heuvel etappes lijkt mn team me redelijk (d. martin, rodriguez, en 2 movistar voor teampunten voor eventuele valverde. Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Patriickjoo

'@ Nasibal

Je redenatie qua sprinters is zeer interessant..Echter ik heb wel een tegenpuntje: Als Valverde vooral voor de etappes op de muur gaat en het verder laat lopen en zich op de Vuelta richt..Dan is die zijn geld eigenlijk minder waard dan Cavendish/Kittel/Greipel/Bouhanni toch? Bij die paar vlakke ritten is het 99% zeker dat het een massasprinter gaat worden, en dat zijn meer ritten dan de muren.
Dus in jouw keuze gok je er op dat Valverde ook in de bergen mee blijft doen en een rol gaat spelen?
Het is natuurlijk wel zo dat de heuvel/overgang etappes veel lastiger te voorspellen zijn..Daar zou het zomaar kunnen dat renners als Sagan wel steeds punten pakken achter een groepje dat voorop blijft..Terwijl bij vlakke etappes het zo goed als zeker een massasprint gaat worden.

Van welke combinatie verwachten jullie meer punten: Coquard &Valverde of Bouhanni&Rui Costa? Beide zijn 6 miljoen en gaat elkaar weinig schelen denk ik.

Laatst gewijzigd
nafnikleb

'@Arme Strong, vraag me alleen af of Tony Martin veel punten gaat binnenslepen. Weinig teampunten iig, maar wel gegarandeerd in de tijdritten. Die anderhalf miljoen zijn misschien beter besteed aan Navarro of Geraint Thomas. Dan heb je iig een klimmer extra, en Thomas pakt teampunten voor Froome.

Kristoffan

Er zijn overigens 3 etappes die met een korte heuvel eindigen.

Je hebt de muur van Huy en de Mur de Bretagne maar velen zien deze aankomst over het hoofd.

Etappe 6 : http://gyazo.com/12ada6970de262f50520bb3d7508eb8c

Wellicht niet de zwaarste maar Degenkolb, Kristoff, Sagan, Matthews, Hagen, Valverde en Purito gaan hier kansen hebben op winst.

Overigens is dit de rit met de kans op waaiers dus dat is ook altijd gokken.

Arme Strong

'@nafnikleb, het leek me juist dat tony martin redelijk wat team punten gaat opleveren indien cavendish wat gaat winnen.

Kristoffan

'@Nafnik

Welke tijdritten? Behalve de proloog is er alleen een TTT.

In de proloog zie ik Tony Martin misschien niet eens op het podium eindigen, kanshebber op winst is hij zeker maar je weet het nooit.

Onbekende gebruiker

Sterker nog @Kristoffan, ook deze wordt over het hoofd gezien: etappe 13 Daar zitten Kristof, Degenkolb en Sagan nog wel bij hoor, en ook Valverde, Purito, D Moreno, D Martin en ga zo maar door.

Laatst gewijzigd
B-Robert

Dit heb ik tot nu toe met de renners die beschikbaar zijn. Contador weggelaten omdat hij als enige al een grote ronde heeft gereden van de grote 4. T. Martin en T. Dumoulin zijn wel dezelfde types dus daar heb ik er 1 van gekozen en verder vooral renners die lastige aankomsten wel aankunnen (valverde, rodriguez, D. martin)

N. Quintana Rojas
V. Nibali
C. Froome
A. Valverde
J. Rodriguez
R. Bardet
T. Pinot
D. Martin
R. Taaramae
T. Wellens
T. Dumoulin
M. Cavendish
A. Kristoff
M. Matthews
F. Pozzato
J. Rojas
A. Demare
G. Van Avermaet
M. Brandle
K. Durasek

Jelle van der Linden

'@B-Robert,

Ik verwacht dat Pozzato niet veel punten gaat halen, dus dat is dan zonde van die 1 miljoen. En brandle haalt denk ik alleen punten in die eerste tijdrit in Utrecht, dus die vind ik het geld dan ook niet echt waard(500k) dan kan je beter inplaats van brandle kiezen voor bennett

nasibal

Wat teampunten van froome i.c.m met Henao betreft: Mocht Henao onverhoopt een etappe winnen pakt hij 10 hele teampunten.

Wat valverde betreft. Zelfs als hij alleen voor de muurtjes gaat pakt hij teampunten met truien en overwinningen van Quintana. Die haalt zn 4kk er wel uit.

nafnikleb

'@Kristoffan, heb het parcours nog niet goed bestudeerd inderdaad. Maar dan zou ik al helemaal niet voor T. Martin gaan @Arme Strong.

ivo001

Ik zit nu met dit team:

http://imgur.com/vxPjUEN

Ik wil wel heel graag Sagan er nog bij hebben eigenlijk, die heeft bewezen goed in vorm te zijn.
Degenkolb is goed zolang Kittel niet mee doet.

Zouden Cancellara en Martin meedoen op die 3 muurtjes?

@Nasibal Waarom is Bardet een koopje?

Ik twijfel een beetje om 1 van de grote 4 thuis te laten. Contador wil ik wel houden, want ik vind die man gewoon heel goed koersinzicht hebben. Froome lijkt me ook sterk. Nibali en Quintana heb ik eigenlijk niet zo'n goed beeld bij wat ik er van kan verwachten. Quintana heb ik eigenlijk puur omdat die bij de bookmakers op 1 staat.

Van Garderen leek goed in de Dauphiné, maar de laatste rit was toch wel duidelijk dat hij bergop te kort komt t.o.v. Froome.

Als Gilbert mee zou gaan, kies ik hem ipv Van Avermaet denk ik, maar lijkt me onwaarschijnlijk, hij is vandaag uit de Tour de Suisse gestapt vanwege knieklachten.

Verder weet ik eigenlijk niet wie ik als kopman op de muurtjes moet opstellen. Heb Rodriguez en Kristoff als kopman.

Majka maakte vorig jaar echt veel indruk op me, maar vanwege Contador zijn ambities voor de dubbelslag zal hij niet Contador voorbij mogen in het AK.

Overwegingen:
Martin + Garderen eruit voor Sagan, Sagan dan kopman ipv Kristoff?
Nibali of Quintana eruit voor Sagan. Sagan dan kopman ipv Kristoff?
Quintana + Martin eruit voor Valverde en Bardet
Martin + Demare eruit voor Bardet
Of Kruisjwijk eruit? Is de vraag hoeveel vrijheid hij krijgt met Kelderman, Mollema en Ten Dam erbij.
Garderen + Kruijswijk voor Sagan
Demare eruit voor Malori? Malori voor proloog, TTT en teampunten Quintana/Valverde
Als Kittel meegaat, Degenkolb eruit voor Boasson Hagen, Rojas en Benett?

Ik heb nu 9 klassementsrenners en 3 klimmers, terwijl ik er elke bergetappe maar 9 kan opstellen, en je eventueel 8 + groene trui kan opstellen.

Degene die de proloog wint kan de eerste week flink wat punten pakken met de gele trui.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@nasibal
Ik bedoelde eigenlijk andersom. Henao die steeds teampunten meepikt van Froome.
Omdat dit mijn eerste keer is vind ik met name de impact van die teampunten het lastigste in te schatten.

1 2 ... 7 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.