Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 18 ... 33 34
ivo001

Weer een ronde verder. Nu 3 weken wachten tot Rund um Koln. Nog weinig bekend over de startlijst, maar als ik de uitslagen van de vorige 2 edities bekijk ben ik bang dat ik het misschien wel op CQ waarde moet gaan overleven.

JDV21

Er is nu een voorlopige startlijst bekend voor Rund um Koln. Ik heb momenteel Capiot, Senechal en Herzog aan de start. Andere namen die in onze teams zitten zijn Mozzato, Welsford, Ackermann, Boven, van Uden en Taminiaux

samuello

Ik ben benieuwd hoe Mozzato het doet in zijn 24e(!) eendagskoers van dit jaar. Normaal gesproken zou hij top 10 moeten rijden, maar met zoveel koersen mag het af en toe ook wat minder zijn, zie de Antwerp Port Epic. Met ook Ackermann en een lage CQ, voel ik me wel veilig

ivo001

Het lijkt erop dat ik het moet doen met enkel Ackermann en Capiot. Ackermann werd in 2016 6e, en Capiot in 2019 19e, dus er is potentie.

Limal

Juist, morgen gaan we ook hier weer verder! De deelnemerslijst lijkt nog niet volledig bevestigd, maar volgens PCS zou ik Capiot, Sénéchal, Boven en de vandaag toegevoegde Girmay aan de start hebben. Die laatste alleen al zou reeds genoeg moeten zijn hoop ik.

ivo001

Girmay erbij is wel gunstig 🙂

BrackenRidgeCycling

Ackermann, capiot, Seneschal and Girmay zou genoeg moeten zijn. 

Mithrandir

Vandaag voor mij aan de start Boven, Ackermann en Girmay.

Vooral die laatste ben ik heel blij mee.

opa

Ik heb boven en CAPIOT. Benieuwd of dat genoeg zal. Blijken te zijn.. Het uitvallen van GIRMAY in de giro kan wel eens bepalend zijn voor de komende koersen.

Ik had gehoopt dat een thijssen of menten wel wat van deze koersen zouden meepakken maar daar lijkt het voorlopig niet op. 

JDV21

Ah jammer dat girmsy aan de start staat. Maar hopelijk is senechal en capiot (en herzog)  genoeg

Ceramiche Ariostea

2 renners aan de start met van Uden en Bini dus op naar de Franco Belge

ditisdavid

Met plekjes 2, 5 en 7 voor mij ook een zorgeloze middag. Gaan verrassend hoge scores zijn met deze uitslag.

JDV21

Hopelijk is capiot genoeg voor me

Maillot à Pois
opa
Ik heb boven en CAPIOT. Benieuwd of dat genoeg zal. Blijken te zijn.. Het uitvallen van GIRMAY in de...

Ik dacht net te zeggen dat het er benard voor je uitzag, maar volgens de teams op p1 heb jij gewoon Girmay wel in je ploeg 🙂

opa

Oeps helemaal vergeten dat ik die had haha. Mijn hoofd zat nog in de giro, maar leuke verassing :). Geeft ook een wat geruster hart voor de komende wedstrijden

opa

Jdv heeft wel een probleem dan waarschijnlijk 

Limal

Volgens een snelle telling daarstraks zat Girmay vanmorgen nog in 15 teams en Van Uden in 4 teams - iedereen met hen is dus zeker veilig. Het hebben van Taminiaux, Ackermann of Capiot kan misschien ook al genoeg zijn, maar heb de teams niet nagekeken, dus het is wachten op Ab's verdict.

Maillot à Pois
Limal
Volgens een snelle telling daarstraks zat Girmay vanmorgen nog in 15 teams en Van Uden in 4 teams -...

Taminiaux en Ackermann zeker wel, aangezien van JDV zijn starters enkel Capiot in de punten reed. 

Ab Normaal

Rund um Köln,  was ik het toch gewoon bijna vergeten...

8 vluchters, ik ken geen één van de 8. De overstekende vrouw met de rollator duidelijk ook niet, al betwijfel ik of die er überhaupt één uit het hele peloton kende. Toen de vroege vlucht (vroeg) ingerekend was, kwam er een nieuwe vlucht met wel 3 bekende heren. Maar uiteindelijk werden ook zij gegrepen en kregen we een sprint van een sterk uitgedund peloton.

Casper van Uden liet eindelijk weer eens zien waarom mensen in hem bleven geloven. Hij wond de sprint met overmacht, voor Biniam, recentelijk nog opgever in de Giro en Blouwe (en dat is geen spelfout :) ).

Vernis blijkt goed in het voorspellen van C koersjes en strijkt vandaag de eer op. Hij doet dat voor Ceramiche Ariostea die dit vanaf zijn vakantieadres met veel genoegen zal bekijken.

Onderin hebben ook hier SvenVDB en Ab Normaal weer eens dezelfde score. Maar gelukkig voor hen niet de laagste. Samuello en Oli4g hebben nog lager, maar ook zij komen met de schrik vrij.

De echte schrik zat er goed in bij JDV21, DeKenner01 en JNB, want het werd het een tiebreak, niet geheel onverwacht in zo'n koers. En het is Dekenner01 die iets te ruimhartig is geweest en daarom in Köln moet achterblijven. Geen vreselijke straf want Keulen is een leuke stad.

Bedankt voor je deelname!

Vernis 1.300 14.979
Ceramiche Ariostea 1.100 14.747
HeldS 1.080 14.064
ditisdavid 980 13.718
Ivo001 980 13.893
Poeksel 980 13.963
BrackenRidgeCycling 980 13.981
Wielervolger 980 14.021
Zwiebeln 980 14.580
Mithrandir 780 14.149
Rabbiej 780 14.306
Nijmos 780 14.493
opa 700 14.214
Ezequiel 700 14.293
Limal 700 14.395
Maillot à Pois 700 14.511
NielsH97 600 14.979
Franky122 520 13.882
Bonorrie 480 13.287
Ab Normaal 480 13.961
SvenVDB 480 14.773
Samuello 280 13.859
Oli4G 280 14.187
JNB 200 14.140
JDV21 200 14.200
Dekenner01 200 14.324

Team Dekenner01

Philipsen Jasper
Pedersen mads
VAN DER POEL Mathieu
Powless Neilson
KÜNG Stefan
Pidcock Thomas
Merlier Tim
GREGOIRE Romain
BAGIOLI Andrea
Van Gils Maxim
Matthews Michael
van Baarle Dylan
Teuns Dylan
Segaert Alec
Laurance Axel
BUSATTO Francesco
Lamperti Luke
Allegaert Piet
REX Laurenz
Tratnik Jan
Magnier Paul
Capiot Amaury

samuello

Jammer dekenner01! Met Rex, Allegaert, Lamperti, Laurance, Magnier, Capiot en Segaert genoeg renners die dit soort koersen (top 20) zouden kunnen rijden. Helaas blijkt dat niet voldoende.

Volgende koers is alweer over 3 dagen, met de Circuit Franco Belge. Ik had voor de Afvalkoers nog nooit van deze koers gehoord en dus is het ook niet gek dat geen van mijn renners op de startlijst staan. Mijn CQ is goed, dus ik hoop dat er (tenminste) nog iemand is die 0 punten scoort. 

JDV21

Oef dat is maar net goed gegaan. Maar zonder girmay kan het nog knap lastig gaan worden. Waarom moest hij nou uitvallen in de giro 😅

BrackenRidgeCycling

Ik heb Capiot, Senechal, Rota and Berckmoes aan de start, zou genoeg moeten zijn.

ivo001

Lijkt erop dat ik enkel Capiot aan de start heb, kan nog spannend worden. In CQ net duurder dan Samuello

Nijmos

Voor mij moeten voorlopig beide "aert's" het doen. En dat zijn helaas niet zulke zekerheden als Wout. Piet en Yves, zet 'm op!

Limal

Een sprookje voor sommigen, pure horror voor anderen: gisteren is De Lie toegevoegd aan de startlijst! Ten huize Limal opluchting alom, anders moest het van Capiot, Sénéchal, Sheehan en een knechtende Boven komen.

1 2 ... 18 ... 33 34

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.