Ik snap niet helemaal wat het nut is van dit topic. Blijkbaar schat de redactie, volkomen terecht, in dat de reacties een gigantische teringzooi gaan worden. Maar als de reacties onder de artikelen uit voorzorg gesloten worden, waarom dan wel dit topic? Dan ga je toch exact dezelfde discussie hier krijgen? Of gaat het er puur om dat de reacties weggemoffeld en uit het zicht van de massa worden gehouden..?
Het ironische is dat er onder de reacties ten minste nog een rapporteerknop zit, maar hier op het forum niet. Het lijkt mij dus een heel stuk moeilijker om het forum te reguleren dan de reacties..
WF had er ook voor kunnen kiezen om geen roeptoeter te zijn voor extremistische organisaties. Nieuwswaarde van dit artikel is zo goed als nul, zweept alleen maar mensen op en normaliseert wat niet normaal is, namelijk intimidatie. Het wordt pas nieuwswaardig als dit soort idioten echt mensen en ploegen gaan lastigvallen en intimideren. Tot die tijd kun je ze negeren.
Spot on. Ik ergerde me groen en geel aan dat artikel over pro Palestijnen die het team Israël Premier Tech lastig vielen in Roubaix. Gelukkig was ik te laat om de reacties te lezen.
Ah dit topic heurt bij het artikel. Op X zag ik ook al een aantal van die BDS'ers die bedrijven willen boycotten omdat een hoge pief bij het bedrijf Israelisch of Joods is... In mijn ogen zijn het (nie allemoal) een stelletje schedelmeters. Hopelijk brengen ze de renners niet in gevaar. Ik zou snachts maar een menneke bij de bussen enzo houden.
Als we dit topic nou gebruiken als gesloten inrichting waar allesvernietigend extreemrechts los kan gaan met al hun haat, seksisme, racisme, homofobie, etc, etc, dan kunnen we de rest van de site misschien een beetje schoon houden. We zijn i.i.g lekker op weg gezien de bovenstaande reacties!
En om toch nog even inhoudelijk te reageren: Israel is een terroristische, genocidale apartheidstaat en Hamas is een moslimfundamentalistische, antisemitische terreurorganisatie. En zoals bij elke oorlog lijden de onschuldige burgers onder de grootheidswaanzin en kwaadaardigheid van hun leiders.
Zo. Zijn we ook weer klaar met die discussie. Next.
Sorry hoor maar extreemlinks gaat zeker klagen dat zij hier niet iedereen -foob en -ist mag noemen, terwijl ze precies zijn waar ze de ander van beschuldigen. Dus om klachten te voorkomen zou ik er zeker geen gesloten inrichting van maken. Inclusie snapt ge?
"De Pro-Palestijnse beweging BDS (Boycott, Divestment and Sanctions) heeft op haar site opgeroepen tot ‘meer protesten dan ooit’ tijdens de Giro d’Italia en Tour de France. Ze willen dat mensen zich verzetten tegen de deelname van Israel-Premier Tech aan deze rondes. “Laten we ervoor zorgen dat de weg naar genocide gesloten is”, klinkt het."
Nou, wie gaat er mee die kant op? Zin in
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.