Afvalkoers Klassiekers 2024

1 2 ... 7 ... 17 18
erveedeeee

Hier ook Evenepoel. Hij rijdt niet veel inderdaad, maar toch aardig meer dan vorig jaar toen hij alleen LBL reed. En in het tweede deel wil je hem sowieso hebben. Ik wilde daarnaast ook graag WvA en MvdP hebben. En De Lie en Philipsen was vorig jaar ook wel een erg lekkere combi dus wilde ik ook graag weer hebben. 

Daardoor wel een vrij duur team. Speciaal voor de strade en trofeo heb ik nog Healy, Carapaz en Bettiol meegenomen, waarschijnlijk had ik daar beter voor Pidcock of Gregoire kunnen kiezen. 

Voor de sprints (buiten De Lie en Philipsen) ook een klein beetje een gok met vooral goedkope namen Braet, Magnier, Fretin, Lamperti, Van Uden.

 

Treenert

Altijd lekker om een rondje te winnen maar wellicht was het ook wel gewoon teveel? Overrschot dat ik straks tekort ga komen? Zo heb ik niet gepuzzeld but who knows? Ga wel de wissels nodig zijn om ver te komen, da's wel duidelijk voorlopig, goede hoop op startlijstvulling later dit seizoen. 

Sies

ALs ik het met goed herinner is Trofeo Laigueglia vorig seizoen mijn waterloo gebleken. Vreemd genoeg heb ik hier niet van geleerd en zou dat zomaar weer kunnen gebeuren. Uiteraard eerst Samyn overleven, maar als dat lukt vrees is voor de dag van morgen!

Limal

Zolang Bastaix geen renners aan de start heeft moet de rest van ons zich geen zorgen maken, Sies ;-)
(Yep, dat heb ik nagekeken omdat er van mijn ploeg ook nog niemand op de startlijst staat... )

Maar zoals je zegt, eerst vandaag weer overleven! (in een sprint kan zoveel gebeuren dat je eigenlijk nooit veilig bent)

Laatst gewijzigd
Sies
Limal
#154
Zolang Bastaix geen renners aan de start heeft moet de rest van ons zich geen zorgen maken, Sies ;-)...

Dit geeft me al weer iets meer vertrouwen, maar als ik het me goed herinner was dit vorig jaar precies zo ;)

Carbon ros

Weining te doen vanochtend dus toch maar even de deelnemerslijsten snel doorgenomen. Vandaag toch mogelijk direct spannend voor de mensen zonder De Lie. 

***BlingSagan (Le Berre en Segaert)

**Callmeal (Capiot en Degenkolb), Bastaix (Morgado en Van Asbroeck)

*Kokkie1995 (enkel Hofstetter), Dekenner01 (Segaert, Rex en Capiot)

 

 

 

 

Limal

Vandaag ben ik de grootste fan van Morgado en Van Asbroeck zodat Bastaix niet afvalt. Nog niet ;-p
De startlijst van morgen is trouwens bekend nu. Ik moet hopen op bovenstaande, of misschien dat Bettiol zijn onafgebroken DNF-streak in Laigueglia verderzet.

JDV21

De de Lie loze teams zullen blij zijn met het huidige koersverloop in Le Samyn!

Ab Normaal

Nou, met die abandon wordt een zorgeloze middag toch ineens weer nagelbijten. 

JDV21
Limal
#157
Vandaag ben ik de grootste fan van Morgado en Van Asbroeck zodat Bastaix niet afvalt. Nog niet ;-pDe...

Nou je wensen zijn vervuld met Morgado!

Laatst gewijzigd
ditisdavid

De Lie die uitvalt, Eekhoff die zich in de laatste kilometer recht zet op zoek naar een niet-aanwezige Van Uden... het houdt niet over. Hofstetter en Capiot nog wel in de punten geloof ik dus het zal genoeg zijn.

opa

Waerenskjold die zich ook opeens uitlaat zakken. Zat vol verrassing deze le samyn. Gelukkig Menten ook nog in de punten als het goed is. 

JDV21

Iedereen met hofstetter in zijn team en minder cq punten dan Kokkie was sowieso al veilig!

Dekenner01
Carbon ros
#156
Weining te doen vanochtend dus toch maar even de deelnemerslijsten snel doorgenomen. Vandaag toch mo...

Hmmm... met Rex in deze vorm heb ik mij niet druk gemaakt 

ditisdavid
JDV21
#163
Iedereen met hofstetter in zijn team en minder cq punten dan Kokkie was sowieso al veilig!

Dat zal me afleren de posts voor me te snel door te lezen...

ditisdavid

Een snelle blik leert me dat NielsH heel erg hoopt dat Van Uden, Mozzato of Menten nog tussen 11 en 20 zat, anders is het een onwaarschijnlijk einde voor zijn team dat ook nog De Lie had.

arjenzvob

Met Rex en Morgado en Menten en van Gestel misschien wel een dagwinst :)

Limal
JDV21
#160
Nou je wensen zijn vervuld met Morgado!

Amen!

Ik weet dat het niet erg netjes is, Bastaix, maar ik ben opgelucht dat je er morgen nog bij bent... 
(Zolang de startlijst niet verandert moet de rest van ons zich geen zorgen maken morgen.)

samuello

Erg netjes is het inderdaad niet, maar ik snap dat je blij bent als je wegkomt met geen renners aan de start doordat een ander met meer cq punten ook geen renners voor Trofeo Laigueglia heeft. Bode80 komt ook goed weg zonder deelnemers.

Voor vandaag lijkt mij (zoals Carbon Ros voorspeld had) BlingSagan het kind van de rekening te worden zonder puntenscoorders. Ik denk dat hij bij het kiezen van Segaert en Le Berre er geen rekening mee had gehouden dat beiden (in ieder geval) drie ploegmaten voor hen moeten dulden (De Lie, Menten en Taminiaux voor Segaert en Biermans, Mozzato en Capiot voor Le Berre). 

Franky122

Juist omdat het niet netjes is had ik me die blijdschap - die ik me op zich kan voorstellen - voor mezelf gehouden. Lijkt me voor Bastiax namelijk niet leuk om te lezen. Dat wordt misschien anders naarmate je verder in het spel komt en de kans op winst steeds reëler wordt. Blingsagan was ook mijn conclusie.

Wel leuke bijkomstigheid van deze afvalkoers is dat ik hierdoor dit soort koersen ga volgen. En ik krijg steeds meer een zwak voor renners zoals Biermans, de man die kennelijk heel goed rijdt in natte omstandigheden. Had hem graag gewild, maar hij reed maar een beperkt aantal koersen.

Ab Normaal

Le Samyn, een leuke koers, ieder jaar weer.

Helaas vanwege zakelijke beslommeringen er niets van gezien en pas net de uitslag gelezen.

Kan dus heel veel op papier zetten maar dat slaat dan als een tang op een varken.

Daarom maar snel de uitslag. Arjenzvob mag deze Belgische semi klassieker met de Franse naam op zijn Nederlandse naam zetten en heeft vandaag zijn moment of fame. Vernis en Coolietje kijken vol bewondering toe, een treetje lager.

En dan onderin... Dit lijkt niet zijn spel. Hij moet wederom vroeg afhaken en zijn rol in dit klassement is uitgespeeld. Maar ja, dan moet je ook wel een uitgebalanceerd team maken. Dus ook renners selecteren die de kleine koersjes rijden.

Wie het kleine niet eert.... En dus is BlingSagan het grote niet weerd met precies 0 hele punten vandaag. Ik zou vast een excelletje voor volgend jaar maken Arie!

Toch had dit spel niet gespeeld kunnen worden zonder zijn hulp. Mijn excel bestand is aangepast en in orde gemaakt door onze afvaller van vandaag.

Dus toch graag een applausje voor hem. Mijn dank is groot, zonder jou was het niet gelukt.

Morgen zijn we in Italië, zo snel kan het gaan met dit spel. En naar wat ik begrepen heb gaat het geen spannende race worden voor dit spel.

Arjenzvob 1.310 14.229
Vernis 1.291 14.979
Coolietje 1.090 13.893
arviid 1.070 14.964
Malathion 1.000 14.934
SvenVDB 880 14.773
Ceramiche Ariostea 761 14.747
Bonorrie 750 13.287
Rabbiej 730 14.306
Dekenner01 720 14.324
JDV21 690 14.200
JNB 640 14.140
Sjonge Jonge 560 14.490
Wielervolger 520 14.021
Bastaix 500 14.988
Carbon Ros 491 14.230
Maiilot à Pois 350 14.511
HeldS 341 14.064
Rimenno 320 14.626
Zwartebroekenegeletrui 300 13.445
Samuello 290 13.859
Danusz1986 280 14.978
opa 270 14.214
Zwiebeln 270 14.580
Franky122 260 13.882
Mithrandir 260 14.149
erveedeeee 221 14.507
Niekvdv 210 13.753
Ivo001 210 13.893
Poeksel 210 13.963
BrackenRidgeCycling 210 13.981
Ezequiel 210 14.293
Sies 200 14.718
ditisdavid 190 13.718
Ab Normaal 190 13.961
Limal 190 14.395
Treenert 130 14.357
callmeal 120 14.852
Bode80 90 14.318
Oli4G 70 14.187
Nijmos 70 14.493
Kokkie1975 70 14.757
NielsH97 61 14.979
Bazing 30 13.672
BlingSagan 0 14.586

 

Team Bling Sagan

VAN AERT Wout
PHILIPSEN Jasper
MOHORIC Matej
HEALY Ben
PIDCOCK Thomas
MERLIER Tim
THIJSSEN Gerben
MEEUS Jordi
LAZKANO LOPEZ Oier
ZIMMERMANN Georg
MILAN Jonathan
COSNEFROY Benoît
VERMAERKE Kevin
ALBANESE Vincenzo
CHAMPOUSSIN Clément
SENECHAL Florian
SHEEHAN Riley
COSTIOU Ewen
SEGAERT Alec
LAURANCE Axel
BUSATTO Francesco
LECERF William Junior
RAFFERTY Darren
LE BERRE Mathis

Laatst gewijzigd
Limal

Goh ja, het is toch maar een spel, niet? Ik weet niet of jullie ooit gamen of bordspellen spelen, maar dat is in mijn vriendengroep onlosmakelijk verbonden met het uitdelen van steekjes. Zonder zou het maar saai zijn... En wees gerust, als ik er in de Strade uitvlieg dan zal Ab me wel dubbel zo hard Weakest Link-gewijs naar de uitgang verwijzen :-)

arjenzvob

Balen BlingSagan. Bedankt voor je werk!

Bode80

Ik denk niet dat we spastisch hoeven te doen over het feit dat iemand deelt dat hij blij is dat een concurrent er slechter voor staat.

Bastaix wist vast wel dat dit een moeilijke race zou gaan worden. Ik ben eerlijk gezegd ook blij. Ik had deze wedstrijd helemaal over het hoofd gezien (te weinig tijd gehad voor een goede voorbereiding).

Bazing

Hi Ab, mijn punten lijken niet te kloppen voor le Samyn met plek 14,17,18 in mijn team.

1 2 ... 7 ... 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.