Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 23 24 25 26
Franky122

Bettiol in augustus al naar Astana, ben benieuwd of dat gunstig is. Ik heb de teams vergeleken en zolang Van Baarle geen top 20 rijdt dan eindig ik in ieder geval boven opa. Ivo met momenteel alleen Van Gils aan de start maar ook het laagste cq-totaal van allemaal zal daar ook op hopen.

Opa zal na verwijdering van Tronchon van de startlijst hopen op een goed resultaat van Van Gils of dat Laurance niet in de top 20 geraakt, waarna Svenvdb en Vernis in de gevarenzone komen. Ik verwacht dat een van deze 3 de eindstreep niet haalt.

Limal

Waarschijnlijk zullen er verschillende spelers zijn met slechts 1 of 2 renners aan de start en dan kan het alle kanten uit - zelfs de favorieten kunnen makkelijk een top-20 missen in deze "tussenkoers".

ivo001

Lazkano is ook van de startlijst gehaald. Ik had nog overwogen om hem juist in mijn team te wisselen vanwege deze koers. Hopelijk overleven we deze zaterdag, want heb met deze wedstrijd en de super 8 niet echt rekening gehouden zie ik.

BrackenRidgeCycling

Lazkano had ik juist voor deze wedstryd mee genomen.

Dan moet rota het verschil maar maken voor mij 

Franky122
BrackenRidgeCycling
#579
Lazkano had ik juist voor deze wedstryd mee genomen. Dan moet rota het verschil maar maken voor mij...

Als het goed is, win je al op cq van mailloit a pois die enkel Van Gils aan de start heeft. Met de odds nu bekend verwacht en voorspel ik dat onze veelvraat Vernis wel eens de pineut kan zijn, als hoogste cq-team en alleen Sheehan en Laurance die niet veel kansen krijgen van de bookmakers. Maar eens natuurlijk dat alles kan veranderen met een 19e plek ergens. 

opa

ik vond san sebastian heel lastig als wedstrijd. Weinig was nog bekend over de startlijst en het leek me dat renners als lazkano die al lang seizoen hebben gehad met nu de tour de france en de spelen hier niet meer scherp zouden zijn. Dat lijkt dus te kloppen. Ook in mijn te late doorgevoerde wissels had ik niks gedaan aan san sebastian. Ik gokte op cq en van gils en van baarle mogelijk als verassing? fris en goed in vorm? 

Limal

Carapaz die heeft afgehaakt kan het doodvonnis zijn voor Team Limal. Op cq dan maar?

Limal

Met overschot door op cq 😅 De tien spelers met Van Gils gaan opgelucht zijn dat hij als 18e binnenrolde, maar uiteindelijk maakte het ook geen verschil meer omdat Sheehan en Laurance de verdwijningsact van Puigdemont hebben nagedaan.

Ab Normaal

De volgende race en je raadt het al: mevrouw Appie had een afspraak ingepland. 
"Maar het is toch zaterdag?" Zei ze nog...

 

Ik zit daar dus nog, dus het duurt nog een poosje. 

Limal

Geen probleem dit jaar om een kerstgeschenkje te vinden voor mevrouw Appie: de Wielerkalender 2025 ;-)

Ab Normaal

Donostia Clasica San Sebastian.

Vrij vertaald: Door Spelen volledig ondergesbeeuwde Clasica San Sebastian.

Het deelnemersveld leek nog wel iets, maar het gros van de grote namen deed niet echt mee om de prijzen. Niet goed genoeg? Of meer in training? Wie zal het zeggen.... Ik niet in ieder geval, want ik heb er helamaal niets van gezien. Nul, niets, noppes, zero, zilsch, nada.

 

Een ultrasteile puist op het einde. En wie komen er dan bovendrijven? De Waalse Pijl jongens. En inderdaad. Ze waren er .

Marc Hirschi, ex winnaar, versloeg Julian Alaphilippe, meervoudig ex winnaar en langzaam op retour. Van Eetvelt, toekomstig winnaar, werd derde.

 

Dit vonden wij een lastige koers om te voorspellen. En terecht, de startlijst was nog niet bekend, veel toppers op de Spelen in Parijs en veel anderen in training voor de Vuelta.

Poeksel wint. 1.000 punten in deze koers is een hele prestatie. Wielervolger en Zwieblen mogen mee op het podium en ook Oli4G, Mithrandir en Ezequiel onderscheiden zich van het plebs.

Dit gewone voetvolk kunnen we dan weer onderscheiden in twee delen. Mensen met Maxim van Gils mogen naar links, mensen zonder mogen de arena van Squid Game in. Maar liefst 6 stakkers met 0.

De duurste? Vernis. Hij krijgt, met maar liefst 14.979 punten ook verdiend, het nekschot.

En toen waren we nog met 19....

 

Volgende afspraak over twee weken in Bretagne, Frankrijk. A bientôt en veel succes met het puzzelen voor jullie Vuelta team.

 

Poeksel 1.000 13.734
Wielervolger 780 13.632
Zwiebeln 600 14.082
Oli4G 500 14.366
Mithrandir 240 13.765
Ezequiel 200 13.938
Ivo001 20 12.723
BrackenRidgeCycling 20 13.463
Ab Normaal 20 13.867
Franky122 20 13.930
Maillot à Pois 20 14.081
Samuello 20 14.204
opa 20 14.214
SvenVDB 20 14.773
Limal 0 13.940
Bonorrie 0 13.955
ditisdavid 0 13.967
Nijmos 0 14.493
Rabbiej 0 14.605
Vernis 0 14.979

Laatst gewijzigd
ivo001

Met 20p een 7e plek, dat is efficiënt haha. Sterkte Vernis.

Franky122

De deelnemers van de Bretagne Classic druppelen eindelijk binnen en wat een weelde! Ik kan alleen maar concluderen dat iedereen uitstekend heeft geselecteerd want elk team heeft meerdere ijzers in het vuur. Anders dan bij de meeste vorige wedstrijden vind ik het heel lastig om een 'favoriet' aan te wijzen om af te vallen. Ik ga er plat voor zitten wat ik anders niet zou hebben gedaan, echt een meerwaarde van dit spel! 

ivo001

Met de aangevulde startlijst voor de Bretagne Classic heb ik er 6 aan de start. 

De Lie, van Gils, Matthews, Moscon, Pithie en Stuyven moeten het gaan doen. 

BrackenRidgeCycling

Ik zie dat ik er 8 aan de start heb.
De Lie, MVG, Bling Gregoire, Cosnefroy, Laporte, Busatto and Laurance.
Hopelijk is dat voldoende om door te gaan naar Duitsland voor de Bemer Classic

opa

Op eerste blik heb ik alleen van Gils, Busatto en Waerenskjold dus dat beloofd weinig goeds. Waerenskjold mag wel eens zijn vertrouwen in hem gaan belonen of gaat van Gils mij weer redden?  Ik hoor wel bij de favorieten om er uit te gaan. Ik had daarom ook willen wisselen met de Lie, Vermeersch en Christen, maar ja as is verbrande turf.

ditisdavid

Startlijst van Bretagne zal nog eea aan veranderen, Morgado staat er bijvoorbeeld nog op maar die rijdt die dag in principe de Finestre op in de Ronde van de Toekomst. Van Gils lijkt weer eens een achilleshiel voor mij, maar met De Lie, Grossschartner, Matthews, Cosnefroy, Eekhoff, Aranburu en Laurance zou ik toch iemand achter me moeten kunnen houden...

Ik zou er normaal gesproken ook graag voor gaan zitten, maar niet met de koninginnenrit van de Vuelta op dezelfde dag.

opa

de sterke tijdrit van waerenskjold in frankrijk vandaag geeft een beetje hoop 

Franky122

Tarling niet op het ek wielrennen maakt alles nog een tikkeltje spannender.

SvenVDB

Hier ook een 8-tal renners aan de start. Geen tarling op het EK is voor mij dan weer een plusje.

Ab Normaal

En alweer de laatste koers in Frankrijk van deze periode. 

Bretagne, op de kaart lijkt het redelijk dichtbij, maar het is een pokke end rijden. Schitterende omgeving, prachtige natuur. Het land waar de beste wielrenner uit de geschiedenis van Frankrijk vandaan komt. Bernard Hinault. Bijnaam: de das. Serieus? Ja, serieus, verzin dan niks.

Bretagne is ook het land van Asterix en Obelix en hun dorpje. En de stenen menhirs. Wat moet je er mee. Wat heb je er ooit mee gekund? Rare jongens, die Fransen.

 

Maar ze hebben er wel een leuke koers. Die wisselt wel nogal eens van naam en tegenwoordig noemen ze die Bretagne Classic - Ouest France. Race voor de sterke klassiekerrenners en de sterke sprinters. Klimmers zitten het allemaal af te pikken in de Vuelta. Dus dan is het in Bretagne lekker vertoeven.

 

Niets van de koers gezien, dus kan er een heel verhaal over vertellen maar dan zou het op zijn Theo Koomen's zijn (wie van jullie heeft deze legendarische wielerverslaggever nog meegemaakt?).

Hirschi won dus, kennelijk voor de aanstormende sprinters Magnier en Cort. 

Deze mega belangrijke koers levert wil je natuurlijk graag winnen. Dus eens kijken wie deze historische trofee bij ons mee naar huis mag nemen?

Aha, ik zij de gek. Als enige boven de 1.000 punten. Poeksel en Zwiebeln blijven nog enigszins in de buurt bij uw organisator.

Onderaan dan. Daar hoeven we het niet lang over te hebben. Ezequiel komt goed weg. Slechts 80 puntjes, maar er was één team die het nog beroerder deed en die zag dat wel aankomen eigenlijk. De nestor van deze Afvalkoers, opa. De te late wissels betekenen nu letterlijk zijn ondergang. Met De Lie was hij veilig en had hij het vege lijf kunnen redden.

Niet meer tot het laatste moment wachten dus met wisselen. Er kan altijd iets tussen komen.

We nemen dus zeker niet op de leukste manier afscheid van een deelnemer. 

Ab Normaal 1.020 13.867
Poeksel 920 13.734
Zwiebeln 920 14.082
Franky122 820 13.930
Ivo001 520 12.723
BrackenRidgeCycling 520 13.463
Wielervolger 520 13.632
Limal 520 13.940
ditisdavid 520 13.967
SvenVDB 520 14.773
Rabbiej 480 14.605
Oli4G 400 14.366
Samuello 350 14.204
Mithrandir 320 13.765
Bonorrie 320 13.955
Maillot à Pois 200 14.081
Nijmos 200 14.493
Ezequiel 80 13.938
opa 0 14.214

Ab Normaal
SvenVDB
#595
Hier ook een 8-tal renners aan de start. Geen tarling op het EK is voor mij dan weer een plusje.

Misschien toch wel, nu hij exit is in de Vuelta

ditisdavid
Ab Normaal
#597
Misschien toch wel, nu hij exit is in de Vuelta

De Britten doen überhaupt niet mee aan het EK dit jaar.

opa

De (afval)koers wacht op niemand, dus als op tijd op komen draven niet lukt dan verdien je het ook niet om door te gaan. 

Was leuk om mee te doen! Veel succes! 

Maillot à Pois

Ook geen Remco op het EK ITT. Opnieuw een ander perspectief.

1 2 ... 23 24 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.