Profwielrennen en het Israëlisch-Palestijns conflict

1 2 ... 7 ... 19 20
Gesloten
Raul Alcala
Wijsgeer
#147
Ik zag ook niet veel meer dan een renner die na een loodzware koers in moeilijke weersomstandigheden...

Vrij bout en dom om Israël met Rusland te vergelijken. Rusland viel zomaar bruut Oekraïne binnen. Israël reageerde op de IS praktijken in het kwadraat van Hamas van 7 oktober.

Of de reacties ook onder oorlogsmisdaden of genocide valt, is niet aan jou om te concluderen.

Verder wat FJD zegt.

esims2.0

Israël heeft vrij bruut Palestijnen gedeporteerd. Het verschil met Rusland is echt niet zo groot. En zonder die vergelijking te hebben gelezen, vond ik zelf ook al dat er een parallel met Rusland is. Iedere actie tegen het regime daar wordt op een zeer handige manier in hun voordeel gebruikt. Dat is in het geval van Israël precies zo.

Il Leopardo della Primavera
kraamverlof
#146
Deze grappig bedoelde edoch racistische opmerking mag je -evenals al je andere fantastische bijdrage...

Kraamverlof, die vrouwonvriendelijke reaguurder die het continu over 'memmen' heeft, zeurt over racisme. Grappiger moet het niet worden.

Raul Alcala
esims2.0
#152
Israël heeft vrij bruut Palestijnen gedeporteerd. Het verschil met Rusland is echt niet zo groo...

Ja, jouw bijzondere, rare, foutieve verklaringen en vergelijkingen hier zijn ons bekend. Toch weet je me met je laatste weer te verrassen, negatief uiteraard.

Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#154
Ja, jouw bijzondere, rare, foutieve verklaringen en vergelijkingen hier zijn ons bekend. Toch weet j...

koninklijk meervoud? 

esims2.0

Haha want wat hadden die Palestijnen toen gedaan dat ze gedeporteerd moesten worden? Het is nu voortdurend haat, geweld en terreur als excuus opvoeren. Niet verder terugkijken dan de laatste escalatie.

Raul Alcala

Ik speel nog liever juichaapje voor Israël Premier Tech dan met jou, Wouter Magarin (what's in a name) in discussie te gaan.

🐒🍌

kraamverlof
Il Leopardo della Primavera
#153
Kraamverlof, die vrouwonvriendelijke reaguurder die het continu over 'memmen' heeft, zeurt over raci...

Zit je wel in het juiste topic, leo? Je lijkt wat de weg kwijt. Als er iets is wat vrouwvriendelijk is, dan zijn het wel memmen natuurlijk. Moet niet veel gekker worden!

esims2.0

Forum Des Juifs. En ik maar denken dat FDJ voor iets anders stond..

kraamverlof
Raul Alcala
#157
Ik speel nog liever juichaapje voor Israël Premier Tech dan met jou, Wouter Magarin (what's in...

Raul, zolang de rapporteerknop er nog niet is, beter denk ik die haatreacties van esims negeren. Een volstrekt onvermogen om ook maar iets van de zaak te begrijpen, of een wil om te luisteren naar nuance. Enige wat volgt zijn dan nog meer pb's met nazipraat. 

Beheer: waar blijft de rapporteerknop in dit topic????

esims2.0

Nazipraat, doe er nog maar een schepje bovenop. Dit is precies waarvan ik iets gezegd heb in een pb.  Enkel en alleen uit om iemand pootje te lichten. Hopen dat WF alleen zijn reacties leest en niet nagaat waar het betrekking op heeft. Ik heb slechts een pb gestuurd overigens, waarop niet gereageerd is.

Raul Alcala

Waarom zou je een pb sturen, als dit de plek voor gesprek/discussie is?

Laatst gewijzigd
esims2.0

Omdat dit een persoonlijk geschil is dat niets met de discussie te maken heeft. Dit zeuren om een rode kaart heeft hij al eens eerder met succes toegepast. Er werd mij toen gevraagd om excuses te maken, maar het omgekeerde is het geval.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ah je stuurde hem liefs uit Londen 🎶

esims2.0
Romāns Vainšteins
#141
Zouden ze bij dat team ook allemaal een zweetkeppeltje onder de helm hebben?

Alleen bij cols van de buitencategorie.

kraamverlof
esims2.0
#163
Omdat dit een persoonlijk geschil is dat niets met de discussie te maken heeft. Dit zeuren om een ro...

Ik vrees dat je wat dingen en flitsers door elkaar aan het halen bent. Of je bent glashard aan het liegen nu. Ik heb geen enkel persoonlijk geschil, nu niet, voorheen niet. Ik ga wel in tegen onwetendheid en haatzaaierij, zoals in dit topic. En ik vraag je wederom, even voor jezelf de titel van het topic aan jezelf voor te lezen. En dan ontopic te gaan worden, of niet meer te reageren. Beiden zijn oké.

esims2.0

Negen maanden geleden was je met precies hetzelfde zeuren om een rode kaart bezig. En werd het inderdaad een ban, waarvan ik nooit de reden gehoord heb. Ook niet na herhaaldelijk aandringen.

Het eerste wat je in deze discussie zei is dat er een behoorlijke portie antisemitisme voorbij gekomen is, en ik ben het met MaGarin eens die daarop reageerde met dat wat er gezegd is nog niet in de buurt komt van antisemitisme. Je strooit zoals al gezegd alleen maar met zwaar beladen beschuldigingen, in de hoop dat WF jouw kant kiest zonder iets te lezen.

En wat off-topic of on-topic betreft. Je reageerde met "trots" op de overwinning van de Israël ploeg gisteren, "een mooi neveneffect van al die haat". Ik vind dat een zwaar ongepaste reactie, ook al is er intimidatie of zelfs geweld tegen die ploeg. Omdat dit een geschiedenis heeft die verder terug gaat dan de recente gebeurtenissen en waar niemand trots op kan zijn.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
kraamverlof
#137
Vanuit je luie stoel is dat prima los te zien van elkaar, als je in of rond de ploeg werkzaam bent e...

Toch wel bijzonder dat we de ene keer alles los moeten zien van elkaar, en dat op het andere moment alles aan elkaar hangt. Dus het antisemitisme is niet gekoppeld aan de daden van Israel op dit moment, maar de overwinning van de ploeg is er wel een voor Israel... Het lijkt wel: hoe de wind waait, waait de Israelische vlag. 

Ik ben overigens wel benieuwd hoe veel van de buitenlanders bij deze ploeg spijt hebben van hun handtekening. Ofwel omdat ze te maken krijgen met bedreigingen omdat ze voor deze ploeg rijden, ofwel omdat ze blijkbaar voor sommigen een uithangbord zijn voor de natie Israel, maar dat ze zich absoluut niet meer willen vereenzelvigen met de koers die dit land vaart, en de oorlogsmisdaden* die dit land pleegt. 

Ik ga in tussentijd een patent aanvragen op de zweetkeppeltjes; volgens mij is dat een gat in de markt, en ik denk dat enkelen hier zo'n attribuut met heel veel trots gaan dragen ;-)

 

* En ja, het beschieten/elimineren van hulpverleners, het aanvallen van ziekenhuizen, het uithongeren van heel volk en het doodschieten van (nota bene eigen) mensen die zich overgeven en zwaaien met een witte vlag zijn allemaal vastgestelde oorlogsmisdaden. Of het ook genocide is, daarover heb ik mijn mening; het heeft er in ieder geval veel van weg. Maar dat mag het Strafhof in Den Haag definitief vaststellen.

Raul Alcala

Oorlogsmisdaden is de paraplu. Genocide is daar één van de onderdelen van die daar onder hangt. Zo zie je maar weer hoe Wouter weer slecht geïnformeerd is. Waarbij vast en zeker de intentie ook mee speelt. Bijvoorbeeld je eigen gijzelaars per abuis neerschieten daar blindelings onder scharen is ook weer zo gemakzuchtig.

Over de oorlogsmisdaden van Hamas gaat het hier gek genoeg niet over, al 7 pagina's lang.

Mbt ziekenhuizen aanvallen. Op het moment dat een ziekenhuis, of school, door de vijand (Hamas) wordt gehanteerd als uitvalsbasis, dan vervalt die bescherming en is het een legitiem doel geworden.

Over het uithongeren van een heel volk valt er ook genoeg te zeggen, bv over het roven en doorverkopen van geleverd voedsel op de zwarte markt tegen woekerprijzen door Hamas. Maar genoeg voor nu.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Wat off topic, en morbide, maar dat is nu eenmaal het aard van het beestje. Links of rechtsom verdient dit topic toch wat luchtigheid. In de herhaling 

Queers for Palestine schijnen nu veilig naar Gaza af te kunnen reizen. Er zijn immers geen flatgebouwen meer om ze vanaf te gooien.

 

MaGarin

'Mbt ziekenhuizen aanvallen. Op het moment dat een ziekenhuis, of school, door de vijand (Hamas) wordt gehanteerd als uitvalsbasis, dan vervalt die bescherming en is het een legitiem doel geworden.'

Eigenlijk had ik helemaal geen zin meer om me hier in te mengen, maar deze volgende uitspraak doet mijn bloed zo erg koken dat ik niet meer stilzwijgend kon meelezen.

Nou was je masker sowieso al compleet afgevallen in dit topic, maar deze uitspraak is zó walgelijk, zó door-en-door kwaadaardig en zó onmensenlijk. Je zit hier letterlijk oorlogsmisdaden goed te praten. Hoe kan je jezelf nog in de spiegel aankijken?

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
Raul Alcala
#170
Wat off topic, en morbide, maar dat is nu eenmaal het aard van het beestje. Links of rechtsom verdie...

Deze opmerking is echt niet oké. 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala
MaGarin
#171
[quote]'Mbt ziekenhuizen aanvallen. Op het moment dat een ziekenhuis, of school, door de vijand (Ham...

Dit is gewoon volgens het oorlogsrecht, Magarin. 

Raul Alcala

In artikel 19 van de Vierde Geneefse Conventie staat: “De bescherming waarop burgerziekeninrichtingen recht hebben, zal niet eindigen, tenzij daarvan, buiten haar menslievende taak, gebruik wordt gemaakt voor het plegen van voor de vijand schadelijke handelingen. De bescherming zal echter eerst eindigen na een sommatie waarbij, in alle daarvoor in aanmerking komende gevallen, een redelijke termijn is gesteld en waaraan geen gevolg is gegeven.

Het ziekenhuis valt dan ook onder de definitie van een militair doel en de absolute bescherming valt dus weg. Het Israelische leger moet dan uiteraard nog steeds heel voorzichtig opereren. Maar het is dus niet zo dat ziekenhuizen altijd beschermd zijn.

Daarnaast is het ook nog zo dat het gebruik maken van ziekenhuizen en andere beschermde gebouwen voor de oorlogsvoering (zoals Hamas doet) juist wel een oorlogsmisdrijf is. Dat is bijvoorbeeld opgenomen in artikel 8 van het Statuut van het Internationaal Strafhof.

Laatst gewijzigd
Wijsgeer
Raul Alcala
#174
In artikel 19 van de Vierde Geneefse Conventie staat: “De bescherming waarop burgerziekeninric...

Ook mijn bloed kookt, zowel bij dat soort slechte grappen als bij het goedpraten van oorlogsmisdaden.

Want je vergeet erbij te vermelden dat Israel op dit moment IEDER gebouw ziet als een mogelijke schuilplaats, en iedereen met een hoofddoek om als Hamas strijder. En ook in het betreffende ziekenhuis waren uiteindelijk bijzonder weinig sporen te vinden van Hamas; en zeker niet het ondergrondse commandocentrum dat Israel beweerde dat er zat. Volgens mij is het IDF nog altijd zelf die tunnel aan het graven zodat ze een mooi filmpje kunnen maken.

En daarbij zegt het oorlogsrecht ook vanalles over de mate waarin je burgerslachtoffers moet voorkomen. Nou, daar zijn ze lekker mee bezig.

Voor mij ben je in ieder geval helemaal "af", Raul. En nogmaals, als dit de humor en de denkwijze zijn van de gemiddelde Jood, dan is het opkomende antisemitisme voor mij een heel logisch gevolg. Ik praat het niet goed, maar ik begrijp het volledig!

1 2 ... 7 ... 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.