Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 23 24 25 26
Ab Normaal

Aiiiiii, mijn twee wissels Remco en Tarling allebei niet. Kan nog eens een vervelende koers gaan worden zo. 

samuello

Ach, het Europees kampioenschap hoort ook niet thuis in het wielrennen. En zeker niet de tijdrit met net aan 30 deelnemers, waarvan de helft geen profrenner.

Maar je hebt een lage CQ-score, dus je zal wel veilig zijn. Ik moet meer vrezen. Misschien dat Lazkano,  Politt of Tratnik nog rijdt, maar ik zou ze geen ongelijk geven als ze andere koersen de voorkeur geven. Bettiol rijdt Canada, dus die zie ik hier niet starten. Ik kan spijt krijgen van het verwijderen van Asgreen uit mijn team. Ik had al verwacht dat hij het EK zou rijden, maar dacht dat ik met Tarling veilig zat.

ivo001

Eerst nog de Bemer Cyclassics Hamburg. Daar is inmiddels Philipsen op de startlijst verschenen, wat mijn team en anderen wel eens in problemen kan brengen. Voorlopig heb ik alleen Trentin staan, maar ik hoop nog op Ackermann, Matthews, Pederssen, Stuyven en Wellens die het hier in het verleden al goed deden.

Voor het EK tijdrijden hoop ik nog wel op een deelname van Bissegger.

Laatst gewijzigd
Franky122

De Bemer Cyclassics is het minste van mijn zorgen, nu ik op basis van de voorlopige deelnemerslijst van het EK ITT geen enkele deelnemer daar heb. Gelukkig lijken Maillot a pois, Zwiebeln en Oli4g - die een hoger cq-aantal hebben - ook geen deelnemers te hebben, maar dat kan allemaal veranderen als de almachtige Tratnik besluit mee te doen. Die rijdt waarschijnlijk top 20 in dit deelnemersveld. Dat worden spannende dagen...

oli4g

Ik kijk misschien scheef, maar ik zie precies nog teams zonder deelnemers (voorlopig). Ik las gisteren ook dat WVA overweegt deel te nemen nu Remco, Ganna, Tarling niet meedoen.

ivo001

Streep door de rekening met einde seizoen WvA ouch. Geen gunstige wissel.

SvenVDB

Voor Bemer heb ik volgende renners aan de start:

Philipsen
De Lie
Wellens
Kielich
Ackermann
Lamperti
Tronchon

Voor de EC ITT enkel Kung.

samuello

Ik denk dat ik in Bemer (zondag) de zwakste selectie heb met:

De Lie

Aranburu

Politt

Ackermann

Askey

Busatto

Lamperti

Voor het EK ITT (woensdag) lijkt het erop dat Politt start en mij redding biedt (als ik die ronde haal).

Coppa Sabatini (donderdag) heeft de startlijst nog niet bekend gemaakt, maar ik ben bang dat ik niemand aan de start zal krijgen

In GP Quebec (vrijdag) en Montreal (zondag erna) heb ik voorlopig de Lie, Pidcock en Bettiol. 

Maillot à Pois
samuello
#608
Ik denk dat ik in Bemer (zondag) de zwakste selectie heb met: De Lie Aranburu Politt Ackermann...

Met enkel Merlier, Girmay, Hofstetter en Lamperti morgen voel ik me allerminst op m'n gemak. En op het EK ITT niemand... 

BrackenRidgeCycling

Met 7 man aan de start in Bemer denk ik wel door te gaan.
EK ITT Bjerg and Asgreen

Limal

De Lie, Girmay, Hofstetter, Lamperti en Tarling hier, hopelijk voldoende maar het kan evengoed gedaan zijn. O.a. Philipsen en Merlier opofferen voor Evenepoel heeft zo zijn gevolgen...

Het EK ITT zal wel op cq beslecht worden denk ik. Met Küng aan de start (hopelijk toch, na een zware Vuelta) voel ik me daar redelijk veilig.

Franky122

Plottwist; door afzegging Lampaert zal Nijmos zwetend het ek itt tegemoet zien. Mijn worst case scenario dat Tratnik zou meedoen lijkt elke dag onwaarschijnlijker. Maar eerst BEMER.

Ab Normaal

Een koninklijke sprint in Hamburg. Merlier moest de koers verlaten na een val, verder waren alle sprinters van de partij.

Een chaotische finale, topfavoriet Milan leek opgesloten, vond nog een gaatje maar kwam net te laat om Olav Kooij van de zege te houden.

Een prachtige overwinning voor Kooy en Visma Lease a bike. Die konden ze beiden gebruiken.

 

Bij ons wint Bonorrie. Hier komt Nijmos net te kort om hem van de zege te houden. Ezequiel en Rabbiej komen volgen kort daar weer achter. 

Tijdens de stand opmaken schrok ik ineens. Zag ik mezelf daar nu onderaan prijken? Is het dan echt over voor mezelf?

Maar neen, ieder heeft zo zijn functie. Samuello ook. Dankzij hem mag ik nog een rondje verder. Dank daarvoor! Je 'beloning' is wel dat het einde oefening voor je is en je het volgend jaar nog een keer mag proberen. De rest gaat door naar de loterij die EK ITT heet...

 

Bonorrie 1.220 13.955
Nijmos 1.120 14.493
Ezequiel 940 13.938
Rabbiej 940 14.605
Franky122 890 13.930
BrackenRidgeCycling 760 13.463
Wielervolger 760 13.632
Ivo001 670 12.723
ditisdavid 530 13.967
Limal 510 13.940
Maillot à Pois 510 14.081
Mithrandir 470 13.765
Poeksel 440 13.734
Zwiebeln 440 14.082
Oli4G 440 14.366
SvenVDB 270 14.773
Ab Normaal 110 13.867
Samuello 70 14.204

samuello

Jammer. Aranburu en Politt die besluiten om niet mee te spurten en De Lie die de sprint van zo ver begint, dat hij geen kans maakt. Maar mijn selectie was toch niet goed genoeg om te winnen. Ik had een groot risico genomen door geen sprinter als wissel te selecteren. Bedankt voor het organiseren, ik zal volgend jaar weer een poging wagen. 

SvenVDB

Weer eentje overleefd! Jammer dat de WK ITT nog in deze periode zit, die ga ik niet kunnen overleven zonder Tarling vrees ik.

oli4g

Zonder mijn inkomende transfer van Bini had ik er uit gelegen gisteren. Helaas was Asgreen een van die uitgaande transfers en lijkt het er op dat ik daardoor op de EUR ITT niemand aan de start heb. Er zijn ook maar 3 teams met een hogere CQ score: Rabbiej, SvenVDB en Nijmos. Alle vier hebben we Tratnik in ons team dus zijn deelname of niet maakt geen verschil. Sven zal waarschijnlijk ook vrij zeker zijn met Kung. 

Blijven er over als kandidaat afvaller:

- mezelf (14366) 
- Rabbiej  (14605)
- Nijmos (14493)

Hiermee ga ik al voorzichting voorspellen dat het zal afhangen van een top-20 van Asgreen of niet.
De andere deelnemers lijken safe te zijn woensdag.

ivo001

Alle ballen op Bissegger dan maar voor het EK. Helaas geen Tarling, Bettiol, Pedersen of Wellens.

Franky122

Het lijkt erop dat ik het volgende wisselmoment niet ga halen, aangezien mijn tijdritteam te zwak is vergeleken met de andere teams. Het wegvallen van WvA hielp daarbij niet. Svenvdb lijkt als enige team zonder Tarling mijn laatste hoop, maar als hoogste cq-team verwacht ik dat hij het onderspit al eerder delft bij Coppa Sabatini, wat een dag plaatsvindt voor de meer prestigieuze koersen in Quebec en Montreal waardoor CS meer voor de B-garnituur gaat zijn en Sven heeft uitsluitend creme de la creme-renners. Mocht ik erin blijven tot het WK ITT dan moet ik al hopen dat een Sheffield/Kung/Foss/Evenepoel/Bissegger niet meedoen dan wel geen top 20 rijden. Dat zie ik helaas niet gebeuren, zeker nu Sheffield onlangs is toegevoegd. Ach het blijft wielrennen dus het wordt afwachten!

Maillot à Pois
oli4g
#616
Zonder mijn inkomende transfer van Bini had ik er uit gelegen gisteren. Helaas was Asgreen een van d...

Tenzij ik verkeerd kijk, heeft Nijmos ook geen starters, waardoor ook jij al safe zou zijn?

oli4g
Maillot à Pois
#619
Tenzij ik verkeerd kijk, heeft Nijmos ook geen starters, waardoor ook jij al safe zou zijn?

Toch maar even wachten op de definitieve startlijst voor ik zo'n uitspraken ga doen. Teveel Belgen in Nijmos zijn selectie die ze kunnen opdraven in plek van Lampaert. En in dit startveld is alles mogelijk.

Maillot à Pois
oli4g
#620
Toch maar even wachten op de definitieve startlijst voor ik zo'n uitspraken ga doen. Teveel Belgen i...

Afwachten tot de definitieve startlijst is zeker een goed plan.

Maar van de Belgen zal het gevaar niet komen: daar is Victor Vercouillie aangewezen als vervanger voor Lampie. Gelukkig voor jou en spijtig genoeg voor Nijmos draaft Edward Theuns enkel op in de mixed relay.

https://sporza.be/nl/2024/09/09/victor-vercouillie-vervangt-zieke-yves-lampaert-in-ek-tijdrit-edward-theuns-springt-bij-in-mixed-relay~1725877012127/

Ik zie geen Fransen op de startlijst - weet iemand of die net als de Britten verstek geven?

 

oli4g

Tenzij Kung (SvenVDB) of Asgreen (Rabbiej) geen top 20 rijden, zal Nijmos afvallen vandaag. De rest is veilig. Jammer voor hem want met Remco, Wout en Lampaert had hij redelijk wat ijzers in het vuur - maar geen van hen start uiteindelijk.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Een geruststellend bericht, maar wel een beetje suf zo. 

Mithrandir

De spanning is er wel af vandaag. Weer een koers overleeft. Ik realiseer me nu pas dat op dit ek wel de itt maar niet de wegrace meedoet voor dit spel. Is dat omdat we anders met het ek en Montreal 2 koersen op 1 dag zouden hebben? Door het tijdsverschil met Canada zou dat toch moeten kunnen.

Laatst gewijzigd
oli4g

Morgen nog minder spanning, onze speler met de hoogtste CQ score heeft niemand aan de start en valt dus automatisch af

1 2 ... 23 24 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.