Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 28 ... 33 34
Rabbiej

Oh jee... niets gezien maar snik snik

Maillot à Pois
Wielervolger
Nee dat was niet de Spaanse kampioen

Oh juist, ik zag een Movistar en dacht onmiddellijk Aranburu, maar was vergeten dat die kampioen was... Maar ik vier pas als ik die top 20 zie

Poeksel

We hebben niet veel punten gehaald met zijn allen.

Rabbiej

Snik, zo dichtbij het 2e wisselmoment maar vandaag was echt een off-day dus dan houdt het op. Scheelt weer een hoop huiswerk de komende week.. Succes nog allemaal!

Franky122

Beide organisatoren van dit mooie spel na elkaar eruit, geen schaamte om morgen de rij te mogen sluiten ;)

Maillot à Pois
Franky122
Beide organisatoren van dit mooie spel na elkaar eruit, geen schaamte om morgen de rij te mogen slui...

Jij lijkt inderdaad m'n volgende redder in nood, als ik het zo bekijk. Bedankt alvast daarvoor ;-)

Dan moet Foss wel even doen waarvoor ik hem inbracht en top-20 rijden. Als  ie rechtblijft, zou dat moeten lukken. Maar je weet het nooit.

@Rabbiej: heel zuur voor je om er zo uit te gaan, die had ik niet zien aankomen... maar sowieso een mooi resultaat, en de volgende editie komt er zo weer aan

 

ditisdavid

Nog één keer overleven, en dan heb ik dit jaar na alledrie de laatste rustdagen in de grote rondes ook het laatste wisselmoment in deze versie gehaald.

Voor morgen zijn er nog verrassend veel (theoretisch) belangrijke renners voor een tijdrit:

  • Foss buiten de punten = MaP eruit
  • Foss in de punten, Bissegger niet = ik eruit
  • Foss en Bissegger in de punten, Küng niet = Bonorrie eruit
  • Foss, Bissegger en Küng in de punten, Sheffield en Asgreen beiden niet = Ezequiel eruit 
  • Geen van bovenstaande scenario's = Franky eruit

Waarmee er dus 6 teams al zeker zijn van het wisselmoment.

Daarnaast zitten er een luttele 37 CQ-punten tussen mij en Franky, dus de kans dat iemand heel erg baalt dat hij die ene goedkope renner niet heeft geloosd is reëel. Ikzelf heb bijvoorbeeld Moscon laten staan omdat ik dacht dat 68 punten besparen waarschijnlijk niet uit zou maken... oeps.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

In een levendige Super 8 wint Baroncini zijn eerste wedstrijd. De verrassend sterke Pluimers werd nog tweede, voor een Oliveira.

 

Weinig punten bij ons.

Ivo en Franky met 240 schamele puntjes, maar ja, winnen is winnen. Maaky niet uit met hoeveel. Jordi Meeus zet nog een paar teams op het scorebord. 7 teams echter met 0 punten.

Vorige ronde kroop Maillot à Pois door het oog van de naald. Deze ronde zou hetd an echt gedaan zijn met hem. Zijn geluk was wel op. Toch? Of niet?

Er was een hele kleine kans op ontsnapping. Maar ook een kleine kans is een kans. En verrek, het onmogelijke gebeurd; Een kopgroep van 17 man, en Aranburu zit er niet bij.

MàP flikt het dus weer en gaat hoogstwaarschijnlijk het wisselmoment halen. Ééntje moet nog afvallen morgen.

Vandaagis het namelijk Rabbiej, mijn partner in crime, die het strijdtoneel moet verlaten. Het was een genoegen om je er bij te hebben.

 

Ivo001 240 12.723
Franky122 240 13.930
BrackenRidgeCycling 10 13.463
Wielervolger 10 13.632
Bonorrie 10 13.955
Poeksel 0 13.734
Mithrandir 0 13.765
Ezequiel 0 13.938
Limal 0 13.940
ditisdavid 0 13.967
Maillot à Pois 0 14.081
Rabbiej 0 14.605

 

ditisdavid

Wat zoekt Bissegger een fantastisch moment uit om door het ijs te zakken...

Ab Normaal

Potverdrie, helemaal vergeten. Ga vanavond de uitslag posten!

Wielervolger

Geen probleem! Ik ben alvast aan het nadenken over de wissels die ik wil doorvoeren :)

Ab Normaal

Tijdrijden is een eerlijke discipline en de soort race die het meeste te voorspellen is. Dat is handig voor een spel als deze. De vraag is meer, hoe schat je je tegenstanders in. Wat zullen zij doen? Hoe kom ik zo minimaal mogelijk verder?

 

Dat Remco Evenepoel hier hoge ogen ging gooien was geen verrassing.  Maar durfde je 'm te skippen?

Iedereen die gewisseld heeft, bracht Tarling er in. De vraag gaat zijn of het genoeg is?

Evenepoel won ook "gewoon" voor zover je zoiets gewoon kunt noemen, voor Ganna en, toch wel verrassend, Affini.

Na de Spelen wordt Tarling ook op het WK vierde. Welkom bij the big boys Joshua.

 

Onze vriend Limal houdt niet van risico's. Met Küng en Asgreen al in het team vond hij het niet zeker genoeg, dus hoppekee, Tarling en Remco erbij. Zou het genoeg zijn? Ja hoor, ruim genoeg. Deze zege pakt niemand je meer af, maar hoe zijn je kansen met slechts 2 wissels nog te gaan?

Mithrandir en Poeksel hadden ook een (te) sterk team.

 

Dan de vraag of Tarling genoeg gaat zijn; het antwoord is ja én nee.

Ivo001 verstaat het kunstje wel om zo minimaal mogelijk door te gaan. Wat heet. Na de tiebreak, op punten. CQ punten wel te verstaan.

Franky122 daarentegen heeft gegokt en verloren. Tarling leekt me een must have voor dat geld en dat bleek dus voor iedereen. Enkel Tarling bleek dus te weinig. Helaas betekent dit direct dat Franky zijn grijze hersencellen niet hoofd te pijnigen deze week. 3 strikes, you're out!

 

Limal 1.080 13.940
Mithrandir 980 13.765
Poeksel 920 13.734
Ezequiel 630 13.938
BrackenRidgeCycling 620 13.463
Wielervolger 560 13.632
ditisdavid 560 13.967
Maillot à Pois 520 14.081
Bonorrie 480 13.955
Ivo001 320 12.723
Franky122 320 13.930

Ab Normaal

De volgende race is de WK wegrace van volgende week zondag, 29 september.

We hebben nog 10 man in de strijd met het volgende aantal nieuwe wissels over:

Maillot à Pois, 2 wissels

ditsidavid, 4 wissels

Ivo001, 3 wissels

Limal, 2 wissels

Poeksel, 4 wissels

Wielervolger, 4 wissels

BrackenRidgeCycling, 3 wissels

Mithrandir, 5 wissels

Bonorrie, geen wissels

Ezequiel, 3 wissels

Franky122, 4 wissels

 

Let op! Er uit halen mag onbeperkt. Bonorrie bijvoorbeeld, mag geen nieuwe renners meer inbrengen, maar er dus nog wel renners uithalen.

 

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Komt meteen mijn volgende dilemma:

 

Deadline van de wissels. Er zijn twee mogelijkheden: vrijdagavond 23.00 uur of zaterdagavond 23:59 uur.

Mijn probleem is dat ik zaterdagavond een Oktoberfest heb. Dat gaat laat worden met de nodige alcohol. Zondagochtend heb ik ook verplichtingen. Dat zou dus betekenen dat ik de wissels pas zondagavond kan verwerken (na het WK dus) en de uitslag pas op maandag zal kunnen posten.

 

Alternatief is dus vrijdagavond al, dat geeft jullie wel een dag minder om te puzzelen. Dan kan ik ze wel vrijdagavond laat nog verwerken en de nieuwe teams posten. En dan op zondagavond gewoon de uitslag.

 

Meeste stemmen gelden. Dus ik hoor graag jullie voorkeur.

Optie 1 (vrijdagavond 23.00 uur) of Optie 2 (zaterdagavond 23:59 uur).

Mag hieronder in dit topic, mag ook per mail.

Franky122

Mijn grijze hersencellen was ik al flink aan het pijnigen, grijze haren heb ik ook maar die werden nog grijzer na deze ranglijst. Volgens mijn berekeningen ontsprong ik de dans omdat bissegger buiten de top 20 eindigt en ik ditisdavid op cq voorblijf. Zo had david het ook berekend. Ik zie dat david 240 punten meer krijgt dan ik had berekend c.q. plek 6 c.q. asgreen nog zou hebben. Ik zie dat deze renner wel in zijn initiële team stond maar kennelijk in het wisselmoment eruit is gehaald? Ben benieuwd of Asgreen daadwerkelijk eruit is gehaald of dat hij erin is blijven staan en deze is weggelaten bij het team dat op pagina 21 is gepost. Spannend hoor, ik hoor het graag zodat ik niet onnodig aan het puzzelen sla. ;)

Franky122

Ik ben momenteel in Mallorca vakantie aan het vieren en kom vrijdag laat terug dus zou de voorkeur geven aan zaterdag als deadline (onder de assumptie dat ik er nog in zit.)

Ab Normaal

Fuck! (oei, krijg ik nu een taakstraf?)

Je hebt helemaal gelijk, fout in mijn formule. De punten van Asgreen zijn inderdaad meegeteld voor ditisdavid.

Ook bij de EK tijdrit trouwens. Heb al gekeken maar daar zou gelukkig geen andere afvaller zijn. Maar het schrappen van Asgreen is ditisdavid inderdaad fataal geworden. Franky122 beheerst het spelleteje van zo minimalistisch doorgaan dus tot in de puntjes. Wat heet slechts 37 punten goedkoper.

Mijn oprechte excuses Franky. Aan jou, maar ook aan ditisdavid. Hoop niet dat je al begonnen was met puzzelen david!

Franky122 heeft nog 4 wissels over.

 

Limal 1.080 13.940
Mithrandir 980 13.765
Poeksel 920 13.734
Ezequiel 630 13.938
BrackenRidgeCycling 620 13.463
Wielervolger 560 13.632
Maillot à Pois 520 14.081
Bonorrie 480 13.955
Ivo001 320 12.723
Franky122 320 13.930
ditisdavid 320 13.967

Franky122

Haha geen probleem! Had er echt niet meer op gerekend, maar was gisteren blij verrast toen ik Bissegger er niet tussen zag. Nu maar even puzzelen aan het zwembad.

Bonorrie

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1. (vrijdagavond)

Dan kunnen we tijdens het WK al de overgebleven teams zien. Dit maakt het volgen van de wedstrijd alleen maar spannender.

Poeksel

Dat is wel een overtuigend argument, dus dan ga ik ook voor optie 1.

Maillot à Pois

Mijn voorkeur gaat naar optie 2, vanwege een drukke werkweek.

Al snap ik zeker het argument voor optie 1.

ditisdavid

Ik was helemaal niet aan het puzzelen geslagen, wist al dat het einde verhaal was op het moment dat Bissegger gisteren finishte. Asgreen erin houden voor Bissegger met het oog op deze tijdrit was vooraf niet logisch, wat me naar mijn mening echt nekt is het laten staan van Moscon omdat ik dacht dat het amper verschil zou maken richting een tiebreak. Leergeld betaald dus, succes aan alle overgebleven deelnemers!

Wielervolger

Mijn voorkeur is optie 1 om alle teams al te kunnen zien tijdens het WK

Limal

Hier ook een drukke werkweek, maar tijdens het WK de teams niet kennen zou te spijtig zijn voor dit spel, dus toch liefst optie 1.

ezequiel

Voor mij maakt het niet zo veel uit want mijn wissels staan al klaar maar als ik echt moet kiezen toch ook liefst optie 1 om de teams al te kennen tijdens de koers.

1 2 ... 28 ... 33 34

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.