Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 31 32 33 34
Franky122
Maillot à Pois
Kooij is inderdaad vreselijke pech. Als de startlijst blijft zoals ze nu is, zou het morgen wel een...

Dit is wel geestig, want nota bene Jonathan Milan heeft zich afgemeld en Pedersen heeft zijn plek ingenomen waardoor je redelijk veilig lijkt te zijn. Zo raar kan het lopen soms.

Limal
Franky122
Dit is wel geestig, want nota bene Jonathan Milan heeft zich afgemeld en Pedersen heeft zijn plek in...

Pssst... Trentin

Maillot à Pois
Franky122
Dit is wel geestig, want nota bene Jonathan Milan heeft zich afgemeld en Pedersen heeft zijn plek in...

The battle of the MIlans wordt het inderdaad niet meer, want ook Menten is van de startlijst af.

Ik krijg sterke Mads in de plaats, maar zoals Limal terecht aanstipt heb jij nu ook Trentin. De Münsterland Giro zal nog nooit met zoveel aandacht gevolgd zijn!

Ab Normaal

Ha, dat doet dit soort spelletjes ook met je. Wedstrijden waar je eerst nooit interesse in had volg je nu ineens. 

Mithrandir

Vandaag zal wss geen probleem worden. Zelf heb ik 7 starters en de veel gekozen Hofstetter en Capiot starten niet. Na vandaag volgen de laatste koersen elkaar snel op en zal het spannend worden. Mijn wissels pakken voorlopig nog niet zo goed uit Milan heeft nog geen races op zijn programma en Alaphilippe is hard gevallen.

Limal
Maillot à Pois
The battle of the MIlans wordt het inderdaad niet meer, want ook Menten is van de startlijst af. Ik...

Blijkbaar was er ergens een foutje ingeslopen - sterke Mads is een uurtje geleden vervangen door de machtige Martin op PCS. Broer van!

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois
Limal
Blijkbaar was er ergens een foutje ingeslopen - sterke Mads is een uurtje geleden vervangen door de...

Ik vermoedde gisterenavond al zoiets. Toen stond Martin al bij FirstCycling en die maken door de band genomen minder foutjes dan PCS.
Het grappigste is dat blijkbaar ook het social media team van Lidl Trek voor de opstelling naar PCS kijkt en dan zichzelf moet corrigeren.

https://x.com/LidlTrek/status/1841778605828759967

Minder grappig is dat er nu wel een heel exotisch scenario voor mij noodzakelijk is om verder door te stoten.

Maillot à Pois

Geen heel exotisch scenario helaas, ik blijf achter in Münsterland en moet op gehele Belgische wijze tevreden zijn met m'n nipte Olympische diploma. Succes aan de zeven overgebleven toppers in de bloedstollende finaleweek, en tot weerziens!

Limal

Achterblijven in Duitsland, erger wordt het niet natuurlijk. Nonetheless een mooie einduitslag!

Ikzelf ga waarschijnlijk (100% zeker!) Emilia niet overleven. Als enige Pogi-loze team voorlopig enkel Evenepoel en Pidcock aan de start en ook geen andere potentiële puntenpakkers die nog toegevoegd kunnen worden. Bij Remco lijkt het beste er wel af na die zotte Tour-OS-WK combinatie en Pidcock was nergens tijdens het WK. Dat terwijl Pogi natuurlijk gaat heersen en winnen. Me dunkt dat zelfs Ab het deze keer met mijn doemdenken realisme eens zal zijn.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Gelukkig zijnj er voor de sprinters regelmatig ook leuke eendagswedstrijden. Het is jammer dat er eerst uren gekoerst moet worden om de renners wat hardheid in de benen te geven, maar ja, 2 kilometer en dan een sprint kan ook niet.

 

Nu was het weer de beurt aan Philipsen. Leek wat uitgeblust, ging in Binche nog te vroeg en en werd verslagen door De Lie. Nu was er winst en kwam De Lie er niet aan te pas. Geeft ook weer aan dat je zelfs met sprints wat mazzel moet hebben en dat je met een constante factor als Fretin nu is, ook gewoon heel ver kan komen.

Vandaag bij ons Australisch succes. Afvalkoers veteraan en voormalig winnaan BrackenRidgeCycling toont zijn spierballen  en wint dankzij de ingewisselde Philipsen, Meeus, Biniam en Ackie. Poeksel wordt keurig tweede en ook Ivo001 zal met vertrouwen uitkijken naar Parijs-Tours

Onderin was het minder spannend. Onze Maillot wist al dat hij (weer) een miraculeuze ontsnapping nodig had. Waar dat eerder al wel eens lukte, was dat deze keer een brug te ver en nemen we afscheid van een tevreden Belg.

Toch minder snel tevreden zijn met je Afvalkoers diploma en vol voor de winst gaan, bollenman!

En toen waren we nog met 7... Waarlijk een goede prestatie heren!

 

Nu gaat het geweer van schouder verwisselen. Eerst eentje voor de klimmers, dan nog een keer sprinten, dan 3x heuvelen met vanuit het verleden vaak beslissingen op CQ, voordat we afsluiten met de absolute kleppers.

Veel succes en plezier met de laatste week Afvalkoers van 2024.

 

BrackenRidgeCycling 1.620 12.435
Poeksel 1.420 12.889
Ivo001 1.360 13.541
Mithrandir 1.200 13.332
Wielervolger 1.100 12.395
Franky122 960 13.821
Limal 940 14.398
Maillot à Pois 460 13.410

ivo001

Zoals verwacht is Dylan Teuns toegevoegd aan de Emilia startlijst :)

Franky122

Wel bijzonder dat Limal zonder Pogi alsnog het hoogste cq-team heeft. Ik denk inderdaad dat het met die combi heel lastig gaat worden om de volgende rit te overleven. Zonder mijn reddende engel Limal worden Paris-Tours Elite (zonder Kooij), Coppa Bernocchi (mocht Evenepoel niet rijden, misschien Trentin) en Gran Piemonte (met alleen Trentin) geen leuke ritten voor mij...

Poeksel

Ik denk (blijkbaar in tegenstelling tot Limal) dat het niet 100% zeker is dat Pogacar voor Evenepoel eindigt. De kans is natuurlijk heel groot, maar hij mag nog hopen (en anderen vrezen).

BrackenRidgeCycling

Pogacar Valter en Tizza moeten het doen voor mij.
Hopelijk genoeg

ivo001

Teuns 19e, zou dat de redding zijn?

En een DNF voor Remco. Hopelijk beter in GP Bernoche

Maillot à Pois
ivo001
Teuns 19e, zou dat de redding zijn? En een DNF voor Remco. Hopelijk beter in GP Bernoche

Teuns hoeft je niet te redden, Ivo. Limal had enkel Pidcock en Remco aan de start, dus Pogi volstaat voor jou.
Pidcock heeft nog aardig zijn best gedaan, maar dit keer had Limal gelijk. In Italië achterblijven is minder erg dan in Duitsland, zou je denken, maar in Münster was het weer toch beter.

Ab Normaal

Inderdaad Maillot, het weer in Italië was niet best. 

Maar dat deerde onze wereldkampioen niet. Hij wilde zijn nieuwe kleding shoven, als een model op de catwalk.

Het wielrennen wordt er niet spannender op. Als Tadej aan de start verschijnt worden de anderen gedegradeerd tot figuranten. Er kan beter een prijs uitgeloofd worden voor de nummer 2.

De winnaar? Tom Pidcock. Alles heeft hij gedaan voor zijn ploegleider en manager Limal.

Maar ja, de Meester niet selecteren is natuurlijk vragen om executie. Het was geen vraag of hij zou sneuvelen, maar wanneer Pogacar de trekker over zou halen. 

Vandaag dus en daarmee is de Sloveen voor ons uitgespeeld. Overwinningen beginnen in deze fase van de strijd langzaam te tellen, Wielervolger zal dus met genoegen geconstateerd hebben dat het met de vorm van zijn mannen goed zit. Ook Mithrandir gaat langzaam in een overwinning geloven.

Eerst morgen nog even gravelen in een zwembad. Wie verzuipt er?

 

Wielervolger 1.130 12.395
Mithrandir 1.100 13.332
BrackenRidgeCycling 660 12.435
Ivo001 610 13.541
Poeksel 600 12.889
Franky122 600 13.821
Limal 500 14.398

Limal

Eindelijk lig ik eruit, anders was er van mijn geloofwaardigheid helemáál niets meer over :-)

Zelfs met de plotse topprestatie van Pidcock had Evenepoel top-5 moeten finishen om BRC nog achter me te houden. Terecht afgevallen dus. 'In hindsight' heb ik het met Evenepoel, Tarling én Küng te veilig gespeeld voor de tijdritten, had ik minstens 1 wissel te weinig over voor wisselmoment 2 en heb ik dat wisselmoment verknoeid door cruciale info te missen (Bonnorie's onbestaande wissels, Carapaz, Lotto/Van Gils die niet startten in Emilia).

Bedankt Ab voor een heel seizoen spelplezier en heel veel succes aan de zes nognietafgevallenen!

Poeksel

Voor vandaag (als ik het goed zie): 

Iedereen heeft Ackermann, behalve Franky122. Iedereen heeft Hofstetter, behalve Mithrandir. Beiden missen ook Capiot. Zij hebben allebei wel Fretin, net als ik. Ivo001 en BRC hebben favoriet Philipsen, Mithrandir en wielervolger andere favoriet De Lie. 

Dit is niet een complete lijst, maar ik geloof dat ik als enige veilig ben en Franky122 zich het meeste zorgen zal maken. Al is Fretin in vorm!

Franky122

Theoretisch zouden Trentin (+ evt Fretin), De Lie en Philipsen top 20 kunnen rijden en als Trentin en Fretin genoeg punten opleveren dat ik door zou gaan, dan zou je kunnen afvallen lijkt me Poeksel. Maar een erg onrealistisch scenario. Volgens mij is de grootste vraag of Trentin + Fretin meer opleveren dan De Lie + Ackermann + Capiot, dan zou ik Wielervolger voorblijven. Spannende koers zo.

 

Poeksel

Ah, Trentin (tweevoudig winnaar) gemist, is het toch nog ook voor mij spannend.

Laatst gewijzigd
Franky122

Turgis eindigt voor trentin en daarmee eindigt het voor mij. Veel plezier gehad aan dit spel; succes aan de overblijvers!

Poeksel

Ja dat was close.

Ab Normaal

Het leek wel of we twee WK's gravel hadden. Ik zag een groepje grijze wezens sprinten voor plek 3 nadat eerst een geelzwarte renner en een grijs-blauw-rood-gele man de finish waren gepasseerd.

Mathieu vd Poel, de winnaar van het "echte" WK gravel kwam schoner over de streep dan Christophe Laporte. Winnaar Parijs-Tours 2024. De laatste "sprint" koers van deze Afvalkoers klassiekers editie. De heren sprinters worden bedankt voor hun diensten en kunnen weer de kast in tot februari.

Wat werd het weer spannend. Poeksel dacht een momentje dat hij nog voor de startvlag viel al mocht boarden voor het vliegtuig naar Italië. Een ernstige misrekening. En dat van iemand die toch zeer bekwaam is in het ver vooruit denken....

Buiten de waard Trentin gerekend.

BRC en Ivo zullen het jammer vinden dat we niet meer gaan sprinten. Als een waren Laporte en Vacek waren zij vandaag duidelijk de sterkste.  Wielervolger en Mithrandir zagen in de grijze melee even geen Belgische driekleur meer. En De Lie is niet bepaald een meester in het positioneren. Zou het dan toch... Maar toen de stofwolken opgetrokken, pardon modderspetters afgespoeld waren, bleek hij toch keurig 7e geeindigd te zijn.

Ik heb de finishfoto niet gezien, maar hoe klein zal het verschil zijn geweest tussen Turgis en de betere sprinter Trentin? Ik weet het niet, maar toch wist de Fransman zijn wiel voor dat van de Italiaan over de finish te drukken en dus is het Franky122 die het onderspit delft.

Denk dat niemand met Franky naar Lombardije wilde, waar hij een grote kans had om te winnen. Maar ja, daar komen is wel de opdracht. En daar kom je niet met allemaal toppers. Toch een verdienstelijke 6e plaats. En je mag bij Maillot à Pois een Olympisch diploma ophalen.

 

We vertrekken met 5 naar de Laars alwaar het nu hard gaat. In 6 dagen weten we wie de Afvalkoers Klassiekers 2024 op zijn naam schrijft. Het woord is eerst aan de heuvelaars en de subtoppers. Wie heeft daar het beste op geanticipeerd?

BrackenRidgeCycling 520 12.435
Ivo001 500 13.541
Wielervolger 200 12.395
Mithrandir 200 13.332
Poeksel 120 12.889
Franky122 100 13.821

Poeksel

Ja, daar kom ik goed weg.

We hebben nog deze teams in de strijd: 

 

Ivo001 (17 renners)      
STUYVEN Jasper     657
VAN GILS Maxim     636
WELLENS Tim     623
TRENTIN Matteo     583
TEUNS Dylan     384
BETTIOL Alberto     349
ACKERMANN Pascal     323
HOFSTETTER Hugo     271
LAMPERTI Luke     176
TRATNIK Jan     121
MOSCON Gianni     68
CAPIOT Amaury     10
PITHIE Laurence     378
EVENEPOEL Remco     2.933
PHILIPSEN Jasper     1.971
      13.541

 
Poeksel (15 renners)      
GREGOIRE Romain     784
VAN EETVELT Lennert     437
BETTIOL Alberto     349
ACKERMANN Pascal     323
TURGIS Anthony     306
HOFSTETTER Hugo     271
FRETIN Milan     136
CAPIOT Amaury     10
EVENEPOEL Remco     2.933
HIRSCHI Marc     1.883
MEEUS Jordi     659
VAN GILS Maxim     636
BERCKMOES Jenno     104
      12.889

 
Wielervolger (18 renners)      
DE LIE Arnaud     1.715
PIDCOCK Thomas     891
MEEUS Jordi     659
MATTHEWS Michael     633
ALBANESE Vincenzo     380
BETTIOL Alberto     349
ACKERMANN Pascal     323
HOFSTETTER Hugo     271
HERMANS Quinten     242
COVI Alessandro     141
CAPIOT Amaury     10
ALAPHILIPPE Julian     618
BUSATTO Francesco     186
JORGENSON Matteo     936
VAN GILS Maxim     636
TIBERI Antonio     347
      12.395

 
BrackenRidgeCycling (19 renners)      
Gregoire Romain     784
Meeus Jordi     659
Rota Lorenzo     648
Van Gils Maxim     636
Matthews Michael     633
Asgreen Kasper     565
COSNEFROY Benoît     452
Ackermann Pascal     323
Turgis Anthony     306
Hofstetter Hugo     271
Gautherat Pierre     148
Berckmoes Jenno     104
Capiot Amaury     10
Valter Attila     503
Busatto Francesco     186
TIZZA Marco     178
PHILIPSEN Jasper     1.971
      12.435

 
Mithrandir (21 renners)      
DE LIE Arnaud     1.715
POWLESS Neilson     1.060
MERLIER Tim     872
GREGOIRE Romain     784
ROTA Lorenzo     648
ACKERMANN Pascal     323
SHEEHAN Riley     251
ANIOLKOWSKI Stanislaw     248
LAMPERTI Luke     176
FRETIN Milan     136
TRATNIK Jan     121
RAFFERTY Darren     103
BOVEN Lars     95
DEVRIENDT Tom     13
STRONG Corbin     586
ALAPHILIPPE Julian     618
MILAN Jonathan     530
PIDCOCK Thomas     891
BERCKMOES Jenno     104
      13.332

1 2 ... 31 32 33 34

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.