Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 9 ... 17 18
arjenzvob

Wat ik al dacht, Erveedee gaat net onder me eindigen. Kom ik goed weg!

Ab Normaal

De witte wegen. Door sommigen (onder wie ik) wel het zesde monument genoemd.

Voor de race ga ik écht zitten. Prachtige plaatjes, koers over uitdagende grindwegen en de enige klassieker waar je zowel klimmers, puncheurs als kasseienkleppers bij de kanshebbers hebt.

Het enige minpuntje is dat er slechts één van de 5 tenoren aan de start stond en dan weet je het wel.

Tadej gaf vooraf aan waar hij zou vertrekken. Een grapje, zei hij achteraf. Nou, de anderen konder er niet om lachen. Een solo van maar liefst 81(!) kilometer. Of zoals Pidcock zei: "Het leek wel of Pogacar meedeed aan een juniorenkoers. Hij was de prof, wij de junioren."

En zo was het ook. Het enige wat wij ons dan ook kunnen wensen is een tweede van de grote vijf aan de start.

Skujins, de meest ondergewaardeerde renner van het peloton, nooit wordt hij genoemd bij de favorieten, maar wat verdient deze man een mooie overwinning, werd tweede, ook al deed ploegmaat Simmons er alles aan om dat te voorkomen. De moegestreden Maxim van Gils behaalde zijn eigen doel en behaalde een eervolle derde plek. Een plaats om trots op te zijn.

 

Grindkoning bij ons is SvenvdB een uitstekende mix van renners brengt hem een mooie zege. Oli4G wordt tweede op gepaste afstand en BRC wordt wakker met een fraaie derde plek.   

Onderin was het ongemeen spannend. Vlak voor het vallen van de tijdslimiet zwalkten er nog drie renners over de weg, uitgeput hingen ze over hun zadel, grijs van de modder. De voorste twee, Arjenzvob en erveedeeee haalden nog net de streep en vielen direct er na van de fiets.

De achterste huilde om zijn moeder. Je hoorde hem wenen: waarom heb ik ook niet meer renners geselecteerd die deze koers op hun programma hadden staan, snif, waarom alleen Wellens als kanshebber, snif.

Tja, dat is een goede vraag Rimenno. Alle tijd om daar nu over te nadenken. Eerst maar eens lekker douchen.

SvenVDB 1.310 14.773
Oli4G 1.210 14.187
BrackenRidgeCycling 1.080 13.981
JNB 1.060 14.140
Maiilot à Pois 1.030 14.511
Zwiebeln 1.030 14.580
arviid 1.030 14.964
Ab Normaal 1.020 13.961
Bode80 1.000 14.318
Danusz1986 980 14.978
Vernis 930 14.979
Sies 920 14.718
Ivo001 910 13.893
Sjonge Jonge 900 14.490
Ezequiel 860 14.293
Treenert 850 14.357
Franky122 840 13.882
Rabbiej 840 14.306
Malathion 820 14.934
Limal 800 14.395
Niekvdv 780 13.753
Samuello 780 13.859
Coolietje 780 13.893
Dekenner01 780 14.324
Poeksel 730 13.963
Zwartebroekenegeletrui 720 13.445
JDV21 690 14.200
Wielervolger 680 14.021
Bonorrie 630 13.287
Ceramiche Ariostea 570 14.747
ditisdavid 560 13.718
Nijmos 560 14.493
NielsH97 490 14.979
HeldS 470 14.064
opa 460 14.214
Bazing 440 13.672
callmeal 440 14.852
Kokkie1975 400 14.757
Mithrandir 310 14.149
Carbon Ros 170 14.230
Arjenzvob 80 14.229
erveedeeee 80 14.507
Rimenno 70 14.626

Team Rimenno

VAN AERT Wout
VAN DER POEL Mathieu
SKJELMOSE JENSEN Mattias
DE LIE Arnaud
BENOOT Tiesj
MENTEN Milan
WELLENS Tim
ALAPHILIPPE Julian
JAKOBSEN Fabio
GIRMAY HAILU Biniam
MOZZATO Luca
THEUNS Edward
BARGUIL Warren
TEUNS Dylan
PITHIE Laurence
DEGENKOLB John
BETTIOL Alberto
CHAMPOUSSIN Clément
VLIEGEN Loïc
TRATNIK Jan
BONIFAZIO Niccolo
VUILLERMOZ Alexis
MAGNIER Paul
CAPIOT Amaury

BrackenRidgeCycling

Net de samenvatting gekeken tijdens mijn ontbijt. Pogacar had er zin in.

Blij met vGils en Pidcock.

Gaat goed met mn ploegje tot nu toe. Als Mvdp mee gaat doen word het een stukje lastige voor mij.

 

rimenno

Strada tever, suc6  voor eenieder.

Dank voor organisaties!

SvenVDB

Mooi om deze overwinning op zak te hebben! 

ivo001

Ik heb toch wel een beetje angst voor Nokere aankomende woensdag. Ik heb enkel Ackermann, Hofstetter en Merlier aan het vertrek voorlopig.

BrackenRidgeCycling

Ik moet het doen met Thijssen, Ackermann, Hofstetter and Eekhof

Mithrandir

As woensdag starten voorlopig maarliefst 9 renners uit mijn ploeg.

Merlier, Boven, Kielich, Kung, Ackermann, Sheehan, Aniolkowski, Fretin en Devriendt.

Ik had er eigenlijk op gerekent dat het deelnemersveld in Bredene ongeveer hetzelfde zou zijn.

Vooralsnog heb ik daar alleen Ackermann, Sheehan en Devriendt.

JDV21

Ik heb merlier, theuns en hofstetter. Hopelijk is dat genoeg! 

oli4g

Enkel Hofstetter, Ackermann en Mozzato hier, was een gokje voor mij. Maar dat wordt wel opboksen tegen ploegen met Philipsen en/of Merlier. Misschien dat de Lie deze koersen er nog bijneemt, dat zou kunnen helpen.

Treenert

De Lie lijkt mij niet, die heeft zich juist afgemeld voor MSR

Treenert

Alhoewel (andere bron:

"Het Laatste Nieuws stelt dan weer dat vanmiddag pas besloten wordt of De Lie wel of niet start in Milaan-San Remo. Bij Lotto Dstny zouden ze kijken naar een alternatief programma, met Nokere Koerse (13 maart) en de Bredene Koksijde Classic (15 maart) in plaats van La Primavera. De Lie zou in de twee Belgische koersen gemakkelijker tot scoren kunnen komen."

JDV21

Oh met de Lie erbij wordt het hier wat makkelijker voor me! 

opa

Met philipsen, thijssen, menten, hofstetter, boven en allegaert voel ik me redelijk veilig 

oli4g
JDV21
#213
Oh met de Lie erbij wordt het hier wat makkelijker voor me! 

hij rijdt denain en bredene

JDV21

Met merlier, theuns en hofstetter ben ik nog steeds aardig hoopvol! 

Mithrandir

De Lie er bij in Bredene voelt een stuk beter.

samuello

Met Theuns, Mozzato, Kielich, Ackermann, Askey, Fretin veel kanshebbers, maar geen zekerheden. Ik mis toch wel een topsprinter en ben bang dat ik een van de koersen nokere, bredene, brugge-panne en scheldeprijs niet doorkom. 

Kielich heeft me al in Le Samyn gered, misschien nu weer. 

Limal

Met Philipsen, Merlier, Küng, Hofstetter, Fretin, Boven en Sheehan zou het wel moeten lukken in Nokere. Bredene wordt wat meer billenknijpen, maar met De Lie (oef!), Capiot, Hofstetter en Sheehan hoop ik daar toch doorheen te spartelen.

SvenVDB

Oei, ik verschiet er plots van hoe weinig ik hier aan de start heb. Philipsen, Kung, Ackermann en Kielich.

Ik hoop dat Philipsen effectief zal starten! 

Sies

Ik heb volgens mij alleen Eekhof en Menten......

Carbon ros

Poging tot eerherstel nadat ik zelf in Strade ook maar net de dans ontsprong. Persoonlijk verwacht ik een strijd tussen Merlier en Philipsen voor de overwinning (Ik zie wel dat SQS er opeens twee man bij op de startlijst heeft gezet dus ik hoop dat Merlier daadwerkelijk start). Er zijn enkele teams zonder beide heren, die zullen vooral hopen op een Thijssen of Ackermann. Jakobsen komt dit seizoen nog niet uit de verf en Eekhoff reed al een paar keer kort. Daarom de voorspelling voor morgen:

*** NielsH97 (Menten met een hersenschudding vorige week, Jakobsen en (mogelijk?) Lamperti + zeer hoge CQ)

**Sies (Eekhoff en Menten)

* Samuello (Theuns, Ackermann, Askey, Frentin en Lamperti), Olig4 (Enkel Ackermann en Hofstetter)

 

Maillot à Pois

@Carbon Ros

Dries Devenyns heeft de ploeg vrijgegeven aan Sporza - PCS heeft blijkbaar niet alles juist overgetikt ;-)

Soudal-Quick Step heeft met tweevoudig winnaar Tim Merlier een van de topfavorieten in de gelederen.
De titelverdediger krijgt woensdag de steun van zijn maatje Bert Van Lerberghe. Verder bestaat de ploeg uit Ayco Bastiaens, neoprofs Antoine Huby (23), Pepijn Reinderink (21) en Luke Lamperti (21) en belofte Lars Vanden Heede (18).
“We starten woensdag met veel vertrouwen", zegt ploegleider Dries Devenyns. "Tim is onze kopman voor Nokere, waar hij Bert bij zich heeft voor in de finale. Luke staat daar ook aan het vertrek en kan zo mooi wat ervaring op doen op de kasseien."

ivo001

Toch een aantal wijzigingen op de startlijst. Sheehan gaat geen Nokere maar Milan-Torino rijden.

En Lamperti erbij inderdaad. En Wellens doet ook opeens Nokere mee.

Laatst gewijzigd
JDV21

Wellens is raar, maar leuk voor mijn team dan. En met Lamperti nog een extra renner aan de start. Ben eigenlijk wel verbaasd dat Philipsen hier start. Als je Tirreno en MSR doet dan is het toch een beetje raar dat hij hier ook komt. Niet veel vertrouwen in een goed resultaat in MSR misschien?

1 2 ... 9 ... 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.