Voorspellen lijkt me moeilijk...
MàP | Ivo | Limal | Franky | Poeksel | Wielerv | BRC | Mithr | Ezeq | |
Philipsen | x | x | |||||||
Merlier | x | x | x | ||||||
De Lie | x | x | x | ||||||
Mozzato | x | ||||||||
Meeus | x | x | x | x | |||||
Fretin | x | x | x | x | |||||
Hofstetter | x | x | x | x | x | x | x | x | |
Ackermann | x | x | x | x | x | ||||
Capiot | x | x | x | x | x | x | x | ||
Berckmoes | x | x | x | x | |||||
Lamperti | x | x | x | x | x | ||||
Teuns | x | x | |||||||
Stuyven | x | x | |||||||
Albanese | x | ||||||||
Turgis |
x |
(ik kom dan ook terug op mijn belofte om met zekerheid af te vallen, er zijn ontsnappingskansen)
Ik ben Turgis vergeten bij Poeksel, hopelijk heeft hij daardoor geen slaap gelaten...
Volgens mij kan niemand écht gerust zijn - alle spelers hebben voldoende veel (en verschillende) renners bij om door te kunnen gaan. Merlier of Philipsen die hun sprint missen, De Lie die toch niet voldoende uitgerust is, Hofstetter die in de sprinttrein van Ackermann moet waarna die laatste er niet aan te pas komt zoals sinds de Tour steeds het geval is... Ezequiel kan zomaar de winnaar in huis hebben met Mozzato, als die zijn benen van vorig jaar terugvindt. Een sprint(?) na een lichtjes geaccidenteerd parcours op het einde van het jaar, dan kan het alle kanten op.
En dan Albanese die net voor Lamperti eindigt... P11 tot P20 gaat het voor je moeten doen als ik het goed zie.
Edit: (weer) fout gekeken, Wielervolger heeft De Lie, het is een tweestrijd met Ezequiel - Merlier/Berckmoes vs Mozzato/Meeus/Teuns.
Nope. Voor Ezequiel denk ik.
Dit is de stand na de top 10:
Mithrandir | 1.740 | 13.332 |
Limal | 1.740 | 14.398 |
Wielervolger | 1.380 | 12.395 |
Franky122 | 1.140 | 13.821 |
Ivo001 | 1.060 | 13.541 |
Poeksel | 900 | 12.889 |
BrackenRidgeCycling | 820 | 12.435 |
Maillot à Pois | 740 | 13.410 |
Ezequiel | 500 | 11.789 |
Heb je goed gezien, de uitslag staat op Firstcycling intussen en inderdaad 12 Meeus, 15 Merlier, 18 Mozzato.
Net niet genoeg voor jou helaas, net genoeg voor mij.
Top-8, een Olympisch diploma noemen ze dat in België.
Maar donderdag in Münster wordt ontsnappen aan de uitschakeling nóg lastiger.
Echt wel pech met Kooij. Naar jouw team en de huidige startlijst kijkend ga ik door zolang De Lie bij de eerste 20 rijdt. Ik volg met argusogen de eventuele veranderingen op en vind het ook spijtig dat het parcours wat minder heuvelachtig is dan vorig jaar.
Kooij is inderdaad vreselijke pech.
Als de startlijst blijft zoals ze nu is, zou het morgen wel eens op een "Battle of the Milans" kunnen uitdraaien tussen Franky en mij: als Fretin voor Menten eindigt trek ik aan het kortste eind, en vice versa is Franky het haasje. (Die andere Milan mag doen wat ie wil.)
Binche Chimay, toch beetje een sprintkoers voor de B garnituur. Maar dit jaar besloten toch wat (voornamelijk Belgische) topsprinters af te reizen.
En een sprint werd het uiteraard. Philipsen ging te vroeg, Merlier was nergens te bekennen en dus kon De Lie dit makkelijk winnen. Biniam rijdt een geweldig seizoen en scoort ook hier een dik resultaat. Derde werd de verrassende Fretin die toch echt aan het doorbreken is.
Bij ons wint Mithrandir. Hij lijkt zich ook weinig zorgen te hoeven maken over Sparkassen en later Parijs - Tours. Maar hoe zit het met het Italiaanse werk?
Tweede werd "ik val zeker af" Limal. Hoe serieus kun je de man nog nemen? Vrijwel iedere koers roept hij het weer.... Een team samenstellen kan hij, dat blijkt, maar zijn voorspellingen zijn niet serieus te nemen :)
Maar zoals altijd gaat het om de laatste plaats. Na de eerste 10 was het al duidleijk dat het nog slechts tussen twee ging. Onze bollentrui en de man waarvan ik al voorspelde (in tegenstelling tot Limal kan ik geen team samenstellen maar wel voorspellen) dat hij met het zweet tussen zijn handen zou zitten.
Helaas voor hem heeft de nummer 11 t/m 20 niet meer voor een stunt gezorgd en mag Ezequiel niet meer meespelen. Toch gewoon keurig 9e geworden.
En voor de rest: In België mogen ze misschien blij zijn met een Olympisch diploma, in Nederland zijn wij daar niet tevreden mee ;) Hier gaan we enkel voor de winst.
8 teams gaan sprinten in Munster.
Mithrandir | 1.790 | 13.332 |
Limal | 1.740 | 14.398 |
Wielervolger | 1.460 | 12.395 |
Franky122 | 1.190 | 13.821 |
Ivo001 | 1.060 | 13.541 |
Poeksel | 980 | 12.889 |
BrackenRidgeCycling | 900 | 12.435 |
Maillot à Pois | 790 | 13.410 |
Ezequiel | 600 | 11.789 |
Tsja die De Lie heeft me ook voor het lapje gehouden hoor. Ongelooflijk veel koersen gereden, vormpeil slecht, moe, depressief, van alles mankeerde de beste man, maar even een paar uurtjes in de regen trainen en hij kan opeens weer winnen ondanks een slecht gevoel. Morgen wordt wellicht spannend maar als ik al doorga dan is Paris Tours Elite geheid mijn eindstation. Net als Limal ben ik erg goed in het downplayen van mijn team, nu nog hopen dat ik net zo slecht kan voorspellen ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.