Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 31 32 33 34
Poeksel

Nog meer opgeschoond: 

 

Ivo001 (17 renners)  
VAN GILS Maxim     636
WELLENS Tim     623
TEUNS Dylan     384
BETTIOL Alberto     349
TRATNIK Jan     121
MOSCON Gianni     68
EVENEPOEL Remco     2.933
      13.541

 
Poeksel (15 renners)      
GREGOIRE Romain     784
VAN EETVELT Lennert     437
BETTIOL Alberto     349
TURGIS Anthony     306
EVENEPOEL Remco     2.933
HIRSCHI Marc     1.883
VAN GILS Maxim     636
      12.889

 
Wielervolger (18 renners)      
PIDCOCK Thomas     891
MATTHEWS Michael     633
ALBANESE Vincenzo     380
BETTIOL Alberto     349
HERMANS Quinten     242
COVI Alessandro     141
ALAPHILIPPE Julian     618
BUSATTO Francesco     186
JORGENSON Matteo     936
VAN GILS Maxim     636
TIBERI Antonio     347
      12.395

 
BrackenRidgeCycling (19 renners)      
Gregoire Romain     784
Rota Lorenzo     648
Van Gils Maxim     636
Matthews Michael     633
COSNEFROY Benoît     452
Turgis Anthony     306
Gautherat Pierre     148
Berckmoes Jenno     104
Valter Attila     503
Busatto Francesco     186
TIZZA Marco     178
      12.435

 
Mithrandir (21 renners)      
POWLESS Neilson     1.060
GREGOIRE Romain     784
ROTA Lorenzo     648
SHEEHAN Riley     251
TRATNIK Jan     121
RAFFERTY Darren     103
BOVEN Lars     95
DEVRIENDT Tom     13
STRONG Corbin     586
ALAPHILIPPE Julian     618
PIDCOCK Thomas     891
BERCKMOES Jenno     104
      13.332

Laatst gewijzigd
ivo001

Deze startlijst voor vandaag is redelijk compleet:

https://firstcycling.com/race.php?r=196&y=2024&k=8

Voor mij aan de start: Evenepoel, Bettiol en Wellens.

Afgelopen weekend zijn de 2 teams die een hogere CQ waarde hadden dan mijn team geelimineerd, dus bij een gelijke stand ben ik het haasje.

Maar als ik naar het overgebleven lijstje hierboven kijk is Mithrandir afhankelijk van Rafferty en Strong vandaag.

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Naast Strong en Rafferty is ook Powless gestart ik hoop dat het voldoende is. Mijn cq waarde is inmiddels de een na hoogste.

ivo001
Mithrandir
Naast Strong en Rafferty is ook Powless gestart ik hoop dat het voldoende is. Mijn cq waarde is inmi...

Powless is wel een sterke troef nog! Firstcycling had Valgren in zijn plaats staan.

Poeksel

BRC zal zich ook niet gerust voelen met Matthews, Busatto en Tizza. Wielervolger de eerste twee met Bettiol en Albanese (vorig jaar tweede), en lagere CQ. Voor mij moeten REV, Hirschi en Bettiol het doen.  Als Wellens niet bij de eerste twintig eindigt en/of niet voor Hirschi ben ik veilig begrijp ik. Wielervolger kan een vergelijkbare rekensom maken.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Mithrandir lijkt veilig. Voor de anderen is het spannend. 

Mithrandir

Het gaat idd de goede kant op. Powless heeft precies op tijd zijn goede benen terug gevonden.

ivo001

Ik dacht dat Evenepoel samen met Sivakov weggereden was? Hoe kan het dat Sivakov in die groep 2 zit en Evenepoel niet :o

ditisdavid
ivo001
Ik dacht dat Evenepoel samen met Sivakov weggereden was? Hoe kan het dat Sivakov in die groep 2 zit...

De groep-Evenepoel werd teruggepakt en Sivakov is vervolgens een tweede keer weggereden met Adrià, Powless en Baudin.

ivo001
ditisdavid
De groep-Evenepoel werd teruggepakt en Sivakov is vervolgens een tweede keer weggereden met Adri&agr...

Oei! Wanprestatie van mijn renners Evenepoel, Bettiol en Wellens :(

Wordt erg penibel zo, nu ik in de top 10 al namen als Powless en Busatto zie staan.

 
Pos
 
 
Renner
Team
UCI
Tijd
1     Van Tricht Stan Alpecin-Deceuninck 200 03:50:10
2     Baudin Alex Decathlon AG2R La Mondiale Team 150 + 00
3     Adrià Roger Red Bull-BORA-hansgrohe 125 + 00
4     Powless Neilson EF Education-EasyPost 100 + 00
5     Lemmen Bart Team Visma | Lease a Bike 85 + 00
6     Sivakov Pavel UAE Team Emirates 70 + 03
7     Pinarello Alessandro VF Group-Bardiani CSF-Faizanè 60 + 05
8     Godon Dorian Decathlon AG2R La Mondiale Team 50 + 01:27
9     Busatto Francesco Intermarché-Wanty 40 + 01:27
10     van den Berg Marijn EF Education-EasyPost 35 + 01:27
11     Maestri Mirco Team Polti Kometa 30 + 01:27
12     Van den Bossche Fabio Alpecin-Deceuninck 25 + 01:27
13     Higuita Sergio Red Bull-BORA-hansgrohe 20 + 01:27
14     Braet Vito Intermarché-Wanty 15 + 01:27
15     Vendrame Andrea Decathlon AG2R La Mondiale Team 10 + 01:27
16     Ballerini Davide Astana Qazaqstan Team 5 + 01:27
17     Zingle Axel Cofidis 5 + 01:27
18     Burgaudeau Mathieu TotalEnergies 5 + 01:27
19     Strong Corbin Israel-Premier Tech 5 + 01:27
20     Camprubí Marcel Q36.5 Pro Cycling Team

 

Evenpoel nog wel gefinisht in de groep die voor plek 8 sprintte, maar hij werd 53e. Wellens en Bettiol DNF...

Evenpoel vooral ook ingezet als wissel omdat het een van de weinige destijds bekende namen was op de startlijst van GP Bernocchi. Achteraf had ik de plek beter leeg kunnen laten, want die punten op het WK waren niet nodig.

Vaarwel heren, het was mij een genoegen.

@Ab Normaal Bedankt voor de organisatie, ik ga graag op herkansing volgend jaar. Succes aan de overgebleven strijders.

 

Laatst gewijzigd
Poeksel

Kom ik weer goed weg. Ik had meer van mijn renners verwacht dan plek 46, 53 en DNF. 

Voor morgen is het allereerst spannend of de koers wel gereden wordt.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Tjonge, ik hoef hier de uitslag niet meer te geven, jullie doen dat iedere dag voor mij al.

Gisteren een drukke dag, zowel zakelijk als privé. Geen koers gezien, maar als Van Tricht wint voor Baudin en Adria, zal het vast een spannende koers zijn geweest en ongetwijfeld de moeite van het kijken waar.

Helaas niets van gezien, zelfs geen samenvatting. Dus iets zinnigers dan dit kan ik er niet over vertellen.

 

Zoals ieder jaar leveren deze kleinere koersen geen hoge puntenaantallen op en valt de beslissing vaak op CQ. Dat is dit jaar niet anders. Je moet een beetje mazzel hebben ook. Nailson Powless. Het hele jaar nog geen reet gepresteerd. Zijn managers zullen allemaal gedacht hebben dat het een ordinaire miskoop was. Maar als een duveltje uit een doosje is ie er dan eindelijk. Al maakte het eigenlijk niets uit. De man met de hoogste CQ waarde scoorde namelijk geen punten. En dan is het over.

Ivo001 gaf het zelf al aan. En dan zou ik hem nu best graag afbranden naar traditie, maar ja, als je 5e wordt en er op zo'n koers uitgaat met ook nog eens bijna 1500 punten onder het budget, tja, wat kan ik daar dan op zeggen... Soms zit het mee, soms zit het tegen. Meer niet eigenlijk. Goed gepresteerd Ivo maar op dit belangrijke moment zat het net niet mee.

Wie het winnarsgeluk wel lijkt te hebben is Poeksel. Vandaag zero points en toch weer door.

Eens kijken of we vandaag gaan fietsen. Mocht het onverhoopt niet doorgaan vandaag vanwege het noodweer, spelen we de final met 3 i.p.v. 2. 

 

Mithrandir 330 13.332
Wielervolger 140 12.395
BrackenRidgeCycling 140 12.435
Poeksel 0 12.889
Ivo001 0 13.541

ivo001

De race van vandaag is gepauzeerd en inmiddels geannuleerd.

Toch jammer dat dat noodweer niet een dag eerder was 😅

Ab Normaal

Vandaag dus geen afvaller en we spelen de finale met 3. 

Limal
ivo001
De race van vandaag is gepauzeerd en inmiddels geannuleerd. Toch jammer dat dat noodweer niet een d...

Inderdaad Ivo, heel oneerlijk allemaal. Ik stel daarom voor dat we de finale spelen met iedereen die wisselmoment 2 haalde ;-)

Wielervolger

Voor morgen heb ik met Albanese, Matthews, Covi, Bettiol en Busatto wel wat leuke namen op de voorlopige startlijst.

Maar als het klopt dat Hirschi niet rijdt ben ik volgens mij nu al zeker van een finaleplaats in Lombardije :-)

Poeksel

Pff, dan ben ik bijna kansloos :(

ivo001

Vandaag zouden we gestart zijn met enkel Bettiol en Trentin...

Mithrandir

Go Powless!

Ab Normaal

Neilson Powless, een zeer sympathieke renner die je een zege gunt.

En al helemaal als het in een toch min of meer sprintkoers is en dan ook nog op zo'n indrukwekkende wijze. Niets gestolen, straf staaltje.

Benieuwd of hij de beslissing kan brengen in Lombardije.

Vandaag in ieder geval de sterkste. Corbin Strong wint de sprint van het eerste peloton, voor Oeroeboero.

 

Ook vandaag bij ons weer weinig spanning. Hij gaf het vooraf al aan, het zou erg moeilijk worden om uitschakeling vandaag te voorkomen. En ook geen geluk vandaag. En dus nemen we afscheid van ons meesterbrein. Poeksel mag niet meer meespelen.

 

We gaan dus de finale in met 3 tenoren.

Mithrandir met Powless, BrackenRidgeCycling, de winnaar van 2022, en Wielervolger, inmiddels ook een zeer ervaren speler.

 

Mithrandir 1.250 13.332
BrackenRidgeCycling 260 12.435
Wielervolger 210 12.395
Poeksel 0 12.889

 

Morgen maar eens de startlijst bekijken en zien wie welke ijzers nog in het vuur hebben.

Het podium is bekend, alleen de volgorde nog niet. Ik wens jullie allemaal veel succes heren!

Poeksel

Teleurstellende laatste week van Hirschi :(

Bedankt voor de organisatie Ab!

Wielervolger

Zal een spannende finale worden denk ik.

Ikzelf heb met Jorgenson, Tiberi en Busatto de grootste namen op de startlijst. Jammer genoeg voor mij geen Pidcock. Ook Mithrandir had Pidcock en moet het nu doen met Powless, Rota, Gregoire en Tratnik. Dat zijn wel namen die goed in vorm lijken te zijn. Ook BrackenRidgeCycling maakt zeker kans met Valter, Rota, Gregoire en Busatto aan de start.

Veel succes BRC en Mithrandir!

BrackenRidgeCycling

Jorgenson and Powless maken volgens mij wel de grootste kans om een top tien plek te halen, maar Valter mag me verassen.
Veel succes 

Mithrandir

Tratnik start niet dus ik ben volledig afhankelijk van Powless. Powless moet top 20 eindigen en voor Jorgenson, Tiberi, Bussato en Valter om te winnen. Ik denk dat ik doorat ik de hoogste cq waarde heb zeker geen favoriet ben. Veel succes laat de finale maar beginnen.

Laatst gewijzigd
danusz1986

Dat is gelukt Powless 8e.

1 2 ... 31 32 33 34

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.