Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 13 14 15 16
Bode80

Wordt een rare uitslag vandaag. Kung redt mijn team. :-)

ivo001

Helaas was het vandaag meer een uitvalkoers. Slechts de top 10 bekend nog, maar denk dat Milan op 7 al wel genoeg zou kunnen zijn om door te gaan.

ditisdavid

Denk dat een enkel punt al genoeg zal blijken om te overleven vandaag, en dan is de vraag hoeveel teams er in de tiebreak belanden...

Edit: misschien ook niet, veel populaire renners achteraan de toptwintig. Met enkel Turner en Matthews wordt het voor mij krap, CQ is nog wel in mijn voordeel als het daarop aankomt.

Laatst gewijzigd
opa

Ik dacht ook veilig te zitten met bettiol. Hopelijk philipsen met wat puntjes nog. Mijn hele team voor vlaanderen wordt zo ook uitgeschakeld. Gaat ook nog puntensprokkelen worden voor iedereen zondag. 

Grote kans dat je idd met 1 punt safe bent vandaag. 

ivo001


  • 11 Gautherat

  • 12 Politt

  • 13 Madouas

  • 14 Haller Van Poppel

  • 15 Philipsen

  • 16 Turner

  • 17 Matthews

  • 18 Mozzato

  • 19 Teunissen

  • 20 Degenkolb


Aldus Scorito

Volgens mij best veel teams die op 0 blijven: Maillot, Carbon, Malathion, Vernis, Sjonge, Treenert, arviid.

Dan zou Vernis Arviid het haasje kunnen zijn op CQ

Laatst gewijzigd
vernis

Ik heb Valgren

Ceramiche Ariostea

Bettiol zou mij nog bijna de nek omdraaien met zijn krampen. Volgens mij heeft die dit een aantal jaar geleden in de Tirreno of Strade ook al een keer gehad. Gelukkig redden Bling en Philipsen de meubelen en kunnen we zonder Wout en met Mathieu rustig achterover leunen. Wat betreft de koers is het een groot drama.

JDV21

Wat een k*tkoers. Maar ben wel makkelijk door zo te zien met Milan, Turner en Matthews

Ab Normaal

Dwars door Vlaanderen. Opwarmertje voor de Ronde.

Gezien het deelnemersveld was het vooraf al wel duidelijk. Wout zou met de eer gaan strijken om zijn zelfvertrouwen op te vijzelen en Mads zou zijn Gent-Wevelgem vorm willen bevestigen. Maar waar we dachten naar een wielerwedstrijd te kijken leek het even op een bowlingbaan. Als kegels gingen ze met een hels kabaal in volle vaart onderuit. Toen de stofwolken eindelijk opgetrokken waren konden we het slagveld overzien. Pedersen zagen we al snel. En Stuyven, die lag vervelend, en in de hoek zo'n gele. Het zal toch niet? Ja, dus. Wout. Belgisch hoop in bange dagen.. 

De koers was onthoofd maar ging verder. Interesseerde het nog iemand? Nee, eigenlijk niet. Of ja, Jorgenson wel. Want hij won zijn klassieker. En voor Abrahamsen is dit een hoogtepunt. Küng deed eindelijk weer eens mee om de prijzen, voor wat het waard is.

Van Aert en Stuyven kunnen meteen een streep door hun voorjaar trekken. Breuken.

De schade bij Pedersen en Girmay is nog onbekend.

 

Bij ons vandaag ee ondankbare zege voor Bonorrie, want echt gevierd wordt er vandaag niet. Sven wordt tweede en Limal na fotofinish derde.

Achteraan heeft de bezemwagen zojuist de laatste sleutelbeenresten van Ab Normaal, Nijmos, Maillot à Pois en arviid opgeveegd. Welke stakker is er het slechtste aan toe? De eerste drie gaan op bezoek bij onze debutant en reserve, arviid. Hij is de pechvogel van de dag en mag op CQ achterblijven. Ik hoop toch dat je van je deelname hebt genoten.

Bonorrie 640 13.287
SvenVDB 520 14.773
Limal 490 14.395
NielsH97 490 14.979
Dekenner01 480 14.324
Mithrandir 440 14.149
Bode80 430 14.318
Kokkie1975 400 14.757
Oli4G 340 14.187
Rabbiej 320 14.306
Ivo001 270 13.893
JDV21 270 14.200
Ezequiel 260 14.293
Poeksel 240 13.963
Samuello 200 13.859
Niekvdv 190 13.753
Vernis 160 14.979
Zwartebroekenegeletrui 150 13.445
opa 150 14.214
Wielervolger 140 14.021
BrackenRidgeCycling 130 13.981
Ceramiche Ariostea 120 14.747
callmeal 91 14.852
Zwiebeln 90 14.580
JNB 80 14.140
Bazing 70 13.672
ditisdavid 70 13.718
HeldS 60 14.064
erveedeeee 50 14.507
Franky122 40 13.882
Arjenzvob 40 14.229
Sies 40 14.718
Ab Normaal 30 13.961
Nijmos 30 14.493
Maillot à Pois 0 14.511
arviid 0 14.964

 

Team arviid

VAN AERT Wout
PEDERSEN Mads
DE LIE Arnaud
POWLESS Neilson
PIDCOCK Thomas
THIJSSEN Gerben
WAERENSKJOLD Søren
TILLER Rasmus Fossum
KRON Andreas Lorentz
VAN GILS Maxim
MENTEN Milan
WELLENS Tim
COSNEFROY Benoît
CHAMPOUSSIN Clément
EEKHOFF Nils
HOFSTETTER Hugo
RENARD Alexis
SCHELLING Ide
SEGAERT Alec
LAMPERTI Luke
MORGADO Antonio Tomas
TRATNIK Jan
BOVEN Lars
CAPIOT Amaury

Bonorrie

Oeps, winnen bij dit spel beloofd niet veel goeds. In de grijze middenmoot blijven, dan kom je het verst. Nu op naar de volgende etappe, de hoogmis .............

arviidd

Helaas, het is niet anders. De 2 grote mannen die mij door deze periode moesten slaan, slaan tegen het asfalt. 

Ik heb zeker genoten en nogmaals bedankt dat ik toch nog mee mocht doen. Doe de volgende keer weer graag mee en trek hier mijn lessen uit.

Poeksel

Dat is best wel pech ja, afvallen met de twee (dure) topfavorieten in je team. Al is het voor de betrokken renners nog meer pech.

samuello

Over uitvallers gesproken. Capiot was uitgevallen in Bredene Koksijde met een gebroken sleutelbeen, maar reed vandaag alweer Dwars door Vlaanderen (al finishte hij niet). Misschien dat hij toch Scheldeprijs gaat rijden. Demare is namelijk van de voorlopige startlijst op PCS afgehaald. 

Maillot à Pois
samuello
#313
Over uitvallers gesproken. Capiot was uitgevallen in Bredene Koksijde met een gebroken sleutelbeen,...

Démare heeft inderdaad alle koersen tot en met Parijs-Roubaix geschrapt wegens oververmoeid.

Capiot startte vandaag overigens ten wil en dank: https://sporza.be/nl/2024/03/27/amaury-capiot-moet-nog-geen-2-weken-na-sleutelbeenbreuk-al-opnieuw-koersen-ik-begrijp-het-zelf-ook-niet~1711536464422/

Nijmos

Poeh, het houdt niet over in de vlaamse kasseikoersen dit jaar. Zonder Van Aert (en ook van baarle) nu, vrees ik dat het snel einde oefening gaat zijn. Zonde want met hem erbij gaf ik mezelf wel kans te overleven, zeker wanneer Evenepoel erbijkwam hoefde ik me in de ardennen weinig zorgen te maken.

Limal

Pfff, het kasseikoersplezier is er wel helemaal af nu - er zijn ondertussen meer favorieten uitgevallen dan er spelers afgevallen zijn in dit spel... Zelf kom ik relatief goed weg, maar dat geeft allerminst voldoening.

erveedeeee

Philipsen naar de Scheldeprijs! Wordt ik wel blij van, want die was anders wel erg spannend geworden voor mij.

Laatst gewijzigd
Limal

Right, show must go on.

Na het afhaken van Philipsen, De Lie, Stuyven en Tratnik, én enkele wonderbaarlijke genezingen, sta ik morgen met volgende renners aan de start: Van der Poel, Küng, Merlier, Asgreen, Girmay, Teuns, Sénéchal, Mayrhofer, Sheehan, Turner, Frétin, Moscon en Capiot. Dat moet voldoende zijn, desnoods op cq als er zich weer een DDV-style domino-spel voordoet.

Philipsen naar de Scheldeprijs ipv de RVV juich ook ik toe - welkome ademruimte bovenop Merlier, Lamperti en Hofstetter.

BrackenRidgeCycling

Dat word een grote nightmare for me vanacht, ik moet het doen met Bling,Asgreen, Girmay, DvB, Teuns, Gautherat, Eekhof, Meeus and Capiot.

Als ik de hoogmis overleef heb ik Thijssen, Hofstetter en Turgis aan de start in de Scheldeprijs.

 

Ziet er niet goed uit 

Ab Normaal
ditisdavid
#240
Even vooruit kijkend, het laatste wisselmoment duurt volgens de huidige planning minder dan 24 uur,...

Dit is een heel goed punt.

Daarnaast zijn we met twee deelnemers meer gestart dan de bedoeling was omdat ik de reserves heb laten meedoen. Dus heb ik wat aanpassingen aan de kalender gemaakt.

Ik heb twee koersen toegevoegd zodat we weer uitkomen met het aantal deelners en ik heb de eerste racee van blok 3 (WK ITT) verschoven naar blok 2 zodat het wisselmoment, zoals ditisdavid al terecht aangaf anders maar 24 uur zou zijn, nu een week duurt.

Samenvattend de wijzigingen:

 

  1. Race 31 van de kalender is nu de Europese kampioenschappen ITT. Deze valt na de Bemer Cyclassics en voor de Coppa Sabatini.
  2. Race 37, het wereldkampioenschap ITT was de eerste koers van blok 3 maar is nu de laatste koers van blok 2.
  3. Race 39 is toegevoegd. De Binche Chimay. Van alle races na het WK is deze diegene met het sterkste deelnemersveld en daarom wel op te nemen. Deze koers valt na het WK wegrace en voor de Sparkassen Münsterland Giro.

Voor de volledigheid hieronder de nieuwe kalender na het eerste wisselmoment.

        WISSELMOMENT    
             
26 Juli 27-7-2024   Olympische Spelen ITT Frankrijk Olympisch
27 Augustus 3-8-2024   Olympische spelen RR Frankrijk Olympisch
28 Augustus 10-8-2024   Donostia San Sebastian Klasikoa Spanje World Tour
29 Augustus 25-8-2024   Bretagne Classic - Ouest-France Frankrijk World Tour
30 September 8-9-2024   Bemer Cyclassics Hamburg Duitsland World Tour
31 September 11-9-2024   Europees kampioenschap ITT België Europe Tour
32 September 12-9-2024   Coppa Sabatini Italië Europa 1.Pro
33 September 13-9-2024   Grand Prix Cycliste de Québec Canada World Tour
34 September 15-9-2024   Grand Prix Cycliste de Montréal Canada World Tour
35 September 18-9-2024   Grand Prix de Wallonie België Europa 1.Pro
36 September 21-9-2024   Super 8 Classic België Europa 1.Pro
37 September 22-9-2024   Wereldkampioenschap ITT Zwitserland World Tour
             
        WISSELMOMENT    
             
38 September 29-9-2024   Wereldkampioenschap RR Zwitserland World Tour
39 Oktober 1-10-2024   Binche Chimay België Europa 1.1
40 Oktober 3-10-2024   Sparkassen Münsterland Giro Duitsland Europa 1.Pro
41 Oktober 5-10-2024   Giro dell'Emilia Italië Europa 1.Pro
42 Oktober 6-10-2024   Paris - Tours Elite Frankrijk Europa 1.Pro
43 Oktober 7-10-2024   Coppa Bernocchi - GP BPM Italië Europa 1.Pro
44 Oktober 8-10-2024   100^ Tre Valli Varesine Italië Europa 1.Pro
45 Oktober 10-10-2024   Gran Piemonte Italië Europa 1.Pro
46 Oktober 12-10-2024   Il Lombardia Italië World Tour

Nijmos

Kun je dit op p1 niet meer aanpassen? Dat gaat dan nog wel voor verwarring zorgen wellicht. Zelf verwacht ik niet er nog bij te zijn tegen die tijd dit jaar.

JDV21

Wie maken zich vandaag zorgen? Zelf voel ik me wel veilig met MVDP in mijn team

ditisdavid

De DSQ van Matthews kon wel eens allesbepalend blijken. Erg blij dat ik het dankzij Van der Poel goed kon hebben...

Ceramiche Ariostea

Met Mathieu, Morgado, Teuns, Bettiol, Matthews, Wellens, Sheehan in de top 20 schijnt de zon in huize CMA

Ceramiche Ariostea
ditisdavid
#323
De DSQ van Matthews kon wel eens allesbepalend blijken. Erg blij dat ik het dankzij Van der Poel goe...

Matthews is alleen teruggezet naar plaats 11

1 2 ... 13 14 15 16

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.