Profwielrennen en het Israëlisch-Palestijns conflict

1 2 3 4 ... 19 20
Gesloten
Wijsgeer

Ik sluit me in deze aan bij MaGarin. Die slaat de spijker op zijn kop.

Daarbij: iets begrijpen, of ergens begrip voor hebben, is voor mij iets anders dan het meteen goedkeuren. Zo begrijp ik de actie van Hamas op 7 oktber (in het perspectief van alles wat daar al decennia speelt), maar die keur ik niet goed.

Zo begrijp ik ook de reactie van Israel daarop, maar ook die keur ik niet goed.

Zo begrijp ik verder de aanval van Israel op de ambassade van Iran, en de daarop volgende tegenreactie. Maar dat keur ik niet goed.

En ik begrijp ook dat het zien van beelden van de totale vernietiging in de Gazastrook door de "Joodse staat" Israel, en de Nederlands-Joodse belangenorganisatie CIDI die hier helemaal goedkeurt, leidt tot meer haat of antipathie richting de Joodse gemeenschap.

Ben ik dan antisemiet? Of moet de Joodse gemeenschap (en ook sommige fanatiekelingen hier) een keer in de spiegel kijken, en zich afvragen WAAROM men anders aan kijkt tegen Joodse scholen, bejaardenhuizen, winkels, synagoges, etc. En als je dat begrijpt, dan snap je misschien ook dat de sleutel misschien niet ligt bij de zogenaamde "antisemieten", maar bij Israel en haar huidige koers.

Zolang er zinvol en respectvol over gediscussieerd kan worden, mag dit topic van mij echt wel blijven bestaan. Het is gewoon een belangrijk thema, veel belangrijker dan wat scorito spelletjes of "wat heb je op je bord". Maar ik zou wel aan sommige bijdragers hier willen vragen om het ook gewoon respectvol te houden. En niet per definitie iemand die anders denkt willen wegzetten als dom, onwetend, antisemiet of jodenhater.

esims2.0

Heel verhaal maar het wordt steeds moeilijker te begrijpen waar nu het verschil van mening over gaat.

  1. Dit topic ging oorspronkelijk volgens mij over intimidatie richting renners met de tekst Israël op hun shirt. Waar nu door Raul een jij-bak van gemaakt wordt door te zeggen dat Joden overal slachtoffer zijn van racisme en antisemitisme. Dat is per definitie een verkeerde manier van discussieren.
  2. Er wordt door Raul een enorme karikatuur gemaakt van wat medeflitsers van Iran of de islam zouden vinden. Die staan er bij mij in ieder geval ook slecht op. Maar wat wil je ermee zeggen? Dat de Joden het eeuwige slachtoffer zijn en dus een veilige plek nodig hebben? Die mentaliteit stoort me eerlijk gezegd, net zoals de Black Lives Matter beweging. Waarbij de slachtofferrol gebruikt wordt om een speciale positie te verwerven.

Raul Alcala

Et staat geen woord Spaans in m'n laatste bijdrage, Esims. Niets aan toe te voegen dus. Staat me niets van bij dat ik hier heb aangegeven hoe jij en anderen over Iran of de islam denken. Racisme? Ook niet over gehad.

Ik kan niet met mensen in gesprek gaan die intimidatie en geweld richting Joden buiten Israël afkeuren maar het wel begrijpen.

Je ziet vooral spoken.

Einde.

Edit. Lees m'n epistel op pagina 3 eens terug Wijsgeer en bespaar me in het vervolg je gebazel.

Laatst gewijzigd
kraamverlof
esims2.0
#77
Heel verhaal maar het wordt steeds moeilijker te begrijpen waar nu het verschil van mening over gaat...

Tijd om je bij je leest te gaan houden esimsallversions, en je te focussen op je wielerspelletjes op wf!

Laatst gewijzigd
esims2.0

Either you are with kraamverlof, or you are with the terrorists. Ik sluit me aan bij de laatste regel van Wijsgeer hierboven.

kraamverlof
esims2.0
#80
Either you are with kraamverlof, or you are with the terrorists. Ik sluit me aan bij de laatste rege...

You just proved my point!

FDJ

He gelukkig zijn Magarin en Wijsgeer van Hout het het ook in deze kwestie weer eens! Je zou bijna bang worden dat er een materie is die ze een keer van standpunt doet veranderen. 

AWestie

Michelle Froome heeft na een lange twitterstilte ook weer eens een mening die in dit Forumstraatje past Michelle Froome (@michellefroome) / X (twitter.com)

esims2.0

Het was mij trouwens niet duidelijk dat Wijsgeer een nieuwe naam is van een oude bekende.

Il Leopardo della Primavera
AWestie
#83
Michelle Froome heeft na een lange twitterstilte ook weer eens een mening die in dit Forumstraatje p...

Zo, die gaat er ook met gestrekt been in.

MaGarin
AWestie
#83
Michelle Froome heeft na een lange twitterstilte ook weer eens een mening die in dit Forumstraatje p...

Aangezien manlief Chris er niks meer van bakt moet vrouwlief Michelle names de familie maar aan de bak om de normen en waardes van de sponsor te gaan verkondigen? 

 

Michelle Froome had al niet de reputatie van meest gezellige wielervrouw, maar dat ze nu ook een totaal gestoorde, genocidale gek blijkt te zijn is wel, tja, apart. (Mag het woordje 'genocidale' hier wel jongens? Aangezien ze roept dat er geen onschuldige Palestijnen bestaan en verder zo'n beetje alle extreemrechtste racistische complottheorieen afvinkt lijkt dat me hier wel op zijn plaats)

Laatst gewijzigd
kraamverlof
MaGarin
#86
Aangezien manlief Chris er niks meer van bakt moet vrouwlief Michelle names de familie maar aan de b...

Deel hier even wat ze zegt, ik heb geen twitter.

Raul Alcala

Ik zou alleen nog bij rabiate teksten van anderen en of nieuws van onze Israëlische wielerploeg reageren.

Kan de redactie aub optreden richting de wanstaltige bijdrages van Magarin?

Laatst gewijzigd
MaGarin
kraamverlof
#87
Deel hier even wat ze zegt, ik heb geen twitter.

Het is een ellenlange stroom aan tweets die te ranzig en ziekelijk voor woorden zijn, dus die kan ik hier niet allemaal plaatsen. 

Deze spant wel de kroon:

Women’s rights matter! Gay rights matter! Trans rights matter! Hamas doesn’t support any of those. Take the blindfolds off and see the reality of the hatred they are spreading. There are no innocent Gazans.

Of wat dacht je van deze, letterlijk de Great Replacement complottheorie:

Muslims are no longer the minority they claim to be. They are here to take over. The UK, France, they are happy to claim the benefits but will not integrate into those communities. They will continue to TAKE what suits them. They are a drain on modern society.

 

Raul Alcala
MaGarin
#15
Als we dit topic nou gebruiken als gesloten inrichting waar allesvernietigend extreemrechts los kan...

Deze post hoort hier ook niet thuis

Il Leopardo della Primavera
MaGarin
#89
Het is een ellenlange stroom aan tweets die te ranzig en ziekelijk voor woorden zijn, dus die kan ik...

Ik vraag me oprecht af of ze niet gehackt is. Dit is wel echt bizar.

En als het echt is, vraag ik me ook af hoe Froome hierover denkt. Zag heb nooit als het complotgekkietype.

kraamverlof
MaGarin
#89
Het is een ellenlange stroom aan tweets die te ranzig en ziekelijk voor woorden zijn, dus die kan ik...

Oef die laatste is pittig

Raul Alcala

Ik keur de tweets van mevrouw Froome ten zeerste af, maar ik begrijp het wel.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Die laatste tweet is toch eigenlijk wat Wilders al 20 jaar roept?

AWestie
Romāns Vainšteins
#94
Die laatste tweet is toch eigenlijk wat Wilders al 20 jaar roept?

Wilders heeft ook een like gekregen van haar zag ik (ik ging even de Pluggeroute langs)

Raul Alcala

Dat ze niet meer een minderheid zijn en lastig integreren lijkt me geen apekool 

MaGarin
Romāns Vainšteins
#94
Die laatste tweet is toch eigenlijk wat Wilders al 20 jaar roept?

Wilders is dan ook al 20+ jaar lang een extreemrechtste racist, dus wat is je punt precies?

kraamverlof
Raul Alcala
#93
Ik keur de tweets van mevrouw Froome ten zeerste af, maar ik begrijp het wel.

Inside humor is hier ten strengste verboden, Raul!

Raul Alcala

Het spijt me donders, Kraam. Spiegel humor is ook confronterend 

Hier een spiegel, vermijd hem of kijk er in / Maar begrijp dat dan pas het gezeik begint (Opgezwolle)

Romāns Vainšteins

Wilders een racist? Hmmmmmm

lastige, ik zie hem toch eerder als een bevlogen islam-hater dan echt een klassieke racist. Volgens kleedt hij het daar omheen wat aan met subtiele vleugjes racisme, homofobie etc om het electoraat te maximaliseren. Maar de kern is toch echt een diepe afkeer tov de islam.

iets wat ik tegelijk wel begrijp en afkeur, eerlijk gezegd. Maar bij mij moet je ook met geen enkele religie aankomen. Dat gezegd hebbende kan je zo'n doorgeslagen hobby niemand ontzeggen, vooral niet als ze het bij henzelf houden.

1 2 3 4 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.