Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 22 ... 25 26
Nijmos
ivo001
#523
Ik heb nu toch maar Van Aert ingebracht. Hoop daarmee een troef te hebben voor de olympische en were...

Ik had wva juist geschrapt, omdat ik er vanuit ga dat hij de vuelta doet.

ivo001

Maar volgens mij was er maar 1 koers van ons spel tijdens de Vuelta.

Maillot à Pois
ivo001
#527
Maar volgens mij was er maar 1 koers van ons spel tijdens de Vuelta.

2 koersen (Bretagne en Hamburg), maar wie de Vuelta rijdt gaat ook niet meedoen in Canada de week nadien dus die kan je dan ook schrappen.

Rabbiej
Nijmos
#525
Ik heb mijn wissels voor de deadline van het spel verstuurd, maar naar het emailadres van het rondes...

Ik zie dat ik je mail heb ontvangen op het e-mailadres wat ik gebruik voor de rondespellen. Ik heb jouw mail (en ook een mail van opa) doorgestuurd naar Ab zodat hij kan bepalen of die ze in behandeling neemt.

Limal
Maillot à Pois
#528
2 koersen (Bretagne en Hamburg), maar wie de Vuelta rijdt gaat ook niet meedoen in Canada de week na...

Daarbij gaan Van Aert en Pedersen (zal toch ook nog een GR willen rijden?) er een titanenstrijd van maken om ritwinsten en de puntentrui, waarbij ze zo diep gaan dat ze de rest van het seizoen moeten herstellen. Althans, dat hoop ik als WoutMadsloos team :-)

samuello

Ik ben er vanuit gegaan dat Van Aert niet de Vuelta rijdt nu hij de Tour heeft gereden. Hij wilde de Vuelta rijden als voorbereiding op het WK, maar nu zou hij Tour - OS - week rust - hoogtestage - Vuelta -WK moeten doen. Dat lijkt me een beetje teveel gevraagd. Ik verwacht hem dus gewoon in Bretagne en de canadese koersen.

Ik heb vooral heuvelrenners ingebracht, om zo een kans te maken op winst, aangezien ik enkel van Gils, Teuns en Bagioli had. Bagioli snel ingeruild, want die zie ik niets meer doen dit jaar. 

Aranburu nog als extra snelle man meegenomen en ik hoop dat De Lie en van Aert veel sprintkoersen doen, waardoor ik samen met Ackermann nog een beetje kan opboksen tegen alle teams met Merlier en Philipsen. Ik had nog even getwijfeld over Matthews, maar ik hoop dat ik die niet nodig ga hebben. 

Wel verbaast het mij dat er zoveel CQ-waardes onder 14000 zijn. 

Ab Normaal
Rabbiej
#529
Ik zie dat ik je mail heb ontvangen op het e-mailadres wat ik gebruik voor de rondespellen. Ik heb j...

Ik ben net thuis en ga hier eens een nachtje over slapen. 
Kom morgen met het verdict. Dienteverstande dus ook vanavond geen uitslag. 

Nijmos

Heb voor beide beslissingen begrip en excuseer me al voor de verloren nachtrust. 

Ik denk dat ik nog wel sowieso door ben, want ook zonder wissels heb ik Evenepoel.

SvenVDB

Ik ben het gewoon vergeten. Ik volg dit forum eigenlijk nog amper, vandaar dat ik het gemist heb. Jammer! 

Ab Normaal

Goed, ik begin te voelen hoe jury's zich soms voelen.

 

Hier volgt het voorlopige verdict. 

Opa heeft zijn wissels te laat ingestuurd. Hij deed dat 20 minuten nadat ik hier de nieuwe teams heb gepost. Nu geloof ik niet dat opa eerst hier gekeken heeft naar de nieuwe teams en vervolgens zijn wissels heeft doorgegeven, maar het zou in theorie mogelijk zijn.

Bovendien vind ik het lastig uit te leggen aan de andere die het vergeten zijn dat dit wel mag. Als Opa mij nu een kort mailtje of DM had gestuurd dat hij iets later na de deadline zou inleveren dan was het nog prima geweest, dan had ik even gewacht met het posten van de teams. Een mail sturen met wissels na het posten van de nieuwe teams vind ik net te ver gaan. Waar houdt het dan op?

Dus de wissels van Opa ga ik helaas niet meenemen.

 

Dan Nijmos. Nijmos heeft op vrijdagavond om 19.41 uur een mail gestuurd met zijn wissels. Helaas deed hij dit naar het verkeerde e-mail adres. Dat wat Rabbiej gebruikt. En Nijmos had de pech dat Rabbiej zijn e-mail niet meer gelezen heeft die avond.

In principe ben je zelf verantwoordelijk voor het zorgen dat je team klopt én dat je het naar het juiste e-mail adres stuurt. Maar omdat ik de vergissing wel begrijp met twee organisatoren was ik eerst van plan om de wissels van Nijmos toch toe te staan. Maar......

Doordat Opa te laat inleverde bracht hij daarmee Nijmos in een lastig parket, Want als ik de fout van Nijmos wel door de vingers zie en de fout van Opa niet, meet ik dan niet met twee maten? Dit was voor mij aanleiding gisteravond om de wissels van beide teams helaas ongeldig te verklaren. Al merkte ik wel dat ik dat niet geheel fair vond. Daarom wilde ik er een nachtje over slapen.

Vanochtend besefte ik me dat het in het leven ook zo is dat de ene overtreding de ander niet is. En dat de strafmaat voor verschillende overtredingen ook anders is.

 

Omdat ik inleveren na het posten van de teams echt wel van een andere orde vind dan ruim binnen de tijd naar een verkeerd adres ben ik voornemens om de wissels van Nijmos wel toe te staan en die van Opa niet.

Let wel; voornemens. Als iemand een andere mening is toegedaan, dus in beroep wil gaan tegen deze beslissing dan kan dat, met duidelijke motivering waarom. En wel op 3 manieren:

  1.  Hier in dit topic
  2.  Via e-mail
  3.  Via DM

Uiteraard kunnen alleen deelnemers in beroep.

Dit is mogelijk tot dinsdag 29 juli, 21.00 uur. Hierna zal de definitieve beslissing genomen worden en zal ook de definitieve uitslag van de ITT gepubliceerd worden.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Ik vind er ook wel een duidelijk verschil tussen. Nijmos komt goed weg, maar dat valt te billijken.

Limal

Geen bezwaar van mijn kant, ik vind het twee keer een correcte beslissing.

samuello

Klinkt als een logische en weloverwogen beslissing Ab Normaal.

Als deelnemer heb ik het liefst zoveel mogelijk deelnemers met wijzigingen. Het voelt toch leuker om iemand te verslaan omdat je betere keuzes hebt gemaakt dan de andere deelnemers (met de nodige dosis geluk uiteraard) dan dat iemand eruit vliegt omdat die geen wissels heeft doorgevoerd. Maar als organisator snap ik dat je ergens de grens moet trekken, zowel voor je eigen verwerkingstijd als voor een eerlijk spel.

Ik denk trouwens dat ongeacht de wijzigingen JNB eruit ligt, zonder tijdrijders en überhaupt amper deelnemers aan de olympische tijdrit. Een voorbeeld van een irrelevante ronde doordat iemand geen wijzingen doorgevoerd heeft. De olympische wegrit zal wel spanning geven verwacht ik, met alle deelnemers die 5+ renners aan de start hebben. 

opa

Ik zal er kort over zijn: fair en duidelijk. Waardeer de moeite die je genomen hebt om tot je besluit te te komen Ab.  En excuus voor de extra tijd die je eraan hebt moeten besteden.

Nu maar hopen dat ik overleef en dan heel veel wissels nog heb voor het laatste moment. Canada zal alvast lastig gaan worden voor mij of van Aert moet onverwachts de vuelta gaan overslaan zoals hierboven al geopperd werd. Best veel teams met lage cq scores wat ook niet meehelpt in mijn geval. 

Met de spelen had ik gelukkig wel al rekening gehouden en met o.a. van Aert, Evenepoel. Girmay, Waerenskjold en van Baarle maak ik me weinig zorgen. Eens dat het jammer is voor het spelplezier voor mezelf en anderen. 

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Ik ben blij dat ik de jury niet ben maar ben het eens met je beslissing Ab.

Franky122

Zou  beide beslissingen wel snappen, maar een bezwaarmogelijkheid voor een fictief wielerspel vind ik echt niet nodig. Gewoon zelf beslissen Ab. En ik vind in het vervolg dat er gewoon streng op moet worden getoetst. Het stond vrij duidelijk in de eerste post wat je moest doen, voor welke deadline en naar welk e-mailadres. Zo voorkom je slapeloze nachten over dit soort situaties en willekeur.

oli4g

Ik denk dat iedereen liever verliest van een sterkere speler dan wint door een vergissing van een andere speler. De deadline voor het doorsturen is wat mij betreft veel belangrijker dan het juiste e-mail adres. Geluk voor Nijmos dat hij dit naar een gekend iemand stuurde zodat het allemaal op tijd uitgekomen is. 

SvenVDB

Wat mij betreft een prima beslissing @Ab

ditisdavid

Sluit me aan bij de eerdere posts, dit is de meest logische combinatie van beslissingen.

Ab Normaal

En wederom een bijzondere aflevering in dit Afvalkoers feuilleton.

 

De wissels van Nijmos zijn doorgevoerd. En wat spuugt de Afvalkoers computer vervolgens uit? Rode sirenes. Het team is te duur....

Zojuist gebeld met Mr. Microsoft himself, Bill Gates en gevraagd of hij me prut software heeft geleverd of dat we toch echt getuige zijn van een bizarre wending.

Bill gaat aan de slag, hier gaan we de rekenmachine er bij pakken voor een check check dubbelcheck.

Meer hierover in de volgende aflevering van uw lievelingssoap 'Afvalkoers Klassiekers'.

HeldS

Wat een soap!

en wat is eigenlijk de uitslag van de tijdrit?

Limal

Die volgt in één van de volgende aflevering - elke goede soap leeft van de clifhangers :-)

Ab Normaal
HeldS
#546
Wat een soap! en wat is eigenlijk de uitslag van de tijdrit?




































































































































































1

455 300 0:36:12 53.702
2

325 220 0:15 53.333
3

260 170 0:25 53.091
4
TARLING JoshuaGreat Britain

195 130 0:27 53.042
5
MCNULTY BrandonUnited States

165 100 1:04 52.165
6
BISSEGGER StefanSwitzerland

130 90 1:26 51.656
7

110 80 1:31 51.542
8
KÜNG StefanSwitzerland

90 70 1:35 51.451
9

80 60 1:38 51.383
10

65 50 1:43 51.27
11
VACEK MathiasCzech Republic

55 40 ,, 51.27
12

40 30 1:45 51.225
13

30 20 ,, 51.225
14

25 15 ,, 51.225
15

20 10 1:52 51.068
16
SHEFFIELD MagnusUnited States

15 10 1:53 51.046
17
HOOLE DaanNetherlands

10 10 1:54 51.024
18

10 10 ,, 51.024
19

5 10 2:05 50.779
20
GEE DerekCanada

5 10 2:16 50.537

Ab Normaal

🤪

Maillot à Pois

De volgende wending komt er uiteraard vanavond om 20u59, wanneer ik één minuut voor de deadline formeel bezwaar aanteken tegen de beslissing van Ab!

Gewoon, omdat het kan!

 

(niet écht hé, ik schaar me volledig achter de visie van onze gewaardeerde organisator)

1 2 ... 22 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.