Profwielrennen en het Israëlisch-Palestijns conflict

1 2 ... 6 ... 17 18
kraamverlof
esims2.0
#125
Vuilspuierij, haat en haatzaaien is allemaal stemmingmakerij zonder dat je het concreet benoemt. Ik...

Welk standpunt?

Wijsgeer

Misschien moet ik hem een keer omdraaien:

ik ken niet veel joden persoonlijk. De joden die ik zie staan ofwel als geus in de ArenA, ofwel komen ze aan het woord als het CIDI weer spreekt. Ik heb dus niet al te vaak met een Jood de hele fundamentele discussie over wat er al decennia lang gaande is in het Midden Oosten.

Maar als de doorsnee Jood zo reageert als Raul op mijn positie mbt dit conflict, dan is het niet vreemd dat de Jodenhaat overal ter wereld toe neemt. Want ik neem denk ik geen bijzondere positie in, en ook geen extreme. Ik vind simpelweg dat Israel buitensporig reageert op de kwade actie van Hamas door 30.000 slachtoffers te maken, de bevolking uit te hongeren, alles plat te bombarderen, en te schieten op alles wat beweegt. Of het nu een ambulance is, een konvooi hulpverleners of mensen die met witte vlaggen wapperen.

Met wat ik zie van het CIDI, maar ook van iemand als Raul, heb ik het idee dat mijn normale standpunt (maar ook dat van bijvoorbeeld Esims) niet gepruimd wordt. En zelfs geen aanleiding geeft voor een normale discussie, maar verzandt in scheldpartijen, beschuldigingen van antisemitisme en hypocrisie.

Zoals gezegd ken ik niet veel Joden. Maar als hetgeen Raul als felle verdediger van "de zaak" is waar de Joodse gemeenschap voor staat, dan ga ik vanaf vandaag antisemiet worden geloof ik. Ik hoop echter dat de gemiddelde Nederlandse Jood wat normaler reageert als je hier een gesprek mee aan gaat. Maar als dat niet zo is, dan moet je er inderdaad niet raar van opkijken als de Jodenhaat toeneemt. Met dank aan types zoals Raul. Die dit als echte rechtse rakker denk ik dat hij dit bewust doet: provoceren tot iemand in zijn "valletje" trapt, want dat past helemaal in zijn straatje. En vervolgens de slachtofferkaart trekt, in plaats van bij zichzelf te rade gaat waarom hij deze emoties oproept. Dus Raul, bij deze. Ik ben in je valletje getrapt.

Dit is in ieder geval hoe het in mijn brein werkt. En op deze momenten is hetgeen ons hier zou moeten binden (namelijk de gedeelde liefde voor de wielersport) niet opgewassen tegen de gevoelens die dit soort figuren op dit moment bij mij oproepen. Nog even los van wat er daadwerkelijk in Gaza gebeurt. Ik hoop dat dit snel weer normaliseert: zowel hier, maar vooral in Gaza zelf. Maar vooralsnog heb ik in beide een hard hoofd.

Oude Indianentruc


Nee.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
Wijsgeer
#127
Misschien moet ik hem een keer omdraaien: ik ken niet veel joden persoonlijk. De joden die ik zie s...

Sorry Limal, maar Wouter dwingt me helaas nog eenmaal tot een reactie.

Raul, Raul, Raul. Ik houd je wel bezig he. Ik ben juist erg genuanceerd bezig hier. Niemand uitgescholden hier, niemand hier van antisemitisme beschuldigd. Kritiek op Netanyahu. Heel kritisch naar het verwerpelijke Hamas. Meermaals aangeven dat de oorlog moet stoppen. Kritisch naar in mijn ogen hypocriete flitsers hier die in mijn ogen grenzen overgaan, inclusief onderbouwing. Ja, als je dan geen inhoudelijk weerwoord hebt, ga je zoals Wouter vol op het persoonlijke orgel.

Heel veel sterkte nav je geouwehoer over mij, Wouter. 

Laatst gewijzigd
kraamverlof
Raul Alcala
#129
Sorry Limal, maar Wouter dwingt me helaas nog eenmaal tot een reactie. Raul, Raul, Raul. Ik houd je...

Raul is inderdaad vanaf het begin in dit topic heel genuanceerd geweest, en open voor discussie. Ondanks de bakken met haat en vuilspuierij in veel andere comments in dit topic, die ook nog steeds persoonlijker werden. Er worden inmiddels zelfs pb's vol met haat gestuurd.

Terwijl het topic bedoeld is voor waar de zaak de wielersport raakt. En je ziet het ook in het laatste artikel van Raymond, ook daar zie je de haters en antisemieten weer verschijnen, ipv ontopic te reageren.

Het zal de tijdsgeest wel weer zijn.

 

Raul Alcala

❤️ kraampie 

esims2.0

Wat betreft die pb's. Ik heb er in ieder geval een gestuurd met de boodschap dat kraamverlof in deze discussie enkel en alleen mensen aan het zwart maken is met Telegraaf retoriek, in de hoop dat WF alleen zijn berichten leest en niet nagaat waar het betrekking op heeft. Ik vind het beneden alle peil wat hij hier deed.

kraamverlof
esims2.0
#132
Wat betreft die pb's. Ik heb er in ieder geval een gestuurd met de boodschap dat kraamverlof in deze...

Wat bedoel je met Telegraaf retoriek?

Raul Alcala
kraamverlof
#133
Wat bedoel je met Telegraaf retoriek?

Jip en Janneke taal in chocoladeletters, aangeboden door de lieftallig grappige knipperlicht vriendin Fidan Ekiz, uit naam van de geweldige Wierd Duk?

Sorry Limal. Schuld van de kersenbonbons.

Laatst gewijzigd
kraamverlof

Hele mooie overwinning vandaag voor Israel in de pijl. Je zag de emotie bij de ploeg na de koers, valt denk ik niet los te zien van al die bedreigingen aan de ploeg de laatste tijd. Als dat extra krachten vrijmaakt, dan is dat in ieder geval een mooi neveneffect van al die haat.

Trots...

Il Leopardo della Primavera
kraamverlof
#135
Hele mooie overwinning vandaag voor Israel in de pijl. Je zag de emotie bij de ploeg na de koers, va...

Ik denk dat dat prima los te zien valt. Epische koers, iedereen onderkoelt, IPT wint al niet veel. Overigens een overwinning voor IPT, níet voor Israel (wel voor Wales).

kraamverlof
Il Leopardo della Primavera
#136
Ik denk dat dat prima los te zien valt. Epische koers, iedereen onderkoelt, IPT wint al niet veel. O...

Vanuit je luie stoel is dat prima los te zien van elkaar, als je in of rond de ploeg werkzaam bent echter niet, onderschat die haat niet aub. En wel degelijk een overwinning voor Israel, en voor echte kerels:).

Raul Alcala

Eens met kraam. Haat voedt de moraal en teamspirit. En zeker een overwinning voor ook Israël.

Dit is wel een leukere insteek. George Bennet, destijds m'n favoriete renner bij de geel zwarten, heeft een lastig aantal jaren achter de rug met een rib uit z'n lijf. Super sympathiek. Lijkt aan de betere hand.

Zet em op Kiwi

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
kraamverlof
#137
Vanuit je luie stoel is dat prima los te zien van elkaar, als je in of rond de ploeg werkzaam bent e...

Ah, jij bent in of rond de ploeg werkzaam begrijp ik? Of speculeer je ook maar wat? ;)

Laatst gewijzigd
kraamverlof
Raul Alcala
#138
Eens met kraam. Haat voedt de moraal en teamspirit. En zeker een overwinning voor ook Israël....

Ja ik last dat artikel ook, mooi. Zit nog wel wat in het vat voor d'n George.

Romāns Vainšteins

Zouden ze bij dat team ook allemaal een zweetkeppeltje onder de helm hebben?

Raul Alcala

Vaag begrip, ik haat niemand, ik haat die shit

Ik laat je 's avonds liever weten hoe laat het is

Nu worden verhalen aangedikt of afgeslankt

En in het diepste geheim maakte Israël z'n masterplan

Een campagne voor het gajes en het ratteplan

En alle mensen positief bezig whattupes dan

Tis een gekkenhuis, sleep je door de dag

Geven deze woorden kracht?

Het persoonlijke mooie van deze vieze oorlog is dat ik naast Vismalab nu een extra team erbij heb om te juichen. En ik was al een bofkont na het vertrek van Roglic naar Borah, al zal ik in dat geval alleen voor Primoz juichen.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Dat klinkt als een opmaat naar juichhik.

Raul Alcala

Hahaha hik hahikha, ja!

Juichen!

Raul Alcala

Hopelijk wordt men hier niet boos op mij als ik voor Israël Premier Tech juich

kraamverlof
Romāns Vainšteins
#141
Zouden ze bij dat team ook allemaal een zweetkeppeltje onder de helm hebben?

Deze grappig bedoelde edoch racistische opmerking mag je -evenals al je andere fantastische bijdrages in dit topic- achterwege laten. Focus je lekker op die 80 andere berichten per dag in artikelen van je joh!

Wijsgeer
Il Leopardo della Primavera
#136
Ik denk dat dat prima los te zien valt. Epische koers, iedereen onderkoelt, IPT wint al niet veel. O...

Ik zag ook niet veel meer dan een renner die na een loodzware koers in moeilijke weersomstandigheden zijn handen in de lucht mocht steken omdat ie een klassieker won. Een klassieker waar bijna enkel hele grote namen op de erelijst staan. Ik geloof geen moment dat hij daar dacht: "goh, onze ploeg krijgt wel eens wat kritiek, dat maakt deze zege voor mij zo mooi dat ik extra hard juich".

Ik denk vooral dat het niet gezond is om iedere overwinning en iedere juich van deze ploeg te koppelen aan het conflict wat er speelt. Wat daar het motief voor is weet ik niet: misschien weer discussies aanzwengelen en wederom een bepaald standpunt de wereld in te slingeren, om vervolgens boos te worden als iemand een grapje maakt over een zweetkeppeltje. En dan het liefst meteen de antisemitisme kaart tevoorschijn toveren.

Als de wielersport (of eigenlijk welke sport ook) vrij zou zijn van heel veel zonden, dan zou ik er zelfs voorstander van zijn om Israelische sporters en/of sportploegen te boycotten vanwege hun agressie en oorlogsmisdaden. Zoals ook veel Russische sporters en teams uitgesloten zijn van competitie. Het probleem is echter: waar stop je dan? Wat doe je met teams uit bijvoorbeeld Saoedi Arabie, toch ook een land wat niet de schoonheidsprijs verdient qua mensenrechten? En met alle Westerse teams, aangezien we nog altijd niet massaal afstand nemen van wat Israel daar uitvreet.

En tot die tijd juich ik, net als gisteren, ook gewoon voor een renner die een prachtige aanval plaatst. Lef toont, voorop blijft, en een schitterende zege pakt in een loodzware koers. Ongeacht het shirt wat hij aan heeft... En ik denk niet: "K&T, het is er 1 van Israel, die mag niet..." Pas als hij zijn zege gaat opdragen aan het IDF of de Israelische regering, dan is zo iemand mij helemaal kwijt als supporter. Maar dat heb ik niet gezien of gehoord.

kraamverlof
Wijsgeer
#147
Ik zag ook niet veel meer dan een renner die na een loodzware koers in moeilijke weersomstandigheden...

Er is wel degelijk een koppeling, gezien de toenemende bedreigingen en haat richting de ploeg. Dan is iedere overwinning net even wat lekkerder, en natuurlijk wordt dat wel opgedragen, hoe klein gebaar ook, aan bv de slachtoffers van 7 oktober, of de gegijzelden. 

Ich juichte (joog?) altijd al voor IPT (al snap ik het verhaal froomie niet zo goed), mooie ploeg en mooie sponsor, en nu nog wat harder. Kleine lichtpuntjes in een wereld van haat rondom, voor ons. En het is en blijft maar sport, maar geeft direkt ook weer wat afleiding.

Verder mag je die opmerkingen over oorlogsmisdaden voor je houden, die zijn zachtgezegd misplaatst.

FDJ

Ik vind op zn zachtst gezegd dat de posts van Wouter Wijsgeer van Hout op het randje zitten. De clown beweert een paar dagen geleden nog dat Als mensen als Raul dat hij Jodenhaat wel snapt. Sorry, maar het goedpraten van Jodenhaat dan mag je van mij hier opkrassen met je weet ik veel hoeveelste account inclusief een IP ban. Dat heeft niets maar dan ook niets meer met een fatsoenlijke discussie te maken. Als je Jodenhaat nog op je eigen reacties hier weet te betrekken zoals deze nobody van Hout doet dan is het grens bereikt en wegwezen. 

 

De Betreffende quote van Wijsgeer van Hout.

"Maar als de doorsnee Jood zo reageert als Raul op mijn positie mbt dit conflict, dan is het niet vreemd dat de Jodenhaat overal ter wereld toe neemt."

Laatst gewijzigd
esims2.0

Ik wil daar iets anders tegenover zetten. Onlangs is oud premier Dries van Agt (die ook wel wat met wielrennen had) overleden. Bij zijn overlijden werd hij genoemd als een schoolvoorbeeld van iemand die in zijn leven van mening kon veranderen. Hij gold als een conservatief premier maar heeft zich na zijn politieke loopbaan ingezet voor de Palestijnse zaak. Is hij voor sommigen hier (kraamverlof, Raul Alcala en FDJ) dan soms iemand die de weg is kwijtgeraakt?

1 2 ... 6 ... 17 18

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.