Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 31 32 33 34 »
Ab Normaal

Benieuwd naar 11 t/m 20. 
Officiele uitslag pas vamavond later helaas. 

Mithrandir

Klopt! Ik zit nog even te wachten op de rest van de top20 voor ik de champagne open trek.

Als Tiberi en Jorgenson 11e en 12e worden ben ik alsnog 2e

Maillot à Pois

Firstcycling mannen, always look at firstcycling: https://firstcycling.com/race.php?r=24&y=2024

Proficiat Mithrandir!

Mithrandir

Dankjewel! Mooi om dit spelletje te winnen tussen te kenners hier.

Ab Normaal

Grande finale. Alleen al hier te staan maakt je tot een winnaar.

Eerst de koers zelf. Geen vallend blad gezien, ook een keer geen vallende renners, ook dat is fijn aan het einde van het seizoen. Tadej stond aan de start en dan wint ie dus. Iedereen wist het al en had zich er bij neergelegd. Iedereen wist waar ie zou gaan, daar ging ie en niemand probeerde het zelfs.

 

En dus streed de rest om de kruimels.

Misschien toch wel goed om er eens te beseffen dat wat wij dit jaar gezien hebben uniek is. Hét fenomeen onder de fenomenen. De beste wielrenner in de geschiedenis van de sport die het beste seizoen dat ooit door een renner gereden is zojuist heeft afgesloten. Dit gaan we niet snel meer meemaken. Onthoudt dit. Later kun je tegen je kleinkinderen zeggen dat je dit heel bewust heb meegemaakt.

Nee, het is niet meer spannend als Pogacar aan de start staat van een wielerwedstrijd, maar wat was dit bijzonder...

Remco Evenepoel, die toch ook geen misselijk seizoen heeft gehad en bij mij dit sezoen vooral enorm aan sympathie heeft gewonnen, werd op grote afstand tweede, maar was op zijn beurt weer beter dan de rest. Ciccone reed slim naar plek 3.

 

En dan, onze strijd, die natuurlijk veel belangrijker was.

Pogacar hadden onze tenoren uiteraard alle drie. Zonder hem kun je niet winnen. Beseft iedere fervent Afvalkoers speler trouwens dat de goede man volgend jaar helemaal niet meer te betalen met die absurd hoge CQ score die hij morgen heeft?

Verder zijn de scores mager. Sterker nog, er is meer één andere gekozen renner die punten scoort. Een man die eigenlijk een teleurstellend seizoen kende. Tot deze week. Hij zorgt er hoogstpersoonlijk voor dat 

Mithrandir de winnaar is van deze Afvalkoers Klassiekers editie. En dat is niet zomaar een prestatie. Dat is buitengewoon knap. Hij houdt maar liefst 46 spelers achter zich en heeft in de eerste twee periodes slechts één keer op de hotseat plaats hoeven te nemen. Bij Milaan - San Remo.

In mijn ogen is zijn cruciale beslissing geweest om Powless er in het eerste wisselmoment, vóór de tweede periode, niet uit te gooien, wat best een plausibele beslissing was geweest.

 

Van harte gefeliciteerd Mithrandir, een prachtige overwinning. Ik ben heel zeker dat er bij jou thuis hartgrondig gejuicht is of niet?

 

Wielervolger wordt tweede, op CQ punten. Voor BrackenRidgeCycling die uiteindelijk derde wordt. Ook jullie gefeliciteerd, al zal de teleurstelling het op dit moment nog winnen van de trots, die jullie zeker mogen hebben.

 

Mithrandir 760 13.332
Wielervolger 600 12.395
BrackenRidgeCycling 600 12.435

 

Hiermee eindigt dit Afvalkoers seizoen. Ik hoop dat jullie weer enorm hebben genoten van dit spel.

Ik wens jullie allemaal een mooie winter, fijne feestdagen en ongetwijfeld tot volgend jaar!

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Gefeliciteerd Mithrandir mooi ploegje samen gesteld. 

Arno bedankt voor de organisatie and het lees plezier. 

Zelf wist ik dat het moeilijk zou worden, maar toch weer mooi de finale gehaald. 

Tot volgend seizoen allemaal 

Maillot à Pois

Bedankt Ab voor de feilloze organisatie en om het koersjaar van een extra spanningselement te voorzien, dominante Pogi of niet.

Proficiat aan de drie straffe mannen op het podium!

Ik ben volgend jaar terug van de partij, voor méér dan een Olympisch diploma dan, uiteraard!

Poeksel

Gefeliciteerd Mithrandir! 

 

(nummer 1, 2 en 7 vandaag, zucht)

Wielervolger

Gefeliciteerd Mithrandir! De verdiende winnaar als je als enige van de 3 finalisten met iemand naast Pogacar punten weet te scoren in Lombardije.

Zelf ben ik wel blij om de finale gehaald te hebben na de voorbije edities nooit het eerste wisselmoment te bereiken maar om dan op een 2e plaats te stranden is wel een beetje zuur. Ik heb bij de laatste wissels gekozen om vol in te zetten op de Italiaanse wedstrijden maar het inbrengen van Jorgenson, Van Gils en Tiberi bleek compleet waardeloos.

Bedankt voor de organisatie Ab Normaal en tot volgend jaar!

Arry1338

Ookal doe ik al een tijdje niet meer mee, alsnog bedankt! Ik denk dat het soms wordt onderschat wat het betekent om een spel te organiseren. Gefeliciteerd Mithrandir! Ik ben alvast jaloers ;)

Limal

Proficiat Mithrandir! Lombardije en dit spel winnen door de dure Powless niet in te wisselen zou ik vooraf een tikkeltje gek genoemd hebben, maar bleek uiteindelijk een 'stroke of genius' te zijn. Hulde!

En het kan inderdaad nooit genoeg gezegd worden hoe hard we het appreciëren dat iemand een flink stuk vrije tijd opoffert om ons dit spelplezier te bezorgen. Daarom nogmaals dank Ab! Ik kijk uit naar 2025, waarin Pogacar hopelijk niet meer bepalend is vanwege nu écht te duur, want als niet-ezel heb ik me toch drie keer gestoten aan zijn steen(goede benen) in Afvalkoersen dit jaar.

Franky122

Gefeliciteerd Mithrandir; een waardige winnaar! En bedankt Ab voor de organisatie!

Ab Normaal
Maillot à Pois
Bedankt Ab voor de feilloze organisatie en om het koersjaar van een extra spanningselement te voorzi...

Nou, het was zeker geen feilloze organisatie. Twee foutjes gemaakt in mijn bestand. 1 heeft gene invloed gehad, maar bij de eerste de verkeerde afvaller en dat terug moeten draaien. Dat is altijd pijnlijk voor een organisator.

 

Verder vind ik dat voor de beleving van het spel de uitslag altijd z.s.m. gepost moet worden en af en toe wat statistieken en voorbeschouwingen gepost mogen worden. Ik werk 50-60 uur in de week en heb ook nog een gezin met studerende kinderen, waar ook nogal eens voor moet gebeuren. Daardoor heb ik te weinig tijd gehad naar mijn zin om het te doen zoals ik het zou willen doen.

 

Ik verwacht dat daar het komende jaar ook helaas niet veel veranderinging wat betreft beschikbare tijd in komt. Ik wil het spel dus zeker nog wel organiseren volgend jaar, maar, mocht er iemand anders zijn die wel de beschikbare tijd heeft om het écht goed te doen, en het leuk vind om het te organiseren, dan sta ik daar zeker voor open. Dan mag die persoon zich bij mij melden.

Rabbiej neem definitief de organisatie van de grote rondes van mij over, maar niet van de klassiekers.

Bode80
Ab Normaal
Nou, het was zeker geen feilloze organisatie. Twee foutjes gemaakt in mijn bestand. 1 heeft gene inv...

Veel dank voor je tijd en energie in het organiseren van de Afvalkoersen in de afgelopen jaren! Ik snap dat dit (af en toe) een squeeze kan zijn met werk en gezin. Super dat Rabbiej het stokje overneemt bij de grote rondes!

De klassieker versie was geen succes voor mij dit jaar. Kwestie van te weinig tijd gestopt in de voorbereiding (mn die kleine koersen).

Op naar volgend jaar!

oli4g

Proficiat met je overwinning! Ik hoop er volgend jaar terug bij te zijn voor revanche!

1 2 ... 31 32 33 34 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.