Scorito Tour de France 2015 poule

1 2 ... 89 ... 94 95
rubenvvs1999

Gallopin eindigde gisteren verrassend hoog. Kan hij dat vandaag weer? Of is het verstandiger om Rui Costa of Pinot op te stellen?

daanwo

Valverde of Quintana als kopman?

Trainee

Froome....

ah-ja

Pinot heeft gewoon de benen niet. Niet gisteren, niet vandaag. Costa zou laten lopen hebben gisteren omdat hij voelt dat GC toch niks wordt

WCEendT

Gewoon gegokt en verloren, subtopper daar moeten we het mee doen deze tour.

Klootje Kriekeljon

Die puntentelling, ik blijft het belachelijk vinden.

Ik had een heel deftig team vandaag met D. Martin. Maar toch scoor je nog minder punten dan een vergelijkbare ploeg die ipv D. Martin G. Thomas/Contador heeft, puur door teampunten.

Ga toch weg man. BS-poule.

Sowieso: poultjes vul je voor de Tour in, niet tijdens.

Laatst gewijzigd
JimKro

Dan stop je toch lekker

Gids05

Zou.martin nu voor de bergtrui gaan ? Of zal valls en kelderman morge wat kunnen ????

Klootje Kriekeljon

Exact wat ik dacht Jimkro. Hier winnen echt de lijkste teams. Met de Giro nog een Astana-ploeg. Belachelijk.

jan.linde

Ergens ben ik het met klootje eens, dat gisteren de nr.1 in de dag uitslag 7 skymannen op kan stellen en winnen zegt veel..

snoek1974

Ja is wel op geluk gesteld echter hou je dit nooit een ronde vol of je moet een superteam zoals Astana in de giro had opstellen , maar over het algemeen piek je maar 1 dag , hoeveel punten zou die vandaag hebben ?

Had zoiets in gedachte met Uran , Martin en Kwia ( combinatie team punten / gele trui voor paar dagen / groene trui ) , dit is wel mislukt want Martin is uit de tour , Uran en Kwia vallen enorm tegen en Cavendish heeft maar 1 rit gewonnen .

Niballie

'@klootje

En daarbij, wat ik laatst dacht: twee teamgenoten, neem als voorbeeld de gebroeders Yates, rijden samen op de finish af. Ik heb Simon in m'n team en Adam niet. Voor de meeste Scorito-punten moet ik dan hopen dan Adam wint, want als Simon wint krijg ik 50p en als Adam wint krijg ik 44+10=54p. Alleen door die teampunten.

En idd, gisteren kregen Sky-mannen 21 teampunten...

snoek1974

'@ allieballie - dit klopt wel , alleen gebeurt dit niet zo vaak en als dit wel gebeurt , win meestal de kopman die de meeste geselecteerd hebben , vb Froome - Porte van de week .

Be het wel met je eens dat de team punten wel worden overgewaardeerd en moeten de teampunten naar 5 punten voor een etappe zodat je met jouw voorbeeld net niet uitkomt , want dit voorbeeld gaat ook op bij bijv witte trui / groene trui / gele trui etc .

Dus jouw renner kan beter 2de zijn dan eerste als de nr 1 positie wordt ingenomen door een ploeggenoot / bij de nr 3 heb je gewoon zelfde aantal punten bij dit voorbeeld en bij sommige truien gewoon nog meer punten . Gisteren de Sky positie was wel een uitzondering aangezien Froome de etappe gele trui en bolletjes trui heeft ( hoewel je dan vandaag nog 11 punten per renner oplevert voor Froome in bolletjes in geel / bolletjes , dus 66 punten voor de " knechten " ) .

Froome als kopman is 80 punten / Valverde 33 punten / Quintana 34 punten , dus dan heb je vandaag nog steeds een score van 213 punten , 4 punten meer dan mijn team vandaag terwijl ik de nr 2 , 8, , 10 , 11 en 13 in mijn team had , dus naarmate ik het meer bekijk kan je wel enorm scoren op teampunten en wordt dit enorm overgewaardeerd , al denk ik nog steeds dat je niet puur op team punten kan winnen en er ook een enorm risico kleeft aan deze manier van kiezen

Gids05

Is bardet nou gebleseerd ???? Of niet .woie kan ik t beste zetten bardet ook 3puntjes voor jongere of pinot of kelderman ????? Wie zouden jukkie nemen ?????

snoek1974

'@ gids 05

Dat is een lastige want ze zijn alle drie niet in beste doen , heb pinot en Bardet en heb beide eruit gelaten vandaag .

Heb je nog groene trui punten in je team of team genoten van Sky of Moviestar , want daar zou ik eerder voor gaan

Konysjev

Klootje Kriekeljon, hoezo poultjes vul je in voor de Tour en niet tijdens?
Het is juist de charme van dit spel dat je elke dag weer negen renners kunt selecteren die je denkt nodig te hebben voor die rit en dat je elke dag weer invloed kan blijven uitoefenen op het resultaat. Bovendien hebben we allemaal voor de Tour al 16-20 renners mogen kiezen. Veel leuker om er elke dag mee bezig te zijn dan die eenvoudige, ouderwetse en saaie poultjes waarbij je één keer voor de Tour een paar renners kan selecteren waar je het dan drie weken mee moet doen en verder passief te kijken wat het oplevert.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ Konyshev , hier ben ik het mee eens , zo kijk je dagelijks naar die poule en wie je gaat opstellen en ook wie je had kunnen kiezen en wat je weer meeneemt naar de volgende ronde ,

Ben er nog wel mee bezig maar bepaalde renners vallen flink tegen , dus ben al in voorbereiding in de vuelta , vond gisteren bizar om te zien dat Rodriguez en Uran gewoon op bijna 16 minuten binnenkomen en Pinot zelfs op 21 minuten , voor de sprint / heuvel vallen Kristoff en Kwia enorm tegen.

daannnnn

Zullen kwiatkowski en Wellens nog iets gaan proberen deze tour denken jullie of zijn ze gewoon niet goed genoeg?

Poeksel

Kwia zal niet meer hoeven knechten voor Urán Urán...

siht

Kwait bakt er toch niks van joh. Kwam gisteren ook als een van de laatste binnen.

Monsalve

'@Klootje Ik vind het dagelijks invullen van de poule nog wel z'n charme hebben, moet je beetje opletten wie er de dag ervoor in vorm was of zich spaarde. De teampunten zijn te hoog, dat heb ik na de Giro ook al gezegd. Heb Scorito er zelfs een mail over getuurd en hier gevraagd of meerdere mensen dat wilden doen, maar geloof dat dat niet echt gebeurd is. Iets meer punten voor het AK zou mooi zijn geweest (en misschien ook voor nummers 6 en 7 oid), nu is het verschil tussen 5e algemeen staan en 5e in jongerenklassement of bollen maar 1 punt. Al met al vind ik Scorito toch wel de beste (gratis) poule voor de Tour.

Roberto1

Ik vind ook dat de puntenverdeling nergens op slaan, maar dat wisten we al van te voren. Dus als je daar rekening mee houd is het gewoon prima, en kan je met wat geluk bovenin meedraaien.

Kingstown

'@Monsalve:

Scorito is de grootste poule, maar zeker niet de beste imo.
Speel al een jaartje of 10 Sportpools en die vind ik een veel en veel betere opzet hebben die me veel meer plezier oplevert.

Klootje Kriekeljon

Kingstown dat vind ik dus ook. En daar doet ik het eigenlijk altijd slechter dan bij Scorito. That's not the point.

Scorito is een poule waarin je in de 1e week juist het verschil moet maken ook. Heel vreemd. Als er een ploegentijdrit is al helemaal.

WCEendT

Rodriguez als kopman vandaag, kan nog mooi worden :D.

1 2 ... 89 ... 94 95

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.