Profwielrennen en het Israëlisch-Palestijns conflict

1 2 ... 5 ... 19 20
Gesloten
esims2.0

Raul en kraamverlof beginnen zich nu toch wel erg kinderachtig te gedragen, met het bespottelijk maken van begrip tonen voor de andere kant, wat verdraaid wordt als begrip tonen voor geweld. Wat al herhaaldelijk genuanceerd is. Omdat zij zich niet in die andere kant (het anti-Israël sentiment) kunnen verplaatsen.

kraamverlof
esims2.0
#101
Raul en kraamverlof beginnen zich nu toch wel erg kinderachtig te gedragen, met het bespottelijk mak...

Kun je even de titel van het topic herhalen? Dus aub wielergerelateerd, en graag wat meer diepgang ipv andere flitsers aan te vallen. Al wat je doet in je comments is haat zaaien.

Ontopic: wel benieuwd wat Froome te zeggen heeft over die haat jegens de ploeg op basis van het shirtje. Toch eens een grote meneer. Maar lijkt me sterk dat de mening veel afwijkt van die van zijn vrouw, als dat account inderdaad niet gehackt is.

Laatst gewijzigd
esims2.0

Lastig he kraamverlof, andere meningen? Je kwam er vanmorgen ook al in met de nodige stemmingmakerij.

"De titel van dit topic kan wel uitgebreid worden" was trouwens een opmerking van Raul.

Raul Alcala

Begrijpend lezen gaat jou op de een of andere manier niet altijd even goed af, Esims. En dan kan je wel weer niet inhoudelijk reageren, maar dat maakt de discussie er helaas niet beter op. Je legt me woorden in de mond over Iran, racisme, islam terwijl ik daar hier nooit over gesproken heb. En verwijt mij jou woorden in de mond te leggen. Wat onderhand een bijzondere gewaarwording aan het worden is.

Begrip is wat anders dan begrijpen, daarom heb ik jou herhaaldelijk gevraagd of je het begrijpt dat Joden buiten Israël intimidatie en geweld ondervinden nav de oorlog in Gaza. Nu gebruik jij wederom het woord 'begrip' ipv het woord 'begrijpen' waarmee je de aandacht lijkt af te leiden van het punt die ik probeer te maken. Ook door mijn vergelijking met terroristische aanslagen door moslimfundamentalisten, te veel op op te sommen. Deze lijk je ook niet te begrijpen gezien je rare reactie daarop.

Hieronder jouw bijdrage waar ik op aansloeg 

"Maar in mijn beleving is het allemaal heel erg misgegaan in 1948, toen de VN Israel erkend heeft als staat, geholpen door de slachtofferrol in de Tweede Wereldoorlog. Maar dan als Joods volk vervolgens zelf etnische zuiveringen doorvoeren. Ik begrijp de enorme frustratie van de Palestijnen richting Israel maar al te goed. Geweld dat daaruit voortkomt is nooit goed te praten, maar wel begrijpelijk."

Komt ook nog bij dat je zegt dat de staat Israël is ontstaan, geholpen door hun slachtofferrol in wo2. Deze heb je later halfbakken genuanceerd.

Voor jou nog een stukje geschiedenis over het ontstaan van de staat Israël, wat eigenlijk z'n oorsprong vond in 1917, middels de Balfour verklaring.

https://historiek.net/zionisme-betekenis-geschiedenis/81877/#google_vignette

Om mijn eerder uitgelegde vergelijking met moslims, die je niet lijkt te begrijpen, nog een keer actueel te duiden. In Sydney is vandaag een bisschop neergestoken door iemand die waarschijnlijk een bepaalde religie aanhangt. Naar het schijnt een bisschop die in het verleden Gaza heeft bezocht. Rond de kerk staan nu duizenden mensen die hem willen lynchen.

Mocht hieruit voortvloeien dat in Australië moslims geïntimideerd worden en er geweld zal worden gepleegd tegen moslims hierom, zeg jij dan ook: Ik keur intimidatie en geweld af richting moslims in Australië, maar ik begrijp het wel?

Onderstaande link niet aanklikken als je geen steelpan op je netvlies wilt hebben 

https://t.me/disclosetv/13783

Family Guy 🤗

https://youtu.be/Ge45R9qoW_Y?si=iaMD-pDvuYiAji9R

 

Edit. Titel uitbreiden opmerking maakte ik nav de aanval van Iran op Israël, waardoor het niet meer sec een Israël Palestijns conflict is. Wat het in eerste instantie eigenlijk al niet was, aangezien Iran al de kwaaie genius van 7 oktober was.

Mocht de intentie van dit forum alleen wielergerelateerd hier te reageren, dan zal ik me daaraan committeren.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge
esims2.0
#101
Raul en kraamverlof beginnen zich nu toch wel erg kinderachtig te gedragen, met het bespottelijk mak...

Zoals jij (en enkele anderen) zich ook niet in anderen (anti hamas sentiment) kunnen verplaatsen, toch? Zijn jullie dan ook kinderachtig? Of bekijk je dat ook maar van 1 kant?

esims2.0

Met dat bespottelijk maken doelde ik specifiek hier op:

"Ik keur de tweets van mevrouw Froome ten zeerste af, maar ik begrijp het wel." 

"Inside humor is hier ten strengste verboden, Raul!"

Dat was een sneer richting degenen (waaronder ik) die zeggen dat ze zich de frustratie en het anti-Israël sentiment kunnen voorstellen. Door de vergelijking met de tweets van mevrouw Froome wordt alsnog via een wat achterbakse manier die mening belachelijk gemaakt. Met andere woorden: er is maar één good guy in dit conflict.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Dat is niet bespottelijk maken Esims. Je snapt m'n humor wellicht niet,  spiegel humor verpakt in een serieus jasje. En je gaat wederom niet in op m'n andere voorbeelden, m'n epistel onderaan pagina 3. Of het voorbeeld van de steekpartij vandaag in Sydney. Je beantwoordt stelselmatig m'n vraag over 'begrijpen' niet. Ik kan alleen maar concluderen dat je om de hete brei heen draait.

Ik kan me wel degelijk verplaatsen in anti Israël of pro Palestina berichten. Heb al eerder aangegeven deze prima te vinden, al hangt het er vanaf hoe je het verwoordt. Ook heb ik aangegeven het vreselijk te vinden, alle doden en gewonden en de verwoesting in Gaza, en dat het punt om de oorlog te stoppen voor mij nu wel zover is. Net als dat ik heb aangegeven Netanyahu een verschrikking te vinden en dat het nederzettingen beleid verwerpelijk is. Maar je lijkt dat bewust te negeren. Selectief reageren anders gezegd.

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera

.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Leo. Ik zei waarschijnlijk, afgeleid uit dit bericht. 

https://www.noticer.news/christ-the-good-shepherd-church-wakeley-bishop-stabbed/

Ik zal de eerste zijn die erop terugkomt wanneer dat niet het geval blijkt te zijn. Laat onverlet dat mijn voorbeelden/vergelijking over afkeuren van intimidatie en geweld maar het wel begrijpen, overeind blijven staan nav talloze andere voorbeelden van islamitische terreur of islamitische regimes die bv christenen vervolgen.

Maar ook daar wordt hier niet op ingegaan. Wellicht te confronterend

 

Laatst gewijzigd
Limal

Deze "discussie" is dus helaas uitgesdraaid zoals ik gevreesd had. @Redactie, lezen jullie nog mee? Vinden jullie vijf pagina's en vele ad hominems later nog steeds dat dit een plaats verdient op jullie wielerwebsite?

Raul Alcala

Laat toch gaan, Limal. Het wordt nu juist interessant. Dit topic blijft gewoon bestaan.

Daarbij wordt er ook heel veel op de man gespeeld onder nieuwsberichten, over onderwerpen die qua belang verbleken bij dit onderwerp.

kraamverlof
Limal
#110
Deze "discussie" is dus helaas uitgesdraaid zoals ik gevreesd had. @Redactie, lezen jullie nog mee?...

.

 

Laatst gewijzigd
kraamverlof
Limal
#110
Deze "discussie" is dus helaas uitgesdraaid zoals ik gevreesd had. @Redactie, lezen jullie nog mee?...

Welke discussie?

kraamverlof
esims2.0
#103
Lastig he kraamverlof, andere meningen? Je kwam er vanmorgen ook al in met de nodige stemmingmakerij...

?

Limal
Raul Alcala
#111
Laat toch gaan, Limal. Het wordt nu juist interessant. Dit topic blijft gewoon bestaan. Daarbij wor...

"Laat toch gaan" is exact de raad die ik ook jou zou geven, Raul. (Op WF dan toch - uiteraard is dit onderwerp vele malen belangrijker dan welke wielernieuwsdiscussie dan ook.)

Als je (jullie) even een stapje achteruit zet(ten) om te reflecteren: denk je niet dat WF de afgelopen dagen leuker zou geweest zijn zónder het telkens hier weer over te moeten hebben ipv over wielrennen? En wat denken jullie allen bereikt te hebben door anderen te proberen overtuigen van hun ongelijk?

Ik blijf erbij: dit heeft nul toegevoegde waarde voor Wielerflits als wielerforum s.l. en het verdiept enkel de polarisatie binnen deze community.

esims2.0

Soms is sport de belangrijkste bijzaak in het leven Limal. Toen Iran met die aanval bezig was, dacht ik: ok, vanmiddag de Amstel Gold Race.

Vanavond dit weer op het nieuws. Het uitverkoren volk wil de laatste klap uitdelen. Zijn spierballen laten zien. Terwijl de VS het al had afgeraden. Net kinderen in een zandbak.

Limal

Ook dat heeft weer nul toegevoegde waarde voor dit wielerforum s.l. ...

Maar maak jullie geen zorgen, ik zal mezelf niet blijven herhalen. Ik verlaat voorgoed deze arena zodat jullie lekker verder kunnen bekvechten over dit onderwerp, op deze wielerwebsite, in een ongetwijfeld succesvolle kruistocht naar eeuwigdurende wereldvrede.

esims2.0

Als een klein kind dat stampvoetend zijn zin wil hebben.

Raul Alcala

Ach ja Limal, misschien heb je ook wel gelijk. Al kan het ook hand in hand gaan natuurlijk. De hypocrisie van Esims, Magarin en Wijsgeer is iig wel aangetoond. Vol op het orgel gaan als het gaat om het verdedigen van hun standpunt dat de Joden niet zo moeten zeuren als ze worden geïntimideerd of met geweld worden geconfronteerd.

Ja nee, we keuren het absoluut af, maar we begrijpen het wel hoor! Tot ze joden door moslims moeten vervangen, dan geven ze hypocriet niet thuis. Esims spant de kroon wat dat betreft wel. Doet me wat aan Dik Trom denken, zonder het over z'n gewicht te hebben. Het is wel een bijzonder kind. 

M'n conclusie is toch wel dat de Joden de nieuwe Joden zijn.

Maar je hebt gelijk, ik laat ze wel zwelgen in hun eigen gelijk.

Ik ga me weer met Mo vermaken. En de koers natuurlijk.

Deze oude man krabt nog even aan wat onder z'n boxer zit, gaat pissen en duikt dan het nestje weer in.

Voor die begrijp boys 

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Eens met Limal: wegtyfen dit topic en ook geen nieuwe van dit type meer plaatsen.

kraamverlof
esims2.0
#118
Als een klein kind dat stampvoetend zijn zin wil hebben.

Ga je nou echt weer diezelfde kant op als vorig jaar in spelletjesgate? Je weet waar dat toe geleid heeft!

kraamverlof

https://israelpremiertech.com/he/%d7%92-%d7%99-%d7%90-%d7%a0-%d7%99-%d7%91-%d7%94%d7%97%d7%9c%d7%99%d7%98-%d7%9c%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%a9/

 

Trots...

esims2.0

@Raul: het slaat werkelijk nergens op hoe je standpunten van anderen samenvat om ze vervolgens hypocriet te noemen. Even het conflict in vogelvlucht. Twee bevolkingsgroepen leefden heel lang in de geschiedenis in betrekkelijke vrede naast elkaar, totdat een van de twee het gebied voor zichzelf opeiste. Je kunt op je vingers natellen dat dat een bron van ellende is. Dat is het begrip waarover ik het heb. Je moet er niet allerlei onzin bijhalen zoals moslimfundamentalisme, dat over de hele wereld voor problemen zorgt zonder dat er een jood aan te pas komt.

@kraamverlof: er is een echte stoorzender in deze discussie die helemaal geen inhoudelijke intenties heeft en dat ben jij. Je probeert een andere mening weg te zetten als haat zaaien. Maar mocht je toch de behoefte hebben om een ban te versieren, ga gerust je gang. De vorige keer moest ik excuses aanbieden aan WF, en toen ik vroeg waarvoor, konden ze dat niet zeggen. Ik ga ervan uit dat WF zich niet twee keer aan dezelfde steen stoot.

Laatst gewijzigd
kraamverlof
esims2.0
#123
@Raul: het slaat werkelijk nergens op hoe je standpunten van anderen samenvat om ze vervolgens hypoc...

Nogmaals esims, lees de topictitel even op voor jezelf, en zeg me waar jij inhoudelijk hebt gereageerd in dit topic, anders dan vuilspuierij, haat en het onvermogen of onwil je in te lezen in de geschiedenis van de zaak. Dat je meent het 20 keer over slachtofferrol te moeten hebben, 911 erbij haalt, dat zegt natuurlijk precies hoe jij erin staat. Ik zal er geen naam aan geven, want het lijkt me duidelijk.

esims2.0

Vuilspuierij, haat en haatzaaien is allemaal stemmingmakerij zonder dat je het concreet benoemt. Ik ben hier en daar kritisch geweest over het argumenteren van anderen, maar nergens zo ver gegaan om anderen "hypocriet" (Rauls woorden) te noemen. Wat volgens jou blijkbaar wel kan, omdat hij jouw standpunt vertegenwoordigt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.