Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 8 ... 17 18
ditisdavid

Ik heb vgm ook 30 punten te weinig, gaat denk ik iets mis in de spreadsheet (gelukkig in een koers waar de afvaller sowieso wel duidelijk was...).

Franky122

Volgens mij kloppen mijn punten ook niet. Ik kan zo gauw niet achterhalen waaraan het ligt. 

Bonorrie

Ik denk ook 40 punten meer gehad moeten hebben. Volgens mij zijn plek 2, 9, 12 en 13 samen goed voor 790 punten i.p.v. 750. 

Maar we zitten er nog in en starten weer gewoon op 0. 

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

De opening van het Italiaanse klassiekerseizoen is ook een feit.

Niet de zwaarste klimkoers die vandaag op het programma staat maar waar wel vaak de klimmers zij aan zij strijden met de puncheurs.

Zo ook vandaag. Een podium van Martinez, Vendrame en Ayuso geeft dat uitstekend weer.

Voor ons was vandaag de uitslag al niet echt spannend meer. Ja, wie zou er met de eer mogen gaan strijken. Dat is best leuk, maar veel koop je er ook niet voor.

De papyrus overwinning gaat vandaag naar NielsH97, Mithrandir is 2 en dat je echt niet veel punten hoeft te scoren voor een podiumplek bewijst Zwiebeln. 280 punten slechts. Hier goed voor het podium, bij de Ronde van Vlaanderen goed voor eliminatie.

Oh ja, eliminatie. Niet geheel verrassend is dat Bastaix. Tja, ales je niemand meeneemt die op de startlijst staat én je besluit om een mega hoog aantal punten te gebruiken, dan vraag je om uitschakeling. En in dit keiharde spel is iedereen daar blij mee. De een zijn dood....

 

Zaterdag een van de, in mijn ogen, mooiste koersen van het jaar. De Strade Bianche. Veel plezier met kijken.

NielsH97 780 14.979
Mithrandir 460 14.149
Zwiebeln 280 14.580
BrackenRidgeCycling 220 13.981
Malathion 170 14.934
Franky122 160 13.882
Coolietje 160 13.893
Poeksel 160 13.963
HeldS 160 14.064
Oli4G 160 14.187
opa 160 14.214
Treenert 160 14.357
Ceramiche Ariostea 160 14.747
SvenVDB 160 14.773
Vernis 160 14.979
erveedeeee 140 14.507
Sies 140 14.718
Bonorrie 120 13.287
Ab Normaal 120 13.961
Zwartebroekenegeletrui 100 13.445
ditisdavid 100 13.718
Wielervolger 100 14.021
JDV21 100 14.200
Arjenzvob 100 14.229
Carbon Ros 100 14.230
Dekenner01 100 14.324
Maiilot à Pois 100 14.511
callmeal 100 14.852
Danusz1986 100 14.978
Bazing 60 13.672
Niekvdv 60 13.753
Samuello 60 13.859
Ivo001 60 13.893
Ezequiel 60 14.293
Sjonge Jonge 60 14.490
Rimenno 60 14.626
Kokkie1975 60 14.757
JNB 0 14.140
Rabbiej 0 14.306
Bode80 0 14.318
Limal 0 14.395
Nijmos 0 14.493
arviid 0 14.964
Bastaix 0 14.988

 

Team Bastaix

VAN AERT Wout
PHILIPSEN Jasper
PEDERSEN Mads
MOHORIC Matej
MADOUAS Valentin
PIDCOCK Thomas
THIJSSEN Gerben
ASGREEN Kasper
HAYTER Ethan
GIRMAY HAILU Biniam
TEUNS Dylan
VAN ASBROECK Tom
NARVAEZ PRADO Jhonatan Manuel
SENECHAL Florian
PAGE Hugo
BENNETT Sam
MARTINEZ POVEDA Daniel Felipe
BALLERINI Davide
DE BONDT Dries
LAURANCE Axel
LAMPERTI Luke
HONORE Mikkel Frølich
TURNER Ben
MORGADO Antonio Tomas

Ab Normaal

Oh, en ja, er zat een foutje in de uitslag. Die fout is verholpen. De afvaller blijft hetzelfde dus laat ik het maar zo.

arviidd

Hier kom ik heel goed weg. De 2 renners voor deze koers hebben geen punten behaald. Dat de cq punten zo belangrijk waren heb ik niet bij stilgestaan. Achja kijken hoe ver we komen voor de eerste keer.

JDV21

Nou tot nu toe steeds meer dan veilig in de middenmoot! Op naar Strade, waar de teams zonder Pidcock denk ik zich het meeste zorgen moeten maken

arjenzvob

Ik heb geen Pidcock en maak me inderdaad een beetje zorgen. Deze mannen moeten het doen: HEALY, CORT, ZINGLE, TEUNS, GREGOIRE

Ik heb deze Pidcockloze teams onder me staan qua CQ: Erveedee, Carbon Ros, Rimenno, NielsH97, Kokkie1975

Qua teams kleine verschillen met hen. Mijn gevoel zegt: Erveedee moet zich het meeste zorgen maken met Healy, Carapaz, Bettiol, G Vermeersch, Lemmen en Magnier aan de start. Healy heb ik namelijk ook, maar op het oog heb ik een iets beter team en mijn CQ is lager. Aan de andere kant, Healy is niet vaak gekozen en kan dus een verschilmaker voor ons zijn. Wordt spannend!

Laatst gewijzigd
opa

Hoewel ik met een redelijk sterk team aan de start sta. Heb ik mogelijk wel twee van de sterkste renners niet met healy en PIDCOCK. Helemaal gerust ben ik er dus niet op. 

Wel fijn dat er weer beetje spanning in de wedstrijd zit na vandaag.

Ook leuk om te merken is dat ik veel meer oog heb voor de verschillende renners die aan de start staan sinds ik met de afvalkoers meedoe. 

Carbon ros

Ik was na dit weekend inderdaad niet helemaal zeker van mijn team voor zaterdag, maar ik was vergeten dat niemand Pogi heeft. Zal geen dagoverwinning halen, maar schat de kansen op overleving positief in.

Hier geen Pidcock, maar wel met Wellens en Gregoire twee jongens die afgelopen jaren nog top 10 hebben gereden. Ik hoop zelf dat het VISMA-effect hetzelfde werkt bij Tulett als het afgelopen weekend bij Jorgenson deed. Verder met Eetvelt in een winning mood en Bagioli als outsider een keurig middenmoot-team. Met een beetje geluk doet Pidcock dezelfde rare dingen als De Lie afgelopen maandag, dat zou voor nog meer spanning zorgen...

samuello

Leuke, spannende race dit. Veel sterke teams ook.

Ik denk dat erveedee met alleen EF renners aan de start en Rimenno, arjenzvob en kokkie1975 het meeste moeten vrezen, maar ze zouden zo veilig kunnen zijn als healy, Wellens of Mohoric een hele sterke race rijden. 

Ik heb 9 renners aan de start, maar weinig die hier in de top 20 zullen eindigen. Het zal van Van Gils, Bagioli en Pidcock moeten komen met Teuns als outsider. In principe zou het genoeg moet zijn om door te gaan, maar bij pech kan ik er zo uit liggen. 

Limal

Voor Laigueglia had ik niemand van de vroege startlijst gekozen omdat ik hoopte er op cq-waarde wel doorheen te spartelen (oef), maar vanaf de Strade is het echt 'game on'.

Met Pidcock, Healy, Carapaz en Van Gils denk ik een kwartet te hebben dat hoog kan eindigen en daarnaast kunnen Asgreen, Teuns en Sheehan misschien verrassen. Ik heb er dus wel vertrouwen in, maar in de Strade kan er ook heel veel misgaan. Ik ga het spijtig genoeg niet live kunnen zien, maar het goede is dat het wachten op de Afvalkoers-uitslag dan minder lang duurt.

Limal

@samuello, erveedeeee heeft ook mountainbiker-turned-sprinter Magnier aan de start. Zijn uitslagen in de Drome en Ardeche Classics doen niets speciaals vermoeden, maar met die jonge talenten weet je nooit... (vanuit een onderschatte vlucht bvb)

erveedeeee

En daarnaast nog Gianni Vermeersch en Bart Lemmen. Beide zouden zomaar ergens tussen 10 en 20 kunnen eindigen.

Desondanks knijp ik hem wel

Limal

Ha kijk, die had ik nog gemist! Voor Vermeersch vermoed ik dat het wat te veel klimmen is (samen met Magnier in de vlucht dan maar?), maar Lemmen zou zomaar kunnen verrassen. Er doen wel veel goede renners mee, dus de plaatsjes in de top-20 zijn duur.

Laatst gewijzigd
erveedeeee

Voor Vermeersch lijkt het me inderdaad pittig, aan de andere kant was hij vorig jaar 22e, dus op zich zou het mogelijk moeten zijn 

Ab Normaal

En een twintigste plaats kan genoeg zijn met dit spel.

JDV21

Ik heb Pidcock, Wellens, Gregoise, Cosnefroy, Busatto, Asgreen, Teuns en Theuns aan de start. Van Theuns verwacht ik helemaal niets hier, maar de rest van mijn team zou genoeg moeten zijn. Mijn grootste gevaar is het niet hebben van Van Gils. Maar zelfs dan maak ik me nog niet heel erg zorgen

Carbon ros

Even kijken of we de 100% correcte voorspellingen kunnen voortzetten. Met Pidcock en Wellens al in vorm in het openingsweekend, lijken zij me morgen ook wel in staat op top 5 te kunnen rijden. Daarom kijken we naar de Tim&Tom-loze teams.

***Erveedeeee (zie van z'n deelnemers alleen Healy en Lemmen in de punten rijden)

**Kokkie1975 (Lijkt met o.a. Laporte, Asgreen en Mohoric een paar sterke klassieker renners te hebben, maar kunnen ze deze zwaardere Strade-editie aan..), NielsH97 (Hoogste CQ en wanneer niet al zijn renners punten pakken, kan het wel eens over zijn.)

*Arjenzwob (Healy, Gregoire en Teuns) vs Opa (Van Gils, Gregoire en Teuns). Beiden hebben een nagenoeg zelfde CQ, een renner kan het verschil maken.

Bode80

Met Pidcock, Mohoric, Van Gils, Teuns en Bacardi Lemon moet het goedkomen vandaag en kan ik lekker relaxed Strade kijken. :-)

ditisdavid

Alleen Cosnefroy in de tweede groep voor mij, is er iemand die nog slechter zit?

Edit: Pidcock is weer wakker, dat scheelt...

Laatst gewijzigd
rimenno

Alleen Wellens in 1e achtervolgende groep,volgens mij.

Carbon ros

Ik had mezelf misschien toch ook een sterretje moeten geven, met Wellens en Van Eetvelt maar twee ijzers in het vuur...

samuello

Ja, maar als van Eetvelt in de top 20 eindigt (wat waarschijnlijk lijkt) eindig je altijd voor Rimenno. Die moet hopen dat Wellens voor Healy eindigt. Iedereen met van Gils lijkt me veilig, als ik de voorsprong zie. 

Laatst gewijzigd
JDV21

Pidcock, Cosnefroy, Wellens en Busatto lijkt me genoeg hier

1 2 ... 8 ... 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.