Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 84 ... 94 95
siht

2 plekken over:
S. Yates, Quintana, Kwiatkowski , wie af laten vallen?

Betancur, Quintana, Sagan

Sagan of Valverde als kopman ?

Pingdo

Meintjes, Sepulveda of Pinot

snoek1974

'@ pingdo denk eerlijk gezegd alle drie niet , heb je nog andere klimmers / puncheurs , anders gewoon team genoot van kanshebber of groene trui punten opstellen .

Ze moeten het alle drie kunnen , maar Pinot is heel de tour al aan het vallen , verwacht ik eigenlijk iets van in de eerste bergetappe .

Meintjes en Sepulveda hebben alleen kans als ze mee zitten in een ontsnapping en als de klassement ploegen het wel best vinden

@ siht zou gaan voor Kwia en Yates , ook al vallen ze beide tegen , maar dit zijn wel de etappes waarin ze zich kunnen laten gelden .

snoek1974

'@ wesley 1983

Blijft een lastige calculatie die je doet want je moet dan met die 3 sprinters van 3 miljoen minder telkens meer punten halen dan Cavendish en als je budget over hebt dan kan je inderdaad weer 2 andere renners opstellen die in andere etappes weer punten opleveren en de vraag is ook welke punten worden gehaald door de andere 2 renners naast Cavendish die je dan niet zou opstellen omdat je 3 sprinters hebt .

Als je Demare / Cimolai / Bennett neemt ipv Cavendish hou je 3 miljoen over ,

Dus dat is bijv Gesink + Gallopin voor andere etappes / of je haalt Bennett er af en versterkt je sprint team met Coquard en Boaz Hagen of je laat Bennett erin en je versterkt je sprint team met Soupe , Boaz Hagen en Navardauskas .

Denk dat je ook daar een mix moet hebben , zo ga ik straks wel de vuelta invullen , want heb nu geen Froome en Geen Nibali en achteraf gezien had ik er toch wel 1 moeten selecteren en mijn keuze met Kristoff als kopman is ongelukkig , als dit Sagan was geweest had ik een plaats of drieduizend hoger gestaan

Laatst gewijzigd
WCEendT

Gegokt en verloren, had voor Sagan als kopman moeten gaan...

Uwi

Ik had Rodriguez ipv Sagan :( Jij ook? @WCEendT

Klootje Kriekeljon

Ow wat heb ik toch een bloedhekel aan die kut-captain. En ook aan teampunten. En ook aan subklassementpunten! GRR

RubenVB

hahaha goed gescoord behalve het feit dat ik Purito kopman had. Enige troost is dat ik bij lange na niet de enige was :'(

WCEendT

220 Punten, wel weer 500 plaatsen gestegen maar wat een kut dag... mis toch stuk of 50 punten door Purito als captain te hebben.

Edit:
Klim maar net te lang voor EBH, en Costa is echt de grootste miskoop OOIT ;)! ! !

Laatst gewijzigd
JimKro

Ja ik ook 50 punten misgelopen door Rodiguez :p

Wel nog 260 punten behaald

Laatst gewijzigd
Jelle van der Linden

Telt voor morgen de klassementspunten/groene trui/ witte trui punten mee?

Wie denken jullie als kopman Valverde/Froome of Sagan?

Laatst gewijzigd
Pingdo

Als je ziet dat Lotto-Jumbo alle renners bij de eerste 100 heeft zitten, belooft dat veel goed voor de TTT van morgen die ook met zo'n klimmetje eindigt.
Kan iemand me uitleggen hoe de puntentelling van de TTT gaat? Krijgt het hele team dezelfde punten? En wat als dat team eerste wordt, maar je renner gelost is?

Ik verwacht veel van BMC, SKY, Astana, Movistar, Tinkoff-Saxo, Garmin-Cannondale misschien ook MTN-Qhubeca?

heldheino

'@hierboven. Alle renners uit een team krijgen dezelfde punten, inclusief de gelosten. Verder krijgen de truien en hun teamgenoten ook punten.

Uwi

'@WCEendT Ik denk (hoop) dat hij er nog wel doorheen komt, heeft een flinke smak gemaakt in de 3e etappe.

Kristoffan

269 punten, valverde als kopman.

Helaas geen van Avermaet gekozen.. wel Nibali en S.Yates. Beide geen punten.

Jelle van der Linden

Wie morgen het beste als kopman?
- Froome (klassementspunten worden verdubbeld)
- Sagan (witte trui punten/groene trui punten en gele truipunten worden verdubbeld)
- Valverde

ConINGtador

Had helaas Rodriguez ipv Sagan gekozen. Bijna 50 punten door mijn neus geboord ...

Weten jullie zeker dat truipunten ook meetelen in de ploegentijdrit? Want dan is Sagan ook een interessante optie voor het kopmanschap. Anders ga ik denk ik voor Quintana. Verwacht veel van Movistar morgen.

Ik kan morgen 5 plekken opvullen met Movistar, Tinkhoff-Saxo en Astana. Daarna moet ik het toch in de 2e lijn gaan zoeken, want heb helaas geen renners van BMC en SKY. Heb wel:

2 renners Cannondale-Garmin
2 renners Katusha
1 renner Orica
2 renners MTN-Qhubeca

1 renner AG2R
2 renners FDJ
1 renner Giant-Alpecin
1 renner Bora-Argos
1 renner Europcar
1 renner Lampre-Merida

Zelf neig ik naar renners van de bovenstaande 4 ploegen. Helaas zijn zowel Katusha en Orica beide zwaar gehavend. En van Cannondale en MTN weet ik niet goed of ze dit aankunnen. Zie ik nog ploegen van het onderste rijtje over het hoofd?

Jelle van der Linden

hoe werkt de puntentelling voor de ploegentijdrit precies?

Is het als een ploeg 1ste wordt alle renners van die ploeg 50 punten krijgen
en de ploeg die 2de wordt krijgen alle renners 44 punten
en de nummer 3 iedereen 40 punten en zo verder

Laatst gewijzigd
JimKro

Nummer 1 krijgt 42 geloof ik

Jelle van der Linden

'@JimKro

Bij de reglement stond de winnaar 50.
https://forum.scorito.com/hc/nl/articles/206440917-Puntentelling-Wielermanager-Tour-de-France-2015

JimKro

Ik zal morgen wat verliezen op mensen met Van Avermaet en Van Garderen maar daarna ben ik in goede positie om veel te gaan stijgen. Bijna al mijn klassementsmannen zijn in goede conditie en zitten nog in goede positie. Ik ben benieuwd naar de bergen!

Laatst gewijzigd
Betancur, Quintana, Sagan

Selectie voor morgen:

- Heel movistar, - Anacona
- Sagan (C)

chasse-patat

Ik zit heel erg te twijfelen wie ik als kopman zal opstellen morgen. Quintana, Froome of Sagan.
Tinkoff zie ik de ploegentijdrit niet winnen. Movistar en Sky wel, maar met sagan haal je meer trui punten op..

Daarnaast voor mij de grote vraag: 2 MTN-Qhubeka, of 2 Lampre renners, of 2 FDJ renners. Ik denk dat van deze ploegen FDJ de minste kans heeft op top 8.

Uwi

'@chasse-patat

Ik zou gaan voor 1 renner van MTN en 1 renner van Lampre. Dan spreid je je kansen een beetje. MTN geeft ook nog teampunten voor Teklehaimanot als ik het goed heb? Of geldt dat niet met de ploegentijdrit. Kopman heb ik Sagan, inderdaad door de truipunten

Laatst gewijzigd
1 2 ... 84 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.