Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 23 ... 26 27
Poeksel

Maar ik begrijp dat Nijmos zelf bezwaar zou moeten aantekenen? ;)

Limal

Ik teken bij voorbaat bezwaar aan tegen iedereen anders dan Nijmos die bezwaar aantekenen.

Mithrandir

Wat een heerlijk spel is dit (Serieus niet sarcastisch). 

oli4g

Tja, Nijmos heeft natuurlijk extra informatie in de vorm van welke wissels hij doorvoerde, welke wissels er door andere spelers zijn doorgevoerd en wat de uitslag van de ITT was. Stel dat hij enkel Tarling bracht, dan loont het wellicht om zijn wissels toch nietig te verklaren.

Idem met programma-aanpassingen sinds de deadline verlopen is, dan denk ik aan Kwiat, Valter, Plapp, Mcnulty etc..

Het zou zomaar in zijn voordeel kunnen zijn om zijn geplande wissels toch maar bij te houden tot het volgende wisselmoment.

Zo gaf hij bijvoorbeeld aan dat hij WVA geschrapt had, maar die lijkt nu toch in vorm te komen voor aanstaande zaterdag..

Laatst gewijzigd
ditisdavid

WMB zijn er dan twee opties:

  • de hele wissel alsnog ongeldig verklaren
  • de goedkoopst ingebrachte renner eruit halen om het team van Nijmos onder de 15k te brengen (ervan uitgaande dat het om een klein verschil gaat, anders de goedkoopste renner waarmee het verschil overbrugd wordt)

Met de kanttekening: volgens de regels zou het eigenlijk optie 1 moeten zijn...

Poeksel

Goedkoopste renner (van het team na de wissels) eruit halen lijkt me toch de meest logische oplossing.

Bonorrie

Waarom de goedkoopste en niet de duurst ingebrachte nieuwkomer (wissel) eruit halen dan ?

Hier staat niks van in de regels en Ab wordt er plotseling mee geconfronteerd en moet een beslissing nemen, die voor elke willekeurige medespeler een gevolg kan heben (komende wedstrijden)

Denk dat de wissels van Nijmos inderdaad het beste voor de volgende wisselronde kunnen worden bewaard en deze ronde ongeldig verklaren. Volgende keer maar beter rekenen. Is een rekenfout van een deelnemer, waar de organisatie niks aan kan doen.  😎

Poeksel

Zo (goedkoopste renner eruit) werd het meen ik in het verleden opgelost.

Ab Normaal

Nou, het heeft wat voeten in de aarde gehad. De Afvalkoers leeft niet alleen bij ons.

Bill Gates heeft woord gehouden en binnen Microsoft is met man en macht naar de oorzaak gezocht. Ze vonden dit zo belangrijk dat een paar van hun apps daarvoor vandaag wereldwijd even uit gezet moesten worden en niet bruikbaar waren voor miljoenen mensen. Maar ja, kwestie van prioriteiten.

 

De uitkomst bleef overigens hetzelfde. Team Nijmos werd te duur. En dus tellen de wissels van Nijmos niet mee en hij speelt verder met zijn oude team.

Maar wat was dan ook alweer de uitslag? Het is inmiddels al weer zo lang geleden. Ik dacht, ik vraag het Karl Vannieuwkerke, die kan het zich vast nog wel herinneren. "Rem-co E-ve-ne-poel"

Karl gaat dat nooit meer vergeten. Remco ook niet. Ganna ook niet, hij werd tweede en Wout zoefde met twee dichte wielen naar het brons.

 

3 tijdritten deze periode. Dus wie heeft zicht bij ons het beste voorbereid? Mithrandir is de naam.

Met Ganna, Wout, Tarling en Küng hoeft hij zich weinig zorgen te maken. in deze discipline.  Rabbiej wordt tweede en Limal derde. En wie vinden we op plek 4 en 5? Jawel, opa en Nijmos. Eeen hoop gedoe om niets?

Nu Tarling waarschijnlijk de Vuelta gaat rijden hoeft het niet eens zo slecht te zijn, geen wissels. We gaan het zien. De Afvalkoers blijft ondoorgrondelijk.

Dan (want overwinningen zijn slechts voor de statistieken) waar het uiteindelijk toch om draait, de staart:

Sven en Vernis, net gewisseld, dus die verwacht je in de onderste gelederen. Bonorrie niet echt. Die zal het meest blij zijn met de teams die niet gewisseld hebben. 580 voor Sven, 500 voor Bonorrie en 420 voor Vernis. Maar gelukkig voor Vernis is er vandaag een nulpunter en die luistert naar de naam JNB. No wissels no glory!

We blijven in Parijs. Wie mag zich 4 jaar lang Olympisch kampioen wielrennen noemen? En wie van ons blijft er in Parijs achter?

 

U beleeft het in het volgende avontuur van "De Afvalkoers"!

 

Mithrandir 1.380 13.765
Rabbiej 1.320 14.605
Limal 1.100 13.940
opa 1.020 14.214
Nijmos 1.000 14.493
Ivo001 980 12.723
ditisdavid 970 13.967
Zwiebeln 950 14.082
Poeksel 940 13.734
Ab Normaal 920 13.867
BrackenRidgeCycling 840 13.463
Maillot à Pois 790 14.081
Ezequiel 780 13.938
Oli4G 780 14.366
HeldS 750 14.001
Wielervolger 740 13.632
Franky122 740 13.930
Samuello 740 14.204
SvenVDB 580 14.773
Bonorrie 500 13.955
Vernis 420 14.979
JNB 0 14.140

ivo001

Zo te zien ben ik in ieder geval in de tie-breaks veilig, mocht het er op aankomen.

opa

Ophef om niks?  Ik hoop het! Al had ik met mijn team al rekening gehouden met de spelen. De anderen wedstrijden moeten nog blijken. Op naar het volgende avontuur!

Franky122

Ik keek even naar de teams maar het wordt komende zaterdag echt nagelbijtend spannend. Ik zie geen duidelijke underdog, ook omdat er zoveel renners in de top 20 kunnen eindigen nu het deelnemersveld relatief beperkt is. Ik heb Wva Laporte Pidcock Tarling Bettiol Aranburu Girmay aan de start en toch geven deze toppers mij niet gelijk het vertrouwen dat ik door ga. Het gaat heel erg van het koersverloop afhangen. Ik ben heel erg benieuwd!

ivo001

Hoop niet dat ik spijt krijg dat ik Laporte, Pidcock en van Baarle eruit heb gegooid. 

Voor mij aan de start: van Aert, Aular, Bettiol, Girmay, Matthews, Pedersen, Stuyven, Tarling en Trentin.

samuello
ivo001
#563
Hoop niet dat ik spijt krijg dat ik Laporte, Pidcock en van Baarle eruit heb gegooid.  Voor mi...

Je vergeet Pithie en Tratnik nog. Pithie zou wel eens kunnen verrassen.

Het zijn allemaal sterke teams, dus het zou zomaar iemand anders kunnen zijn die eruit vliegt, maar als ik er toch een gok op moet wagen.

*** Mithrandir

** opa en SvenVDB

* Brackenridgecycling, Bonorrie en HeldS

BrackenRidgeCycling

Ik heb ook Pidcock en DvB er uit gedaan, had eerst Laporte er ook uit, maar die heb ik er toch maar in gelaten. Daar moet ik het ook van hebben morgen zie ik.
Verder Wout Bling and Bini

ivo001

Prachtige overwinning, maar voor mijn team ziet dit er niet best uit , al zie ik Tratnik op 8.

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Met de nrs 7 en 8 in de uitslag kom ik goed weg volgens mij.

Ab Normaal

Tjonge jonge, wat heeft mijn vrouw een talent voor afspraken maken op de verkeerde dagen...

We hadden weer eens eters. En natuurlijk sporthaters. Dus alles opgenomen, telefoon uit, geen nieuws aan, niets. En jawel, om 10 uur, eindelijk weg en Appie endelijk kijken.

Eigenlijk werd het een beetje een sof, althans, dat hangt er vanaf vanuit welk oogpunt je het bekijkt. Wie zegt er dat wielrennen geen teamsport is? En misschien moeten we in Nederland stoppen met grappen over domme Belgen.

Van der Poel was sterk en opende het bal op zijn terrein. Maar Wout deed perfect teamwork en sleepte zich naar het wiel van Mathieu. De geweldige Skujins (wat vind ik dat toch een geweldige renners, is er altijd bij en wordt zó ongelofelijk onderschat) kwam er met 2 kornuiten achteraan en ik dacht dat de eerste slag geslagen was. Wonder boven wonder (en ik weet nog steeds niet hoe het komt) vond het peloton toch weer de aansluiting en precies op dat moment zette Evenepoel de turbo op. Op zijn terrein. Tactisch op een geweldig slim moment. Van der Poel had net zijn eerste kruit verschoten en de rest was te zwak om Remco te gaan halen. De vogel was gevlogen. De volgende ronde Montmatre probeerde Mathiee het nogmaals maar weer stopte Van Aert het perfect af. Als van de beste 3 in koers er twee voor hetzelfde team rijden is het snel gedaan. En dat was het.

 

Koud kunstje voor de Kanibaal van Schepdaal om de kinderen die eerder mochten gaan spelen één voor één op te peuzelen. Thuisrijder Madouas sputterde het langste tegen, maar tegen Rem-co E-ve-ne-poel was vandaag geen kruit gewassen. 2x Goud voor onze zuiderburen en het is ze en REV gegund.

Madouas een mooie zilveren medaille en Laporte haalde voor de haantjes nog maar mooi het brons binnen

Wout viel maar weer eens in de slotfase en Mathieu pakte slechts een 12e plek.

 

Bij ons wint Zwiebeln. Pidcock er uit gewisseld maar dat deerde hem niets. Met Valter heeft hij een unieke renner die ook nog eens vierde werd. Genoeg om goud te pakken. Helaas stelt het bij ons niet zoveel voor. Een plastic, goudkleuring exemplaar. Datzelfde geld voor Limal en Ab Normaal die beteuterd stonden te kijken met hun speelgoed medaille met made in Bangladesh op de achterkant. Nee, nee, het draait weer om de achterhoede. Als je minder dan 300 punten pakt in zo'n belangrijke race als de Olympische wegrace, dan moet je in een hoekje gaan zitten en je diep schamen. Bonorrie, Ivo001 en Ezequiel mogen daar met z'n drietjes gaan zitten en worden door de overige deelnemers met hoongelach bejegend. 

Maar er je hebt afvallers en je hebt afvallers. En vandaag hebben we er een hoor, dames en heren. 1 punt behaald, één punt! Dan voel je je toch een beetje de Oegandees van deze spelen. Hij luistert naar de naam (echt waar) Held S..... Je verzint het niet. Held. Die S staat zeker voor "op Sokken" of Sukkel. Geen Evenepoel en geen Mathieu in je ploeg. Dan staat ie voor Superstom. 

Als Straf moet je dan achterblijven in een Stad vol met Supernationalistische Schijtfransen. Heel veel Sterkte er mee Held....

 

Zwiebeln 1.200 14.082
Limal 1.160 13.940
Ab Normaal 891 13.867
Poeksel 880 13.734
Nijmos 880 14.493
Rabbiej 831 14.605
BrackenRidgeCycling 770 13.463
Wielervolger 720 13.632
Oli4G 681 14.366
opa 600 14.214
Vernis 591 14.979
Franky122 490 13.930
SvenVDB 480 14.773
ditisdavid 380 13.967
Maillot à Pois 361 14.081
Mithrandir 360 13.765
Samuello 330 14.204
Bonorrie 291 13.955
Ivo001 211 12.723
Ezequiel 150 13.938
HeldS 1 14.001

Laatst gewijzigd
Limal

Heerlijke tekSt Ab, hulde! 

Ik vrees dat mijn ploeg nu te veel uit balans is en dat het een van de volgende wedstrijden gedaan is...

ivo001

🥵

Daar was het snijden in mijn team me al bijna fataal geworden. Maar nu komt de meest onvoorspelbare fase er aan.

Laatst gewijzigd
Franky122

Met het risico dat dit bericht me na San Sebas gaat achtervolgen, maar toch een enorme meevaller dat de winnaar van vorig jaar niet op de startlijst staat van SS. Van Baarle + Tronchon, Lazkano, Laurance en/of Carapaz of Van Gils gaan een hoofdrol spelen. 

BrackenRidgeCycling

In San Sebastian moet ik het hebben van MVG, Rota, Lazkano en Laurance.
Hopelijk genoeg om door te gaan.

Limal

Bij mij gaat het van Carapaz moeten komen...

Ik was wel opgelucht dat Van Aert gisteren bevestigde dat hij naar de Vuelta gaat.

ivo001

Het lijkt erop dat in enkel Maxim van Gils aan de start ga hebben 😅

HeldS

Mooi spel is het toch, dank voor het organiseren en afbranden. Hopelijk kan ik de volgende keer weer meedoen. Succes voor degene die er nog in zitten!

1 2 ... 23 ... 26 27

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.