Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 24 25 26 27
ivo001

Dan is mijn troef Oorluis overbodig.

En verder lijkt hij alleen maar koersen buiten ons spel om te gaan rijden.

SvenVDB

Ook voor de wedstrijd van morgen zal er geen spanning te beleven zijn. Niemand aan de start hier en de hoogte CQ score. Niet gewisseld, het kon natuurlijk niet blijven duren.

Ab Normaal
oli4g
#622
Tenzij Kung (SvenVDB) of Asgreen (Rabbiej) geen top 20 rijden, zal Nijmos afvallen vandaag. De rest...

En die twee hebben top 20 gereden. 
Helaas ben ik nog niet thuis en duurt dat nog wel even. Uitslag wordt helaas pas morgen. 

Ab Normaal

Grofweg konden we deze gedowngrade EK ITT (zelfs de lamme en de blinde mochten meedoen om nog aan 29 deelnemers te geraken) in drie groepen indelen. Zij met Küng, mensen met Asgreen en de stakkers met niemand.

7 stuks met een dikke nul en dus een flinke tiebreak. Ieder jaar komt het een paar keer voor, dus zou je zeggen: een doorgewinterde speler als Nijmos zou moeten weten dat je niet te duur moet zijn.

Sterker nog, hij had nog willen wisselen maar selecteerde enkel nog duurdere renners. Duurder dan duur en daar betaald hij dan direct de rekening voor. Het jaar eindigt hier voor hem. En toen waren we nog met 16. Snel door naar Italië!

Mithrandir 500 13.765
Limal 500 13.940
Bonorrie 500 13.955
SvenVDB 500 14.773
BrackenRidgeCycling 260 13.463
ditisdavid 240 13.967
Wielervolger 160 13.632
Ezequiel 160 13.938
Rabbiej 160 14.605
Ivo001 80 12.723
Poeksel 0 13.734
Ab Normaal 0 13.867
Franky122 0 13.930
Maillot à Pois 0 14.081
Zwiebeln 0 14.082
Oli4G 0 14.366
Nijmos 0 14.493

Ab Normaal

En de volgende, het gaat nu hard.

Kleine Italiaanse koers, daar gaan we er nog veel van krijgen in blok 3. Les om te leren? Ik denk het wel.

Koers niet gezien, maar met een relatief beperkt deelnemersveld en de in topvorm verkerende Marc Hirschi aan de start, kunnen we die de bloemen vooraf al geven.

En zo geschiedde. 2 helden durfde het aan om de dure Zwitser te selecteren. Poeksel en Zwiebeln. Hun beloning? Gebroederlijk samen de overwinning vieren waar Poeksel dan net weer baas boven baas is.

Daaronder wat truttige scoretjes, maar het is weer genoeg om een ronde verder te komen.

Maar liefst 10 van de 16 deelners haalden een dikke ketser hier. 0 hele punten. Puike prestatie heren!

De treurigste van allemaal? SvenVDB als duurste weet je hoe laat het is. Tijd om naar huis te gaan. Voor Rabbiej was het vandaag 5 voor 12.

Met Sven verdwijnt ook direct de laatste deelnemer uit het spel die niet gewisseld heeft na blok 1.

Vannacht vliegen we met de hele bups naar Canada waar we morgen weer aan de bak mogen. Wat een bikkels zijn.

Ciao!

 

Poeksel 600 13.734
Zwiebeln 600 14.082
Ivo001 160 12.723
Wielervolger 140 13.632
Bonorrie 140 13.955
Ab Normaal 50 13.867
BrackenRidgeCycling 0 13.463
Mithrandir 0 13.765
Franky122 0 13.930
Ezequiel 0 13.938
Limal 0 13.940
ditisdavid 0 13.967
Maillot à Pois 0 14.081
Oli4G 0 14.366
Rabbiej 0 14.605
SvenVDB 0 14.773

ivo001

10 Nulpunters, dat is wel stevig :o

Voor Quebec en Montreal heb ik maar liefst 8 starters, dat zou goed moeten komen.

  • Bettiol
  • De Lie
  • Van gils
  • Girmay
  • Lamperti
  • Matthews
  • Tratnik
  • Wellens

 

Limal

Blij dat ik Matthews heb ingebracht!

Ab Normaal

Het wordt nu echt een afvalrace.

Vandaag het eerste criterium van het tweeluik dat uitgegroeid is tot een semi klassieker omdat de sport in een ander deel van de wereld gepromoot moest worden. 200 kilometer lang in dienst van het afmatten van de renners om dan in te schakelen voor die laatst 1,6 kilometer om te kijken naar de onvermijdelijks sprint.

En tussen de deelnemers rijdt Pogacar zijn trainingsritje met het oog op het WK.

Toch werd de sprint door de trainende Pogey en daarna Tiesj Benoot behoorlijk ontregeld. De meesten kwamen niet meer toe aan hun eindschot. Als het echt zwaar wordt weet je wie er altijd meedoet.

Bling. Niet meer de allersnelste, maar wel nog de macht en klimvermogen. Niet verrassend dus dat hij, toch geen veelwinnaar hier uiteindelijk op het podium staat. In dit geval zelfs op het bovenste treetje.

Naast hem een exact hetzelfde type renner. Biniam.Te sterk om enkel sprinter te zijn. Derde man op het podium mag toch verrassend zijn. Rudy Molard. Heeft het regelmatig bewezen, maar echt constant is hij niet.

 

Goed, eens kijken wie er bij ons vandaag te vroeg is aangegaan en een De Lie'tje gedaan heeft.

Bij ons is de stand weer volledig door elkaar gehusseldSommige die gisteren bovenin te vinden waren bungelen nu ergens onerin, voor anderen geldt het omgekeerde. Weer anderen staan bij beiden solide bovenaan en de laatste groep bungelt steeds onderaan.

Gisteren 5e van onderen, vandaag dagwinnaar. Zo snel kan het gaan. Ditisdavid en hij mag vandaag de handjes in de lucht steken, voor Ivo001 en Limal.

Echt hele lage scores zien we niet. Bonorrie dankt Lorenzo Rota. Zonder zijn 17e plaats geen Montreal. Daarmee redt hij het vege lijf. Daardoor krijgen we een tiebreak tussen de winnaar van gisteren. Toen dagwinnaar vanwege een goedkoper team, nu blijft hij in het spel vanwege zijn goedkopere team. Nee, Poeksel zal nooit meer dure teams insturen.

Zijn prooi van vandaag luistert naar de naam Oli4G. Het op een na duurste team wat er nog in zat.

Overmorgen Montreal voordat we weer koers zetten naar Europa.

 

ditisdavid 1.280 13.967
Ivo001 1.271 12.723
Limal 1.271 13.940
BrackenRidgeCycling 1.210 13.463
Maillot à Pois 1.210 14.081
Rabbiej 1.180 14.605
Wielervolger 1.171 13.632
Mithrandir 870 13.765
Ab Normaal 780 13.867
Ezequiel 741 13.938
Franky122 681 13.930
Zwiebeln 611 14.082
Bonorrie 601 13.955
Poeksel 581 13.734
Oli4G 581 14.366

Poeksel

Phew!

oli4g

Ah balen! maar verdiend aangezien ik altijd wel bij de laagste scores zat sinds de omloop. Bijna tijd voor klassiekers '25 😃

Limal

Weer een ronde verder, maar nu komen er drie wedstrijden aan waarin ik niet weet hoe ik ze kan overleven. Het overzicht van welke teams/renners er nog meedoen is wat moeilijk te maken nu, maar het niet (meer) hebben van o.a. Van Gils en Grégoire gaat me in Montréal zuur opbreken vrees ik.

Rabbiej

Nog nooit zo hard voor Aranburu gejuicht... Vamos!

Edit: Met zijn +- 15e plek lijk ik door te mogen, oef.

Laatst gewijzigd
Limal

Zou het kunnen? Overleef ik op de hot seat?

ivo001

Enkel Van Gils in de punten voor mij, maar P4 zal wel genoeg zijn in combinatie met de laagste CQ.

Limal

Iedereen die punten scoort is veilig Ivo, ikzelf doe daar alvast niet aan mee ;-)

Ab Normaal

Tadej Pogacar. Iedereen die mij kent weet dat ik al jaren de loftrompet schal voor de beste man.

Ik durf sterker te zeggen: de beste wielrenner van, op zijn minst, de laatste 40 jaar.

Wat een fenomeen. Wat een geweldenaar. Ergens maakt het de sport ook wel minder spannend. Waar hij rijdt om te winnen, wint hij ook. Waar hij wil, hoe hij wil. Denk dat hij dit seizoen slechts één keer echt verslagen is. Etappe 1 van de Tour door Narvaez.

 

Bilbao is de eerste van de normale renners en Flipje steekt zijn neus ook weer eens aan het venster.

Maxim van Gils in je team hebben was vandaag genoeg. En dat waren er 5. 1 deed het nog beter en dat was Wielervolger. Hij heeft Alaphilippe er in gewisseld en kraait daardoor victorie vandaag. Franky heeft nog Oeroeboeroe en wordt daardoor 2e. Vier teams sprokkelen nog wat puntjes en met name Rabbie gaf al aan blij te zijn met de 15e plaats van Alex. En terecht. Zonde deze puntjes was het eliminatie met de hoogste CQ score.

Die eer is nu weggelegd voor onze Duitse ui. Dat wordt flink huilen dus om de uitschakeling voor Zwiebeln. 

Met zijn allen weer het vliegtuig in de plas over. Nog 3 afvallers tot het laatste puzzelmoment.

Woensdag gaan we verder in Wallonie. I.v.m. een korte vakantie zou het kunnen dat de uitslag iets later komt.

 

Wielervolger 13.632 400
Franky122 13.930 370
Ivo001 12.723 320
BrackenRidgeCycling 13.463 320
Ab Normaal 13.867 320
Maillot à Pois 14.081 320
Ezequiel 13.938 181
Bonorrie 13.955 110
ditisdavid 13.967 50
Rabbiej 14.605 50
Poeksel 13.734 0
Mithrandir 13.765 0
Limal 13.940 0
Zwiebeln 14.082 0

Limal

Phew!

Rabbiej

Als duurste overgebleven team zal het worstelen zijn om de komende etappes door te komen. Ik kwam gisteren in Montréal nog aardig weg door Aranburu maar de blik op de startlijst van Wallonië levert alweer een hoop stress. Op dit moment zie ik 2 renners uit mijn team op de startlijst staan: Lars Boven en Riley Sheehan. Beide coureurs reden vorig jaar een beter najaar maar hopelijk zien we hun goede benen woensdag ook weer eens. Ik heb het in ieder geval hard nodig.

Daarnaast vind ik het ondertussen knap aan het worden hoeveel koersen Maxim van Gils meedoet die op ons programma staat. Elke keer kom ik hem weer tegen op de startlijst en ik baal er steeds meer van dat die niet in mijn ploeg zit. Maar goed, de focus van het laatste wisselmoment zal bij mij moeten liggen op het verlagen van de cq-waarde, mocht ik het al gaan halen. 

Laatst gewijzigd
oli4g

Ik vermoed dat iedereen toch wel zal proberen om Pogi erin te wisselen, met hogere CQ scores tot gevolg. 

ivo001

Ik maak me in ieder geval niet druk voor Wallonie met van Gils, Teuns, Trentin en Wellens.

Poeksel

Ik had Van Gils bij het wisselmoment niet genomen omdat hij de startlijst van de Vuelta stond. In zijn plaats nam ik Lazkano, die geen Vuelta zou rijden. 

Kunnen die wielrenners niet wat eerder hun plannen bekend maken? Rekening houden met de spelers van de afvalkoers is toch niet te veel gevraagd?

Limal

Sluit ik me helemaal bij aan, Poeksel! Vanwege de Vuelta had ik Van Gils uit mijn team gehaald en vervangen door Cosnefroy. De eerste bezorgt me nu steeds weer het angstzweet, de tweede zit thuis met een gebroken sleutelbeen. En ondertussen focust Van der Poel enkel nog op het WK, waar hij er niet eens aan te pas zal komen tegen renners die wél deftig kunnen klimmen. Zo oneerlijk allemaal... (zei de speler zonder Van Aert)

ivo001

Ik had van Aert er speciaal ingewisseld 😅
Die had ik best kunnen missen in de Olympische Spelen.

Limal

Mooie verandering bij de selectie van Lotto: Van Gils eruit, De Lie erin.

Maillot à Pois
Limal
#649
Mooie verandering bij de selectie van Lotto: Van Gils eruit, De Lie erin.

Dat is een aardige streep door de rekening voor mij, dan moet ik hopen op Teuns en Berckmoes voor wat punten...

Het ziet er sowieso redelijk benard voor me uit voor de komende 2 races, met enkel nog Rabbiej als duurder team en Bini die ervoor kiest in de Gooikse Pijl aan te treden. Ik ben voor mezelf aan het proberen reconstrueren waarom ik precies ook weer Wellens en De Lie heb uit getransfereeerd...

1 2 ... 24 25 26 27

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.