Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 29 ... 33 34
Mithrandir

Ik heb mijn wissels al gestuurd. Mijn voorkeur gaat ook uit naar optie 1 de vijdag avond.

ivo001

Voor mij ook de voorkeur voor optie 1. En gelukkig toch geen hete billen!

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nou, dat lijkt me een duidelijk voorkeur voor aanstaande vrijdag 23.00 uur. 
Bij deze dus de deadline op aanstaande vrijdag, 27 September om 23.00 iur. Vergeet het niet beste mensen!

ivo001

Wissels verstuurd! Alleen jammer dat ik zondag met bezoek zit en het niet live ga kunnen zien waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Wissels verstuurd

Limal

@Ab, na de ITT zei je "Onze vriend Limal houdt niet van risico's. Met Küng en Asgreen al in het team vond hij het niet zeker genoeg, dus hoppekee, Tarling en Remco erbij". Nu was ik naar mijn team aan het kijken ifv wissels en zie ik dat ik Asgreen wel degelijk uit mijn team gezet had bij het eerste wisselmoment. Hetzelfde issue als bij het team van ditisdavid dus, ook zonder verdere afvallersgevolgen denk ik. Misschien had je dit al gezien, maar ik wou het toch maar even meegeven. Hopelijk beperkte dit probleem zich enkel tot Asgreen, want dit spel loopt natuurlijk in het honderd als de organisator de weakest link blijkt te zijn...   (insert knipogende Anne Robinson - de organisatie is altijd top!)

Maillot à Pois

"de punten van Asgreen", is dat zoiets als "de tijd van Mollema"? 😋

Ab Normaal
Limal
@Ab, na de ITT zei je "Onze vriend Limal houdt niet van risico's. Met Küng en Asgreen al in het...

Ha, dat was een iets te snelle blik. Maar daar klopte het in de score. Jij hebt je 1080 punten behaald met Evenepoel, Tarling en Küng.

Ab Normaal

De helft van de teams binnen, verwerkt en goedgekeurd. Nog iets meer dan 8 uur te gaan voor de overige 5 heren. 

Franky122

Ik heb mijn wissels doorgegeven, ben benieuwd naar de teams!

Poeksel

Dito!

Limal

Wissels doorgestuurd! Ik kan al een tipje van de sluier lichten: Asgreen staat niet opnieuw in mijn ploeg. (Ab slaakt een zucht van verlichting)

Ab Normaal

Nou, de wissels zijn gedaan heren. Laatste invloed die jullie hebben kunnen uitoefenen.

 

Alle teams zijn verwerkt en goedgekeurd. Er is lekker gestreept, al staan er nog steeds renners in die ik persoonlijk er uit gestreept zou hebben. Twee teams hebben na vanavon geen Tadej Pogacar in hun team.

Het posten van de teams kost nog een klein beetje tijd, dus in de tussentijd alvast de tiebreak stand. Niet geheel onbelangrijk in deze fase van de strijd. Ik had mijn eigen wissels al klaar en was netaan het duurste team geweest. Die eer is nu weggelegd voor Limal, terwijl Ezequiel vol vertrouwen naar de strafschoppen gaat.

 

Ezequiel 11.789
Wielervolger 12.395
BrackenRidgeCycling 12.435
Bonorrie 12.883
Poeksel 12.889
Mithrandir 13.332
Maillot à Pois 13.410
Ivo001 13.541
Franky122 13.821
Limal 14.398

Ab Normaal
Verwijderd
Laatst gewijzigd
Ab Normaal












































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Maillot à Pois (16 renners)  
PEDERSEN Mads 1.872
PIDCOCK Thomas 891
MERLIER Tim 872
GREGOIRE Romain 784
MENTEN Milan 639
VAN GILS Maxim 636
GIRMAY HAILU Biniam 456
TEUNS Dylan 384
HOFSTETTER Hugo 271
LAMPERTI Luke 176
BERCKMOES Jenno 104
CAPIOT Amaury 10
MATTHEWS Michael 633
FOSS Tobias Svendsen 197
POGACAR Tadej 3.602
HIRSCHI Marc 1.883
  13.410
   
Ivo001 (17 renners)  
STUYVEN Jasper 657
VAN GILS Maxim 636
WELLENS Tim 623
TRENTIN Matteo 583
GIRMAY HAILU Biniam 456
TEUNS Dylan 384
BETTIOL Alberto 349
ACKERMANN Pascal 323
HOFSTETTER Hugo 271
LAMPERTI Luke 176
TRATNIK Jan 121
MOSCON Gianni 68
CAPIOT Amaury 10
PITHIE Laurence 378
POGACAR Tadej 3.602
EVENEPOEL Remco 2.933
PHILIPSEN Jasper 1.971
  13.541
   
Limal (17 renners)  
VAN DER POEL Mathieu 1.803
DE LIE Arnaud 1.715
KÜNG Stefan 995
PIDCOCK Thomas 891
STUYVEN Jasper 657
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 496
GIRMAY HAILU Biniam 456
HOFSTETTER Hugo 271
LAMPERTI Luke 176
FRETIN Milan 136
TRATNIK Jan 121
CAPIOT Amaury 10
EVENEPOEL Remco 2.933
MATTHEWS Michael 633
STRONG Corbin 586

HIRSCHI Marc

1.883

VAN GILS Maxim

636
  14.398
   
Franky122 (11 renners)  
MERLIER Tim 872
VAN GILS Maxim 636
HOFSTETTER Hugo 271
LAMPERTI Luke 176
FRETIN Milan 136
TRENTIN Matteo 583
GIRMAY HAILU Biniam 456
POGACAR Tadej 3.602
EVENEPOEL Remco 2.933
ROGLIC Primoz 2.744
KOOIJ Olav 1.412
  13.821
   
Poeksel (15 renners)  
GREGOIRE Romain 784
GIRMAY HAILU Biniam 456
VAN EETVELT Lennert 437
BETTIOL Alberto 349
ACKERMANN Pascal 323
TURGIS Anthony 306
HOFSTETTER Hugo 271
FRETIN Milan 136
CAPIOT Amaury 10
EVENEPOEL Remco 2.933
HIRSCHI Marc 1.883
POGACAR Tadej 3.602
MEEUS Jordi 659
VAN GILS Maxim 636
BERCKMOES Jenno 104
  12.889
   
Wielervolger (18 renners)  
DE LIE Arnaud 1.715
PIDCOCK Thomas 891
MEEUS Jordi 659
MATTHEWS Michael 633
GIRMAY HAILU Biniam 456
ALBANESE Vincenzo 380
BETTIOL Alberto 349
ACKERMANN Pascal 323
HOFSTETTER Hugo 271
HERMANS Quinten 242
COVI Alessandro 141
CAPIOT Amaury 10
ALAPHILIPPE Julian 618
BUSATTO Francesco 186
POGACAR Tadej 3.602
JORGENSON Matteo 936
VAN GILS Maxim 636
TIBERI Antonio 347
  12.395
   
BrackenRidgeCycling (19 renners)  
Gregoire Romain 784
Meeus Jordi 659
Rota Lorenzo 648
Van Gils Maxim 636
Matthews Michael 633
Asgreen Kasper 565
GIRMAY HAILU Biniam 456
COSNEFROY Benoît 452
Ackermann Pascal 323
Turgis Anthony 306
Hofstetter Hugo 271
Gautherat Pierre 148
Berckmoes Jenno 104
Capiot Amaury 10
Valter Attila 503
Busatto Francesco 186
POGACAR Tadej 3.602
TIZZA Marco 178
PHILIPSEN Jasper 1.971
  12.435
   
Mithrandir (21 renners)  
DE LIE Arnaud 1.715
POWLESS Neilson 1.060
MERLIER Tim 872
GREGOIRE Romain 784
ROTA Lorenzo 648
GIRMAY HAILU Biniam 456
ACKERMANN Pascal 323
SHEEHAN Riley 251
ANIOLKOWSKI Stanislaw 248
LAMPERTI Luke 176
FRETIN Milan 136
TRATNIK Jan 121
RAFFERTY Darren 103
BOVEN Lars 95
DEVRIENDT Tom 13
STRONG Corbin 586
POGACAR Tadej 3.602
ALAPHILIPPE Julian 618
MILAN Jonathan 530
PIDCOCK Thomas 891
BERCKMOES Jenno 104
  13.332
   
Bonorrie (20 renners)  
PEDERSEN Mads 1.872
DE LIE Arnaud 1.715
KÜNG Stefan 995
PIDCOCK Thomas 891
MERLIER Tim 872
MEEUS Jordi 659
ROTA Lorenzo 648
MILAN Jonathan 530
COSNEFROY Benoît 452
ACKERMANN Pascal 323
LAURANCE Axel 187
MORGADO Antonio Tomas 132
CAPIOT Amaury 10
ARANBURU DEBA Alexander 834
BAGIOLI Andrea 765
GIRMAY HAILU Biniam 456
MOZZATO Luca 444
ALBANESE Vincenzo 380
WILLIAMS Stephen 369
BETTIOL Alberto 349
  12.883
   
Ezequiel (19 renners)  
PIDCOCK Thomas 891
KRON Andreas Lorentz 705
SHEFFIELD Magnus 573
MILAN Jonathan 530
GIRMAY HAILU Biniam 456
MOZZATO Luca 444
TEUNS Dylan 384
BETTIOL Alberto 349
TURGIS Anthony 306
HOFSTETTER Hugo 271
HERMANS Quinten 242
CAPIOT Amaury 10
WOODS Michael 796
PITHIE Laurence 378
MOLLEMA Bauke 242
BUSATTO Francesco 186
POGACAR Tadej 3.602
BAGIOLI Andrea 765
MEEUS Jordi 659
  11.789

Ab Normaal

Sorry mannen, ik krijg dat grote witte vlak voor de teams niet weg. Bij mij begint het gewoon direct met de teams, maar ja, het blijft behelpen hier.

Ab Normaal

Eerste reacties op de teams?

Maillot à Pois

Dan ben ik in elk geval al niet meer 't duurste team.

En bij deze weten we ook al dat al zeker Limal de Remco-Pogi combi heeft. Safe voor het WK, bibberen in Binche en Sparkassen, denk ik dan.

EDIT:

ik typte de reactie dus voor Ab de teams postte, maar had niet op Enter gedrukt. Maar denk dat de conclusie wel geldig blijft, ook voor de andere Remco-Pogi combi's.

ik heb zelf MvdP er uit gezet omdat ik verwacht dat ik 'm niet nodig heb op het WK, aangezien ik wist dat Bonorrie noch MvdP, Evenepoel of Pogacar zou hebben. Dat Mathieu nu overweegt Lombardije te rijden deed me wel even twijfelen. We gaan het zien!

 

 

Laatst gewijzigd
BrackenRidgeCycling

Qua punten zit ik wel goed, heb voor iedere wedstryd wel een renner op de startlijst voorlopig. Tizza moet me er door heen slepen in Italy.

 

Bedankt voor de update 

Maillot à Pois

Enigszins verbaasd om nog Cosnefroy (einde seizoen na sleutelbeenbreuk?) en Carapaz (terug naar Ecuador om z'n dochtertje bij te staan na operatie) in een aantal teams te zien staan

Ab Normaal

Hahaha, ja, ik had ook wel wat meer gestreept. 

Poeksel

Ik heb Cosnefroy wel geschrapt, maar ik kon niets vinden over zijn herstel en of het inderdaad einde seizoen voor hem is. 

Voor het WK leek Bonorrie me de grote favoriet om uit te vallen omdat hij geen wissels meer had. Lijkt me nog steeds zo, hij zal op een verrassing van vooral Pedersen hopen. 

In mijn team kon ik achteraf iets minder schrappen, b.v. Teuns laten staan. 

Van der Poel was voor mij lang een zekere schraprenner, maar nu hij misschien ook Lombardije gaat rijden twijfelde ik toch even. 

De Lie geschrapt omdat hij nog maar voor 1 koers opgesteld staat en daar ook een twijfelgeval is. Het kan natuurlijk blijken dat ik hem toch nodig had.

@Ab Heb je ook een overzicht van de geschrapte renners zodat je dat (hopelijk niet mij) eventueel in kunt wrijven als zo'n renner het heel goed doet? 

Laatst gewijzigd
Franky122

Zo in een tunnel geraakt voor deze wisselfase. In mijn hoofd zou iedereen Pogacar + Evenepoel + Kooij + Hirschi/Roglic inbrengen, daarom heb ik zo veel mogelijk gestreept om nog een redelijk laag cq-team te krijgen (zelfs Capiot voor 10 punten!) Niemand heeft dat gedaan, dus nu zit ik met 11 renners incl Kooij en Roglic en met het een-na-hoogste cq-team haha. In Binche ga ik eruit als Merlier niet meekan denk ik, daarna wordt Bernocchi lastig als Evenepoel die niet rijdt en Gran Piemonte als Trentin daar niet rijdt (verwacht ik wel) en geen top 20 rijdt. Hirschi ipv Roglic was geen optie want Poeksel versloeg me dan waarschijnlijk in Lombardije, die had Pogi + Hirschi al en nog 4 wissels! Verder wel een beetje verbaasd door de wissel van Mithrandir om Pidcock erin te doen, die heb ik er juist uitgehaald vanwege alle vraagtekens rondom hem. Achteraf, met de kennis van nu dat ik een van de hoogste cq-teams heb, had ik Aranburu gehouden om Coppa Bernocchi en Gran Piemonte wat meer body te geven. 

Ik vind het te lastig om nu al een favoriet aan te wijzen.

Limal

Dat Carapaz vanwege familiale redenen terug naar Equador is heb ik gemist, anders had ik hem natuurlijk geschrapt. Voor de rest was het vooral 'van moeten' (slechts 2 vrije plaatsen over) dat ik De Lie heb laten staan ipv hem te vervangen voor een andere sprinter (Merlier/Kooij/Pedersen/Philipsen/Milan/Meeus 😬). Hetzelfde met Van der Poel, die ik na de wedstrijd van vandaag wel iets meer kans geef om top-20 te rijden op het WK. Hirschi en Van Gils leken me essentieel om te hebben in deze fase van het spel, Pogacar naast Evenepoel heb ik om budgettaire redenen nooit overwogen. Renners met wie ik graag een gokje had gepleegd: Jorgenson, Tiberi, Gautherat, Cort, Berckmoes.

Ik zie mezelf nu als het meest kwetsbare team, maar dat was denk ik onvermijdbaar nadat ik bij het vorige wisselmoment te veel sprinters uit mijn team had geknikkerd. Enige doel was toen om ook wisselmoment 2 te halen, wat gelukt is. You live, you learn. Nu alle teams gekend zijn zou ik naast Carapaz ook Stuyven geloosd hebben zodat ik halverwege de cq-lijst stond.

Benieuwd hoe vaak het de komende wedstrijden op cq beslist gaat worden...

Mithrandir

Pidcock heb ik er toch nog in gebracht door zijn hoge pickrate voor het wisselmoment en omdat ik toch de zenuwen kreeg voor het wk. Er komen nog een hoop wedstrijden die hem ook moeten liggen dat er twijfels zijn over de rest van zijn programma heb ik gemist. Marco Tizza (leuk dat hij toch nog door iemand gekozen is) is voor hem gesneuvelt. Op de cq ranglijst maakt het gelukkig maar 2 plaatsjes verschil.

1 2 ... 29 ... 33 34

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.